A publicista főszerkesztőnk, Huth Gergely ma megjelent írását osztotta meg blogján, amellyel a püspöknek üzen.
Megírta – s mindenkinek meg kell értenie. Aki nem érti, vagy nem akarja megérteni: mehet
– olvasható Bayer Zsolt blogján. A publicista emellett Balog Zoltán kedd esti nyilatkozatának egy részletét is megosztotta. A szimpátiaszavazás 86 százalékos eredményéről szóló mondatot vastag betűvel ki is emelte.
Ezt értjük. Az a nagy kérdés, vajon hogyan szavazott a Jóisten…
– tette hozzá Bayer Zsolt.
Fotó: MTI/Balogh Zoltán
Facebook hozzászólás
K
2024-02-15 at 06:28
rajmund 007
2024-02-14 at 21:52
–Balog Zo9ltán azért hős, mert annak ellenére hogy semmi hibán sem vétett, önkritikus, és teljesen jogosan magabiztos, bízik önmagában és azzal hogy NEM MOND LE, megvédi a szintén teljesen hibátlan Novák Katalint is és példát mutat a köztársasági elnöknőnek azzal hogy NEM MOND LE.
–Nagy hiba az hogy Balog Zoltán jelenleg nincs benne a kormányban, mert lelkierőt adna a kormánynak.
Bakonyi Gábor.
2024-02-15 at 06:02
Úgy tűnik, hogy a szóban forgó igazgatóhelyettesnek az volt a bűne, hogy hitt a főnöke ártatlanságában. Balog püspöknek is az a bűne, hogy hitt az elítélt ártatlanságában.
Talán az lenne a probléma megoldása, hogy alkotmányban kellene betiltani azt, hogy némelyek higgyenek mások ártatlanságában?
A bal-lib oldal aztán tényleg képmutató! Miközben a buzik házasságáért küzdenek, azt már nem viselik el, ha valaki hisz mások ártatlanságában…
Egyébként az egész keresztény egyház egyik lényege a bűnbocsánat. Csakhogy a bűnbocsánat a múltban elkövetett és megbánt bűnökre vonatkozik. Például az egyházi áldás a buzi-házasságra ellentmond ennek az elvnek, hiszen a bűnt folyamatában és jövőbeli folytatásában áldanák meg, ami már tényleg sátáni.
Tehát a buzi-házasságot megáldó papokat természetszerűen ki kell közösíteni, addig az, ha egy pap hisz egy ember ártatlanságában, vagy megbocsájt másoknak, az nem igazán főbenjáró bűn.
Egyébként pedig a keresztény vallás szerint a bűnbocsánat minden bűnre kiterjedhet, még az istenkáromlásra is, kivéve a szentlélek gyalázását, amely az egyetlen nem bocsánatos bűn.
Sas
2024-02-15 at 01:20
egyházi személy ne avatkozzon politikai ügyekbe–hatalmas kárt okozott-a sorsdöntő választás előtt.OSTOBA.
Csak_úgy
2024-02-15 at 00:39
Egyébként, ha egyedül csak Balog Zoltán állt volna ki a kegyelem
mellett, azon nincs mit csodálkozni. Az egész élete egy hívő embernek a megbocsájtásról, kegyelemről, szeretetről, hitről és reményről szól. Fentről csak tapsot hallani.
amintazvagyon
2024-02-15 at 00:32
ez a jobb/nemzeti oldalon zavarodottságot és értetlenséget okozó kegyelmi ügy egyértelműen az ország és a kormány ellen megújuló hadjáratot indító soros-fattyú
megvett vagy beépített emberekkel összehozott manipuláló trükkje.Jobboldali prominenseket
akarnak kilőni-beleértve a jobboldal egyik fő szellemi alapját adó református egyház vezetését.Nem vádaskoni kellene,hanem leginkább azon kellene agyalni hogy hogy lehetne a sorosista befolyást kiszűrni,lefülelni.
Csak_úgy
2024-02-15 at 00:00
Szeretném látni az itéletet és a bírói indoklást, amennyiben nem lehet kénytelenek vagyunk elfogadni K. Endre nyilatkozatát, hogy ártatlanul itélték el.
Bukohill
2024-02-14 at 23:58
Lefordítom Bayer-t:
Balognak reszeltek. Húzzon el, és tartsa a száját – mint a lányok – a többit boltolja le a főnökével.
Dixi
Golda Meir sexepilje
2024-02-14 at 23:41
A mindent megoldó javaslatom: BAYER ZSOLT MONNYON LE!
A Békemeneten a jogerősen elítélt Győzikével vitték a molinót, egymás mellett, énekelve.
HAHÓ
2024-02-14 at 23:24
@ Sas
Szállj el kismadár….
Sas
2024-02-14 at 22:56
attól a pillanattól, hogy a 2 emberünk lemondott-világos volt, hogy a püspök menthetetlen-nem volt gyakorlatias a kegyelem.
Sas
2024-02-14 at 22:55
tömegdemokráciában az ilyen egyházias idealizmus végzetes.
Sas
2024-02-14 at 22:54
mivel NK, VJ lemondtak-ezáltal-indirekt-bűnösnek tűntették fel önmagukat-a püspök menthetetlen.
rajmund 007
2024-02-14 at 22:49
Pepe
2024-02-14 at 18:55
“Egy pap, aki Krisztus tanításainak követője, és a krisztusi megbocsátás hirdetője, hivatalból sem mondhatott mást, mint egy megbocsátó, felmentő véleményt.”
Jó nagy marhaságot írtál! Szerinted a krisztusi megbocsátásból az következik, hogy nem kell Btk, büntetőbíróság és börtön? És szerinted a papok ezt az ökörséget hirdetik?
Beszéltél már valaha élő pappal, volt már a kezedben a Biblia?
rajmund 007
2024-02-14 at 21:52
K
2024-02-14 at 19:42
“Balog Zoltán egy hős, mert kiállt Novák Katalin mellett.”
Kiállt Novák Katalin mellett, akit ő épített fel, és akin keresztül a legmagasabb állami szinten érvényesíthette a saját személyes befolyását.
Védi az emberét, és védi a saját pozícióját.
Ez eddig még OK – de mitől is lenne hős?
Vélemény
2024-02-14 at 21:51
Tényleg tovább kell ezt az ügyet ragozni?? Tényleg kell nekünk a baloldal fröcsögő csapdája? Tényleg az ő hangszerükön kell játszani ahogy @ lila írta? Egyetértek azzal, hogy nem kell bűnné felfújni egy tévedést, és nem kell engedelmesen úgy viselkedni ahogy az álszent, fröcsögő baloldal követeli!
Tény, hogy mindannyiunknak fájnak a megtörténtek, egy értelmetlen űr tátog körülöttünk, de, ha Novák Katalin és Varga Judit nem akart a történtekről beszélni, akkor most miért erőlködünk csak azért, hogy újabb és újabb embereket áldozzunk fel, mert a vérszemet kapott lipsik a hatalmat akarják megkaparintani?? Nekik akarunk jót tenni, mert ők a konzervatív oldal szétzilálásáért sertepertél!
Egyébként lehet, hogy az ügy tovább cincálásával csak kegyetlen fájdalmat okozunk Novák Katalinnak és Varga Juditnak.
anon
2024-02-14 at 21:38
Mondja már el valaki, kérem magyarázza el valaki: MIÉRT KÉNE LEMONDANIA, MIÉÉÉÉÉÉRT? Kérdezzük meg. Követett el Balog Zoltán hibát, vagy bűnt? NEM! Akkor azért, mert nyilvános hisztériát dobott a balliberális média? De hisz nem hibás Balog Zoltán semmiben. Ja, vagy mostantól ez a nóta: ők hisztiznek, fütyülnek, mi meg ugrálunk és táncolunk, hátha abbahagyják????? Akkor mondjon le mindenki. Jól van! MINDENKI mONDjOn LEeeeEEeeee: A ZORBÁN A PARLAMENT A RENDŐRSÉG A TŰZÓLTÓK A MENTŐSÖK AZ ORVOSOK, MINDENKI MONDJON LEEEEEEEE, A CSILLAGOK AZ ÉGEN, A SZAKÁCSNŐ, A BAYEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRR. Ne maradjon senki, csak a ferdehajlamú aberrált libsi hülyékkkk. És hogy mindezt miért!?? Franc tudja. Azt nem fogja elárulni, úgy tűnik, senki sem… Talán ha Bayer megkérdezi a Jóistent.
Budai11
2024-02-14 at 21:32
Jól tette, hogy nem mondott le a püspök úr! Ezeknek semmi nem elég. Ki lesz a következő utána, akit követelnek?
peppermint
2024-02-14 at 21:31
Ha jól értem, Balogh rávette Novakot, mint egykori főnöke és befolyásos református püspök, hogy Novák adjon kegyelmet a szintén befolyásos barátjának, aki segédkezett egy pedofilbuntett eltussolasi kísérleteben. Varga Judit pedig először elutasította ezt, majd valamiért mégis beleegyezett. Mindez kiderult. Ezek után Varga és Novák lemondtak.
Balogh és tarsai viszont, mint akik jól végezték dolgukat, folytatják, mintha mi sem történt volna. Ez undorító! Ezzel ártanak az egész magyar református közösségnek. Nemhogy puspokkent, de nekem egy utolsó falu lelkészként sem lenne pofám ezek után egy bármekkora közösség lelki életet irányítani!
K
2024-02-14 at 21:21
A gyagya liberális ellenzék nagyon ostoba módon “erőlködik”, de szerencsére ugyanolyan eredménytelen lesz mint az elmúlt 14 évben.
Ez a gyagya liberális sors.
pupos pityu
2024-02-14 at 21:09
Nekem egyik se hiteles se Bayer se Balogh, mondja az emberismeretem.
t
2024-02-14 at 21:03
Z
Szóval honnan veszed?
K
Ne erőlködj már.
amlodipin
2024-02-14 at 21:01
Tudja valaki, hogy pontosan ki hozta nyilvánosságra most ezt a majdnem két éves dolgot?? Onnan lehet visszafejteni, hogy tulajdonképpen mi is ez az ügy, ki volt-e tervezve már 2 évvel ezelőtt, vagy akkor ezen nem háborodott fel senki. Miért most szedték elő??
K
2024-02-14 at 20:59
–Novák Katalinnak és Varga Juditnak teljesen felesleges volt lemondaniuk, mert semmi hibát sem követtek el.
–Nagyon remélem hogy az országgyűlés visszautasítja Novák Katalin lemondását, mert nem kellene az országgyűlésnek is a liberális ellenzék idióta ordibálásainak és terelésének megfelelni.
–Ha az országgyűlés nem utasítja el Novák Katalin lemondását, akkor az országgyűlés is alkotmányt sért, mint ahogyan ez elmondható a liberális ellenzékről.
–Novák Katalinnak alkotmányos joga indoklás nélkül kegyelmet adni bárkinek, és ezt a jogát nem sértheti meg senki, még az országgyűlés sem a Novák Katalin lemondásának elfogadásával.
Piroska
2024-02-14 at 20:53
Nem az a kērdês, hogy ki nyújtotta be a kegyelmi kêrvênyt,hanem az, hogy ki tanàcsolta azt, hogy egy jellemtelen szar ember kegyelmet kapjon. (K.Endre, munkanélküli, volt igazgatóhelyettest màsodfokon Zamecsnik vêdte.)
Z
2024-02-14 at 20:47
t, te dugófejü, honnan vennéd, hogy nem? Csak mert ez nem fér bele a vágyaktól vezérelt hagymázas álmodozásaidba?
Piroska
2024-02-14 at 20:45
Balog Zoltán is csak egy sunyi, magàt mentegető, jellemtelen alak.
delfinlovas
2024-02-14 at 20:37
Azt sem tudjuk Balog Zoltán milyen formában és hányadmagával támogatta a kérvényt. Csak beikszelt egy rubrikát vagy személyesen lobbizott az elnökasszonynál? Megint a tények ismertetése nélkül dobnak oda egy emberü(n)ket a kutyák elé. Lehet, hogy vele is egy másik, nagyobb embert akarnak mentesíteni a következmények alól? Ezért a nagy sietség? Bayer már az ügy kezdete óta kvázi a bakó szerepében intézkedik, miért ilyen határozott az 5-ös számú pártkönyv tulajdonosa?…
t
2024-02-14 at 20:14
Haho
Akkor honnan veszed hogy az asszony kérte?
Joris
2024-02-14 at 20:09
T. Bayer Zsolt,
Amennyiben jobban ismerné a Bibliát, megnyugodna abban, hogy minden, ami történik, Isten előre elhatározott akaratából történik. Pl. Krisztus Urunk megfeszítése, a világháborúk, az atomtámadások, holocaust, fasizmus, kommunizmus, stb. is. Azonban nem vész el az emberi felelősség. Példa erre Isten fiának a feláldozása. Itt kétfelé ágazódik Isten kegyelme.
Egyrészt a zsidó nép felkiáltása “feszítsd meg!”, másrészt a zsidó elöljárók kijelentése: “az Ő vére mi rajtunk és a mi utódainkon”. S az előbb említett emberi felelősség is megkapja “jutalmát”. A holokauszt hatmillió áldozata sajnos tény. S Isten szuverenitásának fényében ezt nehéz kimagyarázni. Persze Isten nem állította meg itt a történelmet, hiszen a holocaustban játszott német közreműködés, sőt a német nép manapság mutatott leromlása szintén el fogja nyerni az isteni bümtetést.
Node visszatérve arra, hogy Isten Fiának feláldozása mégsem volt hiábavaló: ezáltal vált lehetségessé az azóta keresztény hitre jutott kiválasztott üdvözülő milliók megmentése az eredendő bűn átkából. (Lásd József esetét, ami példázat egy isteni alapelvre: Isten a rosszból is jót fog előhozni – 1Mózes 50,20). Hogy hol van itt a “Jóistenke”? Vannak ki nem jelentett titkok, amiket nem érthetünk meg, majd csak a legvégén. (Az emberi történelemnek van kezdete és lesz vége – Alfától Ómegáig.) Erről szűkszavúan Jeremiásnál (18,6) és a Római levélben (9,20-23) értesít minket Isten. Mindenki megnyugodhat – jó kezekben vagyunk. Persze vegyük komolyan: sok nyomorúságon át kell bemennünk Isten Országába (ApCsel 14,22). Szóval nincd még itt lrfutva semmi. Részletesebben: Louis Berkhof: Keresztény dogmatika, vagy Ronald Hanko: Kegyességre való tudomány (pdf), vagy RC Sproul: Isten által kiválasztva (6 rövid előadás).
https://youtube.com/playlist?list=PLfs7jC9iVSHv2x8MdWhymptWxwpaYW-im&si=skKOhppkdzywnuoo
A legjobbakat.
HAHÓ
2024-02-14 at 20:00
@t
Én nem kívánom senkivel sem elvitettni a balhét, az libsik szokása.
lila
2024-02-14 at 19:58
A püspök úr jól teszi, hogy nem mond le. Ha sorban mindenki lemondana, akkor tényleg úgy nézne ki, mintha minden érintett bűnös lenne. Nem kell bűnné felfújni egy tévedést, és nem kell engedelmesen lemondani úgy, ahogy az álszent, fröcsögő baloldal követeli. Novák Katalin és Varga Judit lemondtak, ő viszont ne mondjon le. Mindkét féle döntésnek üzenete van. És ha valóban igaz az, amit K. Endre leírt a levelében, akkor teljesen rendben is volt ez a kegyelmi ügy. Amíg nem tudjuk a részleteket, ne essünk a baloldal csapdájába és ne kezdjünk el az ő hangszerükön játszani!
t
2024-02-14 at 19:53
K-Haho
Persze, már ti is az asszonnyal vitetnétek el a balhét.
saghy rozalia
2024-02-14 at 19:46
Az ellenség üvölt, miközben a nagy disznóságok elhalványodnak. Mi van az A-Híd Zrt üggyel?
K
2024-02-14 at 19:42
Balog Zoltán egy hős, mert kiállt Novák Katalin mellett, és példát mutatott neki azzal hogy nem szükséges lemondani mert semmi hiba nem történt, Novák Katalin alkotmányos joga indoklás nélkül kegyelmet adni, és aki ezt a jogát megsérti az alkotmányt sért.
saghy rozalia
2024-02-14 at 19:38
Eközben Bige Lászlót szép csendben felmentették egyik ügyében.
K
2024-02-14 at 19:37
HAHÓ
2024-02-14 at 19:32
Pontosan úgy van ahogy leírtad, a felesége nyújtotta be.
aladin
2024-02-14 at 19:37
Szerintünk Balog Zoltánnak is mennie kéne mert ö miatta bukott meg a két hölgy.
K
2024-02-14 at 19:36
–Bayer Zsolt sok véleményével egyetértek, de pont a fentivel NEM.
A megbocsátás, vagy a kegyelem nem bűnpártolás, és nem hiba vagy bűn a kereszténység alapján.
–“És maguknak nem lesz kegyelem”…..mondta Gyurcsány Ferenc
https://pestisracok.hu/es-maguknak-nem-lesz-kegyelem-avagy-latleletek-gyurcsany-es-jakab-ideg-es-elmeallapotarol-a-valasztasok-elott-videok/
–Nem szeretnék olyan lenni mint Gyurcsány , de még kinézetre sem, pedig több mint 10 évvel idősebb vagyok nála
HAHÓ
2024-02-14 at 19:32
@ t
A kegyelmi kérvényt a család nyújtotta be.
Vélemény
2024-02-14 at 19:30
Sajnálom, de általában, amikor Bayer Zsolt megszólal nem sok jó szokott abból származni. Néha jó lenne, ha ő is alkalmazná a stratégiai csendet és főleg a stratégiai gondolkodást!! …….. de úgy látom neki nehezére esik a stratégiai gondolkodás. Kár annyira elszállni önmagától, mert lehet, hogy a málnásban nem barna maci van megbújva, hanem elásott aknamezőre lép! Ezért a figyelmébe ajánlanám azt a közmondást, hogy ’ne szólj szám, nem fájj a fejem’!
Bayer úr, nincs szükségünk további károkra!
t
2024-02-14 at 19:25
De ki nyújtotta be a kegyelmi kérvényt? Ez itt a kérdés.
Mekkelek
2024-02-14 at 19:21
Kár Novákért és Vargáért. Balog nyomulása miatt nekik kellett bukniuk, hogy egy ilyen horderejű ügyben elítélt ismeretlen senki kegyelmet kapjon.
A nemzeti oldal jóval gyengébb lesz nélkülük.
Je suis Katalin & Judit
2024-02-14 at 19:18
Zsolt, sok beszédnek sok az alja. Nem kell siettetni a dolgok alakulását, mert már így is sok muníciót szolgáltattunk Pressman embereinek. Fontos a stratégiai nyugalom. Hagyjuk meg az összeesküvés elméleteket Fletóéknak.
A Jóistennel való kapcsolata mindenkinek a saját, teljesen privát szférája. Oda ne akarjon befurakodni senki, olyant csak a kommunisták tesznek!
Továbbra is szeretném kifejezni, hogy Katalin és Judit jó szándékában fikarcnyi kételyem sincs
TalEle
2024-02-14 at 19:10
A f@szopó Soros ügynökök legalább veszik a fáradtságot és nagypofával üvöltik a Facebook-on szervezett tüntetéseiken, hogy „monggyon le”, sikeresen elterelve ezzel a figyelmet pl. Karácsony korrupciós ügyleteiről! A nemzeti oldal meg, „úri emberkedik” az önkéntes lemondásokkal, figyelmen kívül hagyva, hogy hitvány gazember, külföldi ügynökökkel áll szemben…
Aki olvassa az Evangéliumot, az tudja
2024-02-14 at 19:04
Jézus haldokolva a kereszten megbocsátott a katona kínzóinak. Általában is: lehetetlen tökéletes embert találni bármilyen pozícióra, így a köztársasági elnökire sem, mert tökéletes ember nem létezik. Tényleg olyan nagy hibát követett el Novák Katalin??? NEM és NEM. Persze, ilyen hibát a jövőben nem szabad elkövetni, mégpedig a moslék és az EUs hiénák miatt, a nyomóemberek és egyéb aljas gonosztevők miatt, ugyanakkor más hibák előfordulhatnak a jövőben. Ezért az én következő köztársasági elnök-jelöltem Novák Katalin.
Pepe
2024-02-14 at 18:55
Balog Zoltán helyből felmentve. Egy pap, aki Krisztus tanításainak követője, és a krisztusi megbocsátás hirdetője, hivatalból sem mondhatott mást, mint egy megbocsátó, felmentő véleményt. Éppen ezért még a megkérdezése is marhaság volt.
t
2024-02-14 at 18:52
Bránerzsóti neked mostanában egy kicsit hallgatni kéne, nem gondolod.
Királytigris
2024-02-14 at 18:52
Kreált ügy ez kérem, Istennek ehhez semmi köze!
Cassandro
2024-02-14 at 18:31
Már sok mindent tudunk az ügyről. De azt még nem, hogy melyik sorosista, CIA boszorkánykonyhában főzték ki ezt a jól összehangolt titkosszolgálati akciót. Ez is az ügyhöz tartozik, mert miért éppen most, miért nem korábban robbantották ki az ügyet. Az is figyelmet érdemel, hogy Balog Zoltán még(?) az ügy kirobbanása előtt elvonult elmélkedni.
Szóval KI MIT TUD, illetve ki kit és mivel zsarolt be?
Sanyáta
2024-02-14 at 18:27
Nem nehéz kitalálni..Az úr kegyes és igazságos, de a bűnt nem tűri!