Újra piaci áron vagyunk kénytelenek tankolni, a kormány ugyanis tegnap este óta megszüntette az üzemanyagra vonatkozó árstopot. Hortay Olivér Századvég Konjunktúrakutató Zrt. Energia- és Klímapolitika üzletágának vezetője a PestiSrácok.hu-nak elmondta: a benzinársapka megszüntetése elsősorban annak köszönhető, hogy hétfőn életbe lépett a júniusban elfogadott olajembargó, ami alól ugyan hazánk mentességet harcolt ki, de ez a döntés gyökeresen megváltoztatta a piaci szereplők magatartását.
Hortay Olivér lapunknak elmondta, hogy a benzinársapkát eredetileg is átmeneti intézkedésnek szánta a kormány, addig fenntartva, míg a rendeződik a piaci helyzet. Azonban az unió szankciós döntései miatt a piac sem normalizálódott, ráadásul az ársapka is tarthatatlanná vált. A szakértő felidézte, hogy az Európai Unió tavaly ősszel egy energiaválságba került, aminek az elsődleges kiváltó oka az volt, hogy a koronavírus-járvány utáni helyreállítás hirtelen megemelte a gazdasági aktivitást, ami megnövelte az energiaigényeket és egyszerűen a kínálati oldal – részben amiatt, mert a Covid-járvány alatt elmaradtak a beruházások a szektorban – nem volt képes megfelelő sebességgel követni a kereslet emelkedését.
Ez globálisan egy általános áremelkedést és egy szűkös kínálati állapotot eredményezett, ami az Európai Uniót különösen erősen érintette, mert az EU nagyon erősen kitett a külső hatásokra. Úgyhogy ez tavaly ősszel egy viszonylag magas árkörnyezetet eredményezett, amit súlyosbított az Európai Unió és Oroszország között kialakuló kereskedelmi konfliktus, ami akkor még elsősorban az Északi Áramlat 2 gázvezeték körüli engedélyeztetésről szólt
– mondta Hortay.
Lapunknak nyilatkozva a szakértő elmondta: tavaly ősszel azért, hogy ezt az emelkedő ártendenciát a kormány átmenetileg megállítsa, bevezette az üzemanyagár sapkát, amelyben 480 forintban maximalizálta Magyarországon az üzemanyagokat.
A kormány már akkor is jelezte, hogy ez egy rendkívüli intézkedés, ami átmeneti jellegű, amíg normalizálódik a helyzet, addig fogja életben tartani, mert akkor még úgy tűnt, hogy az olajpiaci helyzet néhány hónapon belül normalizálódhat
– emelte ki Hortay Olivér, hozzátéve, hogy ezt követően kitört a háború, amire az unió szankciókkal reagált, majd júniusra eljutott oda, hogy az olajembargót is elfogadta.
Bár a háború kirobbanásakor az európai politikai elit úgy nyilatkozott, hogy a szankciók nem fogják érinteni az energiaszállításokat. Ezt a véleményét az európai vezető politikusok egy része később megváltoztatta, és június elején elfogadásra került az olajembargó is.
A szakértő emlékeztetett: ráadásul mindeközben egy tágabb kereskedelmi konfliktus is kibontakozott, elsősorban az USA és a nagy olajkitermelő országok között, aminek a legszembetűnőbb hatása az volt, hogy – bár az USA arra kérte a nagy olajkitermelő országokat, hogy fokozzák a kitermelésüket, ezzel is enyhítve az olajpiaci nyomást – a nagy olajkitermelők nemhogy nem fokozták, hanem a legutóbbi döntésük értelmében napi 2 millió hordóval, ami a globális kitermelés körülbelül 2 százalékkal csökkentették azt. Úgyhogy egy elhúzódó, egyre mélyebbre süllyedő energiaválság alakult ki.
A kormányzat azért, hogy tompítsa az energiapiac hatásainak begyűrűzését a háztartások életébe fenntartotta, ameddig csak képes volt a benzinárstopot. Az, hogy most ezt meg kellett szüntetni elsősorban annak köszönhető, hogy hétfőn életbe lépett a júniusban elfogadott olajembargó, ami alól ugyan hazánk mentességet harcolt ki – tehát továbbra is vásárolhatja a nyersolajat Oroszországtól – de egyszerűen ez az olajembargó és az azt megelőző napok nagyon jelentősen, gyökeresen megváltoztatták a piaci szereplők magatartását
– emelte ki Hortay.
Egyre szűkülő energiapiaci mozgástér
A szakértő lapunknak elmondta azt is, hogy Európa-szerte megfigyelhető, hogy a vállalatok elkezdtek elsősorban befelé termelni, ami hazánk import mozgásterét szűkítette. Ráadásul az árak elkezdtek emelkedni, hiszen az olajembargó életbelépésével azok a feldolgozók, olajfeldolgozók, olajfinomítók, amelyek korábban orosz olajjal működtek, most át kell, hogy álljanak nyugati típusú olajfajtákra, amelyeknek az ára körülbelül 40 százalékkal magasabb, mint az orosz nyersolaj.
Tehát kialakult egy egyre szűkülő energiapiaci mozgástér, és egyre nagyobb nyomás az árakon
– húzta alá Hortay, hozzátéve, hogy ebben az egyre feszültebbé váló piaci helyzetben jött két nem várt esemény is. Az egyik a Mol százhalombattai finomítójának a nem tervezett karbantartása, ami múlt hét péntekig tartott volna, de elhúzódott. Ezzel kapcsolatban fontos tudni, hogy a százhalombattai finomító a hazai olajigények jelentős részét fedezi, tehát az, hogy csak 55 százalékon volt képes üzemelni, és csak most indulhat meg fokozatosan a helyreállítás, szintén egy jelentős kihívás elé állította a hazai üzemanyagellátást.
A másik nem várt esemény pedig a kereslet hirtelen megugrása volt. Az elmúlt 7 napban 60%-kal több nagyobb volt az üzemanyagigény, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban Magyarországon
– emelte ki a szakértő.
Még valami, amit az EU-nak “köszönhetünk”: tovább szűkülő mozgástér az olajpiacon
Hortay Olivér lapunknak elmondta: ráadásul az olajembargónak lesz egy második lépcsőfoka is, mely február 5-től az olajtermékekre is kiterjed majd. Ez az intézkedés alól hazánk ugyan szintén mentességet kapott, de ez a mozgásteret tovább szűkíti például azon keresztül, hogy az a február 5-én életbe lépő intézkedés megtiltja az orosz nyersolajból előállított olajtermékek exportját is. Tehát hiába kapott mentességet Szlovákia és Magyarország egyaránt az olajembargó vagy az olajtermékek alól is. A pozsonyi finomítóban előállított orosz nyersolajból előállított olajtermékeket nem lehet majd behozni Magyarországra és a Magyarországon orosz nyersolajból előállított olajterméket sem lehet majd kivinni más országokba.
Ez tovább szűkíti majd a helyzetet, ehhez is a piaci szereplők már elkezdtek felkészülni, hogy erre is már elkezdtek felkészülni, így elengedhetetlenül szükségessé vált, hogy Magyarország a korábbi import arányát elkezdje visszaépíteni az üzemanyag-ellátásba
– mondta el a Századvég vezetőelemzője, hozzátéve, hogy ezekre felül jön még egy kockázat, hogy Magyarország a mentesség miatt ugyan képes nyersolajat vásárolni a Barátság kőolajvezetéken keresztül, ez mégis átfut egy olyan országon, amiben háború van. Az elmúlt hetekben előfordult, hogy rakétatámadás érte a vezetéket kiszolgáló infrastruktúrát, ami miatt akadozott az ellátás, és ilyen típusú kockázatokra a jövőben is fel kell készülni, tehát Magyarországnak a tartalékait is érdemes újratöltenie.
Stabilizálódó üzemanyagellátás
Hortay Olivér a PS-nek elmondta: az ársapka megszűnésével számíthatunk a pánikvásárlás megszűnésére. Az elmúlt napokban tapasztalható drasztikus üzemanyagigény-növekedés részben annak köszönhető, hogy egy pánikvásárlási helyzet alakult ki Magyarországon, ezt a mostani intézkedés már rövidtávon is letörheti.
Emellett tegnap bejelentette a Mol, hogy fokozatosan megkezdi a százhalombattai finomító kapacitásának a növelését az 55 százalékról, hogy néhány hét alatt ez elérje a 100 százalékot. Az elemző ismertette: ez azt jelenti, hogy a finomítóból kihozott olajtermékek is a következő napokban, hetekben enyhíteni fogják a helyzetet, és megindulhat az import visszaépítése.
Erre tegnap a Kormányinfón Hernádi Zsolt azt prognosztizálta, hogy teljesen januárra állhat vissza, de ez a fokozatos növekedés is csökkentheti az üzemanyag-ellátási nehézségeket, és ezek mellett lehet egy olyan hatás is, hogy az árak emelkedése a keresletet valamelyest visszafoghatja, ami szintén a helyzet enyhülése irányába hathat. Ezek együttesen egy folyamatos enyhülést ígérnek a jövőben
– szögezte le Hortay.
A Századvég vezető elemzője lapunknak arra a kérdésre is válaszolt, hogy a hatósági ár eltörlésével számíthatunk-e áremelkedésekre a különböző szektorokban is. Hortay szerint áremelkedésekre korlátozottan vagy egyáltalán nem kell számítanunk, a hatósági árak ugyanis korábban is csak a lakosságra vonatkoztak, tehát a vállalatok korábban is piaci áron vehették az üzemanyagokat.
Önmagában a hatósági ár kivezetésének az élelmiszerárakra, a vállalatok termelési költségeire már nem kellene, hogy hatása legyen. Ez az emelkedés, amikor az üzemanyagárak kedvezményezetti köre módosult, akkor már ez beépült, vagyis a termelési költségekbe tehát a piaci üzemanyagáraknak már be kellett, hogy épüljenek
– mondta el a szakértő.
Az inflációért nagy részben az EU és Oroszország közti kereskedelmi konfliktus a felelős
Az infláció emelkedését tekintve Hortay szerint általánosságban azt mondhatjuk, hogy az inflációs nyomás jelentős részéért a megnövekvő vagy megnövekedett energiaárak a felelősek, amiknek a nagyobb részét az Oroszország és az Európai Unió közötti kereskedelmi konfliktus mélyülése okozza.
Való igaz, hogy az inflációs nyomás az nem a háborúval kezdődött, és hogy az energiaárak is már a háború előtt növekedésnek indultak, viszont a mai árszintek nagy részéért a szankciók és az azokra adott válaszintézkedések, tehát a kereskedelmi konfliktus a felelős
– emelte ki Hortay hozzátéve, hogy a növekvő energiaárakkal az a nehézség, hogy nemcsak a háztartások rezsiköltségeiben jelenik meg. Minden vállalatnak a termelési költségei között ott van az energia, és azáltal, hogy a földgáz ára a tízszeresére növekedett másfél-két év alatt, azzal a termelési költségek is megemelkednek, ami átgyűrűzik a végfelhasználói árakba, és így növeli az inflációs nyomást.
Ez nem egy magyar jelenség, ez az egész Európai Uniót nagyon jelentősen érinti
– jelentette ki a szakértő.
(Kiemelt kép: fotó: Hatlaczki Balázs – PS)
Vica
2022-12-09 at 22:48
Csak az… ! 07. at 18:57 Te már hamisabban játszol mint a FOS média! A visszaéléseket eddig hagyták, de a nehéz helyzetre tekintettel kellett lenni, és meg kellett szüntetni! Van pénztárca kímélő adózás, és senki nem hőbörög! Nem kellett riogatni, mert a bolsik maguk mondták, hogy mindet a népnek kell megfizetni! Ha ők győznek a világpiaci árak nem állnak meg a kerítésnél! Akkor ezen mit kell rugóznod? Csak az igazat? A megerőszakolt általad vélt igazat???
Hol értesz te egy ország vezetéséhez? Ha, az energia-, egekbe szökött árait már nem tudja fizetni a Kormány, akkor (bár nem szívesen) intézkednie kell!
Az átlag fogyasztást ők nem találhatják ki! Ezt a Szolgáltatók tudják! Ha te tudsz olyan sundám-bundámról, hogy valaki egyezkedett ezekkel, hogy mondjanak kevesebbet, akkor KI VELE! NE TARTSD MAGADBAN! AZTÁN TÉNYLEG CSAK AZ IGAZAT BÜFIZZED!
Ragnar
2022-12-07 at 22:58
Tények: A Mol által tegnap este kommunikált szöveg, melyet sajnos élőben láttam, egyrészt politikailag támadható, de közgazdasági szempontból nem. Itt volt zsarolás keményen a MOL részéről, de végül mindenki jól járt a fogyasztókon kívül… Ami nagyon gáz volt, hogy egy láthatólag nem az egyszerű emberek nyelvén kommunikáló fickó, telesírta a médiát az Ő és a cége szerencsétlen, sanyarú helyzetével,.. Jeszy ezt jól megírta…. A fickó közben, ilyeneket beszélt:” Pánik, Káosz, pánikvásárlás… Miközben ezt, valakiK idézték elő szándékosan 2022. 11. 29 v. 30-án egy bizonyos baloldali híroldalon, hogy nem indul újra Szhbatta dec. 2 -án csak 3 nap múlva, csőrepedés, nem kapnak üzemanyagot a kiskutak…. stb-stb. Emlékszem mert azon a napon két autót, tankoltam tele, mivel a 40 km-re lévő kórházba, apámat el kell vinnem x nap múlva, közben a másik autó naponta dolgozni jár…. De a Millárdos vagyonon ülő fickó a hetyke kis szakállával sír az éterbe….Közben lengyelben 410 darab kutat sikerült megvenni és el is fogják látni üzemanyaggal a mi kárunkra… Ez biztos. Kérdem, ezért ki a felelős?????? Sose tankoltam a Molon 2022-ig, mert okom volt rá. Sajnos közben a kiskutak elkezdték a pancsolást a háború elején, melynek motorhiba kód lett a vége az 1 éves új autón. Így maradt a MOnopoL…. Tudjuk, hogy egyesek nem szeretnének erős középosztályt látni, hanem a cél a társadalom megosztása. Lásd Márky Zay hódmezővásárhelyi kommunista földadója… megmondta ez nem jelentős összeg, gyümölcsösre, kertre, szántóra/x ft/ ha… és vannak követői….
Rolo
2022-12-07 at 22:02
futóbolond2022-12-07 at 21:56
?????
Mezőgazdasági gépbe 50 liter!?♂️ a következő kanyarig elég is!???
Hijnye ismet a libsi tájékozottság!???
Egyre szórakoztatóbb?????
Rolo
2022-12-07 at 21:22
Jozsibacsi2022-12-07 at 20:49
Mire lesz az a nagy áremelés? Az árúfuvarozók már rég piaci áron tankolnak! Már rég beépültek az árba!????
Igazi libsi tájékozottság???
De ha mégis emelkednek az árak…akkir majd megint a csúnya kormány…???
Mint már írtam…csak nevetgélni lehet rajtatok libsi-majmok??????
Jól szórakozom…de majd 2026 tavasza után még jobban fogok???
Jozsibacsi
2022-12-07 at 20:49
Na kíváncsi vagyok, most mekkora áremelések lesznek.
Ja hogy háborús infláció, meg hogy a Brüsszel meg a Feri meg a b×zik tehetnek róla, mi?
Orientál
2022-12-07 at 20:31
Csak az igazat! Mit gondolsz , miért ugrott meg az üzemanyag vásárlása? Mert te félék keveritek a szart .
Orientál
2022-12-07 at 20:29
Csak az igazat! Te is az vagy mint az olyan szardarab félék az elvtársaid akik még a kombájnjukat is mostanában teletankoltatták.
Orientál
2022-12-07 at 20:26
Előfordult hogy a szemét benzinkutas szintén szemét kombájnos kombájnjába 600 litert engedett beletani pedig az aratás ilyenkor nincsen.
Antónia
2022-12-07 at 19:45
Az áérstop megszüntetését elsősorban a vállalkozóknak és kereskedőknek köszönjük, mert ők azok, akik napi 3-4 tankolást fejtettek át a céges autóikba.
Erre konkrét adataim vannak, az érintettek röhögve számoltak be a hozzá nem értő, töketlen korlátozás (csak magángépkocsi…) kijátszásáról.
Miattuk álltak a hosszú sorok a töltőállomásokon.
mzsmnb
2022-12-07 at 19:22
Kamu. Abszolút tervezett dolog volt. Tegnap 3 Shell kútnál jártam, még prémium üzemanyaguk sem volt. Ma minden kút ezerrel működött. Ha valós a hiány logisztikai szempontból képtelenség lett volna megoldani. Szerintem a kormány találta ki a forgatókönyvet, kezdve a Matolcsy beszólástól, Varga Mihály válaszával, Gulyás sajtótájékoztatója, meg hogy az olajembargó 2 nap alatt tarthatatlanná tette a helyzetett.
Hányinger az egész. Ja, és én kormánypárti szavazó vagyok.
Mellesleg az ellenzék viselkedése is gyomorforgató.
vidar
2022-12-07 at 18:46
Pontosan úgy fog tankolni mindenki mint ezelőtt. Csak nagyobb lesz a pofája.
Mintha nem lehetett volna számítani erre a lépésre. Ez van. Rebegjünk hálát az eu-nak. Beleadnak mindent, hogy nekünk rosszabb legyen.
nagy reszet
2022-12-07 at 18:16
Összehangolt háttérhatalmi támadás zajlik az olaj és a gáz ellen a Great Reset keretében. Ez a valódi ok.
Amit Hortay úr elmondott azok nem a jelenségek okai, hanem a körülményei.
Locksmith
2022-12-07 at 17:51
Solaris2022-12-07 at 15:12
“sikerült fenntartani egy évig a piaci árnál kicsit kisebb árat”
Micsoda pofátlan hazudozó vagy te! A piaci árnál kicsit kisebb ár az megfelel mondjuk 500 helyett 480-nak. De hogy helyenként 800-900 is volt az elmúlt 1 évben, így a kicsit kisebb ár az egy pofátlan hazug kijelentés tőled. És megkérdezném, hogy ha a következő 1 évben újra 480-ért tankolhatnál a piaci 800 helyett, de a végén már lenne egy kis ellátási zavar megint(de év közben nagyjából flottul menne minden, mint eddig) bevállalnád-e a következő 1 évet? Ha pofátlanul hazudsz, mint most, erre azt kellene mondanod, hogy nem! Pedig, de! Örülnél neki, csak az a bajod vele, hogy Orbán kezéből kapod. Így még az édes méz is megkeseredik a szádban. Nehéz így élni nektek balosoknak! Csak sajnálni tudlak benneteket! JA, NEM!
UFF
nemzeti
2022-12-07 at 17:28
Igy van ez kedves MAGYAR POLGÁROK !
Ha engednek valamiből az természetes,ha azt visszavonják a multi és a kis (két kocsi+egy lakás)
három év alatt) “független” benzinkutak ajvékolása
sírása miatt,az már vétek, az már szar a szemetekbe.
Elrontják Orbánék az ünnepeiteket ha felemelik
a nullásliszt árát és a csirke fara árát Karácsony körül.
Ja meg a műviesített napraforgó olaj árát amiből Mari néni tegnap cipelte a beépített szekrénybe a
16.-flakont márciusi lejárattal.
HA KEDVEZNEK TERMÉSZETES HA VISSZAVONJÁK TAKARODJ!
2 ÉNAKI
2022-12-07 at 17:27
Az i flációert kimondottan az EU felelős helytelen,rossz gazdaság politikájával együtt. Képtelen a tagállamok vezetésère,meneszteni kell őket.A tagállamok èpp úgy hibásak,hogy birka módon türik a hülye jsvaslaikat. Hitler is így kezdte,nem volt ellenzék,később hiába is lett volna.
PG
2022-12-07 at 16:58
Na azért nem dőlt össze a világ, mert csak a 480 Ft-os benzin ár szűnt meg. Én eddig sem tudtam ennek hasznát venni, mert nekem olyan régi autóm van ami még tiszta benzinnel megy, vagyis csak az E5 jelű jó bele, az meg eddig sem volt kedvezményes. (Az újabb autók már beérik a bioetanol nevű moslék keverékével is.)
Egyébként, ha ennyire ártalmasak a szankciók, akkor a kormányunk miért írta alá? Hiszen mind a 8 szankciós csomagot aláírta és várhatóan alá fogja írni a 9. -et meg talán 10.-et, vagy 15.-et is. Vagy inkább arról van-e szó, hogy a kormány arra hivatkozik, hogy nézzék meg az emberek ezt nem akarják, de mi olyan fasza gyerekek vagyunk, hogy mégis aláírjuk?!
Henriett
2022-12-07 at 16:16
Milyen szankciók? A háború ELŐTT négy hónappal kapott ársapkát a benzin. A szankciók alól, amit amúgy megszavaztuk, kaptunk mentességet, hónapok óta lehetett tudni, hogy gebasz lesz aztán kedd éjjel a közlöny nyomtatása közben jön a zavart tátogás.
Bukohill
2022-12-07 at 16:09
” a benzinársapka megszüntetése elsősorban annak köszönhető, hogy hétfőn életbe lépett a júniusban elfogadott olajembargó, ami alól ugyan hazánk mentességet harcolt ki, de ez a döntés gyökeresen megváltoztatta a piaci szereplők magatartását.”
Tehát, miközben a kormányunk megszavazta azt, amit nem kellett volna, önfeláldozó, hősies küzdelemben kiharcolt egy olyan mentességet, ami nem mentesít.
Ez szerintem is egyszerű, világos és érthető beszéd.
Joris
2022-12-07 at 16:02
Tisztelt kommenttársak,
Megértem indulatos hozzászólásaikat, sőt ennél többet is.
Meg kell azonban jegyeznem, hogy az elmebetegségre hatástalan minden józan megfontolás, terv, előrelátónak gondolt szándék. Mert ahogy Ady mondta: “és most a pokol muzsikál”. És sajnos ez legalább 100 éve így van.
Két jó okunk is van a “stratégiai nyugalomra”. Egyrészt a mások felfokozott vádlása, aminek oly nagy most a keletje, még ha tetszetős is, elsősorban a vádlót pusztítja el. Ez a “nagyokat mondó száj’ (pl. Szabó Tímea és társai); másrészt semmit nem tudunk a háttérről, hiteles infók híján a ködöt szurkáljuk! Nem lenne üdvös, ha hirtelenkedéseinkkel a kelleténél több kárt okoznánk magunknak.
S hogy valami vigasztalót.mondjak: sajnos lesz ezmég sokkal rosszabb is. És elsősorban ne a jóléti dolgokra gondoljanak, noha az is ki lesz kezdve. Nem. Elsősorban mentális támadásokra kell felkészülni. Életmódunk, a normalitásban lévő mindennapjaink alapjaiban lesz megbontva, megtámadva ((miként ennek kezdeteit már tapasztaljuk). Azonban: EMBERI TÖRTÉNELMÜNKET HATÉKONY HATALOM IGAZGATJA – javunkra. Tessék elovasni a Máté ev. 24. fejezetét. Szinte minden benne van. Azt remélhetjük, hogy az EU-t érintő legrosszabbakat végül nagyjából megússzuk. Összefügg ez azzal is, hogy annak idején nem voltunk része a Római Birodalomnak (ugyanis ennek mai utódja az EU – Dániel 7,20 és Jelenések 17,2). Bizony, ha tetszik, ha nem, minden ott kezdődött a Koponyák Hegyén…
Cuki
2022-12-07 at 15:41
t 2022-12-07 at 14:56
tudod…megbeszéltük..far-t
bressa
2022-12-07 at 15:39
1 A MOL akkor most nem ugyanannyiért kapja az olajat mint a háború előtt? Akkor most mi lett drágább?
2 A Shell kúton hetek óta nem volt benzin/gázolja. Lánc a kutakon tegnap későn este is még! Ma reggel csodák-csodája mindenből volt korlátlanul!
vélemény
2022-12-07 at 15:29
Éjszakai bájos szemérmesség, hogy a sapka levételének a bejelentésekor szóba sem került, az okos kérdezőket sem érdekelte, hogy az ellátás zavartalanságát alapvetően befolyásoló ellátórendszerek karbantartását, a renitens csővezetékek menet közbeni ellenőrzését miért hanyagolták el ?
Mert a hanyagság, a felelőtlenség kategóriájába tartozik, hogy ebben a kiélezett nemzetközi energia krízisben lelazsálhatják a szükséges, alapvető műszaki kontrollokat.
A számok akrobatái bemutathatnák, hogy a kis Európában a közel azonos időben meghibásodott energia ellátó rendszerek száma és a leállások bekövetkezésnek a valószínűsége milyen korrelációt mutat ?
A von leyen faktor eddig tudományosan nem volt számottevő, de egy aktuális disszertációban biztosan nyerő doktori címre számíthatna.
Az már csak a divat megszállotjait érdekelheti, hogy a szankciók fegyvertárában sapka, cilinder, vagy egyéb fejfedő volt a menő jelszó.
Akik megszavazták, viseljék a következményeket!
Adszif Hitlin
2022-12-07 at 15:22
Elolvastam a cikket.
Ezt a süket dumát!!!!
Valójában az infláció nagyon is jó a Kormánynak, mert nőnek az adóbevételek.
Ja, hogy a társadalom beledöglik?
Sag schon!
Úgy kell neki, ott rohadjon meg, ahol van.
Nincs benzin?
A kurva anyját a társadalomnak nem bír megülni otthon a valagán?
Oszt kb. ennyi.
Királytigris
2022-12-07 at 15:18
Solaris2022-12-07 at 15:12!
KORREKT!
Solaris
2022-12-07 at 15:12
Akkor még egyszerűbben.
Tegyük fel, hogy az államnak még mindig megvan az 50%-a.
OK.
Evvel sikerült fenntartani egy évig a piaci árnál kicsit kisebb árat.
A többi részvényesnek ez nem hozott extra lóvét ezért kitalálták, hogy elromlott a finomító.
Például elkapta a vírust a Schwechat-i tól.
OK.
Így érték el pár hónap szabotálással, hogy leürültek a készletek.
Majd “javasolták” a kormánynak, hogy törölje el az ársapkát, hogy lehessen nyomni a ceruzát.
Így is lett.
Majd hirtelen meggyógyult a finomító.
Reggel, délben, este, éjjel.
Hazudik az Ildikó, akinek már nem kell mondani semmit.
Királytigris
2022-12-07 at 15:05
Kérdés: Mi lenne most, ha már az első szankciót megvétóztuk volna?
Válasz: Akkor ez mind nem lenne, és ezzel megmentettük volna Európát és ezen belül Magyarországot.
Rolo
2022-12-07 at 15:05
Na ennél egyszerűbben és érthetőbben már tényleg nem lehet elmagyarázni!
Aki még most sem érti…az üljön be egy kisegítő iskolába???