Már 15 ezer pedagógus véleményezte a pedagógus teljesítményértékelési koncepciót – írta a Belügyminisztérium hétfői közleményéből.
A közlemény felidézi: a pedagógus-teljesítményértékelési rendszer koncepciójára vonatkozó anonim véleménynyilvánítás lehetőségével egy hét alatt több mint 15150 fő élt. Az Oktatási Hivatal 2023. március 6-án elektronikus úton juttatta el az intézménytípusoknak megfelelő kérdőíveket a pedagógusoknak, a kérdőív kitöltésére továbbra is van lehetőség.
A Belügyminisztérium emlékeztet rá, hogy az új teljesítményértékeléssel kapcsolatban a pedagógusok körében korábban végzett online felmérés eredménye szerint a válaszadók 70 százaléka egyetértett azzal, hogy díjazásuk a jövőben vegye figyelembe a teljesítményt. Az első részeredmény szerint a válaszadók többsége meghatározó szerepet tulajdonít az értékelési szempontrendszerben az adott intézmény sajátosságainak, és egyetért azzal, hogy a teljesítményértékelés során nem más intézmények pedagógusaihoz, hanem az adott nevelőtestületen belül célszerű viszonyítani az oktató-nevelő munka hatékonyságát. Az értékelésben az igazgató szerepét tartják elsődlegesnek. A tárca a pedagógusok válaszai alapján dolgozza ki a teljesítményértékelés végleges szempontrendszerét, ezért a Belügyminisztérium valamennyi pedagógust arra kér, hogy éljen a koncepció véleményezésének lehetőségével, töltse ki a kérdőívet, vegyen részt a hivatás jövőbeli elismerésének kidolgozásában.
Mint ismert – a teljesítményértékelési rendszer kialakítása mellett – a kormány további pedagógus-béremelést is tervez a háború és a szankciók okozta nehéz helyzet ellenére. Amikor Magyarország megkapja a hazánknak jogosan járó uniós forrásokat, akkor a rendszerváltás óta legnagyobb mértékű pedagógus-béremelés következhet, ezzel az idei béremelés mértéke – a már megelőlegezett 10 százalék helyett – januárig visszamenőleg 21 százalékos lesz. A következő három évben is folytatódhat a béremelés, amit a kormány 2030-ig a diplomás átlagbér emelkedésével arányosan indexál majd.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Vajda János
Facebook
Twitter
YouTube
RSS