Pesti Srácok

Stratégiai megállapodást kötött Budapest és a MOL

Stratégiai megállapodást kötött Budapest és a MOL

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a fővárosi önkormányzat és a Mol-csoport - a dokumentumot Tarlós István főpolgármester és Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója írta alá pénteken Budapesten.

Az aláírást megelőzően Tarlós István azt mondta, hogy elsősorban a közlekedés és a környezeti problémák kezelésének területén tudnak együttműködni. A tömegközlekedést érintve az elektromos buszok területén meg kívánják fontolni, hogy milyen mértékű és volumenű együttműködésre lesznek képesek. Továbbá elindult a gondolkodás egy nagy volumenű elektromosjármű-töltőállomásrendszer kialakítása érdekében - emelte ki a főpolgármester. Közölte, az energetika terén is terveznek együttműködést, mert Budapest energiahatékonyságát növelni kell, és ehhez például az épületállomány energetikai felmérését és az energia fogyasztás optimalizálást el kell végezni. Ezt a Mol nélkül nagyon nehezen tudnák megtenni - mutatott rá Tarlós István.

Fotó: Horváth Péter Gyula/Ps

A jelentős feladatok között sorolta még azt, hogy a budapesti energiatermelési, használati és hasznosítási tervet közösen akarják elkészíteni, valamint fontolgatják a közös részvételt nemzetközi kutatásokban. Tarlós István azt mondta: az együttműködést az előbbieknél szélesebb körre is kiterjesztenék, generális együttműködést terveznek a Mollal, és példaként említette a kultúra és a sport támogatásának kérdését is. Hernádi Zsolt szövetségre lépésnek nevezte a megállapodás megkötését, és azt mondta, hogy ez a szövetség egyetlen közös érdeken alapszik: "együtt akarjuk jobbá tenni Budapestet".

PestiSracok facebook image

- hangsúlyozta. A környezeti terhelésről való közös gondolkodás kapcsán kitért arra, hogy a Mol autómegosztó hálózata, a Mol Limo háromszáz autója öt hónap alatt már 700 ezer kilométert futott. Kérdésekre válaszolva elmondta, hogy a megállapodás keretében a következő három hónapban részletes terveket dolgoznak ki az egyes területekre. A Mol Bubi kapcsán Hernádi Zsolt arról beszélt, hogy szükség van a rendszer további fejlesztésre, szerinte "nem ördögtől való", hogy elektromos rásegítésű kerékpárokat is elérhetővé tegyenek.

Ma Budapesten körülbelül 1500 kerékpár van a Mol Bubi közösségi kerékpármegosztó rendszerben. Esős napokban több százan, jó időben, turistaszezonban több ezren is használhatják ezeket a kerékpárokat - mondta el. Hernádi Zsolt közölte azt is, hogy a Mol Limo rendszerében ma 100 elektromos és 200 benzines személyautó fut Budapesten, 2020 végéig az elektromosjármű-töltőállomáshálózat fejlesztésével le kívánják cserélni az állomány nagy részét elektromos autóra.

Tarlós István kérdezték arról is, hogy a Fővárosi Közgyűlés szerdán felkérte: a Lánchíd, a várhegyi alagút és a Clark Ádám tér egyidejű felújítása érdekében kezdeményezzen tárgyalásokat a kormánnyal a hiányzó források biztosításáról. A főpolgármester azt közölte: pénteken egyeztettek az ügyben egy kormánytaggal, aki biztató támogatást helyezett kilátásba. A Fővárosi Közgyűlés május 30-án 23 igen szavazattal, egy tartózkodás mellett hagyta jóvá a főváros és a Mol közötti megállapodást, amely értelmében az együttműködés legfontosabb területe a közlekedés, illetve az ahhoz kapcsolódó környezeti szempontok - mint a károsanyag-kibocsátás csökkentése vagy a levegőminőség javítása - lehető leghatékonyabb érvényre juttatása.

A dokumentum érinti a fenntartható közlekedésfejlesztés és a hatékonyabb energiafelhasználás, továbbá a gyalogos, a kerékpáros valamint a közösségi közlekedés területén kialakítható együttműködési lehetőségeket. A stratégiai megállapodásban meghatározott területek nem korlátozódnak kizárólag a közlekedési és környezetvédelmi kérdésekre, hanem szerepet kapnak benne szintén nagy jelentőséggel bíró egyéb társadalmi kérdések is, így például az innováció ösztönzése, a helyi gazdaság versenyképességének támogatása, az új, vagy megújuló közösségi terek létrehozása, továbbá új sporttámogatási rendszer kidolgozása.

MTI; Vezető kép: Horváth Péter Gyula/ PS

Ajánljuk még

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.

Közel 4 milliárdot kaszált a balos önkormányzatoktól és a BKM-től a fenyvesi üdülőügyletben megbukó cég, amelyik Trippon házát is felújította

Exkluzív 2024 június 3.
A BKM - vagyis a fővárosi önkormányzat százszázalékos tulajdonában lévő közműszolgáltató holding és elődje, a Főtáv Zrt. több közbeszerzésében mindkét kivitelező cég indult azok közül, amelyekről korábbi cikkünkben megírtuk, úgy újították fel a balatonfenyvesi FŐTÁV üdülőt, hogy több szereplőből álló cégláncolaton folyatták végig a pénzt, majd a kivitelezést ténylegesen elvégző kisvállalkozást nem fizették ki. A Szin-Ker Kft. 2006 óta hasít a közbeszerzéseken, a fenyvesi projektben maga alá alvállalkozóként bevont Norton Vision Kft még kezdő ezen a terepen. A fókuszunkba került cégek rendre indultak el ugyanazokon a fővárosi közműcégek által kiírt tendereken, ezeket egy kivételével a Szin-Ker nyerte. Tényfeltáró riportsorozatunk mostani részében bemutatjuk, hogy a Szin-Ker jóval több mint Mártha Imréék kedvenc építőipari cége. 2019 óta a BKM-től és baloldali vezetésű fővárosi önkormányzatoktól közel milliárd forintot kaszáltak a közbeszerzéseken. Ez idő alatt a nettó árbevételük elérte a 10 milliárd forintot, amiből most kapaszkodjanak meg, addig sakkoztak, míg 50 millió forint adózási kötelezettség sem keletkezett. Itt érdemes felidézni, hogy éppen a minap derült ki egy másik építőipari cég vezetőjének nyomozóhatóság előtt tett vallomásából, hogy Újpesten például a SZIN-KER Kft-nek azért cserébe, hogy több száz millió forint értékben munkát kapjon, ingyen fel kellett újítani Trippon Norbert házát. Ezt úgy oldották meg, hogy egy másik cégtől teljesítés nélküli fiktív számlákat kértek - ezzel fedték le a körübelül 200 millió forint értékű családi ház átépítési munkáit.