Pesti Srácok

Matolcsy Ádám azt sem tartja kizártnak, hogy a cégcsoporton belül baloldaliak megszólítására is létrehoznak egy brandet

Matolcsy Ádám azt sem tartja kizártnak, hogy a cégcsoporton belül baloldaliak megszólítására is létrehoznak egy brandet

Továbbra is konzervatív polgári hangvételű lesz az Origo – jelentette ki a több internetes kiadványt, levelezőrendszert, videomegosztót üzemeltető New Wave Media Group Zrt. új tulajdonosa, Matolcsy Ádám a Magyar Időknek adott interjúban. Kiderült:nem tervez létszámleépítést, a vezetőket is megtartja, és persze arra is számít, hogy Matolcsy György jegybankelnök fiaként a támadások kereszttüzébe kerül.

A Matolcsy Ádám vezette Magyar Stratégiai Zrt. vette meg a korábbi New Wave Media és Origo Media portfólió egyesítéséből tavasszal létrejött New Wave Media Group Zrt.-t. Matolcsy Ádám a Magyar Időknek elmondta: sokféle vállalkozásban vett és már tizennyolc évesen az informatikai végzettségű bátyámmal közösen működtetett egy céget. Nullszaldós céget vettek meg, és azóta százhúsz dolgozóval nagy exportsikerekkel működik a több mint százéves üzem. A lapnak azt is elárulta, hogy nagyon figyeltek arra, hogy ne induljanak olyan közbeszerzésen, amely miatt támadható a Matolcsy név. Éppen azért nem koncentráltak a belföldi piacra, termékeik nyolcvan százaléka exportra ment. Az Origót is ­tulajdonló New Wave Media Group Zrt.-t Száraz Istvántól a vállalkozásai által termelt jövedelemből tudta megvásárolni.

Matolcsy Ádám elárulta: alapvetően régóta érdekli a média világa. A tizenhárom brandből álló csoportra nemcsak médiacégként tekint, hanem technológiai vállalkozásként is. Mint mondja: amit azon a médiacímlapon látnak az emberek, ahová az újságírók a tartalmat gyártják, az a jéghegy csúcsa. Amögött egy rendkívül komplex IT-rendszer épül, sok beszállítóval. Domináns a céghálóban a Freemail e-mail-szolgáltató rendszer és a Videa videomegosztó oldal is. Technológiapiaci területen a társaságban hatalmas potenciál van. Kiemeli: az Origo a csoport legdominánsabb hírsite-ja. Míg az összes brand naponta átlagosan mintegy 1,2 millió embert ér el, az Origo önmagában négyszázezret.

Matolcsy Ádám hangsúlyozza: nem tervez személycseréket, a cégnél dolgozó kollégákról eddig szinte csak pozitív visszajelzéseket kapott.

Arról, hogy a VS megszűnik-e, valamint a teljes interjút a Magyar Időkben olvashatja el.

PS/Magyar Idők, Fotó: Mirkó István

PestiSracok facebook image