Ha a Facebook és más vállalatok bankká akarnak válni, akkor a banki törvények alá kell tartozniuk, akárcsak más amerikai, illetve nemzetközi bankoknak. Ezt maga Donald Trump, az Egyesült Államok elnöke jelentette ki. Az amerikai kormány ezidáig meglehetősen óvatosan bánt a különböző kriptovalutákkal. Ám úgy tűnik, hogy a Facebook tervei egy saját pénzre, amit librának neveztek el, végett vetettek ennek a közönynek. Ez egy teljesen új színfolt lenne a digitális valuták univerzumában, hiszen a Bitcoinnal szemben – amelyet egyfajta anarchista közösség hozott létre – a Facebook-pénz egy globális nagytőkés csoport által működtett valuta lenne. A Facebook a globális kommunikációs hatalom után a globális pénzügyi hatalmat is meg akarja szerezni. Donald Trump elnök szokása szerint a Twitteren reagált a Facebook terveire, és ahogy fogalmazott: “a digitális pénzeszközök csak a törvénytelen tevékenységeket segítik elő és nagyon gyenge lábakon állnak”. Majd hozzátette: “az egyetlen valódi valuta a megbízható USA dollár.” A hír olyan idegességet okozott, hogy a Facebook-pénz globális pénzügyi rendszerre gyakorolt hatásával is foglalkoznak majd a hét vezető iparosodott ország, a G7-ek pénzügyminiszterei és jegybanki vezetői szerdán kezdődő kétnapos találkozójukon Franciaországban.
A Facebook bejelentette, hogy létrehozza a saját digitális valutáját, a librát, amit az erre célra létrehozott cég, a Calibra fog felügyelni. A szociális hálózat szerint a világ felnőtt lakosságának fele nem rendelkezik bankszámlával, amely hiányosságot szeretné a Facebook kiküszöbölni. Továbbá a metoo-mozgalom szellemében rámutattak arra, hogy a nők körében még nagyobb a lemaradás. Létrehoztak egy nonprofit szervezetet Genfben, amelynek például a Mastercard, az Uber vagy a Mercy Corps a tagjai. A Facebook reméli, hogy 2020-tól a pénz küldése olyan egyszerű lesz, mint egy fényképé. A technológiai óriás tervei szerint idővel teljes körű számlavezetést vállalnának, amely sokkal olcsóbb lenne, mint a hagyományos bankoknál.
Káosz a digitális valutáknál
Na, ezen a ponton érdemes megállni. A kriptovaluták univerzumában minden össze van mosva mindennel, és ember legyen a talpán, aki kiigazodik ebben a dzsungelben. Először is már régóta üzemelnek a tisztán digitális bankok, amelyek különböző szolgáltatásokat nyújtanak. Ilyen a Paypal például, de ezek „hagyományos” valutákat használnak, jellemzően USA dollárt. Aztán léteznek a kriptovaluták, mint például a Bitcoin, amely azonban nem rendelkezik bankkal. Az egész kereskedelem az úgynevezett blockchain-rendszeren alapul, és nincs központi nyilvántartás és elszámolás. A bitcoin egy önálló valuta, amelynek alapja a számítógépes algoritmus, vagy ha tetszik, akkor számítógépes kapacitás. Nem kötődik egyetlen államhoz, egyetlen céghez sem, bárki előállíthatja, aki rendelkezik a szükséges számítógépes eszközökkel. Az alapítói szerint ez olyan, mint az arany: bárki bányászhat és hatósági engedély nélkül hozzájuthat.
A Facebook librája a globális nagytőke „pénzrendszere” lenne
Ám a libra valami egészen más lenne. Ezt egy cég bocsátaná ki, és ő irányítaná a működését. Ám nem tartozna egyetlen állam fennhatósága alá sem, csak a kibocsátójának tartozna engedelmességgel.
De nem lenne valódi kriptovaluta, mert az elosztása és gyártása nem lenne decentralizált, hanem a központból a Facebook irányítaná.
Vagyis a libra se nem hagyományos valuta, se nem arany, se nem valódi digitalizált valuta nem lenne. Hogy akkor mi is lenne? Na, kérem, ez a legfontosabb kérdés, és valójában senki nem tudja rá a választ.
Nyilvánvaló, hogy a libra nem követné az amerikai törvényeket, sőt, egyetlen más országét sem. A libra egy új típusú kriptovaluta lenne, amely független lenne a jegybankoktól, de nem lenne demokratikus.
Ám az amerikai hatóságoknak már ez is elég arra, hogy kiakadjanak. Elővették a régi lemezt. Egy ilyen valuta csak a bűnözést, a kábítószercsempészetet segítené elő. Ez így van: köztudomású, hogy az alvilág szeret a zavarosban halászni. Csak ugyebár a kriptovaluták létrejöttének pont ez az egyik oka. Sokan érzik úgy, hogy manapság az államok túlságosan lazán kezelik a banktitkot. Az emberek szeretnék a pénzüket valójában biztos és titkos helyen tartani, elrejtve a kíváncsi hatóságoktól, üzlettársaktól, haragos családtagtól, stb.
Vagyis rengeteg embernek számtalan törvényes oka lehet arra, ha nem bízik a hatóságokban. Az se véletlen, hogy a kriptovaluták olyan országokban kezdtek el terjedni, ahol a jogállamiság nem teljes. Gondoljunk csak Venezuelára, vagy éppen Kínára.
Most pont Zuckerbergben bízzunk?
Az érem másik oldala azonban a befektetések biztonsága és értékállósága. Az USA dollár és minden más pénz értékállóságát éppen az államok garantálják. A jegybankok – ha kell, akkor más hatóságokkal együtt – éjjel-nappal őrködnek ezen. Akinek pénze van, az szeretné biztonságban tudni. Most mondjuk le erről, és bízzunk meg Mark Zuckerbergben? Ő biztos garantálja a libra értékét? Nem ébredünk fel egy szép napon arra, hogy a Facebookban tartott pénzünk elvesztette az értékét? Mert teszem azt, Zuckerberg egy este összecsomagol és meglép a pénzünkkel.
A dollár kihívói
Egy biztos: a ma létező pénzrendszer komoly kihívásokkal nézhet szembe. A dollár alapú világrendet sokfelől éri támadás, és manapság már nyilvánvalóak a hibái. De komoly előnyei is vannak. Mégiscsak valahogy működteti a mai bonyolult világkereskedelmet és globális tőkepiacokat.
Kína vagy Oroszország szeretné megszüntetni a dollár monopóliumát, és a saját valutáját helyzetbe hozni. Azonban ők nem reformerek, csak a dollárt kívánják jüanra vagy rubelre lecserélni.
A Bitcoin egy átláthatatlan, anarchista rendszer, amely néha teljesen értelmetlenül viselkedik. Most létrejönne a globális nagytőke által létrehozott pénz, amelyik csak növelné a káoszt.
Powell FED-elnök semmiféle engedményre sem hajlandó
Donald Trump elnök szokása szerint a Twitteren reagált a Facebook terveire, és ahogy fogalmazott:
a digitális pénzeszközök csak a törvénytelen tevékenységeket segítik elő és nagyon gyenge lábakon állnak.
Egy találkozón közölte, hogy a kriptovalutáknak a banki törvények alá kell tartozniuk. Szerinte ezeknek az értéke rendkívül változó és kiszámíthatatlan. Szerinte
az egyetlen valódi valuta a megbízható USA dollár.
A Federal Reserve elnöke hasonló hangnemet ütött meg egy beszédében. Jerome Powell FED-elnök az amerikai szenátusnak címezve az alábbiakat mondta:
a kriptovaluták komoly aggodalmat vetnek fel a magánélet, a pénzmosás, a fogyasztóvédelem és a pénzügyi stabilitás tekintetében.
Powell szerint a librát addig nem szabad engedélyezni, amíg ezeket a problémákat nem oldják meg. Persze a bankelnök úr arra a kérdésre nem válaszolt, hogy ezt miként kívánja megtenni? Miként ellenőrizhet olyan valutákat, amelyek nem tartoznak a fennhatósága alá? A bitcoin csak a digitális felhőben létezik, és feltehetően a libra is ilyen típusú pénz lenne. Ennek felügyeletére az államoknak és jegybankoknak jelenleg nincsenek meg az eszközeik.
ODU
2019-07-26 at 10:07
Hogy ez mi lenne? a teljes ellenőrzés a szerencsétlen emberek fölött.
Lassan az idejét, kapcsolatait, gondolatait stb már teljesen ellenőrzik, ezzel már az anyagi lehetőségeit is figyelni lehet. Ha ezt a jó Berija megérhette volna…
zolatiguszti
2019-07-25 at 15:03
Kérdés hogyan lehet ellenőrizmi az offshore tevékenységet?
1 Tobin adó, vagy 50 éve ki van találva.
2 Csak Iránt és az oroszokat lehet embargózni és szankciózni?
Minden állam hozzon létre egy ingyenes elszámolóházat. Az összes taranzakció csak ezeken át folyhat mind belföldön mint kintről be ill bentről ki.És azt látja az elszámolóház hogy a kalamajka szigeteki bank elutalt hozzá az egyik bankba X összeget akkor azt szépen elkobozza és a kedves tulaj így járt.Ha ezt minden ország meglépi máris egy ostromlott erőddé válik minden offshore.Ott fog ülni a rengeteg pénz a számlájukon és onnan max egymásnak tudnak utalni de átteni a pénzt egy másik nem offshore számlára nem lehet.Ergo az összes vagyonos buzi kénytelen lesz odamenni és naponta ott elszórni az összes pénzét.Csókolom.Karantéba van téve az adózatlan pénz.
Hesslerezredes
2019-07-26 at 09:56
Ez nem rossz ötlet. Lehet egy másik megoldás is, és ez gyakorlatilag hazavágja a könyvelőipart: a lényeg, hogy a természetes személynek utalt pénzeket adóztatnánk, amiben benne lenne a TB is. És lenne még egy árbevételi adó, ami mondjuk az árbevétel 1-2 %-át tenné ki. Tehát nem érdekelné az államot, hogy mennyi a költséged, hova trükközöd a könyvelésben: befolyt neked a számlára egy évben 100 millió forint, akkor ebből befizetsz 1-2 milliót, és a többivel azt csinálsz, amit akarsz, kivéve, ha természetes személynek (is) fizetsz, mert ott minden kifizetett 100 forint után mondjuk befizetsz adóként 25-30 forintot (tehát a természetes személy 70-75 forintot kap kézhez), és ha külföldre akarsz utalni osztalékot, az is ezzel adózik (elvégre egyszer valahol az a pénz is valamilyen természetes személy zsebében fog majd kikötni). Tehát egy vállalkozásnak két tételt kell nyilvántartania: 1. az árbevételét (nyilván meg kell tiltani a készpénzes játékokat!) a banknál 2. Hogy természetes személynek mennyit fizetett ki és mennyit utalt az államnak adót ebből. Ez lenne a világ legegyszerűbb és legvilágosabb adórendszere. Én mellett megtartanám kvázi alternatívaként a jelenlegi iszonyatosan bonyolult adórendszert is egyfajta Damoklész-kardként: aki az előző rendszerben trükközni próbált, például kp.-zott és feketén fizetgetett az embereknek, az kénytelen lenne a bonyolult rendszerre visszatérni, ahol azonban a legkisebb hibáért is rettenetes bírságok várnának rá – tehát elrettentő erővel működne a dolog, vagyis valójában senki nem akarna trükközni az egyszerűsített rendszerrel, mert nagyon ráfázna különben. Az ÁFA egy másik tészta, ott persze nem spórolható meg a könyvelgetés.
kbandi1
2019-07-22 at 11:28
Nem vagyok “látó”, de nem is vagyok vak. A faxbukk cukorhegyi stílusában sem vagyok benn, mert az internetoldalukra tévedve azonnal behúztam a kéziféket. A stílusukra nem vagyok kíváncsi, kipát nem viselek, ezért aztán az ígért szolgáltatásukra a többi banknál is jóval alacsonyabb az érdeklődésem, megelőzve a neoliberális cenzori erőlködéseik kibontakozását.
látó
2019-07-18 at 17:55
…Ez az! Itt van a stáb! És nem máshol! Cukorkupacék csalijáról remek olvasmány kivel bővült a kör “Török” , őt követi Naprózsa, hozzaszolo, és Hessler-Oberst, avagy Standartenführer. (kinek mi tetszik) lassan úgy alakul a dolog, hogy van a cikk, avagy híranyag és megírják az “igazat, az alábbiak” kettőspont, és jöhet a fenti nevek alatti felsorolásban az összefoglalás! Nos, tényleg érdemes ide ellátogatni, mert itt tömören és röviden az “olvasottak” serege írja meg ami a lényeg…oktatni kéne végre! Ez már bizony itt egy kis könyv!…jól néz ki a dolog. Végre alakul a lényeg!…Csak így tovább, jól esik ez…remélhető, hogy van ki tanul belőle…!…Bár úgy lenne! Legyen…Hölgyek, Urak, csak így tovább…!…Ez bizony érdemleges, és jó látni…olvasni…
Naprózsa
2019-07-30 at 16:29
Köszönjük, kedves Látó. Jólesik a dicséret, mert minden ellenkező liberális vélemény ellenére mi a cikkek íróival együtt nem rosszindulatból írunk ide, hanem mert felelősséget érzünk a többiek, az egész homo sapiens iránt, s szeretnénk tenni valami keveset is a világ jobbá tételért. Ha haragszunk is, nem ellenük, csak a másik oldal megvezetettjei butasága, és/vagy felelőtlensége ellen, hogy végre ők is felébredjenek.
Hesslerezredes
2019-07-16 at 15:13
Ma megteremtettem a saját pénzem: a colonel-t! 1 colonel egyenértékű 1 gramm arannyal. Jöhettek beváltani az aranyotokat és már utalom is a colonelt érte! Nálam vásárolhattok vele, arra költhetitek: amim van. Még hitelt is adok colonelben.
Hesslerezredes
2019-07-17 at 10:48
És még ráadásul arany is lesz a fedezete a colonel-nek! A legerősebb pénz a világon! Szóval a dollár is kb. így keletkezik, csak a kibocsátó nem hesslerezredes, hanem a Rotschildok, Morganok, stb., azaz a háttérhatalom. A kkölcsön kamatok pedig a tiszta haszon!!! Sajnos jellemző, hogy a világ legfontosabb kérdésével kapcsolatban még itt is csak ennyi hozzászólás van, pedig ezrével kéne itt lenniük a hozzászólásoknak!!!
Lecso
2019-07-15 at 09:48
Miért nem készített még senki egy alternatív oldalt a fész ellen ? Persze az oroszokon kivül akik vk.com (B kontakte – nincs ciril betűm, de lefordítom: kapcsolatban) néven tokkal-vonóval lemásolták cukibegit meg a CIA-t.
Na de ajrópa vagy ámérika…? Miért hagyják, hogy ennyire monopolizálódjón a fész? Nem igaz, hogy nincs más közösségi világoldal amelyik NEM a zsidó háttérhatalom kezében van (még).
Mert igény az lenne rá.
Hesslerezredes
2019-07-15 at 14:13
v kontakte = ben(ne) a kapcsolat(ban). Érdekes, hogy az orosz félúton van az indogermán prepozicionálás és az agglutináló ragozás/toldalékolás között. Ha csak annyit mondanál, hogy: kontaktye, akkor is úgy értenék, hogy: kapcsolatban. Egyetlen más nép tagjai sem képesek jobban megtanulni magyarul, mint az oroszok. Sajnos borús az egymás iránti történelmünk, de attól tartok, hogy mégis csak az oroszok a legközelebbi (vér)rokonaink. Pillanatnyilag az egész világon senki más nincs, akire valóban számíthatunk, csakis az oroszokra és Putyinra, úgy értve, hogy akinél egyáltalán esély van a támogatásra!
navisos
2019-07-20 at 21:33
De miért volna Putyin érdekelve a Magyarok sorsa iránt?
Hesslerezredes
2019-07-22 at 15:31
csak esélyről írtam, egyaltalán nem biztos, hogy érdekelt
bl
2019-07-15 at 08:35
A globális vállalatok előbb-utóbb a teljes globális hatalmat is akarják maguknak. Olyan mint amikor a tőkések le akarták bontani a feudalizmust anno. Most a nemzetállamokat kell lebontaniuk ehhez. Rabszolgaságot, pusztítást hoz magával és el fog bújni valamilyen álca-filozófia mögé. (Például, hogy a nőknek nincs bankszámlája.)
Ghand
2019-07-15 at 05:40
Talán még működne is a dolog amíg kellemetlen politikai témát nem posztol a felhasználó. A fiókját törlik, ugrik a megtakarítás… Azonban a Facebook maffia a törölt felhasználó pénzét elégedetten söpri be a kasszájába. Király.
bl
2019-07-15 at 03:13
Ez egy aranybánya lenne a facebook-nak. Aki felügyeli az pénzt teremthet. Aki felügyeli az személyes adatokat lát. Aki felügyeli azé a világ. Szó szerint. És még csak legitimitást sem szerzett hozzá.
lacika
2019-07-14 at 19:26
Ez is milyen hülyeség. Mármint az, hogy mindenki aranyat akar. Mert az érték. Nevetséges. Bár az igaz, hogy legalább kézzelfogható valami.
Hitlerék (is) műkincseket is zabráltak. Na jó, szép a művészet, de egy festményt nem lehet megenni. Marad a krumpliföld, ha megvédjük a bogaraktól… Erre készüljünk.
Hesslerezredes
2019-07-15 at 10:13
10!10!
khm
2019-07-17 at 15:22
A termőföldnek is ARANYKORONA értéke van. Illetve,azzal mérik.
olszal
2019-07-14 at 17:12
Gyuri bá’ nem nyugszik…ennyi.
Bár egyeek szerint már nyugodnia kellene.(A föld alatt ☺☺☺ )
lacika
2019-07-14 at 20:13
Az okés lenne. De úgyis lesz helyette mááásik!
navisos
2019-07-20 at 21:31
Heller Ági is bekrepált, s ez Sorossal is bármikor megtörténhet.
MJF
2019-07-21 at 18:20
Csak ne a Balatonban fejezze be!!
lacika
2019-07-14 at 16:54
Lehet, hogy nem is a migránsáradat miatt lesz előbb a III. Világháború (vagy csak európai polgárháború), hanem igazi világégés? Mert ahogy kinéz, nemsoká a “civilizált” polgárok igazi rabszolgák lesznek.
lacika
2019-07-14 at 17:00
Gondolkodom rajta, hogy Oroszországba vagy Kínába kellene-e költözzek.
hozzaszolo
2019-07-14 at 16:02
“Cél a világuralom.”
El nem bírom képzelni, hogy ebben a mostani pénz viláuralomban miért volna ez cél. Ez már rég megvan.
Nem látszik?
Nem látható, virtuális pénz. Miért, a mostani nem az?
Pötyögök a számítógépen és pénzt utalok, vagy nekem utalnak. Pénz nincs a láthatáron se. Nem gondolja talán valaki, hogy majd az én bankomból kinyitják a trezort, kiszámolják az 500-ast, és elslattyog valaki az Auchanba vele, ha pl. kártyával fizetek.
Aztán egy vállat részvénye egyik nap ennyi, aztán másnap kétszer annyi. A vállalat meg se moccant, mindenki ugyanúgy bement dolgozni, a vezetők, tulajdonosok ugyanazok, a létszám ugyanaz, a termelés/eladás ugyanannyi mint tegnap.
Ugyanígy az árfolyam.
Már minden virtuális, szerintem nyugodtan higgyük el, amit látunk, az már nem a valóság, csak az a valami, amit megmutatnak nekünk. Média, sajtó, TV, internet.
Naprózsa
2019-07-14 at 16:00
Maga a Háttérhatalom akarja ezt a pénzt megteremteni. Ne legyen egy csepp kétségünk se. Ha az emberek bedőlnek neki, meg is érdemlik. Ez nem kriptovaluta, hanem egy csapda. Egyetlen pillanat alatt tönkre lehet tenni milliárdokat.
Az, hogy a FED ajvékol ellene?
Cumi! Átverés!
Maga a FED és a Rohtschildok állnak a Zuckerberg mögött, mert ez az őkelmék sokévezredes álma, egyetlen pillanat alatt megteremteni a pénz nélküli Hangyatársadalmat, azzal hogy elvonják a megtakarításokat.
lacika
2019-07-14 at 16:26
Tökéletes meglátás. Csak pár perce válaszoltam kamcsatkának:
“No és ha a hittestvérek szervezik az áttérést?”
Lecso
2019-07-14 at 15:35
Egyet értek Törökkel. Dr Drábik óta tudjuk, hogy 1913 December 23.-n játszották át a fedet a szenátusban 99 évre. Ami lejárt!!!!
Ennek ellenére nyomtatják a dollárnak látszó értéktelen wc papírt és US ad cserébe államkötvényt, így lesz értékes, ám még mindig fedezetlen wc papír, viszont a háttérhatalom immáron az usa GDP-je 70valahány százalékát tartja a kezében adósság formájában.
Kíván csi vagyok, Trump miért nem jelentette már ki, hogy ‘zsidók! Lejárt a 99 év’. Holnaptól ismét állami monopólium a pénzkibocsátás ls és akkor tudjuk visszavenni a kibocsátott államkötvényt, ha bebizinyítják, hogy az ellenérték fedezett volt (a kötvénnyel megvett papírpénzre gondolok).
Még valami ami eszembe jutott. MELYIK háttérhatalmi pénzcsoport akarja ezt a librát létre hozni, hogyha a fed vezetője is neki állt hisztizni?
Lehet hogy ugyanaz, csak a renitens fiatalság mint pl Deacon Frost a Penge egyből?
navisos
2019-07-20 at 21:29
Vigyázz. Az állami pénzkiadási monopólium visszaállitását President Kennedy is meg akarta csinálni, s ez az életébe került.
kamcsatka
2019-07-14 at 14:20
Zukkernak racsapnak a hittestverek a kis kezire ha a FED ugyei felé kaparaszik. remelem ez lesz a veszte a kis gyíkembernek.
lacika
2019-07-14 at 16:21
No és ha a hittestvérek szervezik az áttérést?
Contrabass
2019-07-14 at 14:13
Cukorhegy, kevés a lé, hát öcsém én egy forintot se adnék, se librára, se calibrára, esetleg egy opel calibrára (de arra is csak néhány fillért).
lacika
2019-07-14 at 16:19
Hát, fillér már nincs, de hamarosan USA dollár sem lesz. Nincs fedezete. Hogy az euróval mi lesz, nem tudom. Csak annak tudok örülni, hogy forintunk van.
Török
2019-07-14 at 17:26
Soha nem szabad Magyarországon bevezetni az eurót, mert akkor végünk lesz, mondjuk EU sem lesz már sokáig, így ebben a formájában.
HH
2019-07-14 at 14:12
Jaj, pedig én azt hittem, hogy a Facebook-ot azért találták ki, hogy Józsi bácsi megkereshesse 60 éve nem látott Dezső barátját és Marika osztálytársnőjét Tápiószecsőn! Lehetséges, hogy a Nyugat megint átvert minket? Lehetetlen!
khm
2019-07-14 at 14:10
Globális pénzuralom. Mmmmm.
De mennyire ezt akarták már a rócsildok,és egyéb hasonszőrű és azonos fajtájú egyedek is!
Azonban,EZT KÉRETIK NAGYON KOMOLYAN VENNI! Itt minden fennáll,aminek komoly veszélyei vannak a FÖLD MINDEN lakosa számára!
lacika
2019-07-14 at 16:38
2008-ban már megszívtuk a pénzügyi válságot. De az semmi volt ahhoz képest, amire most készülnek. Százmilliók, milliárdok lesznek lenullázva.
fürgerókalábak
2019-07-15 at 23:08
Annál is több.
Amikor a Lehman megsemmisült akkor 600 millárd dolláros krátert ütött a pénzügyi rendszeren. A válság állítólag összesen 15000 milliárd deficitet okozott. Csakhogy ez a deficit valahol ellenkező előjellel realizálódott.
A most forgalomban lévő spekulatív származtatott ügyletek (CDO-k), az akkorinak a sokszorosa.
navisos
2019-07-20 at 21:26
Persze egészen véletlen, hogy a Zucker aki most már pénzhatalommá is szeretne válni, szintén zsidó.
Török
2019-07-14 at 13:47
“az egyetlen valódi valuta a megbízható USA dollár.”
Ez a világ egyik leghazugabb kijelentése! Minden 9 dollárból 1 dollár mögött van valódi fizikai fedezet, a másik 8 dollárt a levegőből állítja elő a Rothschildok tulajdonában lévő FED, ezt nevezzük Fiat pénznek. Mindenhol Fiat pénz terjedt el. A WC papírnak magasabb a belső értéke, mint a dollár bankjegynek.
A Fiat pénz értéktelen pénz, csak azért van értéke, mert értéket tulajdonítunk neki. Mert az amerikai kormány fenntartja azt. De ha elszáll a bizalom, elvész az értéke is. Az arany viszont kézzel fogható értéket képvisel, nem véletlenül vásárolják gőzerővel egyes országok. A dollár a mai létezésében hamarosan összeomlik, mert az elmúlt évtizedekben a létezése hazugságon alapult. Emlékezzünk Henry Kissingerre és Nixonra, a Bretton-Woods-i megállapodás figyelmen kívül hagyására, és a vietnámi háború amerikai vereségére, innen indult a dollár hanyatlása és napjainkban ér a tetőfokára.
en
2019-07-14 at 16:28
Kerlek szepen juttasd hozzam az ertektelen fiat dollarjaidat, szivesen nyujtok “menedeket” vegtelen mennyisegnek!
Mátyás
2019-07-15 at 11:48
Nem értéktelen, hanem fedezetlen. De amíg az emberek elfogadják, pontosabban, amíg az usa kormánya elfogadja, és már miért ne fogadná el, hiszen az egész pénzrendszer erre épül, addig törvényes fizetőeszköz. Kedves en, ha mélyebben érdekel a problémakör nézd meg a Pénz mesterei c filmet (youtube).
lacika
2019-07-14 at 17:26
Ez is milyen hülyeség. Mármint az, hogy mindenki aranyat akar. Mert az érték. Nevetséges. Bár az igaz, hogy legalább kézzelfogható valami.
navisos
2019-07-20 at 21:23
Eleinte a dollár is az aranyhoz volt kötve, azaz bármikro be mehettél egy bankba s dollárjaidat átválthattad aranyra. Az aranynak pedig egy megszabott dollár értéke volt. Ezt a rendszert Nixon szüntette meg.
Hesslerezredes
2019-07-15 at 10:12
10/10!
Tamás
2019-07-15 at 10:17
Ebből a meséből talán felébreszt, ha azt mondom: az aranynak is csak azért van értéke mert elhiszed – vagyis hiszel abban hogy a ma megvett aranyért holnap egyéb javakat kaphatsz.
A virtuális pénz, értek ezalatt a multiplikációs folyamat során előálló dollárokat, forintokat, pontosan ezt tudják.
fürgerókalábak
2019-07-15 at 23:01
Ehhez csak annyit fűznék hozzá hogy semmilyen fedezet nincs mögötte. Leszámítva azt hogy ma még jelentős részben dollárért lehet megvásárolni a világpiacon az energiahordozókat. Ha holnaptól ez megszűnne akkor lehetne a dollárt is az utcán söpörni.
Ebben az a lényeg hogy akármelyik ország amelyik pl. kőolajat akar venni akkor dollárja kell hogy legyen. De ahhoz csak úgy tud hozzájutni hogy Usankának elad valamit, cserébe a szines papírjaiért (vagy digitális jelekért). Azt is érdemes megjegyezni hogy a szövetségi kormány is csak kölcsönzi ezt a pénzt az említett delikvensektől. Kamatra (ezért sincs valójában Usankának aranytartaléka. Amit annak hazudnak az valójában a bankszterek tulajdonában van, amit biztosítékként tartottak meg). Ügyes.
Hesslerezredes
2019-07-16 at 12:31
fiat pecuniam! = legyen pénz!
Kovács Orsolya
2019-07-16 at 22:08
Ez igaz, ám most az a kérdés, hogy miután a dollár felett úgy tűnik, hogy nem sikerült a totális uralmat átvenni a háttérhatalomnak, ezt egy virtuális pénz által próbálják meg. Ezzel szemben csak a dollárra támaszkodhatunk, nincs más olyan pénz jelenleg a világon, ami ennek a nagyon komoly támadásnak ellent tudna állni. Nem játék ez, az egész világgazdaság elszámolási rendszerét felborítaná ha a dollárt ki tudnák szorítani (az euróval is volt ilyen szándék szerintem), a káoszba nagyrészt mindenki csak leginkább beledöglene rövid távon.
Szekértábor
2019-07-23 at 17:25
Az aranyfedezet nem azért terjedt el, mert az arany kézzel fogható értéke olyan nagy lenne (tápértéke, fűtőértéke még a papírpénznél is alacsonyabb, fémként pedig korlátozott a felhasználhatósága), hanem mert nem oxidálódik (érték őrzés), aránylag kevés van belőle (nem devalválódik), és szépen csillog (reprezentatív). Az viszont igaz, hogy a banki hitelrendszerben 1 valós pénzegységből 9 pénzegység helyezhető ki hitelként. Másként fogalmazva a hitelkihelyezések 90%-a mögött nincsen semmiféle fedezet.
Valójában minden fizetőeszköz (az aranypénz is) egy bizalmi szerződés az emberek között arról, hogy meghatározott áron valódi értékre cserélhető. A bizalom pedig vagy egy uralkodóhoz, vagy egy államszervezethez, vagy egy erős intézményhez kötődik. A nemzetközi pénzpiac az USD-t használja elszámolásra, éspedig nem azért, mert erős a fedezete, hanem mert az USA rendelkezik a legnagyobb ismert erővel (pl. gazdasági, katonai), amivel rászoríthatja az embereket és országokat a szerződés betartására.
vérgőz
2019-07-14 at 13:31
“a metoo szellemében rámutattak arra, hogy a nők körében még nagyobb a lemaradás”
persze-persze…
Ha még hozzávesszük az LMBTQWERTY közösség elnyomását is, akkor már tegnaptól kéne használnunk ezt az újabb digitális csodát.
Milyen nyugodtak az álmaink, mióta ez a sok, remek multi a világ összes problémáját felkutatja és meg is oldja helyettünk!
Blase
2019-07-14 at 19:13
LMBTQWERTY 🙂 ez nagyon jo….