Elképesztő módon tették működésképtelenné a főváros által üzemeltett, viszonylag új traffipaxokat a Váci úton. Az egyik kamera rongálóit felfegyverkezve elkövetett garázdaság és rongálás bűntette miatt hallgatta ki a rendőrség.
Tavaly május óta van felszerelve két traffipax a Váci úton, amelyeket a főváros és a XIII. kerület létesített. Ezen eszközöket a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatósága üzemelteti. Az egyik traffipax „ablakait” kalapács segítségével bezúzták, míg a másikat szintén működésképtelenné tették. A civil szakemberek úgy vélik, hogy nem öncélú rongálás volt az indíték, hanem egyfajta válaszreakció, mivel az úton gyakori gyorsulásos versenyek előtt akartak szabad utat nyitni az elkövetők. Az ügy akkor került ismét reflektorfénybe, amikor Karácsony Gergely az Árpád hídi gázolás kapcsán a következőt írta ki Facebookon:
Felfoghatatlan, hogy miért lőtte ki valaki fegyverrel a főváros korábban kihelyezett kameráit.
Mint ahogyan arról már a Blikk is beszámolt, a főpolgármester szerint az Árpád hídon történő tragédia rendszerszintű probléma, és ez sebességmérő kamerákkal és kemény büntetésekkel megelőzhető lett volna. Korábban a két megrongált traffipax mellett ugyanott felszereltek egy piroson való áthaladást rögzítő berendezést is, amelyet szintén a főváros rendészeti cége üzemeltet. A traffipaxokat jelenleg javítják, várhatóan idén újból üzembe helyezik őket.
Forrás: Blikk; Fotó: MTI/Sóki Tamás
Facebook hozzászólás
Gyöngy
2023-07-14 at 06:46
A gyorsasági versenyek résztvevőit mellékbüntetésként közösségi munkára küldeném. A közúti balesetek helyszíneit tetetném velük rendbe, nekik kellene mindent fel és eltakarítani, ami ott történik.
Lajos
2023-07-13 at 18:04
👍
dr. Kolompár Genitália
2023-07-13 at 15:32
Nem ismeretlenek voltak, csak ezek szerint a rend emberei nem ismerik. Kellett volna egy jelenléti ívet hozzákötni, ha már annyi esze nem volt a telepítőnek, hogy kamera is legyen rajta.
dr. Lex Jurus
2023-07-13 at 13:18
Nem kéne cicózni a spontán autóversenyzővel. Törvényben kell rögzíteni, hogy akit ilyenen rajtakapnak, annak az a büntetése, hogy végig kell néznie, ahogy szakszerűen bezúzzák az autóját. Aki pedig erőszakos cselekménnyel reagál a törvény végrehajtására, azt pedig terrorizmusért kellene leültetni.
Orientál
2023-07-13 at 12:45
Vajon olyan aki már volt büntetve autójával túl nagy sebességgel közlekedése miatt?
andras
2023-07-13 at 12:20
Matu2023-07-13 at 11:42!
A gyilkosság nem jogi fogalom.
Zsindelyes
2023-07-13 at 11:44
Valahol hallottam egy nagyon jó elgondolást és támogatom az ötletet.
A jogosítvány és a vezetési gyakorlat (rutin) éveihez kötni a maximálisan megvásárolható autó teljesítményét.
Azaz friss jogsival ne lehessen sem vezetni, sem vásárolni egy 300-500 LE-s kocsit, csak max egy 60 lóerőset.
Akinek megvan a 20-25 év vezetési gyakorlata az már vehet, akinek 10 év, az max 100 LE-t és így tovább…
Nem kellene ide traffipax, meg semmi. Nekem 25 éves a rutinom, jogsim. Soha nem vezettem 120 LE-s autónál nagyobbat, de balesetem sem volt még soha, amit én okoztam volna.
Matu
2023-07-13 at 11:42
Lázár Jánosnak van igaza: nem baleset, hanem gyilkosság. “Véletlenül” nem lehet a megengedett sebesség kétszeresével-háromszorosával menni! Aki így viselkedik az utakon, az tudatosan veszélyezteti mások életét, csak az a véletlen, hogy éppen kiét! Mintha úgy menne ki a forgalomba, hogy “ma megölök valakit, mindegy ki az”!
kauzológus
2023-07-13 at 11:36
Kamugeri a nemnorma (megint) : az emberi hülyeséget és felelőtlenséget (most a gyorsulási versenyzőkre gondolok) semmilyen kamera, mérőműszer nem állítja meg…
Az meg nem jó, hogy gyakorlatilag minden gyorshajtót egy kalap alá vesz a rendszer… pedig nem mindegy, hogy 30-nál 40-nel, 50-nél 60-nal vagy 120-szal… a büntitételben a különbség nem jelentős… a konkrét kockázatot nem jelentő (relatív) sebességtúllépésnél lehetne enyhébb (jogkövetés felé terelés célzat), míg a konkrét kockázatot jelentőnél súlyosan kellene szankcionálni…