Vannak véleménykülönbségek, de szó sincs Orbán-Simicska háborúról. A reklámadó elfogadásában adópolitikai és médiaszakmai szempontokon kívül egyéb politikai törekvések is szerepet játszottak – állítja a Népszabadságnak a fideszes EP-képviselő, aki szerint az RTL Klub fel fogja adni a harcot, és ismét bulvárhíradót fog csinálni.
“Szerintem az egész háborús sztori, úgy, ahogy van, nem felel meg a valóságnak.” Amúgy a Fidesz számára ennél kedvezőbb hír kevés van, azok ugyanis épp az elmúlt években iszonyatos energiával épített „jaj-jaj, milyen rettenetes Orbán–Simicska-rezsim van” hazugságát döntik romba – mondta a Népszabadságnak adott interjúban Deutsch Tamás fideszes EP-képviselő, aki szerint az Orbán Viktor miniszterelnök és Simicska Lajos nagyvállalkozó közti konfliktus csak a politikai ellenfelek és az ellenzéki sajtó bulváréhségének szüleménye. Deutsch szerint a valóság, hogy miközben orrba-szájba közgépezik az ellenzék, az elmúlt években is a közbeszerzéseken a legnagyobb értékben a megrendeléseket a Strabag nyerte.
Szerinte „érdekkülönbségből fakadó vita” van a két ember közt, hiszen az egyik szereplő a politikában, a másik a gazdaságban igyekszik az érdekeinek érvényt szerezni.
“Én a reklámadót teljesen normális adófajtának tartom. Ugyanúgy, mint az áfát, az szja-t vagy bármely ágazati adót a világon. Ja, hogy a reklámadó most politikai fegyverként is lett használva? Hát, van ilyen az életben” – mondta az EP-képviselő. „Az RTL Klub egójának a mértékét csak egy végtelenhez közelítő természetes számmal lehet leírni” – mondta Deutsch, majd úgy fogalmazott: a szóbeszéd szerint a csatorna vezérigazgatója csak oldalazva tud bemenni még a legnagyobb csapóajtón is, mert akkora lett az arca.
Deutsch Tamás ugyanakkor állítja: a reklámadó nem az RTL Klubra lett szabva, az csak a csatorna „saját mártíriumáról kitalált meséjének a része”. A politikai törekvés szerinte az volt, hogy megmutassák a „nekünk mindent szabad” állapotában lévő magyar médiavilágnak, hogy „a fák nem nőnek az égig.”
Az RTL Klub vezetői szerinte nagyon okosnak gondolták magukat, de „vidáman, nagy átéléssel beszopták a cumit”, hiszen a politizáló Híradóval „irtózatos mértékben vesztettek nézettséget”. Ennek Deutsch meggyőződése szerint az lesz a vége, hogy szép csendben vissza fognak kullogni a hátsó lépcsőn, vagyis a keménykedő kormányellenes szöveg változatlan marad, de közben újra bulvárhíradót fognak csinálni. Ettől viszont még nem fog megszűnni a reklámadó.
Népszabadság / VS.hu – fotó: Teknős Miklós
Facebook
Twitter
YouTube
RSS