A Magyar Turizmus Zrt. szervezésében a 2016-os esztendő a gasztroélményekről szól. A Társaság egész éven át népszerűsíti a magyar gasztronómiát, az év gasztroeseményeit határokon innen, és határokon túl egyaránt, melynek fő eszközeként március végén elindult a Gasztroelmeny.hu weboldal.
A Torkos Csütörtökkel induló Gasztroélmények Éve néhány nagyszabású, országos vagy azon is túlnyúló gasztronómiai eseményt ölel fel, amelyeket regionális és külképviseleti szervezésű vagy támogatású, illetve az agrártermékek népszerűsítéséhez kapcsolódó események sora kísér egész évben. A változatosság kedvéért minden hónapban más és más ételek, ételcsoportok „kerülnek majd terítékre” a gasztroélmények bemutatása során, figyelemmel az adott évszakhoz illő fogásokra, legújabb globális trendekre, illetve a kárpát-medencei, regionális és kistérségi ízekre és hagyományokra egyaránt.
A Gasztroélmények Éve indításakor hangsúlyozták a szervezők, hogy korszerű, innovatív, versenyképes online hátteret kívánnak biztosítani az egész éves kampánynak, hogy ezzel minél szélesebb közönséget elérhessenek. Ezen törekvés megvalósítására indult el március 24-én a Gasztroélmények Éve hivatalos weblapja. A Gasztroelmeny.hu-n mindent megtalálhat az, aki érdeklődik a gasztronómia iránt, szereti a kulináris élményeket nyújtó eseményeket, vagy szenvedélye a főzés. A háromnyelvű, dinamikus és interaktív Gasztroelmeny.hu-n érhető el Magyarország legteljesebb gasztronómiai eseménynaptára, melyben egészen december végéig nyomon követhetjük az év gasztroeseményeit.
A naptárban napi bontásban láthatók az időben közeli események, míg a keresővel tetszés szerinti kritériumok alapján, egyszerűen és kényelmesen szemezgethetünk. Gasztroélményekben így idén biztosan nem lesz hiány, hiszen közel 500 esemény közül választhatunk az ízlésünknek megfelelő fesztiválokból. A kereső mellett a „Gasztroélmények Éve ajánlásával” kiemelt események között is lehet böngészni, amelyeket a Magyar Turizmus Zrt. a Magyar Fesztiválszövetséggel közösen választott ki, minőségi garanciát nyújtva ezzel az érdeklődőknek. A Gasztroélmények Éve logóval ellátott és ajánlott rendezvények mellett, a Magyar Turizmus Zrt. jól ismert szív alakú logója jelöli azokat az eseményeket, ahol szervezőként, vagy egyéb módon tevékenyen részt vállal a társaság.
Egy regisztrációs adatlap kitöltésével bárki számára nyitott a lehetőség, hogy megjelenítse saját szervezésű, magyarországi gasztronómiai eseményét a naptárban, és egyben Magyarország legnagyobb turisztikai adatbázisában, továbbá igényelje a „Gasztroélmények Éve ajánlást”. Az eseménynaptár mellett a Gasztroelmeny.hu számos újdonságot, blogbejegyzést, fesztivál toplistát ajánl, akár a magyar gasztronómia legújabb trendjeiről, akár a tradicionális konyháról, borvidékekről van szó. A társaság online gasztrokiadványai és cikkei révén a klasszikus, tájjellegű receptek is könnyen elsajátíthatók lesznek.
A Gasztroelmeny.hu honlapon fontos szerepet kapnak a tematikus év hivatalos bloggerének, Bezselics Ildikónak a bejegyzései. A gasztroblogger – csak a honlapra készült – írásai, saját receptjei és képriportjai az egész tematikus évet végigkísérik. A közismert blogger szerint: „Közös célunk, hogy Magyarország egy termálvízen úszó gasztronómiai kánaán legyen, egyesítve turisztikai és gasztronómiai erősségeinket. Hogy ez megvalósulhasson, ismernünk és szeretnünk kell értékeinket – hogy ezentúl minden év a Gasztroélmények Éve legyen!” Vajda Pierre ételkritikus is üdvözlendőnek tartja, hogy a Magyar Turizmus Zrt. idei tevékenységében a gasztroélményeket helyezte a fókuszba. Elmondta: „Az igazi kulináris élmény az, ami a hagyomány és haladás sajátos ötvözeteként jön létre a tányéron: frissesség, textúrák, innováció, tálalás, fúziók, ízek harmóniája, kreativitás.”
Az oldal vonzó arculattal, trendi, jól áttekinthető és felhasználóbarát formában segíti az események közötti eligazodást. Izgalmas programajánlataival, széleskörű szállásajánlataival, változatos blogbejegyzéseivel arra ösztönöz mindenkit, hogy induljon útnak, és legyen részese ezeknek a különleges gasztronómiai eseményeknek egész éven át. A Gasztroélmények Éve kampánnyal a Magyar Turizmus Zrt. fő célja: a magyar vidék vonzerőinek népszerűsítése mind belföldön, mind pedig külföldön; a SZÉP kártya használatának ösztönzése; a vendégéjszakaszám és a turisták költésének növelése; a falusi turizmus népszerűsítése, illetve a trendi vidéki helyszínek hangsúlyozása.
Címlapfotó: Magyar Turizmus Zrt.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS