Mióta Karácsony Gergely “vezeti” Budapestet, a fővárost inkább csak a káosz uralja és a rosszabbnál rosszabb ötleteket már csak az annál is bonyolultabb kivitelezés tetézi, ami szinte élhetetlenné teszi a várost. Az egyik főbb probléma a közlekedés, hiszen mint tudjuk, a baloldal célja hogy kiszorítsa az autókat Budapestről. Lipótváros polgármestere, Szentgyörgyvölgyi Péter még 2020 novemberében nyújtott be egy javaslatot, amivel javában megkönnyítette volna a parkolás kérdését, ezt azonban Karácsony visszautasította, majd egy másik kerületet ajándékozott meg a lehetőséggel.
Szentgyörgyvölgyi Péter, lipótvárosi polgármester 2020 novemberében nyújtott be egy javaslatot Karácsony Gergelynek, hogy tűzze a fővárosi közgyűlés napirendjére: a polgármester elképzelése az volt, hogy a parkolási rendelet módosításával az összes budapesti polgármester az általa vezetett kerületek lakosai számára kizárólagos várakozóhelyeket jelölhessen ki. Karácsony Gergely válaszlevelében közölte, hogy a jogszabályi környezet nem tesz lehetővé a fővárosi önkormányzat számára a fővárosi parkolási rendeletben meghatározottakon túlmenően bármilyen további szabályozást, ezért Szentgyörgyvölgyi előterjesztését sem veszik napirendre. Közel egy évvel az előterjesztés után, augusztus 11-én – szintén Szentgyörgyvölgyi kezdeményezésére – leült egy asztalhoz Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke és Strang Tamás, a BKK integrált szolgáltatás- és infrastruktúrafejlesztési vezetője az V. kerületi polgármesterrel. Az egyeztetésen olyan feltételekhez akarta kötni a főváros vezetése a lakossági kizárólagos várakozóhelyek létesítésének lehetőségét, amelyek kikötésére semmilyen jogalapja sincsen, hiszen sem rendelet, sem jogszabály nem tartalmaz erre vonatkozó szabályozást. Kiderült az is: a meghatározott feltételek teljesítése csakis a lakossági parkolóhelyek rovására lehetséges, illetve azon létesítményeknek, melyek létrehozását feltételként szabták, nincsen semmilyen fogalmi, kritériumi meghatározása.
A képviselő hétfői közleményében kifejtette, hogy az V. kerület forgalomtechnikai tervét január 25-én benyújtották a Budapest Közúthoz, ám az az előírások szerinti húsz napos határidő után sem válaszolt. Szentgyörgyvölgyi Péter július 23-án küldött egy postafordultával választ kérő levelet, melyre 26-án megdöbbentő válasz érkezett: időközben sikerült megtalálni vagy kialakítani a megfelelő jogszabályi környezetet, azonban a fővárosi önkormányzat útmutatása alapján az ötletgazda V. kerület kérelmét elutasították, miközben a VI. kerület kérelmét jóváhagyták. A lipótvárosi polgármester kifejtette, hogy tovább folytatja a megkezdett munkát, úgy, hogy az intézkedés a közlekedési szereplők egyensúlyának megtartásával történjen. A diszkriminatív fővárosi döntés miatt Szentgyörgyvölgyi Karácsonyhoz fordult, hogy a konkrét jogi hivatkozás megjelölésével határozza meg azokat a feltételeket, amelyekkel a belvárosiakat hajlandó támogatni a lakossági kizárólagos várakozóhelyek létesítésében.
Forrás: Mandiner ; Fotó:Képernyőkép
Facebook
Twitter
YouTube
RSS