Budapest nyerte el az Európai Bizottság díját a tavalyi Európai Mobilitási Hét keretében megvalósult programokért és fejlesztésekért – tájékoztatott Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatala pénteken. A díj már csak azért is igen gyanús körülmények közt ítélődött a fővárosnak, mivel a budapestiek vajmi keveset érzékeltek a zseniális programokból, a “mobilitással” kapcsolatos “reformok” problmájából viszont annál többet.
Az Európai Bizottság által évente meghirdetett Mobilitási Hét célja a fenntartható közlekedés népszerűsítése és elérhetőbbé tétele. A program keretében tavaly 21 európai ország 64 városának szeptember 16. és 22. között megvalósult rendezvényeit értékelte a brüsszeli testület. A tájékoztatás szerint a program keretében Budapest elismert kezdeményezéseinek része volt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közreműködésével megszervezett autómentes hétvége, valamint a hétköznap megtartott európai autómentes nap, melyen Karácsony Gergely főpolgármester bemutatta a pesti alsó rakpart emberbarát és zöld megújításának terveit. A program részei voltak továbbá a Bécs városával közösen szervezett, gyalogos- és kerékpárosbarát fejlesztések jó gyakorlatait bemutató, nyilvános és szakmai közönségnek szóló események. Elmondták továbbá: a közlekedési szektor energiamegtakarítási lehetőségeinek témája köré szervezett 2023-as kampány részeként a Budapest Közút kivitelezésében 9 kilométeren táblázott ki a főváros forgalomcsillapított kerékpárosbarát útvonalakat az Örs vezér tere, Csömör, Sashalom és a Szilaspatak, valamint Rákosmente irányába. Nyolcszáz méter hosszan tették biztonságosabbá a Római partra vezető Gázgyár utcát a hétköznap munkába kerékpározáshoz és a hétvégén kirándulni vágyóknak, valamint új gyalogátkelőt építettek a Zugligeti és Zalai út kereszteződésében, ahol egy bölcsőde, két óvoda és egy általános iskola is található.
A Mobilitási Hét alkalmával kiállítás volt látható a Városháza parkban, ami Budapest köztereinek átalakulását mutatta be eredeti gyalogosbarát arcukkal, autócentrikus átépítéseik eredményeivel, majd ismét emberbaráttá tett formájukkal
-tájékoztattak.
Az Európai Bizottság díját Tüttő Kata városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes és Ámon Ada a Városháza mobilitási heti programokért felelős Klíma- és Környezetügyi Főosztályának vezetője vette át csütörtök este Brüsszelben.
Forrás: MTI; fotó: Hatlaczki Balázs/PestiSrácok.hu
Amarna
2024-03-17 at 07:47
SZÉGYEN
Sanyáta
2024-03-16 at 14:40
Megint jön a dállár, a mocskos dollár. Nem únják még.. Egy komoly szakembert kéne bedobni a köztudatba,sajna ilyen ember nincs!!! Ez a félkegyelmű ha újra nyer a főváros meg is érdemli!!!
Sarolta
2024-03-16 at 08:19
Az biztos hogy a Soros kasszájában landolt
Bp. 214milliárdja is.
Nem kell hüjenek nézni
a vén sátánistát hogy ad 4milliárdot és nem
kap vissza semmit.
A 4milliárdért kb. 6milliárdot vár el amit Bp-től és az országtól vesz el a
Karácsonyi és az ellenzék.
Orientál
2024-03-16 at 00:41
Európai Bizottság úgy lopkodjátok az eu-s melósok adóiból kapott átutalt pénzeket mint a kommunista Sztálinék és a fasiszta Hitlerék. Kommunista és fasiszta pártvezérekként.
Mikia35
2024-03-15 at 16:44
a díjjal együtt kapott elismerést, Pénzjutalmat ki vitte haza???
Júdás 30 aranyért volt áruló! Öngyilkos lett!
Hegedűs István hadnagy áruló volt, lefejezték!
Geréb Dezső is elárulta a Pál utcai fiúkat, de kiközösítették!
ezekkel a hazaárulókkal mit kellene csinálni?
Bàstya elvtàrs
2024-03-15 at 16:18
Ha a föpolgàrmestert történetesen Tarlos Istvànnak hivnàk, vajon akkor is kapott volna a fövàros ilyen “dijat”?!
A kérdés persze tisztàn költöi….
Micsoda egy szemét bagàzs ez.
andras
2024-03-15 at 16:17
és ez mennyi lóvé?
matrix
2024-03-15 at 15:45
Budapest a soros-buzi gyarmata !
A kinjában kinosan vigyorgó pojáca csak a soros gyarmat helytartója !
Ezért kapja kis-nagy-ladikákba az 1$-jutifalatokat !
Tudományos libsizmus
2024-03-15 at 15:29
Ha netán Szentkirályi Alexandra lenne a következő főpolgármester, ahogy nem lesz az, szeretnénk tőle tisztelettel kérni, hogy azonnal tiltsa be a járdán kerékpározást és elektromos rollerezést.
Utána jöhet a többi.
Tudományos libsizmus
2024-03-15 at 15:23
Az a “mobilitás”, hogy ma már gyakorlatilag a járda is közút? Úgy száguldoznak rajta a kerékpárosok és a motoros rolleresek, mintha nem lenne holnap.
A Nagykörúton, ahol ott van a felfestett kerékpársáv, orrba-szájba bringáznak meg rollereznek a járdán.
Ezért kellet padlóba döngölni Budapest közlekedését. Brávó Karácsony, brávó!