Pesti Srácok

Sejtik, melyik gép rongálhatta meg a ferihegyi kifutópályát

Sejtik, melyik gép rongálhatta meg a ferihegyi kifutópályát

Foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés gyanújával rendelt el nyomozást a Repülőtéri Rendőri Igazgatóság a ferihegyi repülőtér 2-es kifutópályájának múlt csütörtöki megrongálása miatt. A Budapest Airport belső vizsgálatot indított. Szakértők szerint egy startoló Jumbo Jet bonthatta meg a betont, ami miatt le kellett zárni a légikikötőt. Az esetről sem a rendőrség, sem az üzemeltető nem közöl részleteket a nyomozás, illetve a vizsgálat lezárultáig.

Műszaki hiba miatt múlt csütörtök éjjel le kellett zárni a budapesti nemzetközi légikikötőt, 14 járat nem érkezett meg Budapestre, és több, péntek reggeli induló járatot is törölni kellett. A BA tájékoztatása szerint éjjel fél 12-kor megsérült a 2-es kifutópálya, és mivel az 1-es jelenleg felújítás miatt zárva van, a műszaki hiba elhárításáig le kellett zárni a teljes repülőteret. Hardy Mihály, a BA szóvivője azt mondta, egy felszálló gép miatt sérült meg a kifutópálya szélén a felület, a megrongálódott felületet gyorsjavító aszfalttal kezelték.

Az AIRportal.hu szerint a 13L (2-es) kifutópálya földet érési zónájában, a B5 és K gurulóutak csatlakozása között nagyjából félúton sérült meg a burkolat. A szakportál hivatkozik az interneten visszahallgatható rádióforgalmazásra, miszerint az éjfél előtt nem sokkal Budapestről Kölnbe induló Eurowings-járat pilótája a felszállást követően jelentette a légiforgalmi irányításnak, hogy a kifutópálya-küszöb közelében idegen tárgyat észleltek. A pilóta úgy látta, mintha egy fehér színű műanyagdarab lenne a pálya felületén. A Brussels Airlinesnak a repülőtér megközelítését végrehajtó repülőgépét a végső egyenesen a repülőtéri légiforgalmi irányítás ezt követően átstartolásra utasította, majd a futópályát lezárták. A virtuális radarok adatai alapján a repülőtéri szakszolgálatok ekkor kezdték meg a kifutópálya vizsgálatát, majd a hiba kijavítását, miközben az érkező forgalom – értelemszerűen – nem tudott leszállni Ferihegyen.

A nem megfelelően karbantartott pályát megrongálhatja a Jumbo Jet

PestiSracok facebook image

A nyomozásnak és a BA belső vizsgálatának azt kell megválaszolnia, hogy melyik gép rongálta meg – a hírek szerint 6-8 négyzetméteren megbontva a többrétegű beton felső rétegét – a 2-es kifutópályát. A Flightradar és a rádiózás adatai alapján többen is azt valószínűsítik, hogy június 7-én 23 óra 20 perckor a 31R pályavég felé induló ATG4452 járatszámú Boeing 747-400-as, teljes terheléssel 300 tonnás Aerotranscargo óriásgép szakíthatta fel a már valószínűleg megrepedezett pályatestet. A gép szárnyainak fesztávolsága 64 méter, és a négy hajtóműből a két szélső a ferihegyi 2-es pályán éppen a sérülés helyéig ér ki. A Jumbo Jet teljes terheléssel a hajtóművek teljes tolóerejével száll fel, ez történt aznap éjszaka is. Pető György pilóta és repülésszakértő a 24.hu-nak kifejtette: egy ilyen óriási gép külső hajtóművei képesek komolyan megrongálni egy nem megfelelően karbantartott betonfelületet. A nyomozásnak és a belső vizsgálatnak ki kell térnie arra, hogy a kifutópálya legutóbbi felújítása során a legfelső réteg felhordásakor nem tértek-e el az előírt technológiától. Hardy Mihály szerint egyébként a pálya teljesen biztonságos, és az állapotát folyamatosan ellenőrzik.

forrás: Magyar Idők

Ajánljuk még

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.

Közel 4 milliárdot kaszált a balos önkormányzatoktól és a BKM-től a fenyvesi üdülőügyletben megbukó cég, amelyik Trippon házát is felújította

Exkluzív 2024 június 3.
A BKM - vagyis a fővárosi önkormányzat százszázalékos tulajdonában lévő közműszolgáltató holding és elődje, a Főtáv Zrt. több közbeszerzésében mindkét kivitelező cég indult azok közül, amelyekről korábbi cikkünkben megírtuk, úgy újították fel a balatonfenyvesi FŐTÁV üdülőt, hogy több szereplőből álló cégláncolaton folyatták végig a pénzt, majd a kivitelezést ténylegesen elvégző kisvállalkozást nem fizették ki. A Szin-Ker Kft. 2006 óta hasít a közbeszerzéseken, a fenyvesi projektben maga alá alvállalkozóként bevont Norton Vision Kft még kezdő ezen a terepen. A fókuszunkba került cégek rendre indultak el ugyanazokon a fővárosi közműcégek által kiírt tendereken, ezeket egy kivételével a Szin-Ker nyerte. Tényfeltáró riportsorozatunk mostani részében bemutatjuk, hogy a Szin-Ker jóval több mint Mártha Imréék kedvenc építőipari cége. 2019 óta a BKM-től és baloldali vezetésű fővárosi önkormányzatoktól közel milliárd forintot kaszáltak a közbeszerzéseken. Ez idő alatt a nettó árbevételük elérte a 10 milliárd forintot, amiből most kapaszkodjanak meg, addig sakkoztak, míg 50 millió forint adózási kötelezettség sem keletkezett. Itt érdemes felidézni, hogy éppen a minap derült ki egy másik építőipari cég vezetőjének nyomozóhatóság előtt tett vallomásából, hogy Újpesten például a SZIN-KER Kft-nek azért cserébe, hogy több száz millió forint értékben munkát kapjon, ingyen fel kellett újítani Trippon Norbert házát. Ezt úgy oldották meg, hogy egy másik cégtől teljesítés nélküli fiktív számlákat kértek - ezzel fedték le a körübelül 200 millió forint értékű családi ház átépítési munkáit.