A világ egyik legnagyobb autógyártó konszernjének számító Stellantis csoport Magyarországra helyezi elektromobilitási stratégiájának kulcselemét, a 45 milliárd forintos beruházás nyomán biztossá válik a szentgotthárdi Opel-gyár jövője – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Budapesten.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető arról számolt be, hogy a tizenhat márkát, köztük az Alfa Romeót, a Fiatot, a Citroent, az Opelt és a Peugeot-t tömörítő konszern új beruházásának nyomán tovább erősödik hazánk szerepe az elektromos autóipari átállásban. A Stellantis a szentgotthárdi Opel-üzembe hozza elektromobilitási stratégiájának kulcselemét, ahol így a hagyományos meghajtás mellett már az elektromos motorok gyártása is megkezdődhet, ráadásul az ehhez kapcsolódó kutatás-fejlesztési és tesztelési tevékenységek is odaköltöznek – tudatta.
Ez a részben termelésre és részben kutatás-fejlesztésre irányuló beruházás összességében 45 milliárd forintos értéket képvisel. Létrejön 110 új munkahely, s a kormány tízmilliárd forint vissza nem térítendő támogatást biztosít ehhez
– mondta. Majd hangsúlyozta, hogy a vállalat harminc országban rendelkezik gyártóbázissal, ami azt jelenti, hogy legalább ennyi vetélytársa volt Magyarországnak a beruházásért folytatott éles versenyben.
Az idő rohan, viszont úgy tűnik, hogy Szentgotthárd szerepe állandó tud maradni az Opel, vagyis most már a Stellantis konszern fejlesztésein belül
– fogalmazott, arra is kitérve, hogy ez még tovább erősíti a magyar-francia gazdasági kapcsolatokat a beruházási és a kereskedelmi oldalon egyaránt. Mi több, a szavai szerint azért is külön értékes ez a siker, mert az országban jelen lévő öt, azaz rövidesen hat autógyártó közül ez az egyetlen egyelőre, amely magyar menedzsmenttel működik.
Szijjártó Péter beszédében az utóbbi évek válságait is érintette, amelyek következtében mára teljesen a feje tetejére állt a világgazdaság, és újra kellett gondolni a beszállítói láncokat. Aláhúzta, hogy ennek fényében Magyarország különösképp büszke lehet az elmúlt időszak beruházási eredményeire, ugyanis miközben a tavalyi első félévben mintegy 30 százalékkal visszaestek globálisan a beruházások, addig itt sikerült 2023-ban megduplázni az addigi éves rekordot. Tavaly a beruházásösztönzési rendszeren keresztül 209 vállalati beruházás érkezett Magyarországra 13 milliárd euró értékben, amelyek nyomán összesen nagyjából húszezer új munkahely jön létre.
Ezekkel a beruházásokkal sikerült a gazdaságot a nehéz időkben is növekedési pályán tartani, a munkahelyeket pedig meg tudtuk védeni, és mindez segített nekünk abban is, hogy a külső körülmények miatt ránk háruló inflációs terheket az idei esztendő elejére már radikálisan tudtuk csökkenteni
– közölte. A miniszter kifejtette, hogy a sikerek zászlóshajója a hazai autóipar, azon belül is az elektromos átállást célzó beruházások.
A járműgyártás nagy forradalmi átalakuláson megy keresztül, s Magyarország ennek a nagy forradalmi átalakulásnak a győztesei közé tartozik a világban. Sőt, elmondhatjuk azt évtizedes, de akár évszázados távlatban is, hogy Magyarország most először halad elől egy nagy technológiai átalakulásban. Nem egyfajta követő üzemmódban vagyunk, hanem diktáljuk a tempót
– fűzte hozzá. Továbbá rámutatott, hogy a tavalyi beruházási csúcs 90 százalékban az autóipari cégeknek köszönhető, és körülbelül ez az arány figyelhető meg a létrehozott munkahelyek tekintetében is.
Mára nem kérdés, hogy az elektromos autóipari átállásnak egy globális éllovasa vagyunk, hiszen nagy nyugati márkák helyezték, helyezik az elektromobilitási stratégiájuk fókuszpontját vagy legalábbis egy nagyon hangsúlyos szeletét ide, Magyarországra
– jelentette ki. Végül üdvözölte azt, hogy hazánk öt évvel ezelőtt bekerült a világ húsz legnagyobb autóipari exportőre közé, és azóta is tartja a pozícióját, a szektor termelési értéke pedig az utóbbi tíz évben a 3,5-szeresére nőtt. Bár a tavalyi végleges adatok még nem állnak rendelkezésre, az egészen biztos, hogy ismét megdőlt az ágazat teljesítményének rekordja, minthogy az első 11 havi adat 14 százalékos bővülést mutat, és ez a 12 800 milliárd forint máris meghaladta a teljes 2022-es összeget – szögezte le.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/KKM/Király Márton
csakafidesz
2024-02-21 at 09:57
Nézzük_magát_a_dolgot 2024-02-21 at 08:33
Egy régi emlék. 1957-ben apámmal elmentünk vásárolni és vettünk egy borsdarálót. Fából van háza, kézzel kell tekerni, ma is működik. Ez a daráló nekem emlék is. A szüleim már régen elmentek, most én készülődök. A feleségem kapott a gyerekemtől egy elemes borsdarálót, hogy azon csak egy gombot kell megnyomni. Ott áll a polcon, mert kifogyott az elem. Kár bele venni, ha néhány mozdulattal meg lehet darálni annyi borsot amennyi a levesbe kell.
Itt jön a lényeg:
Az elemes borsdaráló kínai termék. Jártam egy kínai piacon, és ott volt ilyen is, meg tekerős kézi daráló is. A körutam végén benéztem a büfébe. Mit láttam? A kínai szakács kézi darálót használt, nem az elemes vacakot, pedig neki sokszor kell borsot darálni.
A túlgépesített világ millió fölösleges vacakkal halálra van ítélve. Előbb-utóbb normális lesz, hogy egy 1957-ben gyártott, kézi hajtású daráló 2024-ben is daráló, elég egyszer megcsinálni és száz évig sincs gond vele.
Dubrovnik, bent a várban (=Raguza) egy pékségben mákdaráló, oldalán egy szépen írott réz tábla: Peugeot, Paris, 1758. Érdeklődök. A pék tud magyarul is erős akcentussal. Áh, a daráló. Ezzel darálom a mákot. Használja? Persze, odahív, mutatja. Rajta vannak a mákszemcsék. Nagyapámé volt.
Egy szebb kor amikor a munkának értéke volt..
csakafidesz
2024-02-21 at 09:31
Nézzük_magát_a_dolgot 2024-02-21 at 08:33
Természetesen így van. Most erre van kereslet ezt kell gyártani. Csak szólok, hogy be fog fulladni ez a nagy igyekezet, és valamikor 20 év múlva paritásba kerülnek a lehetőségek és a termékstruktúrák. Az iparcikkek listája mindig bővül, de egy-egy újdonság után leállnak a túlzott kapacitásokkal. Nekünk az a fontos, hogy a magyar akku legyen az amelyik versenyben marad és mások hagyjanak fel az akkugyártással.
Nézzük_magát_a_dolgot
2024-02-21 at 08:33
Tisztelt Csakafidesz! Én is sajnálnám, ha a már végletekig kifinomult belső égésű erőforrásokkal szerelt autók végleg kimennének a divatból. Valószínűnek tartom, hogy csillapodni fog a mostani erősen forszírozott irányzat a villanyautó kizárólagosságáért. El tudom képzelni, hogy hosszú távon együtt fog élni a kétféle megoldás, mert ahogy Ön helyesen rámutatott, vannak és lesznek olyan területek, ahol ma célszerűbb a belső égésű motor. Viszont az is előfordulhat, hogy ezeknél is a hibrid megoldás lép előtérbe. De a mi dolgunk nem az, hogy nagy önbizalommal okosabbak legyünk másoknál, a villanyautózásnak keresztbe feküdjünk, és a világtendenciákat megváltoztassuk. Tudomásul kell venni, hogy azt kell gyártani, amire kereslet van. Akkumulátor és villanymotor még sok évtizedig kelleni fog. Ha fejlődik az akkumulátortechnika, az Ön által felsorolt problémák egy része úgyis eltűnik. A villanyautó gyárak már eleve alkalmasak hibrid vagy hagyományos autók gyártására is, vagy kevés ráfordítással átalakíthatók, ha minden kötél szakad. Ha Ön megnézi a múlt évi adatokat, látnia kell, hogy az akkumulátor gyáraink megmentették a hazai ipar drasztikus visszaesését, egyedüliként mutatva növekedést. Nem véletlen, hogy a belső ellenség hisztérikusan igyekszik a közhangulatot az akkumulátor gyártás ellen hangolni, mert nekik az lenne a jó, ha a magyar ipar összeomlana, mert gyűlölik hazánkat, és örülnének, ha minél rosszabb lenne a helyzet. A külföldi 30 ezüstpénz se elhanyagolható kérdés, hiszen ha nem ide jönne a beruházás, akkor megbízóikhoz menne. Vajon véletlen-e, hogy a BYD első európai gyáráért késhegyig menő harc folyt Németország, Franciaország és Spanyolország részéről, de amikor kiderült, hogy hozzánk jön, azonnal megjelentek az “európai” hangok a kínai beruházások káros voltáról.
csakafidesz
2024-02-20 at 23:05
Nézzük_magát_a_dolgot 2024-02-18 at 08:16
Dehogynem A Tesla is szépen leül, és az összes villanyautó gyártó, mert nincsen perspektívája. Az áramtermelést, távvezetéket sokszorosára kell fejleszteni és így is időpocsékolás az akkutöltés. Egy néptelen vidéken a benzines kocsiba beletesznek két-három kanna benzint, majd a terepjáróval elmennek mondjuk Timbuktuból Bamakoba. Állítom, hogy ezen a vidéken ma is mécsessel világítanak.
csakafidesz
2024-02-20 at 22:53
Csinálják a sok villanyautót és majd rádöbbennek, hogy sem elég erőmű, sem elég vezeték kapacítás nincsen, ráadásul sokkal drágább az egész, mint a benzines kocsik üzemeltetése. Láttam egy amerikai filmet a hatvanas évekből. A semmi közepén egy benzinkút, a kútkezelő nagy fémkarral pumpálja a benzint a kocsiba. Amúgy az ellátás sem probléma, most is a tartálykocsi tölti be a benzint, tehát benzinkút lehet ott is ahol nincs áram. Akár a brazil őserdőben vagy Afrika közepén. Azonkivül egy kamion tankját is hamarabb lehet telepumpálni ilyen manuális benzinkútnál, mint egy villanytragacs akkuját feltölteni. A villanyautónak nincsen jövője, mert a hozzá szükséges struktúra kiépítése világszerte egy évszázad múlva sem lesz meg. Az egész egy zöldpolitikai humbug, liberális agymenés.
Nézzük_magát_a_dolgot
2024-02-18 at 08:16
Tisztelt na4! Nem hinném, hogy olyan koponyák, mint az óriásvállalatok stratégiai tervezői (köztük Elon Musk), most megszégyenülten üldögélnek a sarokban, mert Ön amatőr létére rávilágított alkalmatlanságukra.
na4
2024-02-16 at 06:11
Az elektromos autópiac éppen most van összeomlóban. Németországban a VW eladhatatlan EV hegyeken ül, a Ford teljesen visszavágta az EV termelést, a Tesla már sokadszorra csökkentett árat, hogy egyáltalán vigyék a verdákat. Ébresztő, nem kellene ezt túltolni.
Nézzük_magát_a_dolgot
2024-02-13 at 09:29
Kedves Zatyi József! Én tisztelem az Ön lokálpatrióta szemléletét, értem az adott vidék felemelésének vágyát. De ne essünk túlzásokba! “Adj Uramisten, de azonnal!” Ön húz egy képzeletbeli vonalat Nyíregyházán, Debrecenen és Gyulán keresztül, és kifogásolja, hogy a vonaltól keletre nincs olyan ipari gigaberuházás, amely a világtérképre tenné mondjuk Tarpát. A “Gyulától keletre eső terület” említése számomra pedig értelmezhetetlen, mert attól keletre már most is csak a határ (és azon túl Mordor) van. De ráadásul az Ön vonalával van egy kis baj. A vonalat nem az adott gócpontokon keresztül kell meghúzni, hanem azoktól keletre 50-60 kilométeres távolságban, amely még az ésszerű bejárás határán belül esik. Ha meghúzta ezt a vonalat, látni fogja, hogy Debrecentől Penészlekig vagy Nyíracsádig nyugodtan be lehet járni Debrecenbe busszal vagy vonattal. Szabolcs-Szatmárban egyébként is vannak világcégek kisebb ipari gócpontjai,amelyek nem világrengetők ugyan, de munkát adnak többezer embernek: Nyírbátor, Kisvárda, Vásárosnamény, záhonyi körzet. Én irigylem Önt a fiatalsága miatt, de én sajnos még emlékszem azokra az időkre, amikor a “szabolcsi fekete vonatok” hétfőn hajnalban és péntek éjszaka hordták-vitték a szétszakított családok munkavállalóit ócska budapesti tömegszállásokra a puszta megélhetésért. Ehhez képest napi egy-két óra ingázás sokkal vállalhatóbb, ha nem is irigylendő. Más kérdés a beruházó igénye. Nem szívesen megy aprófalvas Isten háta mögötti pusztaságba, kedvező logisztikai háttér (autópálya, vasút) nélkül, ahol még ingázással se lehet megfelelő képzettségű munkaerőt bevonzani, ahol a cégvezetés és családja nem találja meg a számára elfogadható kulturált lakókörnyezetet, gyerekei oktatási lehetőségét, helyi egészségügyi ellátást stb. Lassú, de szívós munkával talán majd lehet életet lehelni a Beregi tájakba, Dél-Somogy, Dél-Zala és Dél-Baranya alvó térségeibe is. (Most olvastam egy riportot, amiben komlóiak mondják “csak jönne már valami, akár akkugyár is!” Megjegyzés tőlem: mintha az akkugyár valami ördögtől való lenne… A sátánfog vetemény megtermette a maga gyűlölettermését…) Most, ha jól látom, Dél-Alföldre (Vásárhely, Orosháza, Békéscsaba, Kistelek) irányul a figyelem, hacsak nem sikerül a belső ellenségnek és külső érdekeket szolgáló ügynököknek felküsztetni a szakmailag felkészületlen, érzelemvezérelt és végletekig kulturálatlan elemeket arra, hogy vasvillával és qrwaanyázással riasszák el a lehetséges beruházókat.
andras
2024-02-13 at 08:39
Solaris
A Stellntis a háromszorosát sem sajnálta rá. Drága a modern technika.
Solaris
2024-02-13 at 08:13
Százmillió egy munkahelyért…
Szívesen teremtek még 1 mill.
munkahelyet!
Petipeti…
andras
2024-02-13 at 06:42
zatyi József
Azért mégiscsak a beruházó dönt, hová akar települni. És a beruházónak az infrastruktúrán kívül fontos egy képzett munkaerő réteg. Ahol nem volt ipar, ott fel kéne építeni ezt a réteget neki. Ami idő meg pénz, és hiába adod meg az infrastruktúrát, elmegy inkább külföldre.
Mandula
2024-02-12 at 23:57
Érik itt a gyümölcs kéremszépen! !Mit akarnak az ellenzéki hülyék ilyen jelentéktelen ügyekkel mint hogy Novák Katalin felmentett valakit .
Kit érdekel azt ment fel akit akar,joga van hozzá!Tekintettel arra hogy bolsi bíró itélte el.Ha egy évvel tovább ül attól nekünk nem lesz jobb.Nem ebből van a 13. havi nyugdíj.
Amiből étel kerül az asztalra az előbbi bejelentés.Az ilyenekből a szemkilövető megbukott. Csak eladták az értékeket tizedáron, és adósságot hagytak hátra, kiszolgálva a megbízóik érdekét ,akik pofátlanul szivattyúzták a pénz Magyarországról külföldre.A fejés befejeződött elvtársak.
zatyi József
2024-02-12 at 20:40
Nézzük_magát_a_dolgot
Megnézte már Debercentől,Nyíregyházától milyen messze van Záhony vagy csenger? Tegye meg. Higyje el ott is élnek emberek nem kevesen.
Ha maga húz egy vonalat : Miskolc-Nyíregyháza-Debrecen-Gyulán át, na onnan keletre nézze meg miből élnek a népek?
Nézzük_magát_a_dolgot
2024-02-12 at 18:54
Tisztelt Realextate! Lehet, hogy nem ugyanazt a filmet nézzük? Csak a legkomolyabb, milliárd eurós vagy azt közelítő beruházásokat említeném a keleti végekről. Debrecen BMV, EVE akkugyár, CATL akkugyár, EcoPro katódanyaggyár, ZF lengéscsillapítógyár, SEMCORP szeparátorfólia gyár, VITESCO jármű erőátviteli egységek, Deufol csomagológyár stb. Nyíregyháza W-Scope szeparátor fólia gyár, Sunwoda akkugyár, Boysen akkumulátorcsomag housing gyár. És ezeknek jó részét a helybeli fogalmatlan ökrök és a felküsztetett laikusok állandó kulturáltlan, szakmaiatlan és durva támadásai közepette… Vagy keletnek számít Borsod? Ha kívánja, azt is kigyűjtöm…
ikszdé
2024-02-12 at 18:43
@Realextate
A arcom leszakad már tőled ott észak-keleten, hogy ezt van pofád leírni és nem szakad rád az ég.
matrix
2024-02-12 at 17:38
A mocskos soros buzi pride-buzi pedolfil MOMENTUMOS lumpen proli Woke tetü nem is akar dolgozni-:)
Csak drogot és naponta tünteni a buzi pedofil genernaci börtangás jogokért az óvoda és iskolákba!!
Momentum egy parazita gennyes leprást terrorista szervezet!
andras
2024-02-12 at 17:20
Na megint rossz napja lesz a hazaáruló ellenzéknek.
andras
2024-02-12 at 17:19
Realextate
BMW Debrecen, CATL Debrecen.
Miskolc környékére közel 100 milliárdos beruházás érkezik
https://minap.hu/cikk/sikeres-het-all-miskolc-mogott-kozel-szazmilliard-forintnyi-beruhazas-erkezik-kornyekre
Realextate
2024-02-12 at 17:02
Értem én, hogy a szentgotthárdi gyár egy Opel-gyár, tehát sui generis tartozik a Stellantishoz.
De magyarázza már el valaki nekem, hogy a Fidesz miért kerüli ki VASKÖVETKEZETESSÉGGEL az észak-keleti megyéket MINDEN FEJLESZTÉSBEN??????????????????????????????
Vagyis az égvilágon semmilyen fejlesztést nem visz oda.
De tényleg semmit.
Miért??????????????????????????????????????????????????????
Királytigris
2024-02-12 at 17:01
Csak így tovább!