Újabb busz- és biciklisávokat létesít a főváros. A Baross utcában például mindkettő lesz – írja az atv.hu. A portálnak a főpolgármester kabinetfőnöke azt mondta, hogy az újabb változásokra éppen azért van szükség, hogy a város érdemi alternatívát tudjon mutatni az autózás helyett.
Mint ismeretes, egyre több kritika éri az újonnan létesített biciklisávokat, hiszen sok esetben csak lépésben tudnak haladó az autók és üres a biciklisáv a körúton. Az ATV összeállítása szerint egy másik napon viszont éppen fordított az arány. Az ideiglenes biciklisávokat hamarosan egy sor másik közlekedési változás követi. Új buszsávokat létesítenek például a Hegyalja úton és a Baross utcában. A Bartók Béla úton pedig a villamossínre terelik majd a buszokat. A Baross utcában az Orczy térig lehet majd felfestett sávon biciklizni és a nagykörút még hiányzó részein is lesz kerékpársáv, csak ott nem a külső sávot, hanem a jelenlegi parkolóhelyeket szabadítják fel a kerékpáros közlekedés számára.
“A kerékpársávokat mondjuk azokért is csináljuk, akik a belvárosban laknak és mondjuk évente nagyon sokan, Budapesten több ezer ember hal meg a levegőminőség problémái miatt, amely nyilván a nagy gépjárműforgalommal is összefügg.”
– jelentette be korábban Karácsony Gergely. A Kerékpárosklub szerint az utóbbi hetek forgalomszámlálása azt igazolja, hogy van igény a változtatásokra.
“A budapesti felnőttek 67%-a számára elérhető opció az, hogy bringával közlekedjen, mert vagy van sajátja, vagy közbringa közelben laki, esetleg fel tud hozni egyet a telekről csak eddig nem mertek elindulni, mert nem voltak kerékpársávok.”
– nyilatkozta Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub szóvivője. A Budapesti Autósok közössége viszont bizalmatlan a reformokkal szemben. Csősz Krisztián azt nyilatkozta az ATV híradójának, hogy
“Igazság szerint a legnagyobb félelmünk az, hogy ezek az ideiglenes biciklisávok valóban azok lesznek-e, mert ha nem és az élet itt elindul szeptembertől az iskolák által, akkor itt hatalmas, tragikus dugókra lehet számítani.”
A főpolgármester kabinetfőnöke szerint szembe kell nézni a ténnyel, hogy a város nem bír el a mostani autóforgalommal.
“Hát nézze, ha a főváros nem tenne semmit és minden felületet az autók uralnának el, akkor egészen biztosan nagy dugók lesznek, hiszen egyszerűen a város nem bír el annyi autót amennyi benne van, illetve amennyi az agglomerációból ide tart. Mi azt tudjuk ígérni, hogy mindenkinek, aki hajlandó nem autóval közlekedni, annak legyen erre lehetősége.”
– fejtette ki Balogh Samu kabinetfőnök. Mint írják, az ideiglenes biciklisávokat egyébként naponta 3000 ember használja a körúton.
Forrás: ATV, kiemelt kép: PS/Horváth Péter Gyula
Tőke József
2020-06-15 at 00:11
A nagy környezetvédő ad egy jó nagy pofont a ķörnyezetvédelemnek.Milyen jó lesz ha 20-30%-al több biciklis hal meg az utakon.
hozzaszolo
2020-06-14 at 12:27
A kormány megtartja a tűzijátékot. Megvan a célpont is.
hozzaszolo
2020-06-14 at 12:25
És jöhetne augusztus 20-kor egy vihar, ami kidönti azt a fát.
istván B.füred
2020-06-14 at 11:01
Azt mondta ez a barom,hogy a fákhoz láncolja magát. Csak már látnánk! Akár négy és fél évig ott is maradhatna.
hozzaszolo
2020-06-14 at 09:56
Az még nem merült fel, hogy pl. időosztásos rendszerben lehetne használni az utat? Éjjel 2-4 közt autó, busz (30km/h-val), az ezen kívüli időben pedig kerékpár, roller, gyalog. És hétfőn csak az egyik irányba, kedden a másikba.
Maci001
2020-06-14 at 09:44
A levegőminőség biztos sok megbetegedést okozott, csak idáig alacsonyabb volt közöttük a kerékpárosok aránya. De, majd most! A potenciális jelöltek akik az araszoló, pöfögő kocsisor mellett “sportolnak”. Karácsony kötelezze a munkahelyeket, hogy biztosítsanak öltözőt és zuhanyozót, vagy gázálarcot. Szavazói, a belvárosi puccos ügyvédek jól fognak mutatni csatakosan. Ez a féleszű csak a biciklin tud ülni, a lovon nem, hol az egyik, hol a másik oldalára esik le.
khm
2020-06-14 at 10:59
A lényeg,hogy a hasa alatt legyen,mert hátha van ott egy neki való alkatrész.
Hazaszeretet
2020-06-14 at 09:24
A budapesti cégek egy részét ki kell költőztetni az agglomerizáciba,máris kevesebben járnak be Budapestre,és Karácsonynak is kevesebb iparűzési adó elköltéséről kell gondolkodnia.
pa
2020-06-14 at 09:47
A budapesti cégek költözzenek az agglomerációba, az agglomeráció meg bejön, mindenki jól jár.
Annamária
2020-06-14 at 09:21
Nem ülök volán mögé, következésképpen ti se üljetek gondolja Karácsony. Örülök, hogy már nem a fővárosban élek.
Nahát
2020-06-14 at 09:46
Ja. Volán mögé nem ül, mert olyan hülye volt, hogy nem tudott megtanulni vezetni. Ő az anyósülésen rázatja a hátsóját céges autóban a magánsofőre mellett.
bl
2020-06-14 at 08:32
Pici, megfizethető, magyar gyártású elektromos autó lehetne a megoldás. Esetleg. Mert én nem vagyok olyan okos, hogy biztos legyek benne.
bl
2020-06-14 at 08:29
Tipikus vágyálomvezérelt gondolkodás. A nyári hőségben ki fog biciklizni a 40 fokos aszfalton? A novemberi ködös, esős időben ki fog biciklizni? Balliberalizmus. Hehehe.
khm
2020-06-14 at 10:57
Akinek légkondis bringája van. 🙂
Télen,meg a letakarítatlan bringautak a nyerők. Pláne ónos eső után.
Nahát
2020-06-14 at 08:10
Tipikus diktatúra: majd én megmondom, hogy mi a jó neked! Elképzelem az 50-es, még aktív, netán túlsúlyos korosztályt, amint “boldogan” kap biciklire. Van olyan is, aki nem tud biciklizni. Van olyan is, hogy valaki nem szeretne esőben vagy szélben vagy 5 fokban biciklizni. Aki messze lakik a munkahelyétől, köteles napi két órát (egy oda egy vissza) bringázni? Irodai alkalmazott hölgyek viszik a ruhájukat hátizsákban? Fodrászt kellene alkalmaznia minden cégnek, hogy a csapzottan érkező munkatársakat rendbe hozza. Aki ezentúl nem használhatja az autóját, az kénytelen lesz buszra szállni, hátha mégis elkapja a koronavírust! Karácsony Gergely nem kíváncsi a lakosság véleményére, letol mindent a torkukon.