Fittyet hánynak a magyar jogszabályokra, törvényi tiltásra a Soros-hálózat által finanszírozott LMBTQ-lobbiszervezetek, és mindent bevetve dolgoznak azon, hogy általános iskolák alsó tagozatában oktassák a nézeteiket, többek közt arról, hogy “az általános nemi szerepek felcserélődhetnek és kibővülhetnek”, álljanak ki a szabadságuk mellett. A Meseország Mindenkié és annak munkafüzete a tananyag, de több felkészítő segédanyagot is készítettek már a pedagógusoknak, akiket éppen egy Európai Bizottság által támogatott kétéves projekt keretében képeznek országszerte. A Pride kísérőrendezvényei között a Labrisz Leszbikus Egyesület három olyan rendezvényt is szervez, amelyen arra ösztönöznek, hogy meséken keresztül hogyan lehet becsempészni az LMBTQ témát az oktatási intézményekbe. Pedagógusoknak, pedagógus hallgatóknak még egy alsós diákoknak tervezett bemutató órát is megtartanak, melynek témája két fiú szerelmét bemutató történet lesz. A Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom a Klebersberg Központhoz fordult.
2021-ben a parlament elfogadta a gyermekek védelméről szóló törvény módosítását. Az új, hatályos jogszabály többek között rendelkezik arról, hogy az állam védi a gyermekek születési nemének megfelelő önazonossághoz való jogát. Ennek érdekében szigorúan tiltja tizennyolc éven aluliak számára olyan tartalmak elérhetővé tételét, amely a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérést, a nem megváltoztatását, valamint a homoszexualitást jeleníti meg.
Egyértelmű tehát, hogy Magyarországon két éve LMBTQ tartalmú könyveket, kiadványokat, audiovizuális tartalmakat még értékesíteni, terjeszteni is csak abban a formában lehet, ha azt nem reklámozzák, nem teszik közszemlére, fiatalkorúak nem tudnak hozzájutni. Éppen a minap büntette meg a Fővárosi Kormányhivatal a a Líra könyvesbolt-hálózat fenntartójára, amiért nem lefóliázva, a gyermek- és ifjúsági könyvek között helyezte el egy olyan regény példányait, amely két fiú homoszexuális kapcsolatáról szól.
Ehhez képest abszurdum, hogy a Soros-hálózat által finanszírozott szervezetek pedagógusokkal karöltve, iskolai keretek között, tanórán adhatnak még csak nem is fiatalkorú, hanem kiskorú gyermekek kezébe törvény által egyértelműen tiltott tartalmakat.
Amikor a Meseország Mindenkié című könyv megjelent, benne homoszexuális királyfival, genderproblémákkal küzdő hősökkel, azzal védekeztek, hogy ez csak egy könyv. Azoknak lett igaza, akik már akkor kongatták a vészharangot, ez a kiadvány lesz az eszköze, amellyel az LMBTQ-propaganda megpróbál belopakodni az oktatási intézményekbe.
A Meseország Mindenki című Labrisz kiadvány nem csak gond nélkül terjedhet oktatási intézményekben, de a leszbikus civil szervezet partnereivel oktatási programot is kidolgozott ahhoz, hogy azt beépítsék az oktatásba az általuk érzékenyített, kitanított tanárok. Már nemcsak a mesekönyv, hanem hozzá kapcsolt munkafüzet, különböző oktatói segédanyagok kifejezetten alsós gyermekek körében terjesztik, hogy már nem csak általános nemi szerepek léteznek, és ez teljesen normális, és nem feltétlenül apa és anya a szülők, hogy a szerelem és a nemi identitás szabad és sérthetetlen már gyermekkorban is.
Több olyan oktató segédanyaghoz is hozzájutottunk, amelyek kifejezetten alsóban tanító pedagógusoknak készültek. A tanórákra lebontott foglalkozásokat harmadik, negyedik osztályban javasolják.
Az oktatás célja alsó tagozatos gyermekeknek: az általános nemi szerepek felcserélődnek és kibővülnek
A Meseország Mindenkié – Foglalkozástervek pedagógusoknak című 41 oldalas kiadványt Az Emberi Jogi Nevelők Hálózatának tagjai jegyzik. A foglalkozások legtöbbjének feltüntetett, megfogalmazott célja a sokszínűség, valamint annak elfogadása, hogy az általános nemi szerepek felcserélődnek és kibővülnek. Történet akad a tanórákra a kicsiknek bőven: fiú és homoszexuális Hamupipőke, meleg királyfik, fiúk közötti szerelmes románcok. Sőt foglalkozás keretén belül konkrétan felvetődik a nemváltás kérdése is. Javasolják, hogy a tanár a Rubinpiros madár című mese alapján beszélgessen arról a gyerekekkel: “Mi lenne ha fordítva alakult volna a mese, ha a mesehős egy férfi, aki nővé akar változni”.
Ajánlják tovább eljátszani a gondolattal, hogy a fiúk lányok lesznek és fordítva, mondjuk egy napra. Talán az egyik legpikánsabb az a feladatsor, amit a Házasodik a herceg című meséhez társítottak. Itt az ajánlott életkort 2 -4. osztályos tanulókban jelölték meg. A tanóra fő feladataként a gyerekeknek reklámfilmet kell készítenie a két királyfi melegházasságáról. A fenti tematika alapján július 14-én pénteken, 17 óra 30 perctől egy alsós diákoknak tervezett bemutató órát tart a Labrisz, melyet szakmai egyeztetés követ.
A workshop célja megválaszolni azt a kérdést, hogy hogyan lehet tabuk nélkül, például egy mesén keresztül hitelesen bevinni az LMBTQ+ témát az iskolába, akár alsós diákokhoz is
– fogalmaznak a meghívóban.
A bemutató óra alapjának Kovács Brigitta Efi: Légy szerencsés, Batbaján! című meséjét választották, ami egy átírt Hamupipőke történet. A régi közkedvelt mesehős ezúttal roma származású és homoszexuális, aki egy másik fiúban meg is találja élete párját és boldogan élnek míg meg nem halnak. A próbaórát levezénylő tanárról némi internetes kutakodás után kiderül, hogy hátrányos helyzetű diákokat tanít és gyermekfelügyeletet is vállal.
Biztos, hogy nem Kubó Cintia az egyetlen olyan tanár, akit sikerrel érzékenyítettek az elmúlt időszakban az LMBTQ-szervezetek. Egy Befogadó terek elnevezésű kétéves projekt során az egész országban tartanak pedagógusoknak továbbképzéseket, oktatásokat. A munkában részt vesz az Amnesty International, a Háttér Társaság, a Labrisz és a Pride-ot is szervező Szivárvány Misszió Alapítvány. A programra 180 ezer eurót, azaz durván 67 és fél millió forintot biztosított az Európai Bizottság.
“Plakátolj LMBTQ-képeket az iskolákba és szervezz sokszínűséget ünneplő rendezvényeket!”
A projektleírás szerint az a céljuk, hogy csökkentsék az LMBTQ-emberek elleni diszkriminációt, emellett felhívják a figyelmet az LMBTQI-közösség helyzetére és mindennapi tapasztalataira. 2022 és 2024 között kutatásokat végeznek, tanároknak szóló módszertani segédanyagokat és iskoláknak szánt útmutatót dolgoznak ki, tanároknak tartanak képzéseket, workshopokat. Az összesen 16 órás módszertani képzést Győrben, Kecskeméten, Szegeden és Budapesten indították el.
Megtaláltuk a tanároknak írt kézikönyvet, mely alapos részletességgel ismerteti a különböző szexuális irányultságokat, olyan kifejezések tömkelegével, ami vélhetően olvasóink többségének újdonságot jelentene. A pedagógusoknak írt ajánlások között olyan tanácsok szerepelnek, mint, hogy
- vizsgálják meg, hogy a használt könyvekben, az osztálytermekben és a folyosókon találhatóak-e olyan képek, amelyek különböző családformákat, különböző nemi önkifejezésű és identitású embereket ábrázolnak
- tegyenek ki a folyosókon a falra diákok olyan munkáit, amelyek a sokszínűséget és a hasonlóságot egyaránt tükrözik
- szervezzenek olyan eseményeket, amelyek elismerik és ünneplik a sokszínűséget
- arra is kitérnek, hogy a gyermeket a tanároknak, az iskola vezetésének a gyermek választott nevén és nemén kell hivatkozni
“Transznemű lány vagy, nemátalakító műtétre gyűjtesz”
Több gyakorlati feladat is szerepel a tanári kézikönyvben. Az egyik például egy szerepjáték. A gyerekeknek a játék során szerepkártyákat kell húzniuk, amelyeken különböző rövid szituációkat vázolnak fel. Íme csak néhány példa ezek közül:
17 éves gimis lány vagy Budapestről. Imádsz táncolni és olvasni, érettségi után külföldön szeretnél továbbtanulni. A szerelem egészen addig nem érdekelt, amíg tavaly nyáron egy táborban megismerkedtél egy lánnyal, akivel azóta is együtt jártok.
19 éves meleg fiú vagy, akit nagyon érdekel a politika és a közügyek. Már két éve vagy aktivista egy helyi LMBTQI-szervezetben, és jogot szeretnél majd tanulni, hogy majd egy jogvédő szervezetnél helyezkedhess el.
17 éves transznemű lány vagy. A nagymamáddal élsz, bár nem teljesen érti ezt az egészet, de mindenben támogat, sokat beszélgettek. Azt tervezed, hogy az érettségi után külföldre mész dolgozni, hogy minél hamarabb összegyűjthesd a pénzt a műtétekre.
A bántó szavak, sztereotípiák és ártó hatásuk bemutatására is van egy játék a füzetben. Képzeletbeli embereket kell lerajzolni és olyan megjegyzéseket írni hozzájuk, amit a társadalom gondol, hangoztat a csoportról. A papíron megjelenített személyhez aztán felolvassák a véleményeket, állításokat:
pl: Jocó, te pedofil vagy, Jocó, te pokolra kerülsz…
Az önképzéshez további anyagokat, forrásokat is ajánlanak. Ilyen a sokszinusegoktatas.hu weboldal – mert már ilyen is van, illetve az Amnesty International által indított online Pride kurzus. Illetve felsorolnak tucatnyi Youtube-on elérhető videót, többet közöttük magyar felirattal. Ezek között találunk kisfilmet meleg párról akik gyereket nevelnek, azaz két apukáról, boldog meleg párokról a világ minden tájáról.
A könyvünk végére érve bízunk abban, hogy a kézikönyvet forgató gyermekekkel foglalkozó szakemberek olyan eszközöket kaptak, amelyek segítik a gyerekekkel való hatékony és inspiráló közös munkát a jövőben
–fogalmaznak a szerzők a könyv zárszavában. Hozzáteszik, hogy a kézikönyv részét képező óratervek tudásanyagait tanároknak szóló workshopok során is sikeresen terjesztik országszerte.
Ellentmond az Alaptörvénynek, megszegi a gyermekvédelmi törvény előírásait, mégsem történik semmi…
Tovább is folytathatnánk, mert mára a hasonló, kifejezetten oktatást, pedagógusokat, gyermekeket érintő oktatóanyagoknak és tartalmaknak se szeri, se száma. A Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Egyesület az elmúlt hetekben több bejelentéssel, panasszal élt, többek közt a Befogadó Terek program és LMBTQ-szervezetek iskolai érzékenyítő programjai kapcsán.
Hiába az Alaptörvényben lefektetett értékek, a törvényi szabályozások, a külföldről finanszírozott, nemzetbiztonsági kockázatot jelentő NGO szervezetek továbbra is provokálnak, újabb “érzékenyítő” programokat szerveznek. Az események jellegéből fakadóan joggal merül fel, hogy ezek után érzékenyített tanárok csempésznék be az LMBTQP-t az iskolákba
– jegyzi meg közleményben a HVIM.
Az ifjúsági szervezet elnöke levélben fordult az iskolákat működtető Klebersberg Központnak is.
Ezúton érdeklődöm és teszek bejelentést a Budapest Pride egy hónapos rendezvénysorozat keretében, pedagógusok számára megtartandó, hatályos törvényekkel szembemenő rendezvények, valamint a Kecskeméten tartott és Budapesten tartandó NGO-k által szervezett „továbbképzések” kapcsán, amely események célja, hogy az iskolákba becsempésszék az LMBTQI-genderideológiát rendes tanórák keretein belül, a hagyományos nemi szerepeket összezavarják, ezzel súlyosan veszélyeztetve a gyermekek egészséges lelki és szellemi fejlődéshez való jogát
– írja Barcsa-Turner Gábor.
Idézve az Alaptörvényt és a hatályos gyermekvédelmi törvényt megjegyzi, hogy a Pride-hónap keretében az Alaptörvénnyel és a gyermekvédelmi törvénnyel ismételten szembemenő rendezvényekre készülnek a „civil” szervezetek. A HVIM elnöke részletesen bemutatta levelében a pedagógusokat továbbképző programokat is, majd feltette a kérdést, hogyan kívánnak gátat szabni az egyes, „érzékenyített” tanárok gyermekmegrontó, az egészséges testi, szellemi fejlődést károsító foglalkozásainak, a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérítésnek, a nem megváltoztatásának, valamint a homoszexualitás népszerűsítésének az oktatási intézmények falain belül?
Facebook
Twitter
YouTube
RSS