Így "nem emel" jegyárat Karácsony Gergely

Egy jó városvezetésnek komplikált és sokrétű feladatai vannak, de a felelőtlen ígérgetés, a másokra mutogatás nem tartozik közéjük. Karácsony Gergely – aki azért nem emel jegyárakat, mert „a közösségi közlekedést mindenki számára elérhetővé kell tenni”, és aki mindig éppen megmenti Budapestet a kormány „zsarnokságától” – hogyhogynem, jegyárat emel.
A BKK ugyanis bejelentette, a vonaljegyek, a tízdarabos gyűjtőjegy és az időalapú jegyek ára is emelkedik június 1-től. Íme az eredmény:
- A vonaljegy 450-ről 500 forintra,
- a járművezetőnél váltott jegy 600-ról 700 forintra
- a 10 darabos gyűjtőjegy 4000-ről 4500 forintra,
- a 30 perces jegy 530-ról 600 forintra,
- a 90 perces jegy 750-ről 850 forintra,
- a Budapest 24 órás jegy 2500-ról 2750 forintra nő.
A havibérlet ára csodával határos módon változatlan marad.

Egyébként június 1-től – bár nem Karácsony Gergelynek, hanem Vitézy Dávidnak köszönhetően – mást is bevezettek: indul az „éjszakai metró”, most vasárnaptól az M2-es, az M3-as és az M4-es metrók utolsó szerelvényei hétköznap a belvárosból az eddiginél fél órával később, éjfél körül, míg hétvégén, péntek-szombat este pedig másfél órával később, hajnali 1 óra körül indulnak, 10 percenként.
Hogy Karácsony Gergelynek mennyire nem lehet elhinni egy szavát sem, álljon itt a három évvel ezelőtti, posztja.
Vigyázat, tanulságos poszt következik!
A „Nem emelünk…” kezdetű mondatok kifejezetten annak tudatában gyönyörűek, hogy már a bejegyzés megszületése után két hónappal megtörtént az ellenkezője.
Akkor az 1650 forintos 24 órás BKK-jegy 2500 forintra drágult, a csoportos 24 órás jegy ára 3300-ról 5000 forintra nőtt, a 72 órás jegy 4150-ről 5500 forintra, a hetijegy ára pedig 4950-ről 6500 forintra emelkedett.
Akkor az volt a hivatalos magyarázat, hogy ezen jegyfajták többségét a Budapestre látogató turisták vásárolják, nem a városlakók vagy az ide ingázó magyarok. Ezenfelül a pótdíjazás is drágult akkor, a helyszíni pótdíj nyolcezer forintról 12 ezer forintra, a 30 napon belül befizetett pótdíj 16 ezer forintról 25 ezer forintra, a 30 napon túl befizetett pótdíj pedig 32 ezer forintról 50 ezer forintra módosult.
De 2023-ban is szükségét érezte a főpolgármester a jegyáremelésre, amely 28 százalékos drágulásig meg sem állt.
A vonaljegy 350-ről 450 forintra, a buszokon megvásárolható vonaljegy 450-ről 600 forintra, a tíz darabos gyűjtőjegy pedig háromezerről négyezer forintra drágult.
Karácsony Gergelynek akkor még meg is engedett magának egy „szellemes” megjegyzést az árdrágulás előtt:
„Az apa férfi, a benzinár nő, a vonaljegy marad 350 forint.”
Budapest főpolgármestere előszeretettel él (vissza) a jogával, de amikor kötelezettsége van, akkor azt nem teljesíti. Ugyanígy cselekszik a szolidaritási adóval is, amit az államnak kéne befizetnie, hogy azt a jóval szerényebb költségvetésű települések kaphassák meg.
De hát a „jó liberális” olyan, hogy jogokat követel, de szarik a kötelezettségekre.
Most miért legyen más a drága jó főpolgármester, amikor a cafélattés Pozsonyi úton ezt követelik tőle?
Kiemelt kép: Hatlaczki Balázs