Óriási port kavartak a minap a kerékpározás szerelmeseit egységbe tömörítő és felkaroló közösség, az I bike Budapest közösségi oldalán megjelent azon információk, amelyek szerint Tarlós István főpolgármester a fiók mélyére süllyesztené Budapest kerékpáros úthálózatának fejlesztéseit, egyúttal pedig bicikliutakat is megszüntetne. A különböző közösségi oldalak és a hírfolyam felrobbant a kiszivárgott információk hallatán, és az indulatok még azután sem csillapodtak, hogy Budapest főpolgármestere nyomatékosította, semmi ilyesmit nem tervez, és egyetlen bicikliút sem szűnik meg a fővárosban. A PestiSrácok.hu videós stábja belevetette magát a budapesti kerékpáros forgalomba, hogy megtudjuk, miként vélekednek az esetleges fővárosi tervekről, a számukra kijelölt úthálózat fejlettségéről és a magyar biciklis kultúráról a drótszamarasok.
TIHANYI RITA – PestiSrácok.hu
Tarlós István főpolgármester által kirobbantott bringás forradalmat vizionált néhány hete az I bike Budapest, a bringázás szerelmeseit egységbe tömörítő Facebook-csoport. Közösségi oldalán a szervezet ugyanis azt posztolta, hogy: „Tarlós István döntött: visszaviszi Budapestet a ’70-es évekbe, és újra kirobbantja a bringás forradalmat! Úgy tűnt, modern várost csinál Budapestből, erre decemberben bejelentette, hogy véget vet a kerékpáros és közösségi közlekedési fejlesztéseknek.”
Annak ellenére, hogy a főpolgármester azonnal tagadta, hogy ilyesmit tervezne, az indulatok még nem csillapodtak. Tarlós úgy fogalmazott: „Egy bicikliutat sem szünetetek meg. De azokon a helyeken, ahol ilyen közel vannak egymáshoz a bicikliutak, plusz a buszsáv is bicikliút, ott a buszsávban egyszerűen letöröljük a piktogramokat. Ez történik, semmi más.”
A főpolgármester kontra bringások háborújáról a PestiSrácok.hu videós stábja a budapesti kerékpárosokat is megkérdezte. A PS-Moziból kiderül, a legtöbben nem nagyon hallottak a Tarlós szerint nem is létező főpolgármesteri tervekről. A kerekezők szerint ugyanakkor ahol duplán van bicikliút, ott nyugodtan eltörölhetik az egyiket, és inkább hozzanak létre újakat ott, ahol nincsen.
„Nem ártana egy jó KRESZ-tanfolyam” – jelentette ki egy biciklivel napi szinten közlekedő lány. Szerinte néha a kerékpározók is veszélyesek, hiszen nincsenek tisztában a rájuk vonatkozó KRESZ szabályokkal. Ahhoz, hogy jogosítványt szerezzünk és autóba ülhessünk, kötelező a közlekedési szabályokat oktató tanfolyam, majd a vizsgát is le kell tennünk. Ha biciklizni szeretnénk – csak tessék, senki sem kéri számon rajtunk, hogy ismerjük-e a ránk vonatkozó szabályokat.
Fontos kérdés az is, lehet-e egyáltalán elkülöníteni a biciklis, gyalogos, vagy autós társadalmat? Hiszen senki sem közlekedik csak egyféle módon. Reggel ledudálom a bicikliseket, délután szidom a gyalogosokat, este pedig felháborodom, amiért nem állnak meg a zebránál – ki vagyok én?
Tüske
2016-05-12 at 13:38
Még egy téma, amire a takonylógató, romkocsmákban szocializálódó világpolgáraink ráugorhatnak. Tudomásul kell venni, hogy Budapestet anno nem ilyen mennyiségű autós, tömeg és kerékpáros közlekedésre tervezték. Vagyis ha bármit “fejlesztünk”, az a másik kárára történik. Akinek csak egy picivel több esze van, mint egy gilisztának nem kerékpározik a túlzsúfolt, rossz levegőjű belső kerületekben. Dehát világpolgárainknak ez amolyan trendi dolog. Az már csak hab a tortán, hogy nem egy kerékpárost láttam aki kisgyermekkel az ülése mögött az autók között cikázott. Hogy a forgalommal szemben behajtanak (igen, ott is ahol nem megengedett) már mindennapos, mint ahogyan a lesz..rom a jobbkéz szabályt típusú megnyilatkozás is. A félreértések elkerülésére én is gyakran kerékpározok, de a belső városrészekben soha. És ne gyertek azzal, hogy így egyszerűbb a közlekedés, mert nem az. Naponta kerültök életveszélyes helyzetbe és ennek nagy %-ában éppen Ti, kerékpárosok vagytok a hibásak. Érdemes lenne bevezetni egyrészt a kerékpár azonosító számot, másrészt a KRESZ alapismereteinek elsajátítását. KRESZ ismeretek nélkül senki se vehessen részt a közlekedésben. Igaz ezek birtokában a tahó is csak tahó marad. Ja és még mielőtt előkerülnének a kerékpáros jogvédők, most NEM az autósokról van szó. Az is egy külön és elszomorító történet.
Apanna
2016-05-11 at 13:31
Csak kreszvizsgával szabadna részt venni a közlekedésben, ha rajtam múlna.
khm
2016-05-10 at 17:08
A legfontosabb!
A napi stresszt le kell vezetni valahol. Erre nagyon sokan a közlekedést használják fel,ami így közlöködés lesz. A végén MINDENKI fejkamerával közlekedik,hogy az estleges afférnál legyen bizonyító felvétel,hogy ki a hülyébb. Mint a ruszkiknál. Csak előre polgártársaim!
kakadu
2016-05-10 at 17:05
I bike Budapest, duguljatok el!
Erdo Géza
2016-05-10 at 14:12
Szeretnék, ha ebbe a piszkos játszmába valahogy belekevehetnék a betolakodó hordákat is. Gyurcsányéktól, Soroséktól bármi kitelik.
A sárga taxisoktól elhányja az ember magát. Amikor beülsz, mindegyik rázendít Orbán és a kormány szapulására, gombnyomásra!
Visszafele fog elsülni ez az aljas, agresszív nyomulás, de ők még nem érzékelik.