A Karácsony Gergely vezette fővárosi önkormányzat az elmúlt években egyre kevesebb pénzt költött az útfelújításokra. A kampány közeledtével azonban ismét emelkedni kezdett az út- és hídfelújításokra félretett pénz mennyisége – írja a Magyar Nemzet. A lap arról ír, hogy folyamatosan romlik a fővárosi utak minősége, pedig rengeteg pénz ment el a tavalyi évben kátyúk betömésére.
A Karácsony Gergely vezette fővárosi önkormányzat az elmúlt években egyre kevesebb pénzt költött az útfelújításokra. Míg 2020-ban még 3,3 milliárd forintot kapott a Budapest Közút Zrt az útfelújításokra, addigra ez az összeg 2023-ra mindössze 281 millióra csökkent. A kampány közeledtével ismét emelkedni kezdett az út- és hídfelújításokra félretett pénz mennyisége, a 2024-es évre ez az összeg 904 millió forintra nőtt
– írja a Magyar Nemzet.
A lap szerint mindeközben a főváros tavaly soha nem látott összegeket költött az élet- és balesetveszélyes kátyúk betömésére. A lyukak 2023-ban 536 millió forintot nyeltek el, ami a korábbi évekhez viszonyítva majdnem duplája, eközben pedig folyamatosan romlik a fővárosi utak minősége.
Kátyúzásokra 2020-ban bruttó 300,8 millió forintot, 2021-ben bruttó 210,2 millió forintot, 2022-ben bruttó 289 millió forintot, tavaly pedig már 536 millió forintot költött a Budapest Közút Zrt.
Mindez annak ellenére történt, hogy Tüttő Kata főpolgármester-helyettes 2020 őszén még arról beszélt,hogy az önkormányzatnak 100 milliárd forintot kellene költenie a hidak felújítására, és persze nem felejtette el megjegyezni, hogy a mulasztás Tarlós István felelőssége, mivel Budapest „az elmúlt kilenc évben a szükséges összeg tizedét költötte a hidakra, felüljárókra”.
A Magyar Nemzet emlékeztet, a korábbi főpolgármester alatt a főváros nagyságrendileg többet költött út- és hídfelújításra, alig volt olyan év, amikor ne jutott volna legalább 20 milliárd forint, miközben a főváros a mostani költségvetés töredékéből gazdálkodott.
A 2024-es költségvetés szöveges összefoglalója is kitér az útpályák romló állapotára, azt állítva, hogy jelenleg 3,3 millió négyzetméter útpálya igényel azonnali beavatkozást.
Magyar Nemzet; Fotó: Hatlaczki Balázs/PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS