Amíg a Ryanair légitársaság ügyében a kormányhivatal folytatja a vizsgálatot, addig az elmúlt években tapasztalt utaspanaszok nagy száma miatt a fogyasztóvédelemért felelős miniszter a társasággal szemben soron kívüli témavizsgálatot rendel el – olvasható a Magyar Nemzet cikkében.
A Magyar Nemzet cikkéből kiderül: az igazságügyi tárca megerősítette, hogy a kormány elfogadhatatlannak tartja és a leghatározottabban elutasítja a légitársaság által követett gyakorlatot. Mint jelezték, nemcsak a különadóval kapcsolatban érkeztek bejelentések a fogyasztóvédelemhez, hanem például a korábbi időkben járattörléssel, nem megfelelő tájékoztatással, poggyászkezeléssel és az utasokkal való kommunikációval kapcsolatban is.
Az a hangnem, amit a Ryanair vezetése ütött meg a magyar kormánnyal szemben, a panaszok alapján általánosan előfordul az utazóközönséggel szemben is, ami megengedhetetlen. A Ryanair bocsánatkéréssel tartozik, elsősorban az utazóknak
– szögezték le. A minisztérium szerint a panaszok száma és súlya hatékony kivizsgálást és fellépést igényel a jövőbeli jogsértések megelőzése érdekében, főként, hogy a járvány után megnövekedett utazási kedv visszaélésekre adhat lehetőséget a légitársaságoknak. Csekély internetes kutatásból bárki számára világossá válik, hogy a Ryanairhez több tucatnyi, utazókat ért sérelem kapcsolódik hazánkban, amelyek egyebek mellett a járatkésések esetén elvárt tájékoztatás vagy ellátás hiányáról, a kifizetett szolgáltatások vagy jogos kártérítések elmaradásáról, rejtett költségek felszámításáról, a poggyászok elkeveredéséről, illetve megtévesztésről, kiszolgáltatottságról szólnak.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd
Facebook
Twitter
YouTube
RSS