A Jobbik elnökségében komoly aggodalmat okoznak, hogy a párt érintett lehet áfacsalás és a tiltott pártfinanszírozás gyanújában – értesült jobbikos forrásokból a PestiSrácok.hu. A Népszava ugyanis szombat reggel azt írta, a NAV költségvetési csalás gyanúja miatt nyomoz Simicska plakátcégeinél, mivel azok jóval kevesebb – a Jobbiknak biztosított – plakáthelyet vallottak be az adóhatóságnak, mint amennyit valóban biztosítottak a párt számára. A Jobbik hiába próbálta mosdatni magát, április óta nem tudta tisztázni azt, hogy pontosan mennyi plakátot kaptak, azért mennyi pénzt fizettek és miből.
Néhány napja bombaként robbant a hír, hogy a NAV költségvetési csalás miatt nyomoz Simicska cégei ellen. A gyanú szerint ugyanis a piaci árnál jóval alacsonyabb összegért kapta a Jobbik Simicskától a reklámfelületeket, amit a párt pénteken este kiadott közleményében elismert. Szabó Gábor pártigazgató és Schön Péter gazdasági igazgató közleményében az áll, hogy „április hónapra vonatkozóan 27 359 917 forintba, május hónapra vonatkozóan pedig 26 797 472 forintba került a közterületi kampányunk”. Ez a 2 hónapra összesen bruttó 54.157.389 Ft, azaz nettó 42 643 613 forint.
A Jobbik június 12-én közzétett adatai szerint a plakátjaik száma:
Áprilisban
Óriásplakát: 2468 db
City light: 312 db
Hirdetőoszlop: 303 db
Dupla city light: 292 db
Májusban
Óriásplakát: 2470 db
City light: 300 db
Hirdetőoszlop: 304 db
Dupla city light: 257 db
A nettó összeggel és körülbelül háromezer plakáttal számolva ez azt jelenti, hogy plakátonként a 2 hónapra átlagosan összesen 14 214 forintot, napi szinten pedig 233 forintot fizettek. Nem kell marketinggurunak lenni ahhoz, hogy feltűnjön: ez az összeg irreálisan alacsony. Az óriásplakátokat mindössze 3000 forintért, a citylightokat 1000 forintért kapták meg, vagyis Simicska Lajos több százmillióval támogathatta ilyen módon a Jobbikot. Értesülésünk szerint amikor mindez kiderült, a Jobbik vezetőségének egyes tagjai elcsodálkoztak a számokon, hiszen Simicska a Jobbiknak jóval alacsonyabb áron adta a plakáthelyeket, mint egykor a Fidesznek. Ezek az irreálisan alacsony árak azért is aggaszthatják a jobbikosokat, mert az is elképzelhető, hogy az áfát sem fizették be utána. De komoly fejfájást jelent a jobbikosoknak az is, hogy ezek a rendkívüli alacsony árak bizonyíthatják a tiltott pártfinanszírozást. A pártfinanszírozásra vonatkozó törvény szerint ugyanis gazdasági társaság nem támogathat pénzzel egyetlen pártot sem. A pártok gazdálkodásának ellenőrzésére jogosult Állami Számvevőszék szankcióként az árkülönbözet tízszeresének a megfizetésére is kötelezheti a pártot.
Majd Szabó válaszol, vagy nem
Vona Gábor csütörtökön tartott sajtótájékoztatóján továbbra sem árulta el, hogy mennyit fizettek Simicska Lajos cégeinek a plakátkampányért, és pontosan honnan kaptak erre pénzt. A Jobbik elnöke egyszerűen úgy tesz, mintha fogalma se lenne a kampány lényegi adatairól és nemes egyszerűséggel Szabó Gábor pártigazgatóra hárítja a kényelmetlen kérdések megválaszolását. A Jobbik elnökétől egyebek mellett megkérdezték, hogy melyik banktól vették fel a 150 milliós hitelt, de Vona Gábor ezzel a kérdéssel is a pártigazgatóhoz irányította az újságírókat. A Jobbik elnöke még arra a kérdésre sem volt hajlandó egyenes választ adni, hogy egyáltalán felvették -e a 150 milliós kölcsönt. Az újságírók egyébként hiába fordultak Szabó Gábor pártigazgatóhoz, tőle sem kaptak választ kérdéseikre.
További ezer hely
A Jobbik egyébként kedden nyilvánosságra hozta az április óta tartó plakátkampány adatait, amivel elérték, hogy most már tényleg balladai homály fedi a plakátügy részleteit. A Jobbikot ugyanis saját közleménye buktatta le, amiben olyan plakátokról is beszél, amelyről április óta soha egyetlen nyilatkozatában sem lehetett hallani. A közleményben az eddig közölt 2000-2500 db-os óriásplakát mellett további közel ezer, a Simicska cégek által biztosított plakáthelyre is fény derült, ami nyilvánvalóan felülírja az eddig becsült kampányköltségeket is. A Jobbik persze cáfolja, hogy piaci becslések szerint közel két és félmilliárd forint értékben plakátolt volna az elmúlt három hónapban, ugyanakkor április óta nem hajlandó megmondani, hogy ha nem ennyit, akkor mégis mennyit fizetett, egyáltalán fizetett-e a Simicska cégeknek az egész országot beborító plakátkampányért?
PestiSrácok.hu, A főkép a spilerblog fotomontázsa!
Facebook
Twitter
YouTube
RSS