Pesti Srácok

Törvénytelenül vont el kormányrendelettel a Bajnai-kormány 55 milliót

null

Negyvenkét évvel a Malév MA240-es járatának lelövése után kiderülhet, hogy miért történt a tragédia, tudta meg a Magyar Idők. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára írásban arról tájékoztatta a Malév-járattal kapcsolatban érdeklődő Gyöngyösi Márton jobbikos országgyűlési képviselőt, hogy a szerencsétlenség okainak kivizsgálásával kapcsolatos minősített iratok miatt tájékoztatást kér a Magyar Nemzeti Levéltártól. A történtek ugyanis ma is titkosak.

A Malév MA240-es Budapest–Bejrút járata 1975. szeptember 30-án, a hajnali órákban, 8 perccel a bejrúti repülőtéren való leszállás előtt, eddig ismeretlen okból a tengerbe zuhant – jelentette aznap az MTI. 1975. október 7-én a szerkesztőségek szigorúan belső tájékoztatására szolgáló kiadványban már ezt írták:

Erről egyébként Geleta Pál, az MTI Ferihegyre bejáratos fotósa részletesen beszélt a halála előtt. A Palesztinai Felszabadítási Szervezet (PFSZ) vezető tisztségviselői – Jasszer Arafat kivételével – 1975 szeptemberé­ben hivatalos látogatáson vettek részt a PFSZ budapesti irodájának megnyitóján. A részben nyilvános állambiztonsági irattári akták szerint Magyarországon titkos katonai felkészítést is kaptak a PFSZ aktivistái, akik a libanoni polgárháborúban vállaltak szerepet. Ezeket a palesztinokat szállíthatta Bejrútba a Malév-gép; az utasok közül 32 barna bőrű, 30–35 éves fiatalember volt, libanoni útlevéllel. Tény, hogy a 160 fő befogadására alkalmas gépen ötven utas volt a katasztrófa időpontjában. Geleta Pál szerint a raktérben elhelyezett nagy tömegű felszerelés miatt kellett csökkenteni a fedélzeti utasok számát, a rakomány szerinte fegyver és katonai – Videoton gyártmányú – elektronika volt. A személyzet egyik utaskísérő tagja a ma Angliában élő Németh László felesége volt. A férfi egy évtizede küzd azért, hogy megtudhassa, miért halt meg a felesége, ki és miért lőtte le az MA240-es járatot a bejrúti partok közelében. A többi magyar áldozat hozzátartozóival közösen elérték, hogy az Országgyűlés 2004-ben kegyeleti alapot hozott létre a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium költségvetésében 100 millió forinttal, a repülőgép roncsainak, benne az áldozatok maradványainak a felszínre hozatalára. 2005-ben nem történt semmi, 2006-ban pedig a libanoni polgárháború fellángolása tette lehetetlenné a munkálatokat. Fónagy János leveléből kitűnik, hogy az Országgyűlés a 2009-es költségvetési törvényben ismét megszavazta a 100 millió forintot a gép felhozatalára, ám a Bajnai-kormány ebből 55 milliót zárolt, majd a miniszterelnök 2010. március 31-én aláírta az összeg elvonásáról szóló kormányrendeletet is. Németh László szerint ez törtvénytelen lépés volt, hiszen kormányrendelettel nem lehet felülírni az Országgyűlés döntését, törvényt csak a törvény módosításával, azaz a költségvetés módosításával lehet megváltoztatni.

PestiSracok facebook image

A teljes cikket a Magyar Idők szerdai számában olvashatják.

Fotó: MTI

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.