Pesti Srácok

Ilyenkor nincs veszélyben a demokrácia? 15 ezer fuvarozó kerülhet utcára az új jogszabályok miatt

null

Mintegy 15 ezer magyar fuvarozói álláshely kerülhet veszélybe a német, osztrák, francia és belga jogszabálymódosítások miatt, amelyek egyértelmű célja, hogy kiszorítsák a közép-európai vállalkozásokat a nyugat-európai piacról – hangsúlyozta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a fuvarozói érdekképviseletekkel tartott találkozója után pénteken. Kérdés, ilyenkor hol vannak a demokráciáért, jogállamiságért aggódók?

A tárcavezető kiemelte, a jogszabályok korlátozzák a versenyt és a szolgáltatások szabad áramlását, és jelentős kárt okoznak a magyar államháztartásnak, mivel a bruttó hazai termék (GDP) majdnem 1 százaléka, legalább 300 milliárd forint adó- és járulékbevétel maradhat el, ha ezek a cégek megszüntetik tevékenységüket. Leszögezte:

Fölidézte, az elmúlt napokban hatályba lépett Németországban egy újabb jogszabály, amely szerint a fuvarozóknak a pihenőidejüket kötelezően szálláshelyen kell letölteni, nem pedig a kamionban, ami jelentős költségnövekedéssel jár, és nem biztosítottak ehhez az infrastrukturális feltételek sem, nincs elég őrzött kamionparkoló. Úgy vélte, az unió versenyképességét és termelékenységét is rontják ezek az intézkedések annak ellenére, hogy látszólag Magyarország, Lengyelország, Csehország ellen szólnak, mivel az itt működő jelentős nyugat-európai vállalkozások költségei is növekednek, ami visszahat az anyacégre.

PestiSracok facebook image

Ellenséges fellépés

A miniszter megfogalmazása szerint „szerencsére nem vagyunk egyedül”, a kiküldetési irányelv esetében nem csak a visegrádi országok, hanem a balti országok és Románia, Szlovénia, Bulgária és Horvátország is támogatták a kezdeményezést. Az elmúlt napokban bíztató híreket kaptak Varga Mihály elmondása szerint több mediterrán országtól is, ahol szintén jelentős hátrányt okozhatnak a jogszabály-módosítások. Kérdésre válaszolva Varga Mihály elmondta, nemcsak az ágazati szövetségek voltak jelen a megbeszélésen, meghívták a piacot jól ismerő, meghatározó Waberer’s és a Horváth Rudolf szállítmányozó vállalatokat is. A miniszter szerint érzékeltetni szeretnék, hogy ez csak egyik területe annak a gazdasági küzdelemnek, ahol a nyugat-európai országok egyre inkább ellenségesen lépnek fel a közép-európai országokkal szemben, a kereskedelem és az építőipar területét említve. A kormánynak arra kell törekednie, hogy a többi ágazatot is biztosítsa a támogatásáról – mondta.

  • A magyar kormány minden fronton, uniós és bilaterális szinten is küzdeni fog a hátrányos jogszabályok módosításáért

  • A miniszter szerint alapvető uniós jogok, a tőke, a munkaerő és a szolgáltatások szabad áramlása sérül

  • Közép-Európa ma az Európai Unió gazdasági motorja, és ha lefullasztják, az az egész integrációt hátrányosan érinti

Varga Mihály kitért arra, hogy a problémát gazdaságdiplomáciai szinten is felvetették, Közép-Európa egységesen lép fel, és számítanak a mediterrán országok támogatására is. A miniszter szerint alapvető uniós jogok, a tőke, a munkaerő és a szolgáltatások szabad áramlása sérül, és úgy vélte, megalapozott érvekkel vesznek részt a küzdelemben, így Ausztriának és Németországnak kell bebizonyítani, hogy gazdasági hátrányt okoznak a közép-európai vállalatok. Hozzátette:

Dittel Gábor; Forrás: nava.hu

Roppant csekély túlélési esély

Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára elmondta, stratégiai összefogás alakult ki a kérdésben, mivel jelentős uniós alapelv, a szolgáltatások szabad áramlása sérül. Olyan szabályokat hoztak a nyugat-európai országok, amelyek a költségnövekedés miatt befolyásolják a vállalkozások nyereségét és működését, de a munkahelyek megszűnésével számos bevételtől esik el az állam is – fejtette ki. Erdei Péter, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese kiemelte, a közúti fuvarozás válságálló szakma volt, bebizonyította hogy képes gyorsan alkalmazkodni, túlélni, azonban most úgy érzik, mesterséges eszközökkel indirekt módon igyekeznek ellehetetleníteni működését. Kitért arra, hogy most van jogszabályalkotási együttműködés a fuvarozók és kormányzat között, amelynek szélesíteni kell a körét, hogy a 125 ezer hivatásos gépjárművezető és családjaik ezt a foglalkozást válasszák a jövőben is. Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz) főtitkára arra hívta fel a figyelmet, hogy a kis- és közepes vállalkozások túlélési esélye „roppant csekély” a változtatások életbe lépése után Németországban és Ausztriában.

Forrás, vezető kép: MTI

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.