Pesti Srácok

A baloldali szavazók sértően sztereotip profilozásával segítették győzelemre Karácsonyt és csapatát Bajnaiék

null

Baloldali szavazóként most lenne idő megsértődni, hiszen a Szuverenitásvédelmi Hivatal legújabb jelentésében buktatta le a Bajnai Gordonhoz és Ficsor Ádámhoz köthető DatAdat azon szolgáltatásait, amelyekkel Karácsony Gergelyt és csapatát 2019-ben megsegítették, persze pénzért. Az elemzésből kiderült, Bajnaiék sértően sztereotip profilozás révén értek el jelentős eredményeket.

A Magyar Nemzet a Szuverenitásvédelmi Hivatal jelentésére hivatkozva ír arról bővebben, mivel is segítette a Bajnai Gordonhoz és egykori titkosszolgálati miniszteréhez, Ficsor Ádámhoz köthető DatAdat már a 2019-es főpolgármester-jelölti kampányt. Többek között több mint hatmillió ember adatait kínálta fel Karácsonyéknak, de, ami még megdöbbentőbb, sztereotíp karakterizálás révén juttattak el célzott üzeneteket a választóknak. A Szuverenitásvédelmi Hivatal hétfőn közzétett dokumentumainak egyike a „Nem aktivizálódott potenciális Karácsony Gergely-támogatók” című „social data persona elemzés”, amely rávilágít arra, kik azok a DatAdat szerint, akik Karácsony Gergely szavazóit jelentik, illetve, akik eldönthetik a választások kimenetelét.

-hívja fel a figyelmet a Magyar Nemzet. Mint kifejtik, a Datadat az elemzésben három választó szegmenst azonosított: a „baloldali kozmopolitát”, a „hagyományos baloldalit”, valamint a „szociális nacionalistát”.

PestiSracok facebook image

  • a baloldali kozmopolita profilját tekintve 25-45 év közötti, magasabb státuszú, magasan kvalifikált nőt jelent
  • a hagyományos baloldali karakterbe Bajnaiék szerint az 50 év feletti, átlagos státuszú, közepesen, vagy magasan kvalifikált férfiak és nők tartoznak
  • a szociális nacionalista, Jobbik-közeli profil az elemzés alapján 25-45 év közötti, alacsony státuszú, közepesen kvalifikált férfi

Az úgynevezett personakarakterek felsorolásánál az elemzés a baloldali kozmopolitát „tájékozott, tudatos nőként” írja le, aki hisz a változás lehetőségében. Általában az újszerű mozgalmak, a környezetvédelem, az alternatív művészet, a progresszív gyermeknevelés és a szabadtéri aktivitások iránt érdeklődő személyiségként jellemzi. A hagyományos baloldaliak Bajnaiék szerint tősgyökeres budapestiek, akik intenzíven politizálnak és fogékonyak a kultúrára, valamint a bulvár témákra. Ezen kívül egészségtudatos időseknek írják le őket, akik a mainstream magaskultúrát fogyasztják, az ellenzéki politikusokén kívül a színészek és „kultikus” zenészek felületein is aktívak. A sztereotíp kategorizálás a jobbikos, vagyis „szociális nacionalista” karakternél is szembetűnő. Ezt a „personát” úgy jellemzi az elemzés, mint nemzeti érzelmű férfit, akit kiemelten érdekel a magyarság és a haza védelme. Nemzeti rock-rajongó, koncertekre is jár. Fontos számára az érdekvédelem, a közösség, a szakszervezetek és a szakmunka világa. Szereti az autóversenyeket, követi a tech- és a game-világ híreit, sportrajongó, szívesen néz futballt és egyéb sportközvetítéseket.

A cikk arra is felhívja a figyelmet, a most megismert öt évvel ezelőtti írásos ajánlat Karácsonyék kampányában a gyakorlatban is megvalósult, egy korábbi sajtóhírben szereplő hangfelvétel szerint Ficsor Ádám maga ismeri el, hogy ők segítették győzelemhez az ellenzéket egyes körzetekben és a főpolgármester-választáson is.

–büszkélkedett a beszélgetésben Ficsor.

Teljes cikk itt olvasható.

Forrás: magyarnemzet.hu