Tizennyolcra emelkedett a pénteki indiai repülőgép-szerencsétlenség halálos áldozatainak száma; az áldozatok között van egy tíz és egy tizennyolc hónapos kisgyermek – közölte Hardíp Szing Puri légi közlekedési miniszter szombaton. Korábban tizenhat halottat említettek a jelentések; a sérültek száma több, mint százhúsz, közülük sokan válságos állapotban vannak.
A fedélzeten a hat tagú személyzettel együtt százkilencven ember tartózkodott. A balesetet vélhetően a monszun miatti heves eső, a csúszós pálya és a rossz látási viszonyok okozták; a gép túlfutott a leszállópályán, majd összetört. A szerencsétlenség a délnyugat-indiai Kerala államban található Kozsíkóde repülőterén következett be, amely egy domb tetején van. Az Air India Express légitársaság Dubajból érkező, Boeing 737-es típusú utasszállítója a kicsúszás után tíz métert zuhant, majd kettétört. A szerencsétlenségben mindkét pilóta életét vesztette. A gépen olyan indiai állampolgárok utaztak, akik a koronavírus-járvány miatt külföldön rekedtek, és most tértek volna haza. Az utóbbi hónapokban indiai állampolgárok tízezrei tértek haza repülővel, többségében a Perzsa-öböl menti országokból.
A keresőcsapatok szombaton megtalálták a gép fekete dobozait. K.K. Shailadzsa keralai egészségügyi miniszter azt kérte a keresésben részt vevő helyiektől, hogy elővigyázatosságból vonuljanak karanténba. A szerencsétlenség túlélőit tesztelik a koronavírusra – tette hozzá. A nyomozásban a repülőgép állapotát, az időjárási körülményeket, a pilóták képzettségét és viselkedését, illetve a kifutópálya biztonságosságát is vizsgálják. A kozsíkódei reptér 2850 méter hosszú, és egy meredélyekkel körülvett lapos dombtetőn található. A kifutópálya biztonsági zónáját 2018-ban megnövelték, hogy a nagyobb testű gépek is kényelmesen elférjenek. Bár a kifutópálya megfelel az ENSZ szabványainak, a világszervezet polgári repülési ügynöksége százötven méterrel hosszabb pufferzónát javasol annál, mint amekkorával a kozsíkódei reptér rendelkezik – hívta fel a figyelmet Harro Ranter, az Aviation Safety Network online adatbázis igazgatója. Egy indiai hírügynökség szerint az illetékes hatóságok több biztonsági tényező – például repedések és pangó víz – miatt érdeklődtek a repülőtér vezetőségénél 2019-ben.
A dél-ázsiai országban a legsúlyosabb, háromszáznegyvenkilenc halálos áldozattal járó légi katasztrófa 1996-ban történt, amikor egy szaúd-arábiai repülőgép a levegőben összeütközött egy kazahsztánival.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/EPA/Prakas Elamakkara
Facebook
Twitter
YouTube
RSS