Gesztusértékű felajánlást tett a budapestiek és az agglomerációban élők felé Lázár János építési és közlekedési miniszter kedd délelőtt tartott sajtótájékoztatóján. Ennek lényege, hogy a minisztérium elfogadja azt, hogy a MÁV és a Volán járatain lehet használni a Budapest-bérletet; cserébe fogadja el a BKK is az ország- és vármegyebérleteket. Vagyis egy bérlettel minden közlekedési eszköz használható lehetne a fővároson belül és azon kívül. Karácsony Gergelynek tehát választania kell: a gigaprémiumok kiosztására fenntartott BKK, vagy a budapestiek érdekeit tartja szem előtt. A Momentum pedig már el is köteleződött a kérdésben.
Pitiáner politikai haszonszerzésre próbálta meg felhasználni a Budapest-bérlet ügyét Karácsony Gergely, de szokásához méltó módon lyukra futott. Aztán jött a Momentum, aki nála is tovább szaladt, de erről később.
Karácsony Gergely eredetileg azért borította a bilit, mert 4 év után az illetékes minisztérium annyit kért, hogy az infláció és a kormányzati gazdaságpolitikából adódó iparűzésiadó-bevétel növekedésének mértékétől jócskán elmaradó tételű hozzájárulással támogassa meg Budapest azoknak a vonalaknak a működését, amelyek nem a BKK üzemeltetése alatt állnak, de a főváros területén közlekednek. Összegszerűen ez azt jelentette volna, hogy Karácsonyéknak 7,4 helyett 8,6 milliárd forintot kellett volna ezen vonalak működtetésére fordítani. Ez a különbözet nagyjából egy “közösségi költségvetéses” projekt keretösszege. A főváros számára tehát összességében ez egy nagyvonalú ajánlat lett volna, ugyanakkor a választásokhoz közeledve vélhetően úgy gondolta a főpolgármester, hogy ideje megmutatnia Ferinek, milyen jól is döntött, amikor nem küldte rá a DK-s villamost, hogy ismét elgázolja.
Karácsony azonban lyukra futott a siránkozással, Lázár ugyanis néhány nap huzavona után egy gáláns ajánlatot tett a Budapesten és az agglomerációban élőknek. Az ajánlat szerint a minisztérium elfogadja azt, hogy a MÁV és a Volán járatain lehet használni a Budapest-bérletet, cserébe fogadja el a BKK is az ország- és vármegyebérleteket. Vagyis a fővárosban és az egész megyében egyetlen bérlettel lehetne közlekedni. Kérdés, hogy egy ilyen felállásban mennyi létjogosultsága van a Budapest-bérletnek, és hogy egy ilyen változást miképpen lesz képes kigazdálkodni a főváros. Vagy “B” opcióként Karácsony visszautasítja az ajánlatot, ezzel arra kárhoztatva a fővárosiakat, hogy Budapest határain belül is több bérletet kelljen esetlegesen használni. A kérdés tehát: Karácsonynak vajon a budapestiek érdekei a fontosabbak, vagy a kormánnyal való pitiáner kardoskodás? Van egy egy tippünk.
Ha Karácsony bakot lő, jön a Momentum, és lábon lövi magát
Persze az üzengetésből nem maradhat ki a legszakértőbb párt, a Momentum sem, amelynek legutóbbi közlekedéspolitikai meglátása még az volt, hogy a villanyrollert érdemes kádban zuhanyoztatni, és megszakértették, hogy a kormány már megint kivérezteti a budapestieket, mert megdrágítja a tömegközlekedést. Ezzel csupán annyi a baj, hogy Lázár János ajánlatával épphogy olcsóbb lenne az emberek közlekedése; ezt egyedül Karácsony Gergely képes elrontani a budapestieknek. Innen nézve pedig egészen más megvilágításba kerül a Momentum közleménye.
Aki rövidlátó politikai célok alapján zsarolja a fővárost és rombolja a közösségi közlekedés használhatóságát, az nemcsak a budapestiek, hanem az agglomerációban élők ellen is dolgozik
– írta a párt keddi közleménye. A Momentum szerint a kormánynak egyetlen célja van a Budapest-bérlet jelenlegi formájának megszüntetésével:
Ellehetetleníteni Budapest működését, megkeseríteni a fővárosban és az agglomerációban élő közel 3 millió ember életét.
Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS