Magyarország még el sem nyerte a 2024-es budapesti olimpia rendezési jogát és még el sem kezdődtek az ötkarikás játékok helyszíneinek építése az ellenzék már most oligarcházik, korrupciózik és közpénzlenyúlással vádolja a fideszeseket. A Fővárosi Közgyűlés mai ülésén az MSZP-s Horváth Csaba odáig ment, hogy nyomatékosította, “az olimpia eszméjét támogatják ugyan, de azt nem, hogy a Fidesz szándéka szerint, öt karikából ellophasson hármat”. A szocialista fővárosi képviselő az ülésen közpénznyelőzőtt is egyet, miközben kevesek gazdagodásáról beszélt az olimpiával kapcsolatban. Ughy Attila, a Fővárosi Közgyűlés fideszes tagja, a főváros XVIII. kerületének polgármestere a PestiSrácok.hu-nak az ellenzék hozzáállásával és Horváth Csaba szavaival kapcsolatban úgy nyilatkozott: “Ha nem így viselkednének az MSZP-sek, akkor talán a talajvíz sem állna magasabban a népszerűségüknél”. A szocialista politikus vádaskodása Kocsis Máténál is kiverte a biztosítékot, aki portálunknak leszögezte, “Horváth Csabát minősíti, hogy az olimpiáról is a korrupció jut eszébe”.
Újabb viharos ülésen vannak túl a Fővárosi Közgyűlés tagjai, akik ma a budapesti olimpiáról és az agglomerációs tömegközlekedés állami kézbe adásáról döntöttek a testület mai ülésén. Ahogy az várható volt, a politikusok között heves vita bontakozott ki a 2024-es budapesti olimpiáról, de arra senki nem számított, hogy az ellenzék már most, bőven a rendezési jog esetleges elnyerése és az első kapavágások megtétele előtt oligarcházásba és korrupciózásba kezd.
Az MSZP nem támogatja
Az MSZP-s Horváth Csaba a közgyűlés mai ülésén kijelentette: “Az olimpia eszméjével és az ehhez kapcsolódó kezdeményezésekkel egyetértünk, de hogy a fideszes oligarchák az 5 karikából hármat ellopjanak, azzal nem, ezért nem is támogatjuk a budapesti olimpiát”. A szocialista fővárosi képviselő hozzátette, nem látnak garanciát arra, “hogy nem lesz az olimpiából közpénznyelő, ami kevesek gazdagodását és sokak szegényedését hozza magával”.
Pikáns, hogy az ellenzéki képviselők, élükön Horváth Csabával Fürjes Balázsra, kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztosra mutogattak, amikor korrupcióztak. Szerintük ugyanis nem ők, hanem Fürjes Balázs volt az, aki a korrupciót nevezte meg a budapesti olimpia legnagyobb kockázatának, pedig a kormánybiztos korábban csak úgy hozta szóba a korrupciót, hogy “az olimpiát leginkább a butaság és a tisztességtelenség teheti tönkre.”
Alacsonyan áll a talajvíz
A PestiSrácok.hu a DK-s Gy. Németh Erzsébet véleményére is kíváncsi volt, aki kérdésünkre egyértelműsítette, “ha Budapestnek és Magyarországnak van 3-4 ezer milliárd forintja olimpiára, akkor ezt az összeget elsőként az egészségügyre és az oktatásra kellene fordítani, csak azután az olimpiára”.
Ughy Attila, a Fővárosi Közgyűlés fideszes tagja, a főváros XVIII. kerületének polgármestere a PestiSrácok.hu-nak az ellenzék hozzáállásával és Horváth Csaba szavaival kapcsolatban úgy nyilatkozott: “Ha nem így viselkednének az MSZP-sek, akkor talán a talajvíz sem állna magasabban a népszerűségüknél”. Szerinte a budapesti olimpiának pártállástól függetlenül egy közösen, együtt megélt óriási győzelemnek, közös örömnek kellene lennie. “Elképesztő, hogy a Hagyó-per ítéletének másnapján az egyébként Hagyó Miklós köreiből jövő Horváth Csabának ilyen mondat elhagyta a száját” – vélekedett Ughy Attila. A szocialista politikus vádaskodása Kocsis Máténál is kiverte a biztosítékot, aki portálunknak leszögezte, “Horváth Csabát minősíti, hogy az olimpiáról is a korrupció jut eszébe”.
Helyszínt keresnek az olimpiára
A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén kijelölte a javasolt budapesti olimpiai helyszíneket, majd március végi határidővel visszaadta az államnak az elővárosi közlekedés üzemeltetését. A testület az ülés elején támogatta a 2024-es budapesti olimpiai pályázat alapját képező helyszínkiválasztási javaslatot. A tervezett olimpiai helyszín két térségből és ezeken belül hét klaszterből áll. A Duna térség az Olimpiai park (a Kvassay-zsilip térsége), a Margitsziget és az Óbudai-sziget klaszterből áll. Az úgynevezett városfejlesztési térséget pedig a Hősök tere, a Puskás, a Vásárközpont és a Népliget nevű klaszter alkotja. A közgyűlés nem támogatta az MSZP, az LMP, a Demokratikus Koalíció és a Párbeszéd Magyarországért módosító javaslatát, amelyben ismét népszavazást kezdeményeztek az olimpiáról.
A döntést megelőző vita sarokpontja a csepeli HÉV tervezett megszüntetése volt. A terv szerint ugyanis villamos járna a mostani HÉV helyén, ám többen kétségbe vonták, hogy a villamos szállítási kapacitása elégséges lesz a HÉV-ek kiváltására. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes megnyugtatta a politikusokat, hogy a csepeli HÉV-et úgy lehet villamosra cserélni, hogy a menetidő nem változik, de átszállás nélkül lehet majd bejutni a belvárosba. Borbély Lénárd fideszes képviselő, Csepel polgármestere a vitában kijelentette, hogy a csepeliek régi vágya teljesülhet: átszállás nélkül utazhatnak a belvárosba, ezért a kerület csak nyerhet az olimpiával.
Az ellenzék nem adná át az agglomerációs közlekedést
A képviselők az olimpiával kapcsolatos vita után kimondták, a főváros legkésőbb március 31-éig tartja fenn az agglomerációs tömegközlekedést, mivel az állam 2015-ben és 2016-ban nem biztosított forrást a szolgálgatáshoz, a kormány pedig vállalta a feladat visszavételét. A döntés értelmében ha a határidő lejártáig nem történik meg az átadás-átvétel, akkor az állam és a főváros ideiglenes megállapodás köt a költségek megtérítése mellett. A döntés értelmében a főváros a folyamat befejezéséig biztosítja a szolgáltatást. Az agglomerációs közlekedés átszervezésével az ellenzék nem értett egyet. Az ülést megelőzően az MSZP, az LMP, a DK és a PM képviselői is úgy foglaltak állást, hogy az állami átvétel romló minőségű, ugyanakkor drágább szolgáltatásokat eredményez, aminek a főváros lakói lesznek a károsultjai.
Az agglomerációs közlekedés visszaadásáról Gy. Németh Erzsébet portálunknak úgy vélekedett, hogy a döntés rengeteg kérdést vet fel, amelyek mai napig megválaszolatlanok. A politikus szerint ha az államnak van elég pénze a fővárosi agglomerációs közlekedés üzemeltetésére, akkor a kormánynak azt Budapestnek kell adnia. “A fideszes városvezetés és a kormány egy hónap alatt sem tudott normális megállapodásra jutni a budapesti agglomerációs közlekedés átadásáról. Ezt bizonyítja, hogy a budapesti városvezetés egy előkészítetlen és elfogadhatatlan javaslatot terjesztett a közgyűlés elé a témában. A Budapest környékére kijáró HÉV-et 70 százalékban a város közigazgatási határain belül használják, így a járatok állami átvétele rendkívüli sok fővárosi lakosnak is problémát jelenthet. Az sem derült ki, mi lesz a HÉV 70 milliárd forint értékű vagyonával, továbbá milyen bérletekkel lesznek használhatók a szerelvények és azok megjelennek-e a BKK Futár-rendszerében” – összegezte véleményét Gy. Németh Erzsébet.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS