Bár idehaza továbbra is megjelennek olyan vélemények, hogy a német Energiewende – vagyis az atomtól, és a széntől elköszönő, energiahatékonyságra és zöldenergiára támaszkodó útiterv – kudarcra van ítélve, a számok évek óta nem az ellenkezőjét mutatják. A legfrissebb adatok is, sőt.
Németország 50 millió tonnával kevesebb szén-dioxidot pöfékelt Németország a levegőbe 2019-ben, mint tette azt tavaly. Az egy év alatt elért 7 százalékos visszaesés oka nem az éghajlati változásban keresendő – állapította meg az Energiamérleg munkacsoport (AG Energiebilanzen). A kutatók a megújuló energiák növekedésének és a szénhidrogán alapú villamosenergia-termelés hirtelen visszaesésével magyarázzák a dolgot, ugyanakkor azt még vizsgálniuk kell, hogy mi okozta a központi energiafogyasztás 2,3 százalékos visszaesését – írja a Napi. hu. A barnaszén 20,7 százalékos zuhanást volt kénytelen elkönyvelni (a lignit aránya az energiamixben 7 éve folyamatosan csökken). Az intézet jelentése szerint a 7 százalékos kibocsátási limit csökkenésnek a legfőbb oka a magasabb energiahatékonyság mellett az energiaszerkezet változása is – amibe értelemszerűen az ipari fogyasztás csökkenése beleszámolandó.
Érdekes adalék, hogy a tavalyi év németországi forróságához képest idén a kissé hűvösebb időjárás, illetve a népesség növekedés elvileg felfelé kellett volna, hogy eltolja a fogyasztást, de mégsem így történt.
Az AG Energiebilanzen rámutatott arra is, hogy miközben 2019-ben újabb lignit erőműveket kapcsoltak át készenléti állapotba, a megújuló energiaforrásokból előállított villamosenergia-termelés növekedése mellett (legnagyobb mértékben a szél, ami +15 százalékot produkált, miközben a napenergia csak egyet) a földgáz és az ásványi olaj fogyasztása is nőtt. Előbbiből 3,6 százalékkal, utóbbiból 1,7 százalékkal használt fel az ország többet, mint 2018-ben.
A Baden-Württemberg Napenergia és Hidrogén Kutató Központ (ZSW) és a Szövetségi Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) jelenlegi adatai megerősítik az AG Energiebilanzen által kimutatott tendenciákat: előzetes számításaik szerint idén Németországban a megújuló energiák fedezték a villamosenergia-fogyasztás majdnem 43 százalékát.
Forrás: Napi.hu, fotó:MTI
Innogreen
2020-02-05 at 07:07
PS: Ergo azt akartam mondani, hogy megfelelő embert a megfelelő helyre és lesz energia fordulat, meg vasaló a szállodai szobában.
Tehát az energia szektorba energetikusokat, mérnököket, a kőbányába csilléslónak a sokszínű neolibsiéket, Gyurcsán Fletót meg mondjuk Sopronkőhidára.(Egye fene viheti a családját is) Emlékezzünk Kovács Laci bácsira. EU atomenergetikai biztos, hülye vagy? Nem baj, EU-s vámügyi biztosnak még jó lehetsz. Annyit értett ehhez is, mint az atomenergetikához.Kafa mi?
Innogreen
2020-02-05 at 06:59
Az egészen fantasztikus, amikor “szakértők” szakvéleményt mondanak. Azt az eszméletlen mennyiségű baromságot, amit manapság környezetvédelem témakörben lehet olvasni az egyszerűen, sőt ecccerűen elképesztő. Nyers statisztika bugyira vetkőztetve, takarás nélkül. A világ káros anyag kibocsájtásának nem egészen harminc százalékát adja a közlekedés gépészet összes ágazata. Mit tesz isten ezen belül, ennek a harminc százaléknak a huszonhét százalékát teszi ki, a közúti közlekedés összes válfaja. Még elképesztőbb, hogy a személyi használatú gépkocsipark ennek a maradék mennyiségnek nem egészen az egyharmadát pöfögi ki.Ennek ellenére, a környezetvédelmi fejlesztések költségeinek több mint kilencven százalékát a személyszállítás áldásait élvezők fizetik klf. adónemek és beépített költségek tekintetében.(Pl: nem igazán hallottunk eco dízel tengerjáró hajókrol ((induláskor 4l/1 méter)) az atommeghajtás, vagy hidrogén cella korában.) Ezen belül a legtöbb káros anyag kibocsátás a benzin üzem érdeme. A második helyen a hibridek csücsülnek (4,5 literes porsche cayenne, de legalább zöld rendszámmal!!! Bicskanyitogató) a harmadik hely az hagyományos E hajtásé, hozzátéve még nincs számszaki adat az E tárolók recycling költségeiről. (gyanítom simán az első helyre csúsznak, ha nagyjaink majd egyszer kiszámolják. A sor végén pedig a jó öreg dízel szuszog, pontosan fele akkora káros anyag kibocsátással mint egy mezei bengás ratyi. De ezeket be kell szüntetni ugye kedves neolibsi elvtársaink. Még véletlenül sem azért ugye, mert a benzin előállításán kétszer akkora a haszon mint a gázolajén.Hova gondolok? Általános energia termelés: kiszámolta már valaki az erőművi rendszerre épülő transzformátor veszteség mértékét? Lehet hogy minden évben összejönne egy megyei, vagy járási, uram bocsá lokális mini erőmű beruházási költsége. Ha Németországban csökken a káros anyag kibocsátás az azért van, mert épül le, települ ki az ipar. Máshová.Vidékre. Csezdmegisztánba pl. Ahol viszont nő a kibocsátás. Ebből befolyólag lokálisan csökken, globálisan nő.Mert ugye nem azt látjuk az új Csezdmegisztáni Thyssen-Csezdmeg Gmb H gyárban, hogy szemüveglencsével olvasztják a napon az acélt, hanem a Ruhr vidéken leszerelt, itt meg újra összeszerelt harminc éves kohóval.Az a baj, hogy amikor egy az identitását és megszólítható szavazóbázisát vesztet politikai formáció olyan dolgokba vág bele, amihez olyan hülyék mind ide Kiskunlacháza ketteslétrán, pl neoliberális kommunista – pl környezetvédelem, akkor ez kerekedik ki belőle. Mondjuk baromság.Szerintem akit érdekel a téma, minimális utána kereséssel, valódi szakemberektől, érdemi, ezáltal nézetformáló információkhoz juthat könnyedén. Kellemeset a hasznossal: Sörözz többet mondjuk közlekedésgépész, vagy villamos mérnökkel. Persze csak üvegeset, ha már lúd…
Polló László
2020-02-11 at 19:41
Innogreen: szívemből szóltál! (egy erősáramú villamosmérnök)
Klárika
2020-01-22 at 00:44
Az egyfelöl származó számok nem fedik mindig a másfelölröl származó számokat.
Meg a fogalmazás is kimondottan ECO, zöld:
“..idén Németországban a megújuló energiák fedezték a villamosenergia-fogyasztás majdnem 43 százalékát.”
Az országos fogyasztás 43%-a! Németo. lakóssága, ipara akkora mint Albániáé?
Mik azok, amik megújuló energiák alatt futnak?
Jópáran megmaradtunk energiafordulatos kétkedöknek. De nem kétkedünk kimutatások fordulatosságában.