Kiderült, az Uber egykori partner cége érdekeltségébe tartozik a jövő hónap elején induló Taxify. Az Ubernél azonban nem vágták, hogy kik töltik be maguk után hagyott űrt. Megkérésünkre, annyit írtak csupán, ők is sajtóból hallottak a híresztelésről. Az egyébként észt start up – Taxify – az elmúlt években a személyszállítás megreformálást tűzte ki célul. Az Uber „kihivója” több országban vetette már meg a lábát, de ellentétben vele, legális keretek közt, az adott ország törvényeit betartva működik. Így az új szolgáltatás olcsóbb nem lesz a budapesti aszfaltot koptató taxiknál, de a cég töretlenül hisz a sikerében, amelynek a kulcsa szerintük a mobilalkalmazásban rejlik. Hogy bejön-e a számításuk, az vélhetően hamar ki fog derülni, ugyanis, ahogy arról a PestiSrácok.hu és a Magyar Idők is írt, nagyjából azonos időben – augusztus 10-én – egy másik hasonló – paraméterekkel rendelkező – cég is elstartol a fővárosban, de a hírek szerint jóval ár alatt lehet majd velük utazni.
Az Uber egykori partner cége hozta be Magyarországra az észt fejlesztésű Taxifyt – tudta meg a PestiSrácok.hu. A Taxify Hungary Fuvarszervező Kft. mögött az Opten adatbázisa szerint 3 magánszemély áll. Ők korábban az Ubernek biztosítottak autókat. Ennek köszönhetően tudtak minden belsős információról, így nem véletlen az augusztus első heteire időzített indulás sem.
Onnantól, hogy az Uber megszűnik, tudtuk hogy rengeteg sofőr válik munkanélkülivé, sokaknak ez volt a főállása, nekik szeretnénk munkát adni
– fogalmazott Cseh Kinga a Taxify sajtósa, hozzátéve, hogy már most sok a megkeresés és még több a már regisztrált ügyfél és sofőr. Azt hogy végül mekkora apparátussal dolgoznak, az ügyfélszám dönti el.
Azt is elmondta, olyan céget szerettek volna találni, amely elég innovatív, rendelkezik mobil alkalmazással és betartja az adott ország törvényeit. A Taxify minden elvárásnak megfelelt. Így hát az új szolgáltatás első nekifutásra csak annyiban különbözik majd a taxiktól, hogy mobilapplikáción keresztül is megrendelhető, de Cseh Kinga azt mondja, teljesen biztosak abban, ez elég lesz, ahhoz, hogy az utasok őket válasszák majd.
Kiemelte, a hazai jogszabályok mentén járnak el. A budapesti taxirendelet értelmében a fuvar végén lehet majd készpénzzel és bankkártyával is fizetni, de az Ubernél megszokott online fizetési mód is működik. Ezt egyébként menet közben is lehet majd módosítani az applikáció segítségével. Az autók sárga fényezést kapnak, nem marad el a fóliázás sem és az Ubernél szintén hiányzó diszpécser szolgálatot is működtetni fognak, bár Cseh Kinga szerint az ügyfelek többsége a mobilalkalmazást fogja használni. Ez egyébként jóval megkönnyíti magát a fuvarszervezési szolgáltatást, fűzte hozzá. Fix árakkal dolgoznak majd, semmivel sem lesz majd olcsóbb, mint a hagyományos taxik. Az alapdíj: 450 Ft, utána 280 Ft km-enként.
Az Uber nem tudta, hányas a kabát
A PestiSrácok.hu megkereste az Ubert, hogy van-e összefüggés a kivonulások és a Taxify megjelenése között. Szerkesztőségünknek eljuttatott válaszukban azt írják, “ők is sajtóban találkoztak a híreszteléssel. A Taxify és az Uber különböző cégek. A Taxify feltételezett terjeszkedéséhez pedig nincs köze az Ubernek. Kíváncsiak voltunk arra is, változtat-e jövőbeni terveiken az észt szolgáltatás Budapestre érkezése. Közlésük szerint ahhoz, hogy az Uber újra el tudja indítani a szolgáltatását, politikai akaratra és a tiltó, blokkoló szabályozás megváltoztatására lenne szükség. Ezen a téren egyelőre nem történt előremozdulás.”
Konkurenciát kap a Taxify és retteghetnek a taxisok is
Múlt héten a PestiSrácok.hu írt arról, hogy valami készül az Uber kivonulása körül, kedden pedig már a Magyar Idők írt több forrásra hivatkozva beszámolt egy újabb jelentkezőről, aki kihasználná a rést a pajzson. Egyelőre annyit tudni, az Uber magyarországi alvállalkozójáról van szó. A cég már kifejlesztette a szolgáltatáshoz szükséges applikációt.
Az egyelőre még “nevenincs” vállalkozás a hírek szerint az Ubernél ugyan egy kicsit drágábban, de jóval a taxisok fix tarifája alatt utaztat majd. Míg egy uberes úton kilométerenként 165 forintot, plusz percenként 30 forintot kellett fizetni, az új szolgáltatásnál egy kilométer 200 forintba kerül majd, de nem lesz percdíj.
Ezt a jól ismert autó- és sofőrbérlés alapú üzleti modellnek köszönhetően teheti meg, így a taxitörvényt egy kiskapu révén meg lehet kerülni, ahogyan már számos, Magyarországon működő szolgáltató teszi évek óta. Az új társaság viszonylag kis sofőrlétszámmal kezdene, és a terveik szerint augusztus 10-től már elérnék azt az utasmennyiséget, amellyel megítélésük szerint teljes kapacitáson működhetnek.
A Magyar Idők megkereste az Uber magyarországi képviseletét, amely nem kívánta megerősíteni az információkat. Közölték, hogy a kezdeményezés nem a társasághoz köthető.
Forrás: PestiSrácok.hu/Magyar Idők
A címlap fotót a rigatalk.com közölte.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS