Borbély Zoltán közlekedési szakjogász felháborítónak és kegyeletsértőnek tartja, hogy a Hableány sétahajót felborító Viking Sigyn szállodahajó üzemeltetője senkinek semmilyen kártérítést nem folyósított egy év alatt.
A jogász szombaton az M1 aktuális csatornán azt mondta: szerinte egyértelmű, kié a felelősség, és mindenki láthatta a felvételeket, hogy mi történt. Úgy vélte, a Viking Sigyn hajóskapitánya több hajózási szabályt megszegett, nem tartott biztonságos oldaltávolságot és megsértette az előzési szabályokat. Hozzátette: az eljárásba újabb hajózási szakértőket vonnak még be.
A Viking Sigyn szállodahajó tavaly május 29-én Budapesten, a Margit híd közelében nekiütközött a Hableány sétahajónak, amely elsüllyedt. A sétahajón 35-en voltak: 33 dél-koreai turista és a kéttagú magyar személyzet. Hét turistát sikerült kimenteni, 27 áldozat holttestét megtalálták, egy dél-koreai utast eltűntként tartanak nyilván.
Forrás: MTI
Facebook hozzászólás
anonymus
2020-06-06 at 13:47
A kitiltás csak felesleges jogi huzavonát és a ballib félállatok ajvékolását hozná. Zaklatni kell őket, ahogy csak lehet: állandó ellenőrzések – hiba és bírság mindig lesz -, és minden olyan hatósági vegzatúra, ami fáj, de rohadt nehéz bizonyítani. Szabálysértések nélkül úgysem tudnak működni.
Tudják prezentálni a hajón dolgozó emberek munaszerződésének hiteles másolatát? A hajó konyhájának HACCP és egyéb papírjai? Gépek naplói, kábelek, mentőeszközök stb munka és balesetvédelmi meg egyéb papírjai? Egyel csússzon meg, repül a bírság.
Rakovszky István
2020-06-06 at 13:11
A hajóikat lefoglalni és magyar tulajdonbe véve üzelmeltetni.
Ki se kellene őket tiltani, mert többet nem jönnének magyar vizekre!
Királytigris
2020-06-06 at 12:01
Elég ha lefoglalják a hajóikat. Utána egyből fizetnek. Ha nem, el kell árverezni a hajóikat!
Namond
2020-06-06 at 11:27
Íme a bukott ügyész, pecsenyéje sütögetését előkészítő, pertársaság szerveződésre vágyó Magyar György2.0:
Borbély Zoltán Mihály – Jog- és Államtudományi Kar …
jak.ppke.hu › Oktatás › Oktatóink-kutatóink
Rövid önéletrajz. Legfőbb ügyészségi ügyész és szóvivő, jelenleg ügyvéd. Büntetőeljárás, büntetőjog. Közlekedési szakjogász.
Miért is kellett otthagyni az ügyészséget?
Csak nem szivárgott a tudásbázis vagy behúzott fékkel folyt a nyomozás, esetleg nem az ügyek feltárását szolgálta, hanem a vétlenek bemocskolását?
Miből telt ügyvédi irodára?
Vajon fizetett és mennyit a PS-ben megjelenésért?
Namond
2020-06-06 at 11:18
Nem is fog kártérítést fizetni, legfeljebb ha a Lloyd’s megítéli, az pedig csak a közrehatás mértékéig fog megtörténni.
Abban a perben, ha lesz, figyelembe veszik, hogy
– Hableány motorhajtása 30 éve nem volt felújítva,
– kormányhiba miatt a Boráros térnél partnak ütközött,
– nem volt radarja,
– nem volt fix rádiója, rögzített kötelező csatornákkal,
– a két diszpécser telefonja ugyanarra a hullámhosszra volt állítva,
– nem volt biztosított a kormányos fülkéből a hátralátás,
– a Hableány fedélzeti mentőeszközei, légtartályos padok, mentőövek nem voltak úszóképesek,
– a legénységből egy fő hiányzott,
– nem volt fedélzeti jelző őrség,
– a fele utastér lezárása miatt, kevés volt a menekülő út,
– az utasok nem kaptak mentőmellényt,
– az utasok nem kaptak tájékoztatást a menekülő utakról és eszközökről,
– a Hableány nem adott hang jelzést a híd alatti áthaladás előtt,
– a Hableány sem hangjelzéssel, sem közvetlen, sem a forgalmi központon keresztüli rádióhívással nem tiltotta le az előzést,
– az üzemeltető az esős, borús rossz látási viszonyok ellenére nem állította le a hajót,
– a Hableány üzemeltetője, a hajóvezető nagy hajókkal szembeni ellenszenve, azokat többszöri akadályozó magatartása ellenére, nem intézkedett vele szemben a hajózási szabályok betartatása érdekében.
Királytigris
2020-06-06 at 11:59
1. Ha ez mind igaz, akkor a biztosító nem fizet.
2. A szállodahajón viszont volt radar, és minden egyébbel fel volt szerelve, így a baleset elkerülhető lett volna.
Tehát a szállodahajó kapitányának a felelőssége megkerülhetetlen. Ezért a szállodahajó üzemeltetőjének kártérítés fizetése megkérdőjelezhetetlen.
Namond
2020-06-06 at 18:00
2. ponthoz Ezek a baleset körülményei. Mint írtam, a közrehatás mértékéig.
Amúgy mehetek én a Ferrarimmal a belső sávban, tempomattal, nem fogok tudni Brebo fékkel sem megállni, ha beriszál elém egy 70 éves Renault csak úgy nevelési célzattal, hogy fékezésre kényszerítsem.
Namond
2020-06-06 at 18:54
Királytigris,
1. ponthoz Mind igaz, sőt.
Ha a média – nem kizárólag a PS – igazat írt a szakvéleményekből idézve.
sanyi
2020-06-06 at 12:43
A bíróság fog ítélni, a lloyds csak egy biztosító.
De te meg a vikingék ügyvédje lehetsz…
Namond
2020-06-06 at 18:02
Érdeklődjön Lombos L hajóvezető személyisége, közlekedési morálja felől a dunai hajósoknál.
Poroszlai Róbert
2020-06-07 at 08:04
arra lennék kíváncsi ,hogy ezt honnan tudod?
Namond
2020-06-07 at 12:20
Poroszlai Róbert
Elolvastam a közreadott szakvélemény részleteket, azok interpellálását – a sorok között is – a nyilatkozni vágyók riportjait.
Megnéztem az elérhető videókat, nem csak mindig ugyan azt, amit állandóan megosztanak a közönséggel. Van vagy 30 db.
Láttam a két hajó GPS jelzései alapján készült nyomvonal rajzot, ezt az ATV adta le közel egy éve, egy alkalommal az óta szó nincs róla.
Bár szakvélemények leírják, hogy az ütközés előtt, a két hajó párhuzamosan egymás mellett haladt.
Utána néztem az előírásoknak, jogszabályoknak, a hajó dokumentumoknak, cégkivonatoknak, a P.D. kft tulajdonosi hátterének, céghálójának – sőt a tulajdonossá válás előzményeinek.
Azoknak a baleseti híreknek is utána jártam, melyekkel Csaplinszkijt akarta lejáratni a magyar közvélemény előtt a független és objektív média, közte a megvásárolhatatlan és tisztességes PS is.
Ön is utána kereshet.
Joe
2020-06-06 at 10:30
Talán meg kellene fontolni az üzemeltetési engedélyének ideiglenes felfüggesztését a magyarországi folyószakaszokon, addig ameddig nem fizet.
Namond
2020-06-06 at 11:29
Nekem megfelelne ifj Tényi István, politikai elköteleződés nélküli, közismert demokrata is.
Királytigris
2020-06-06 at 10:13
Még a gatyájukat is le kell perelni róluk.
Hans Landa
2020-06-06 at 13:51
Önmagától senki,semmilyen kártérítést nem fizet pláne ha ilyen súlyú ügyről van szó. A túrahajókat- mert kettő volt érintett-,azonnal lefoglalni,dokkba tenni az eljárás jogerős végéig.Valószínű másképp állnának hozzá az “illetékes elvtársak” az ügyhöz.Méjentisztelt ügyvéd társaság,íme a pompás lehetőség a köz javát szolgálni.Nincsenek illúzióim,az ügy eddig “Vörösiszap 2.0”,ráadásul itt külföldi az érintett,ajjaj.Hacsak a koreaiak nem állnak össze pertársasággá,szerencsétleneket nem irigylem,nagyszerű országimázs.