
A politikusoknak a legrosszabbra is fel kell készülniük, nekünk pedig az a kötelességünk, hogy a döntéseiket megfogadva, ésszerűen hajtsuk végre az intézkedéseket – mondta Merkely Béla szívsebész professzor, a Semmelweis Egyetem rektora, a járvány elleni védekezés egyik kulcsembere a PestiSrácok.hu-nak adott interjúban annak apropóján, hogy napok óta heves vita zajlik a kórházi ágyak egy részének a veszélyhelyzetben elrendelt felszabadításáról. A professzor teljes mértékben képtelenségnek tartja, hogy bármelyik kórházvezető “a halálba küldött” volna haza betegeket, ugyanakkor azt is kifejtette, hogy ez egy főpróba, egy hadgyakorlat volt, amit nem úgy kell értelmezni, hogy mostantól az ágyak ötven százalékát üresen kell tartani. Merkely Béla kijelentette: az országos rehabilitációs intézet menesztett főigazgatóját, Cserháti Pétert kiváló szakembernek tartja, ezért is tett gyorsan gesztust felé. A koronavírus-járvány tetőzéséről a professzor az általa vezetett klinikai elemző csoport adataira támaszkodva azt mondta: ő optimista, már látni a fényt az alagút végén. A magyar emberek komolyan vették a veszélyhelyeztet, így néhány hét múlva jöhetnek a fokozatos engedmények, hogy “engedjük élni az országot, miközben fokozzuk a szűréseket”. Utóbbiról Merkely megjegyezte: jól beváltak a kormány korlátozó rendelkezései, így a járvány nem szabadult el, a szűrési kapacitás pedig szépen fel tudott zárkózni a valós igényekhez.
Orbán Viktor a péntek reggeli rádióinterjújában utalt rá, hogy veszélyhelyzet van, ilyenkor a vezetőknek nem lehetősége, hanem kötelessége az Operatív Törzs döntéseinek végrehajtása. Nyilvánvaló, hogy a kormányfő a fertőzötteknek felszabadítandó kórházi ágyak körüli vitára utalt. Ön az ország kulcsfontosságú klinikáinak vezetőjeként, a Semmelweis Egyetem rektoraként hogyan oldotta meg ezt a feladatot?
Minden körülmények között bizonyítani kell a felkészültségünket és a rátermettségünket. Ez azt jelenti, hogy miközben a politikusok kötelessége, hogy a lehető legrosszabb verzióra készülve hozzanak döntést, nekünk szakembereknek azt kell meghatároznunk, hogy miként tudjuk a beérkező betegeket ellátni és közben a veszélyhelyzet fokozódására felkészülni. Azaz nekünk kell meghatározni azt, hogy a szóban forgó utasítást hogyan kell a gyakorlatba ültetve végrehajtani, vagyis azt, hogy aktuálisan és konkrétan milyen ellátást kell biztosítanunk, mennyi beteget vehetünk fel és kik azok, akiknek az ellátása nem várhat, mert halaszthatatlan beavatkozásra szorulnak. Ez szakmai döntés és a Semmelweis Egyetem fennhatósága alatt működő klinikákon és a fenntartása alatt lévő kórházban egy beteget sem küldtünk haza úgy, hogy azzal az életét, gyógyulását veszélyeztettük volna. Most egy katonás rendszerben dolgozunk, kórházparancsnok támogatása mellett, ezért is élnék katonás hasonlattal: az elmúlt napokban hadgyakorlatot tartottunk, amelynek az volt a célja, hogy bebizonyítsuk: tömeges fertőzés esetén fel tudunk szabadítani kellő számú intenzív ágyat, lélegeztetőgépet és más szükséges eszközt is. Azt kell mondanom, hogy ez a hadgyakorlat alapvetően sikeres volt, hiszen az egészségügy bebizonyította, hogy képes akár plusz harmincezer ágyat is biztosítani.
Tudjuk, hogy a hadgyakorlatoknak olykor áldozatai vannak. Lehet azt mondani, hogy a két, mulasztásokkal vádolt és elbocsátott főigazgató ilyen áldozat?
A veszélyhelyzetre való felkészülésnek és a mindennapi betegellátás kihívásainak egyszerre kell megfelelnünk, egyikben sem engedhetünk meg vállalhatatlan kompromisszumot.
Ön a héten a Semmelweis Egyetem komplex rehabilitációs fejlesztésével bízta meg Cserháti Pétert, az Országos Orvosi Rehabilitációs Intézet (OORI) menesztett főigazgatóját. Üzenni akart evvel?
Cserháti Pétert nagyon kiváló szakembernek tartom és rövid megbeszélésünk során arra a meggyőződésre jutottam, hogy ő valójában teljesítette a rábízott feladatokat. Arra az európai szintű tudásra, amit ő az OORI élén megszerzett és gyakorolt, szüksége van a Semmelweis Egyetemnek. Cserháti Péter eddig is címzetes docensünk és rektori biztosunk volt, nyilván mostantól több ideje lesz, hogy oktasson és például tanácsokat adjon a rehabilitációknál, amelyekre a járvány miatt nagy szükség lesz. A felkérés emberi gesztus volt részemről, de abban is biztos vagyok, hogy az egyetem csak nyer egy ilyen jó szakemberrel.
Nagyon sokan aggódnak és háborognak, akiknek a szeretteit most hirtelen hazaküldték a kórházakból a veszélyhelyzet miatt. Nekik mit üzenne, hogyan emésszék meg a történteket?
Az a legfontosabb kérdés, hogy a hazabocsátásnak van-e állapot-rosszabbodással járó kockázata? Innen, a Városmajori Szívklinikáról csak azt küldtük haza, akinél nincs ilyen, mégis fel tudtuk szabadítani az előírt ötven százaléknyi ágyat. Fontos tudni, hogy a felszabadított ágyakat ténylegesen csak a járvány eszkalációja során kell majd biztosítanunk. Tehát semmiképpen sem úgy kell értelmezni a rendelkezést, hogy ezeknek az ágyaknak mostantól üresen kell állniuk. Szükség esetén azonban bármikor COVID-fertőzött betegeket kell tudnunk ápolni rajtuk. Mindig volt egy határ, ameddig betegeket tudtunk felvenni, mégis mindig megoldottuk azt, hogy el tudjuk látni azokat a betegeket, akik a segítségünkre szorultak. Ugyanakkor alighanem eddig is én voltam az otthoni gyógyulási folyamatok egyik legnagyobb hazai híve. Statisztikák igazolják, hogy az emberek a szeretteik körében, az otthonukban sokkal gyorsabban és jobban gyógyulnak. Különösen az idős betegekre jellemző az úgynevezett kórházi szindróma kialakulása, amikor a bent fekvés miatt stagnál vagy rosszabbodik állapotuk. Egy friss stroke-ost persze nem lehet hazaküldeni, mert folyamatos gyógyításra és kórházi eszközökre van szüksége, de mindig van egy pont, amikor már mérlegelhető, hogy inkább az otthoni környezet a javasolt. Minden ellátónak fel kell mérnie, hogy egy műtét, vagy vizsgálat elmaradása mennyire rontja a beteg kilátásait. Sok idős beteget műtök személyesen, akik nagyon közel kerülnek hozzám. Sokszor vetik fel ők maguk, vagy a rokonaik, hogy még egy kicsivel több rehabilitációt szeretnének, ilyenkor ki kell mondanom, hogy nem tanácsolok több bent fekvést. Nehezen változik a régi, magyar szemlélet, amely szerint „aki beteg, legyen kórházban”. Ez butaság, bizonyítható, hogy otthon nagyobb a késztetés a gyógyulásra.
Ugyanakkor a mai napon (pénteken) két szívátültetést hajtunk végre, pedig az egy nagyon komplex műtét, mégsem halasztjuk el, mert, ha elmaradna minimálisra csökkenne betegeink reménye a gyógyulásra. Az egyetemen egyetlen transzplantációt sem mondtunk le, miközben amikor kellett, március 15-éig öt nap alatt kiürítettük a Kútvölgyi kórházat és rendelkezésre bocsátottunk 300 ágyat. Ezen felül még négy klinikát elköltöztettem, hogy biztosíthassuk azt a struktúrát, amelyben az Üllői úti új Korányi-tömb fő COVID-központtá alakult. Meg lehet csinálni tehát, de látják, mi is katonásabbak lettünk: most is itt van a kezemben a mai napra kategorizálva minden egyes ágy nyilvántartása és minden reggel „haditanácsot” tartunk. Tehát, ha mégis hirtelen megnőne a fertőzések száma, országosan akkor is el tudnánk látni az extrém sok beteget.
Mégis hihetetlen indulatokat korbácsolt a döntés, a Facebook-virológusok szerint inkább szállodákban, laktanyákban kellett volna berendezi a koronavírus-ellátást. Csakhogy épp Ön mutatott rá a PS-nek adott interjújában, hogy a járvány ennél sokkal bonyolultabb, hiszen például sok szívbetegnek a koronavírus fordíthatja rosszabbra az állapotát és akkor igenis itt a szívklinikán, megfelelő szakértelem mellett kell őket villámgyorsan ellátni, nem pedig egy laktanyában…
Ez abszolút így van, a városmajori klinikán például 36 COVID-ágyat raktunk félre, ahol izoláltan tudunk fertőzött, infarktusos beteget ellátni. Az egész Semmelweis Egyetem esetében is megoldottuk ezt a feladványt.
Egészen biztos, hogy a kórházigazgatók senkit “nem küldtek a halálba”
Tudjuk, nem szokott politizálni, de azért hadd idézzük fel, hogy egyes kormánypozícióra vágyó ellenzékiek úton-útfélen azt terjesztik, hogy a kormány és a kórházvezetők emberek sokaságát gyilkolják meg közvetve a kórházi ágyak kiürítésével. Mennyire fájó ez az indulatkeltés?
Ahogyan a kollégáimat és a magyar kórházigazgatókat ismerem, nagyon igazságtalan ez a vád, hiszen minden egyes beteg sorsát egyedi módon bíráljuk el és kizártnak tartom, hogy valakit felelőtlenül csak úgy elküldjenek.
Többen – például ma Ternák Gábor professzor – bizakodóan felvázolták, hogy Magyarországon elkerülhetjük a koronavírus-járvány elszabadulását, a káoszt és rémületet, amit Olaszországban vagy Spanyolországban láthattunk. Ez egybevág avval, amit a Polbeat című műsorunkban mondott még egy hónapja, miszerint „ha minden jó alakul, nyaralni azért fogunk”. Megmaradt az optimizmusa?
Vezetek egy klinikai járványelemző munkacsoportot, minden adatot megkapunk Magyarországról és külföldről. Az adatok azt mutatják, hogy az itthoni intézkedéseknek és a lakosság fegyelmezettségének köszönhetően szép lassan a „plató fázisba” érkezünk…
Jó eséllyel a fertőzések száma már nem fog drasztikusan emelkedni
Bocsánat, milyen fázisba?
Ha egy járványt elengedünk, akkor az eljut egy csúcsig, amikor a legtöbb beteg megfertőződik, majd szép lassan visszahúzódik és nyugvó fázisba kerül. Abban az esetben, ha speciális intézkedésekkel, felvilágosítással, távolságtartással, kézhigiénével, intenzív intervencióval, magyarul az emberek mindennapi életének a megváltoztatásával beavatkozunk a folyamatba, határozottan levághatjuk ezt a csúcspontot. Ilyenkor juthatunk el a „plató fázisba”, ami – ha már csúcsokról beszélünk – egy fennsík a mi görbénken. Az esetünkben ez azt jelenti, hogy a halálesetek és a fertőzések száma várhatóan már nem fog drasztikusan emelkedni, ráadásul minden légúti betegséget okozó járvány a nyár közeledtével engedni szokott a szorításából, tehát a most tudományosan rendelkezésre álló adatok alapján valóban optimista vagyok: ha nem is olyan, mint máskor, de azért lesz nyarunk. Egészen dicséretes, hogy a releváns összegzések szerint, Európában a negyedik legjobb helyen állunk a járvány elleni küzdelemben. Elmondható, hogy Közép-Kelet-Európa általában véve fegyelmezettebb és jobban teljesít mint Dél- és Nyugat-Európa. Azt azért kiemelném, hogy ez csak az optimista forgatókönyv, mert nagy népsűrűségű helyeken, zárt területeken, amilyen például egy idősotthon, a ragyogó szép időben is pillanatok alatt berobbanhat a fertőzés.
Ez azt jelenti, hogy az idősotthonokra még hónapok múlva is nagyon-nagyon kell majd vigyázni, minden előírást szigorúan be kell tartani, elég egy kis hiba, hogy sok idős ember megbetegedjen. Egyesek furcsállják, hogy Magyarországon kevés a fertőzött, de közülük sokan, 8-9 százaléknyian meghalnak. Ennek nagyon egyszerű magyarázata van, hiszen a tesztelések nagyobb része idősotthonokban és kórházak krónikus osztályain zajlik, így a nyilvántartott fertőzöttek nagy része a legveszélyeztetettebb korosztályból kerül ki. Örülök neki, hogy az Operatív Törzs a legnagyobb figyelmet most az idősotthonokra, a betegek és egészségesek elszeparálására fordítja. Gyorsan hadd tegyem hozzá, hogy ha valaki egy idősotthonban elkapja a koronavírust, még ne hagyjon fel minden reménnyel, mert az adatok szerint a csoportosan megfertőződött idősek közül is sokan nagyon enyhe tünetekkel esnek át a betegségen. Egyre több információnk van a vírusról, és a viselkedését látva állíthatom, hogy a néhány elrettentő példa ellenére, ötven-hatvan év alatt ez a fertőzés nem tűnik veszélyesebbnek, mint az influenza, idősebb korban viszont igen. A védekezés leghasznosabb módja tehát az idősek izolálása a szakmában vektoroknak nevezett járványhordozóktól, sajnos például a jövő-menő unokától.
Az idősotthonokban még az ételszállítókat is szűrni kell
Apropó vektorok, nem volna elsődleges cél, hogy minden idősotthonban és kórházban dolgozó embert folyamatosan teszteljenek és vizsgáljanak?
Dehogynem, az ott ápoltakat, a dolgozókat, de még az ételt beszállítókat is szűrni kell előbb-utóbb. Ugyanakkor hadd mondjam el, hogy már most is minden intézményvezető szükség szerint kérhet vírustesztet, a Semmelweis Egyetem a járvány kitörése óta egyetlen kérést sem utasított vissza. Csak csütörtökön 638 PCR-alapú tesztet végeztettünk betegeken és dolgozókon, de van még kapacitás, igaz, a labor hajnalig dolgozik. Azt is tudom, hogy bőven áll még rendelkezésre kapacitás az országban és most például olyan robotok beszerzése zajlik, amelyek a tesztelés folyamatát tovább gyorsítják. Az a szerencse, hogy annyira jól működtek a kormány által meghozott rendelkezések, hogy a szűrési kapacitás szépen fel tudott zárkózni a valós igényekhez. Mindannyiunk közös eredménye, hogy hamarosan nálunk is sor kerülhet lazításokra, főleg olyan csoportok javára, akik fontos feladatok előtt állnak az életükben, mint például az érettségizők, vagy a végzős egyetemi hallgatók. Mégsem úszhat el egy egész évük…
Vagy a szívfájdalmaink, a kiskereskedők, akik szépen lassan tönkre mennek, miközben a Tesco vagy az Obi továbbra is arcátlanul árulhat tűsarkú cipőt meg masszázskádat…
Természetesen ők is kaphatnak segítséget – de persze a döntést majd az Operatív Törzs hozza meg. Egyszóval úgy tudjuk továbbra is fenntartani ezt a „plató fázist”, ha fokozatos engedményekkel engedjük élni az országot, működni a nemzetgazdaságot, miközben fokozzuk a szűréseket. Ehhez hozzá fog járulni az ultraibolya sugárzás jótékony hatása és – reményeim szerint – az, hogy az emberek kötelességtudóan, ahol kell továbbra is hordják a maszkot.
A maszkot-kesztyűt ne dobjuk el!
Tehát akkor hiába látjuk a fényt az alagút végén, a maszkot-kesztyűt ne dobjuk el, különben valóban szükség lesz azokra a felszabadítandó kórházi ágyakra?
Így van, a következő egy-két héten még semmiben sem lazíthatunk, sőt, még most sem késő, hogy akiknek még nincs, saját maszkot készítsen magának. Lazításra csak akkor van lehetőség, ha az ország komolyan veszi a fennmaradó szabályokat. Mondom, lassan kiismerjük ezt a vírust, én is sokkal kevésbé tartok tőle: az emberi kontaktusok megszakításával a járványt is meg tudjuk fékezni, tehát, ha maradunk távolságtartóak, szépen lefelezhetjük, harmadolhatjuk a terjedését.
Ha jól értem, a honfitársaink többsége professzori dicséretet érdemel?
Nagyon is, a magyar lakosság jó része jóval fegyelmezettebb, mint Dél-Nyugat Európa.
Vezető kép: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Károly
2020-10-09 at 18:00
???
Jóska Pista
2020-04-19 at 04:06
Nagyon tetszik ez a rengeteg okos ember akikből csak úgy folyik az okosság de mikor a választásokon győz egyik vagy másik oldal akkor mindig a győztes a hülye hozzá nem értő milyen ÉRDEKES!!!!!!!!!!
túródóra
2020-04-18 at 18:15
Áldja meg a Jóisten a Professzor Urat.Neki köszönhetem,hogy még élek .
Károly
2020-04-18 at 17:50
Egerben szombaton dugókat okoztak a Vörösmarty úton a szgk-k.
Nem mindenütt “maradj otthon” a cél???????????????????????
nemzeti
2020-04-18 at 16:25
Bezzeg Ausztriában nem végeznek műtéteket.
Minden kórházi ágyat felszabadítottak.
Ám nálunk még műtenek is,kezelnek is,és 30 % ágyunk még jó ideig
kihasználatlan.
BOLSIKÁIM ! Hogy is van ez?????????
nemzeti
2020-04-18 at 16:21
Mi baj van ezzel a jóságos Karácsony Gergellyel.
Ő tényleg mindent megtesz a Buta-pestiékért.
GYURCSÁNY/BAJNAI ELŐKÉSZÍTETTÉK A KÓRHÁZPRIVATIZÁCIÓT!
2020-04-18 at 15:43
Gyurcsány/Bajnai nem fektettek pénzt az egészségügybe, hanem hagyták szétrohadni.
Ezer milliárdokat vettek ki belőle.
Az USA eü rendszerét akarták bevezetni.
Varrhattad volna össze cérnával és tűvel össze a sebeidet,
ha nem a legfelsőbb TB-kategóriát fizetted volna.
Havi néhány ezer Ft-ért végigolvashatod a korabeli lapokat, megéri.
Persze már érhetők el ingyen, de megéri belelapozni, hogy mi ellen
indított a Fidesz-KDNP népszavazást, mik voltak az előzmények.
[email protected]
2020-04-18 at 14:55
Vajda Miklós részére,
és mindenkinek akit érdekel.
https://youtu.be/W86Oq1WOSOA
Vajda Miklós
2020-04-19 at 14:03
Köszönöm!
amlodipin
2020-04-18 at 13:39
Kíváncsi vagyok, hogy a fejlett nyugaton hány combnyaktöréssel műtött beteget tartanak két hónapnál tovább a kórházban? 92 éves nagynénémet 2 hét után évekkel ezelőtt hazaengedték és három hét után járt. Ja, hogy a családtagok segítették, ápolták, de Ő nem is akart tovább bent lenni. Szeretnék látni egy kimutatást, hogy átlagban mennyi ideig tartanak bent ilyen és ehhez hasonló betegeket. Engem operált törött kézzel két és fél nap után hazaengedtek, varratszedésre, ellenőrzésre bementem. Volt szobatársam, aki kérte, hogy bent maradhasson, mert otthon egyedül lenne. Az ilyenekért kellene a súlyos fuldokló betegeket a folyosón tartani, vagy fel se venni a kórházba, ha elmúltak 60 vagy 80 évesek??? Lásd a szuper fejlett és humánus svédeket???
Gáspár Anette
2020-04-18 at 15:38
Nyugaton, főleg Svédországban, a műtét után 3 nappal otthon a helyed.
Amúgy több kategóriás a “TB”.
Van alap, a többit fizeted zsebből.
Gyurcsány/Bajnai ezt akarták a kórházprivatizáció (kórházok szétlopása, lenyúlása) után bevezetni.
Amikor kormányon voltak több ezer milliárdot kivontak az egészségügyből, szándékosan lerothasztották, mert előkészítették a kórházprivatizációt!!‼️
.
Cserébe kaptunk:
– vizitdíjat
-receptdíjat
-mentődíjat
-kórházi ágydíjat
– gyógyító osztályokat szüntettek meg, vontak össze, vagy alakítottak át elfekvővé
-kórházakat szüntettek meg, vontak össze
.
Bevezették a család-és szakorvosoknál a havi gyógyszer felírási kvótát, több százezer Ft bírsággal, ha túllépte;
.
Bevezették a havi műtéti kvótát. Volt, hogy bizonyos műtétfajtákra 5 évre elő voltak jegyezve betegek.
–
Tapasztalat volt, hogy 70-en felül már nem fordítottak olyan figyelmet a rehabilitációra.
.
Tervben volt a több kategóriás TB-fizetés rendszere.
A legalacsonyabb az alapellátás, ha komolyabb ellátást akartál volna, emelt összegű TB kategóriát választhattál volna, és/vagy minden vizsgálatért, műtétért kemény százezreket fizettél volna.
Így a kevésbé tehetősek, munkanélküliek gyakorlatilag halálra lettek volna ítélve.
.
A CT, MRI, UH stb vizsgálatokat kiszervezték. TB-re hónapokat is várhattál. Több ezerért, zsebből akár azonnal.
.
Uszítottak a beteg-orvos kapcsolat rombolása céljából!
.
Olyan adminisztrációs terhet zúdítottak az orvosokra, hogy a családorvosok bocsánatkérő levelet tettek ki az ajtajukra, mert kevesebb idejük jut a tényleges vizsgálatra a papírmunka miatt.
.
De a tisztességes orvosok így, ingyen túlmunkában is dolgoztak, s járták a rendelésen kívüli időben a betegeket!
.
Megszüntették a szabad orvosválasztást.
.
Szabadárassá tették a létfontosságú gyógyszereket.
.
Alapgyógyszereket vontak ki a TB alól.
……………………………………………
Ezt megfejelték a devizaelszámolású hitelek felé tereléssel, mely melegágya volt az ingatlanmaffiának.
4-szeresére emelték a gáz és villanyárakat.
-Egekben az adók.
-Stagnált a nyugdíj.
-Meg akarták adóztatni a nyugdíjat
-Meg akarták adóztatni a családi pótlékot
-Be akarták vezetni az általános ingatlanadót; az ingatlan aktuális forgalmi értékének évi 2%-át kellett volna fizetni. Egy 50 nm-es panel akkor 11 millió volt. Az évi 220.000.-Ft, havi 18.000.-Ft-jával + a rezsi.
– Százezreknek fizettek ingyen segílykét.
-Dúlt az “öregezés”; Kuncze rászabadította az idősekre a cigányghordákat, “megélhetési bűnözésnek” definiálva, 20 ezer Ft értékig szabad zabrálást engedve.
.
2015-től meg gyakorlatilag elkergette, felszámolta volna a magyarságot, prédára hagyva az utódállamoknak a határon túli magyarságot is.
.
2015-ben meg le sem zárták volna a határokat.
Az igazi Trebitsch
2020-04-18 at 13:29
Putris fővárosunkat le kéne zárni és telefújni klórgázzal.
gyozo2018
2020-04-18 at 15:36
Hülye.
csakafidesz
2020-04-18 at 12:41
A kórházakból kibaszott szívbetegek is érzik, hogy csapataink harcban állnak, a kormány a helyén van..
Molnár József
2020-04-18 at 13:05
Mert te nagyobb szakember vagy mint azok az orvosok, akik a betegek leletei alapján, döntenek arról, hogy ki az, aki már otthon a családja körében is gyógyulhat.
Kórházakból “kibaszott” szívbetegek egy része újra munkába áll, amint az állapota ezt lehetővé teszi.
gyozo2018
2020-04-18 at 15:35
A te agyad nincs helyén.
Elpárolgott, mint ahogy Gyurcsány agyát is denaturálta a viszki.
alhonvéd
2020-04-18 at 11:54
Köszi Gergő! Már időszerű volt némi tiszta víz a pohárba, mielőtt a sok idióta berúgna ismét
HARÁCSONY, A BELPESTI ÚJPROLIK VEZÉRE
2020-04-18 at 12:09
Relatív, hogy liberálnyilasoknál a “tiszta víz” viszki, vagy vodka alakot ölt.
.
A lényeg, hogy lelátni az aljára, ahol ők laknak.
A nihilista söpredék olyan, mint a denaturált szesz: megvakít, elpusztítja az agyat.
edelweiss
2020-04-18 at 09:48
Mit várunk ettől az eszement “főpolgármester”től ? Soha nem volt egyetlen önálló gondolata, mindig is fürere utasításait hajtotta végre, mint most is. Várható volt, hogy mindent a kormánytól vár el, mert nincs tudatában, mit is kéne tenni adott esetekben. A pesti választók- 70 ezer idegen szavazatával – , főleg a nők a “szép fiút” választották meg. Őket nem érdekelte, hogy halvány fogalma nincs a vezetés mikéntjéről. Ezt már, mint zuglói polgármester is bizonyította. Nagy részben ő felelős, hogy Budapest fertőzési góc lett ! Soros pénzét valószínűleg a haverok zsebébe tömködi, ahelyett, hogy a járvány kezelésére használná. Igaz, a pénzt a kormány ekézésére és nem a vírus megállítására kapt, így is használja !
[email protected]
2020-04-18 at 09:57
👌🤑
HARÁCSONY, A BELPESTI ÚJPROLIK VEZÉRE
2020-04-18 at 12:06
De!
Pontosan tudja, hogy járvány idején mi a feladata és miért.
Szándékosan, tervszerűen késleltet, szabotál.
Ez a feladata. Ezt vállalta. Végre is hajtja.
Mi az, hogy kötelezővé teszi a tömegközlekedési eszközökön a maszkot, DE CSAK KÉT HÉT MÚLVA?!
HARÁCSONY ÉS MAFFIÁJA TAKARODJON A FŐVÁROS ÉLÉRŐL!!!!
2020-04-18 at 15:23
Ha két megállóról van szó, gyalog megteszem.
De amikor a fél várost kellene átszelnem, muszáj felszállnom.
Viszont, ha már mint diktátor, rendeletileg kormányozza a fővárost,
miért is vár két hetet a realizálással?!
Hátha a buszvezetők is kapnak némi injektálást?!
ROTHADT GAZEMBER!
gyozo2018
2020-04-18 at 09:08
Nincs igaza Tarlósnak, hogy Harácsonynak csak politikai felelőssége van.
A főpolgármester nem politikus, hanem elsősorban a világvárost igazgató, közfeladatot ellátó személy, aki felelős minden általa kinevezett és alkalmazott döntéseiért és cselekedeteiért is, de főleg a sajátjaiért!!!!!!
Már kb. két tucat ember halt meg idő előtt, akik még élhettek volna, ha ez a briganti tisztességesen teszi a dolgát.
Ezt a gazembert elő kell venni az összes többivel együtt, akik a BKK-nál is szabotáltak.
“Kedd óta, az utolsó három napban 251 új koronavírus-fertőzöttet diagnosztizáltak Magyarországon. Ebből 151 esetet Budapesten. A csütörtöki újabb 111 esetből pedig már 78-at – emlékeztetett cikkében az Origo. Csütörtökön például több új koronavírusos volt Budapesten, mint a hét előző napjainak bármelyikén az egész országban.
Az új típusú koronavírus esetében a kutatók és az orvosok nagyjából kéthetes átfutási időről beszélnek, mivel a betegség sokszor enyhébb tünetekkel kezdődik, így a fertőzöttek jellemzően csak néhány nap múlva kezdenek gyanakodni, hogy elkapták a kórt.
A betegség ezen jellegzetességeit figyelembe véve nagy rá az esély, hogy az új fertőzöttek jelentős része nagyjából két hete kapták el a vírust, amikor Karácsony Gergely április elején szombati menetrendet vezetett be a BKK járatain. A megállókban és a buszokon sok ember torlódott fel, ami nyilvánvalóan igen komoly kockázatot jelentett járványügyi szempontból.
Napokig tömegek utaztak a járatokon összezsúfolódva, a főváros vezetése pedig az óriási tiltakozás ellenére csak késve, több nap elteltével változtatott a menetrenden.
Müller Cecília országos tisztifőorvos az Operatív Törzs pénteki tájékoztatóján azt mondta, valóban nem volt kedvező a budapesti közlekedésben az, hogy az embereknek tömegesen kellett várakozniuk és a járműveken lenniük, a másfél-kétméteres távolságtartás a tömegközlekedési eszközökön ugyanúgy szükséges, mint bárhol máshol.
Karácsony Gergely és a fővárosi vezetés a koronavírus-járvány alatt is számos hibát követett el. A Pesti úti idősotthonban a járvány kitörésének idején hetekig nem volt főállású orvos, a fenntartó fővárosi önkormányzat pedig nem törődött az otthonban lakókkal. A fővárosi tömegközlekedésben okozott káosz, ahogy az sajnos megjósolható volt, tovább fokozhatta a járványt – vonja le a konklúziót az Origo cikke.”
[email protected]
2020-04-18 at 09:53
Sem a hozzászólásához, sem az Origó cikkéhez, nincs mit hozzátenni, tökéletes helyzetfelmérés.
A professzor úr is világosan, többszörösen megerősítve kifejtette, hogy mi a helyzet és milyen gyors cselekvés sorozatra van szükség.
Ez a csetlő, botló, szerencsétlen, de ugyanakkor hazug és ártó, feladatára alkalmatlan személyt nem véletlenül hozták pozícióba a “tuggyuk kik”.
Saját pecsenyéjüket sütögetik az ominózus nap óta kisebb nagyobb láng fölött.
A lényeg, hogy a kormányt megpróbálják lejáratni, és a bábot továbbra is a kedvük szerint mozgatni.
Nem adhatnak mást, mint lényegük!
HARÁCSONY, A BELPESTI ÚJPROLIK VEZÉRE
2020-04-18 at 12:02
Ez a “csetlő-botló” alak egy tudatos, körmönfont, aljas gazember, aki pontosan tudja, hogy mit akarnak tőle, azzal maradéktalanul egyetért és végre is hajtja.
Vajda Miklós
2020-04-18 at 12:52
Magdi véleménye az igazság körül sompolyog. Annyi a kiegészítésem, hogy Karácsony és a többi liberális polgármester esetében nem pusztán alkalmatlanságról van szó.
Ezek feladatot teljesítenek. A feladat pedig az, hogy a megszerzett telelpüléseket minél jobban tegyék tönkre. Ilyen járvány esetén a tömegközlekedés ritkítását nem lehet azzal magyarázni, hogy nem ért hozzá. Ami a Pesti úton történt az úgyszintén szándékos szabotázs volt. Pikó a VIII. kerületben, az óbudai, az újpesti a IX. kerületi, az újbudai stb. polgármesterek szintén összehangoltan, szándékosan ártanak a köznek. Mindez egyeztetve van az Európai Unió vezetőségével, amely pedig a pénzügyi világelit parancsait hajtja végre. A cél Trianon befejezése, ami egyben a Magyar Állam felszámolását is jelentené.
Amit Karácsony elkövetett azért korábban vádat emeltek foglalkozási körében, gondatlanságból elkövetett x rendbeli emberölés okán. Persze ezt még bizonyítani kell. Majd a vizsgálat lezárulta után – ha az eredményt nyilvánosságra hozzák – többet tudunk.
Egyébként szigorúan magánvéleményem, hogy a világjárvány nem más, mint a mesterségesen létrehozott vírussal végzett kísérlet arra vonatkozóan, hogyan hat életszerű körülmények között. Hogyan reagálnak a világ különböző kultúrájú társadalmai és kormányaik? Ez már a III. világháború az emberiség ellen.
Kötelező olvasmány: Milton William Cooper: Silent weapons for quiet wars (Csendes háború néma fegyverei)
M. W. Cooper, aki hosszú időn át az amerikai haditengerészet hírszerző szolgálatánál töltött be bizalmi állást, könyvében megírja, hogy ebben az állásban volt alkalma olyan anyagokat tanulmányoznia, amelyekben ki volt fejtve, hogy “A csendes háború néma fegyverei” elnevezés azt a doktrínát jelöli, amelyet a Bilderberg Csoport Politikai Bizottsága 1954-ben tartott első ülésén fogadott el. A könyvet magyar nyelvre nem fordították le, és nem is adták ki.
Milton William Cooper-t 2001 novemberében holtan találták az otthonában.
Netta
2020-04-18 at 15:16
Vajda Miklós!
A “sompolyog” alattomosságot fejez ki, nem azonos a jó szándékúan, racionálisan megközelítővel.
Poppy
2020-04-18 at 17:54
FeriGeri a fa..orrú alkesz utasítására mindent szabotál. Nem dolgozik, vondolkodni eddig sem tudott, csak ócsárólja a kormányt, költi a haverokra a pénzünkez,majd kunyerál, eladósítja a várost. Ez a feladata a többi mocskos tetűvel együtt. Budapest halott, bukott város lett már most. Tenni kell ez ellen.
Dr. Fekete
2020-04-18 at 16:40
Buta vagy
Vajda Miklós
2020-04-19 at 13:57
Válasz Nettának: A hibát én követtem el, mert nem tettem ki az idézőjelet. ..az igazság körül sompolyog…ugyanis egy versidézet, de sajnos fejből pontatlanul idéztem. Francois Villon: Ellentétek balladája:
“…Nem biztos csak a kétes szememnek
S ami világos, mint a nap: titok;
Hiszek a véletlennek, hirtelennek,
S gyanúm az igaz körül sompolyog;”
Nem akarok verselemzésbe kezdeni, de gondolom világos, hogy a költő mit akar maondani.
Szerintem Magda véleményéhez ez éppen passzol. A többi egyéni megítélés kérdése.