
A Wizz Air légitársaság támogatja a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) fejlesztésével foglalkozó amerikai CleanJoule vállalat kutatásait, az Indigo Partners konzorcium – amelynek a Wizz Air mellett a szingapúri GenZero, az amerikai CleanHill Partners, valamint a Frontier Airlines és a mexikói Volaris légitársaság is tagja – 50 millió dollárt fektetett be a zöld start-up cégbe – közölte a Wizz Air szerdán az MTI-vel. A befektetés a CleanJoule technológiájának fejlesztését segíti, amelynek célja, hogy mezőgazdaságból származó maradványokból, és egyéb hulladék biomasszából költséghatékonyabban állíthasson elő nagy teljesítményű fenntartható üzemanyagot – írják a közleményben.
A konzorciumi beruházás részeként a Wizz Air, a Frontier Airlines és a Volaris kötelező érvényű megállapodásokat írt alá legfeljebb 90 millió gallon SAF megvásárlására. Az Indigo Partners vezetői helyet kapnak a CleanJoule igazgatótanácsában is – tájékoztatott a Wizz Air.
A közleményben kitértek arra, hogy a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség szerint a kereskedelmi repülőgépek meghajtására használt, de kisebb szénlábnyomú SAF üzemanyag akár 65 százalékkal is hozzájárulhatna ahhoz, hogy az ágazat 2050-re elérje a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátást.
A fenntartható repülőgép-üzemanyag (Sustainable Aviation Fuel, azaz SAF) egy új generációs repülőgép-üzemanyag, amely fenntartható módon előállított, megújuló hulladékokból és maradék nyersanyagokból készül.
A Wizz Air légitársaság jelenleg 181 darab Airbus A320ceo, A321ceo, A320neo és A321neo típusú repülőgépből álló flottát üzemeltet, amelyek átlagéletkora kevesebb mint öt év. A légitársaság repülőgépeinek száma 2030-ra eléri majd az 500 darabot.
A Wizz Air utasforgalma 2022-ben új rekordra, 45,6 millióra emelkedett, amely duplája a 2021-es forgalomnak és 15 százalékkal haladta meg a pandémia előtti rekordot. A 2022 április 1. és 2023 március 31. közötti pénzügyi év első kilenc hónapjában az utasforgalom 38,9 millióra emelkedett az egy évvel korábbi 20,3 millióról, a 2023/2024-es pénzügyi évben 67 milliós utasforgalommal számolnak.
A légitársaság kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírások előtti eredménye (EBITDA) tavaly a március és december közötti kilenc hónapban 215 millió euróra emelkedett az előző évi 77,3 millió euróról, a bevételek ugyanebben az időszakban 1,28 milliárd euróról 3,10 milliárdra euróra nőttek.
Solaris
2023-06-07 at 21:37
Vegyél 100as benyát.
Avval tán a fűnyíró is beindul.
Csakszólok…
Mirti
2023-06-04 at 11:00
az orosz olaj is fenntartható csak nem kellene ideológiákat meg idegen elveket szajkózni !!! inkább a józan észre hallgatva … na meg a pémztárcánkat nézve….cselekedni! egy jól felfogott üzleti érdek mentén !….ja és még “zöldebb ” is lenne!
TS
2023-06-02 at 08:56
Fenntartható üzemanyag?
Fenn tartja az égen? Remélem!
na4
2023-06-01 at 09:42
Pénz a lefolyóba. Hülyék!
Miki
2023-05-31 at 18:51
Az,az kib…ttul
itt vagyunk becsületes,hazafias lelkületű emberek,miért kell bennünket ilyen gegnek is szar szövegekkel b…gatni?