Egyre furcsább dolgok történnek a Budapesti Közlekedési Központnál (BKK) a hozzá nem értését és lelketlenségét már a Gyurcsány-korszakban miniszterként és államtitkárként bizonyító Draskovics Tibor irányítása alatt, sőt, egyes információk szerint Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes befolyása is egyre nő a vállalatnál. Utóbbit támasztja alá, hogy egy tapasztalat nélküli, fiatal informatikust ültettek a vezérigazgatói székbe, akiről úgy tudjuk, Dorosz ismeretségi köréhez tartozik. Fendrik László kinevezése még belső körökben is felháborodást keltett, de van itt még látnivaló, hiszen felfele buktatták azt a Fajcsák Lajost is, aki most vezérigazgató-helyettes lesz azt követően, hogy vezetése alatt április elején mindenfajta előzetes tervezés és kockázatelemzés nélkül ritkították a BKK járatait a járványhelyzet kellős közepén, óriási zsúfoltságot okozva a járatokon. A felelősséget mindig teljes mellszélességgel (nem) vállaló Karácsony és Draskovics először elvitette a balhét a BKK vezérigazgatói posztját kemény három hónapig betöltő Varga Ivettel, most pedig újabb “felelős és szakmai” döntéseket hoztak, miközben a BKK helyzete szerintük jelentősen javult az új városvezetés működése alatt.
Úgy látszik, Draskovics Tibor nem tanult a 2010 előtti leckékből, amikor hol pénzügyminiszterként, hol államtitkárként, hol pedig igazságügyi és rendészeti miniszterként segített az ország szétbarmolásában, sőt, vélhetően a devizahitelesek sem foglalták aranyba a nevét. Draskovics mindenhez (is) ért, hiszen volt a Magyar Villamos Művek elnöke a Gyurcsány-érában, majd most, közel tíz év háttérmunka után ismét kamatoztathatja óriási tapasztalatait a BKK igazgatósági elnökeként. “Drazsé” nem is teketóriázott, egyből rendet tett a vállalatnál, ahol szexuális zaklatás, fatális hibák, folyamatos személycserék, pályázati kiírásnak nem megfelelő vezetők megválasztásai garantálják a hozzáértő baloldali potentátok zsíros fizetését. De információink szerint most riválist kapott, hiszen Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes ugyancsak fontosnak tartja, hogy befolyása legyen a vállalat felett, így a saját ismeretségi köréből került ki a megfelelő képesítés nélkül kinevezett vezérigazgató, Fendrik László.
Lényeg, hogy ne felelj meg a pályázati kiírásnak, és nyert ügyed van
Látható, hogy csak úgy dübörög a baloldali városvezetés professzionális gépezete: úgy tűnik, Gyurcsány Karácsony és Draskovics nem az állandóság hívei, hiszen a nagy csinnadrattával beharangozott Varga Ivett már május elején repült a BKK éléről, a cégnél uralkodó káoszt pedig mi sem jellemzi jobban, hogy vezérigazgatónak azt a Fendrik Lászlót tartották a legérdemesebbnek, akinek nem sok köze van a közlekedési vállalathoz, hiszen egy harmincas évei elején járó informatikus, ellenben állítólag Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes szívélyes jó barátja, ez pedig sokat nyomhat a latban.
Ami viszont kevesebbet számít: azok a feltételek, amelyeknek egy vezérigazgatónak meg kell felelni. Igaz, ezeket a kondíciókat már Varga Ivett sem tudta teljesíteni, ebben azért következetes a baloldali városvezetés:
- legalább nyolcéves szakmai tapasztalat a BKK főtevékenysége (tehát a közlekedésszervezés) szerinti területen;
- legalább ötéves vezetői gyakorlat.
Fendrik nyolc éve lehet, hogy még abban a londoni üzleti iskolában tanult, amelyet végzettségként feltüntetett, azonban a fővárosi vezetés és Draskovics szerint egy BKK jelentőségű vállalat vezetéséhez elegendő. Az előző vezérigazgató, a névleg a szexuális zaklatási botrányba is belebukó Varga Ivett baloldali pozícióharc áldozata is lehet, hiszen a DK és az MSZP szokás szerint foggal-körömmel marakodik a koncon még a Mérce szerint is, Gyurcsány emberei azonban, úgy látszik, tényleg edzettebbek, mint a szocialisták. Emellett itt van a már említett Dorosz Dávid is, így a főzőüst lassan tele lesz olyan fűszerekkel, amelyek ütik egymást, a vége pedig gyomorrontás lehet.
Amikor a hiba és a hozzá nem értés erény
A hozzá nem értés díjazásának igen jó példája Fajcsák Lajos esete is, akit előléptettek a menetrendes fiaskó ellenére. Úgy látszik, az sem baj, ha járványhelyzetben valaki, felelős pozícióban bakot lő, hiszen Karácsony Gergely Budapestjén mindez felfele bukást érdemel, ahogy az a dilettáns “szakember”, Fajcsák Lajos esetében történt. Fajcsák korábban mobilitásmenedzsment-igazgató volt a BKK-nál, és nevéhez fűződik Karácsony egyik kimagaslóan ostoba döntése a sok közül, hiszen április elején mindenfajta előzetes tervezés és kockázatelemzés nélkül ritkították a BKK járatait. Ez elképesztő felelőtlenség volt, hiszen a szombati menetrend szerint közlekedtek hétköznap is buszok, villamosok, óriási zsúfoltsággal, és mindez a koronavírus-járvány terjedésének első komoly felfutásánál fordult elő. A fatális hibáról a PestiSrácok.hu is megemlékezett, hiszen a fővárosi vezetés hihetetlen felháborodást okozott a döntésével, amelyet gyorsan vissza is vont. Karácsony természetesen próbált kibújni a felelősség alól, és úgy látszik, az emberei sem érzik úgy, hogy le kéne vonni a konzekvenciát, hiszen Fajcsák Lajos a BKK megbízott vezérigazgató-helyettese lesz. Fajcsákot egyébként a jobboldali elhajlással nehezen gyanúsítható Magyar Közlekedési Klub is kőkeményen kiosztotta még 2018 végén, amikor a cég egyik “legkártékonyabb figurájának” nevezték, sőt, azt állították róla, hogy mélyen megveti a közösségi közlekedést. A borzasztó fejetlenséget és a felháborító döntéseket a fővárosi baloldali lap, a Pesti Hírlap sem hagyta szó nélkül; úgy látszik, Draskovicsékon kívül mindenki vérlázítónak tartja a helyzetet.
Progresszió és stabilitás helyett romhalmaz
Ki tudja, még egy borzasztó baklövés és talán vezérigazgató is lehet belőle, de egyelőre ezt a nemes feladatot Fendrik László fogja ellátni, aki mögött szorosan ott áll Draskovics Tibor, atyai bal kezét a fiatal informatikus és vezérigazgató vállán nyugtatva. Vélhetően az esetleges balhékért és újabb katasztrofális döntésekért sem “Drazsé” vállalja majd a felelősséget. A pótapa és Fendrik közös nyilatkozatban közölte a BKK dolgozóival az új felállást a cég belső kommunikációs felületén, amely az utóbbi hónapok fiaskóinak megmagyarázása mellett a szokásos üres baloldali zsargonokat szajkózza csupán, mint progresszió, innováció, elhivatottság, stabilitás és konszolidáció, de a régi kommunista szóhasználatból beemelték a kollaborációt is, mint pozitív lehetőséget. Csak arról nem szól a közös levél, hogy pár hónap alatt milyen irtózatos mélyre süllyedt a BKK, egy szó sem esik arról, hogy hibát hibára halmoztak, ahogyan azt sem tárják a kollégák elé, hogy tapasztalat és képzettség nélküli vezetők képviselik az áhított progressziót, innovációt és persze a stabilitást:
Igazán szép gondolatokkal zárul Draskovics és Fendrik közös levele, akik bedőltek az alternatív valóságnak és elhitték, hogy a maguk mögött hagyott romhalmaz egy sikertörténet, és lehet, hogy ezt el is hitték maguknak:
A mögöttünk álló turbulens időszak ellenére a BKK helyzete jelentősen javult az új városvezetés alatt: megerősítették, hogy a BKK-ra, mint a főváros független közlekedésfejlesztési tudásközpontjára hosszú távon szükség van.
Fendrik kinevezéséről, a képzettségéről, valamint Fajcsák előléptetéséről megkérdeztük a Főpolgármesteri Hivatalt; amint válaszolnak, cikkünket frissítjük!
Forrás: PS, BKK, iho.hu, Pesti Hírlap, Mérce; Vezető fotó: MTI/Kollányi Péter
Ancsin Attila
2020-05-21 at 17:14
Karigeri se ért semmihez akkor?????
Vélemény1
2020-05-21 at 10:08
Ezért kellett volna Tarlósnak és/vagy a Fidesznek egy jól átgondolt választási kampányt felépíteni, előre mutató javaslatokkal a főváros fejlesztésére vonatkozóan (plusz olyan jellegű javaslatokkal, amivel a határozatlan és baloldali szavazók közül is meg lehetne nyerni új szavazókat).
Mivel ilyet nem sikerült prezentálni, ezért történt ez a sajnálatos eredmény a fővárosban.
Legközelebb érdemes lenne külsős szakértőket/értelmes embereket felkérni kampány és fejlesztési javaslatok kidolgozására egy jobb eredmény érdekében,mert a fenének nem hiányzik egy ilyen brigád, mint ami most bekerült a város/kerületek jó részének a vezetésébe.
Poroszlai Róbert
2020-05-20 at 20:56
ki tudja harapni a sarokból a pókot az elvtárs?
tango47
2020-05-20 at 20:45
Ha csupa dilettánst neveznek ki mindenhová, akkor kevésbé feltűnő, hogy a főpolgi és a polgármesterek mennyire idióták. Semmi különbség.
Zia
2020-05-20 at 19:11
Szívélyes “jóbarátok”! Lehet ezt egyértelműbben is mondani.?
Namond
2020-05-20 at 18:36
BKK-nál, BKV-nál az állások betöltésénél ismét előnyt jelent a jiddis/héber nyelvtudás?
Magyarul nem is kell tudni?
Tudományos libsizmus
2020-05-20 at 17:29
Hagyót is vissza kéne hívniuk. Ez úgy lenne kerek.
venom
2020-05-20 at 17:15
A fajcsák? Ismertem anno, hát…. Persze volt haverja, aki a wizz-nél nem volt megfelelő, pedig váradi embere volt…kirúgták kárpótlással…pár száz milla lecsöppent ott is. A józsi. Ilyenek a mai kapcsolati rendszerek.
Vízöntő
2020-05-20 at 17:15
Ezek is unokázók!
Most akarják megteremteni az unokáik jövőjének alapjait, a még meg sem születettekét is!
docee
2020-05-20 at 16:58
………Fendrik az új ontudatos, tesze-tosza nyálgep, akit úgy rángatnak ahogy akarnak, és a végén a balhét is rá lehet verni….mint karácsony…….ezek tenyleg azt hiszik, hogyaz eszuk miatt alkalmazza oket Ferenc….csereszabatos hasznos idióták…..még nem tudatosult bennuk, hogy itt csak a jó oreg keménymag rug labdába…..aztán mire rájonnek, már keso….
Csámpás Marcsa
2020-05-20 at 17:05
Nem hiszik azt. Ez maffiahálózat. Mindenkinek megvan a szerepe,
státusza. Akiknek meg az a dolguk, tudják a dolgukat: szivattyúznak.
Tomastom
2020-05-20 at 16:51
Szakértelmük nem kérdőjelezhető meg, tönkretétel kategóriában.
De ez kell Budapestnek ezeket a “szakembereket” választották…
gyozo2018
2020-05-20 at 16:59
Csalással.
Vitézy-Harácsony Tandem bele a káoszba
2020-05-20 at 16:28
István Kovács (fb)!
Tarlósnak igaza volt. Le is váltotta. Akkor kapta játszóhelyül
a Közlekedési Múzeumot.
Most viszont tandemben bták szét a főváros közlekedését.
A múlt heti (május 13-i) Demokratában nyilatkozta Vitézy,
hogy örül annak, hogy Harácsony elfogadta a javaslatát
kerékpársáv ügyben. Reméli, hogy a járvány után is megmarad,
és a mellékutcákban is “továbbfejlesztik”.
Miért kell ez a kretén koloncnak a nyakunkba?!
Miért nem lehet ettől a közlekedési Ki nevet a végén-t játszó félhülyétől megszabadulnunk?
A Fidesznek is árt.
Vitézy-Harácsony Tandem bele a káoszba
2020-05-20 at 16:36
https://magyarnemzet.hu/belfold/veszelyhelyzetben-racionalis-tanacsokra-van-szukseg-8110937/
A volt városvezető szerint a Népszava cikke kapcsán
az sem mellékes, hogy jutott a lap egy bizalmas,
kormányzati levélhez. – A legijesztőbb az, hogy
a miniszterelnök felkérésére, a volt főpolgármester,
a miniszterelnök tanácsadója által egy példányban
írt levél, ami kizárólag a címzettnek szól,
hogy kerül majdnem két hónappal később a Népszava birtokába.
Ez mindenképpen érdekes – jegyezte meg Tarlós István,
hozzátéve, teljesen nyilvánvaló, hogy a kormányfő
és titkára minden gyanú felett áll, de a mostani
eset is mutatja, hogy szinte bármilyen levél kiszivároghat
egy, a kormánnyal nem éppen jóindulatú orgánumhoz,
amely aztán kénye-kedve szerint interpretálja a benne foglaltakat.
………….
Ha már ennyit közzé tettek, akkor a lényeget is szeretnénk tudni:
ki volt az áruló patkány, aki kiadta Tarlós és a Miniszterelnök belső levelezését?!
-zyx
2020-05-20 at 16:15
No helló Buda, helló Pest!
G r a t u l á l o k………….
gyozo2018
2020-05-20 at 16:38
Elcsalták.
gyozo2018
2020-05-20 at 16:12
Minél tapasztalatlanabb, annál jobban le tudják nyúlni a BKK-t.
Fővárosi fenntartású piacokon is fenntartói megvonások?
2020-05-20 at 16:11
Ma az öcsém járt egy órával ezelőtt a 11. kerületi, fehérvári úti vásárcsarnokban.
Meséli, hogy egy cigányproli izmozott, verekedett, nem volt rajta maszk, lehet, nem szolgálták ki. Végül nem tudta megfejteni, hogy miért.
Mondja az egyik vevő, hogy miért nem kísérik ki az őrző-védők. Mire az eladó:- Őrző-védők? Már régen elküldték őket. Mindig egy szem őrző van szolgálatban, a takarítókat is elküldték. Csak egy takarító maszatol napközben itt-ott. Az eladók takarítják az előttük levő közös közlekedőterületeket is már jó ideje.
Utánanéztem.
A fenntartó: a Fővárosi Önkormányzat Csarnok és Piac Igazgatósága
Min spórolnak még, hogy meglegyen a zsebpénzük az öt alpolgármesternek és a 41 szaGtanácsadónak?!
Érdemes lenne utánakapirgálni.
NINCS HARÁCSONY COVID NÉLKÜL
2020-05-20 at 16:59
COVID VÍRUSVÉDELEM HARÁCSONY GERGELY-MÓDRA: kirúgja a vásárcsarnokokból a takarítókat.
Mit szól ehhez a járványügyi hatóság?!
Polgar
2020-05-20 at 15:42
Elkepeszto ez a sok ostoba, alkalmatlan alak, ezek mernek korrupciot kialtani a kormanyra!
Királytigris
2020-05-20 at 15:38
Tetszik az első kép: A két “szakértő”! Libás meg a Drazsé…
Királytigris
2020-05-20 at 15:37
Nem ért hozzá? Sebaj! Majd tesznek mellé egy tucat ingyenélő tanácsadót…
Vak vezet világtalant, mindkettő gödörbe esik.
Poppy
2020-05-20 at 15:36
Úristen a Fajcsákot???? Ez az igazi szégyen! Az egy tetves felfelé nyaló, lefelé taposó perc ember. Mindenki utálta anno BKV, Volanbusz, BKK. Alig várták mindenhol, hogy megszabaduljanak tőle, erre most is kitaposta magának a jó kis beosztást.
vélemény
2020-05-20 at 15:34
A múlt század évtizedeiben, majd a be nem fejezett rendszerváltás után is szakmányban törték-zúzták a magyar társadalmat a bolsevik,
majd liberálbolsevik, most pedig a legújabb, klónozott egységek, a poraikból feltámasztott káderek gyülevészei
igyekeznek a lehető legtöbb kárt okozni ott, ahová sikerült befészkelniük magukat.
A mogulok a képen még egy jót vigyorognak a megtévesztetteken.
Kiváló gyakorlati lecke a szavazóknak.
Hesslerezredes
2020-05-20 at 15:27
Gratula kedves ellenzéki szavazók: az Audi 8-ast sikerült Önöknek 2019. októberében nemhogy egy Trabantra, de egy Velorex-re cserélniük, ha értik a metaforát (nem vagyok benne biztos…). Hja kérem, aki “Ebsorsot akar, hát akarja!” (kár, hogy minket is magukkal rántanak a sz..ba).
Hesslerezredes
2020-05-20 at 15:42
Audi A8 = Tarlós uram, Velorex= az összes rágcsávó, aki harácsony után előbújt a pöcegödörből… az ellenzékiek kedvéért magyaráztam meg.
Bressa
2020-05-20 at 17:58
Minden szavával egyetértek. Sajnos az ország normális része is ugyan úgy megfizeti az árát.