Kisebb balesetem után egyszerű és gyors kárrendezést reméltem a KÖBÉ-nél, amiből végül a nyilvánosság elé kívánkozó, arcátlansága okán igen tanulságos eljárás kerekedett. Bár az újságíró jó esetben nem traktálja közönségét saját kálváriáival, de mivel messze nem egyedi az eset, megosztom Önökkel és a kommentekben várom a KÖBÉ-nél hasonlóan pórul járt olvasóink jelentkezését, történetük leírását. Mindeközben Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Hatóságától kértem az ügy elbírálását. FRISSÍTÉS: A KÖBE illetékese arról tájékoztatott, hogy esetemet újra megvizsgálták és pótszemle révén elismerik a kárigényem jogosságát, ezért a fogyasztóvédelmi panaszomat visszavontam. Csak remélni tudom, hogy kivételes tévedés történt és a biztosító egyesület a jövőben még körültekintőbben jár el az ügyfelekkel szemben.
Teljesen hétköznapi, kisebb baleset elszenvedője voltam az M44-es autóúton: egy kamionról levált gumiabroncsnak ütköztem autómmal, aminek következtében a kocsi első lökhárítója eltörött és a parkolást segítő radarja meghibásodott. A kárt a KÖBE biztosítónál meglévő CASCO kötvényem révén szerettem volna rendezni. A kárfelvétel gyorsan és minden probléma nélkül megtörtént, a KÖBE kárszakértője sem a baleset körülményeit, sem a kárigény megalapozottságát nem vitatta. Ezt követően ért meglepetésként a biztosító határozata. Abból ugyanis kiderül, hogy a meghibásodott parkolóradar cseréjét nem finanszírozzák, mert a szemle során tett egyértelmű, szóbeli nyilatkozatuk ellenére nem látják megalapozottnak, hogy az eszköz az ütközés során romlott el (pedig addig a 2,5 éves autó hibátlanul működött), illetve, és ez még meghökkentőbb, elismerik, hogy az első lökhárító teljes cserére szorul, de annak fényezését csak 50 százalékban finanszírozzák, mert a lecserélendő, az ütközés előtt amúgy teljes értékű lökhárítómon eredetileg is volt egy körülbelül egy centiméter hosszú karcolás.
A Fogyasztóvédelmi Hatósághoz benyújtott panaszommal azt szeretném elérni, hogy kötelezzék a Közép-Európai Biztosító Egyesületet a valós kár megtérítésére, ezen felül fizessenek kártérítést nekem az indokolatlan és fölösleges fáradozásokért és kellő mértékű bírsággal sújtsák a biztosítótársaságot, hogy eltántorítsák az újabb, hasonló jogsértésektől. Várom az eljárás eredményét, amit feltétlenül megosztok majd Önökkel.
Kérem Olvasóinkat, bátran írják le hasonló eseteiket, hátha sikerül kicsikarni egy tisztességesebb gyakorlatot az ügyfelekkel szemben. Természetesen ha a Közép-Európai Biztosító Egyesület szeretné megmagyarázni a történeteket, annak is teret biztosítok.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS