Pesti Srácok

Észtország kerítést épít az orosz határon – felkészül Norvégia

Észtország kerítést épít az orosz határon – felkészül Norvégia

Észtország a bevándorlás megfékezésére két és fél méter magas szögesdrótkerítést épít Oroszországgal közös határán - közölték észt tisztségviselők. Az Európába tartó menekültek egyre nagyobb számban Oroszországon keresztül igyekeznek elérni a határok nélküli schengeni övezetet.

A tervek szerint az Észtország és Oroszország közötti határ egyharmadát zárják le, ez 106-108 kilométeres szakaszt jelent. A kerítés az ország délkeleti határának biztosítását szolgálja, attól északabbra a határvonal többnyire vízfelületen húzódik.

A Barents Observer című hírportál múlt heti jelentése szerint a norvég rendőrség már lépéseket fontolgat annak érdekében, hogy gátat vessen az illegális határátlépéseknek az Oroszországgal közös, többé-kevésbé szárazföldi határán. A Norvégia és Oroszország közötti egyetlen határátkelőnél idén eddig 131 menekültet regisztráltak.

PestiSracok facebook image

Az illegális migránsok többsége szíriai származású - derült ki a norvég határőrség közleményéből. Közülük sokan stopposként - gyanútlan turistákhoz csatlakozva - kelnek át a határon - mondta egy rendőrségi szóvivő.

A schengeni övezet országai közül Finnországnak van a leghosszabb - mintegy 1500 kilométeres - közös határa Oroszországgal. Ennek a határszakasznak a biztosítása még a szovjet időkből maradt fenn, és Finnország idáig nem jelezte, hogy nőtt volna az illegális határátlépések száma.

Forrás: MTI

Ajánljuk még

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.