Grillsütőnek csúfolják a németek azokat a villamosokat, amelyeket Karácsony Gergely most meg akar venni. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület arra figyelmeztet, hogy a frankfurti közlekedési vállalat kerek-perec leírta: nem lehet utólag klimatizálni a szóban forgó járműveket – derül ki a Hír TV riportjából.
A VEKE figyelmeztet: a német sajtó évek óta hírt ad a járművekkel kapcsolatos problémákról, az utazóközönség pedig grillsütőnek csúfolja a 30 éves villamosokat. A Hír TV felidézte, hogy Tarlós-szaunának nevezték el a Párbeszéd aktivistái a hármas metrót még 2017 júniusában, mert szerintük elviselhetetlen volt ott a meleg. A show-hoz hozzátartozott, hogy fürdőlepedőben mentek a metróba. Később, Karácsony Gergely még főpolgármester-jelöltként egy hőmérővel a kezében azt bizonygatta, hogy a járműveken lévő hőmérséklet már tűrhetetlen. A párbeszédes főpolgármesternek most látszólag már feljebb csúszott az a bizonyos lélektani határ.
Leselejtezett villamosokat készül venni a főváros
Karácsony Gergelyék ugyanis azt tervezik, hogy 35 darab ilyen, 30 éves, leselejtezett, klíma nélküli villamost vásárolnak meg a fővárosnak. A frankfurti közlekedési vállalat 7,7 milliárd forintért kínálta fel a járműveket. A beszerzést a főpolgármester egyszemélyben, a rendkívüli jogrend adta lehetőséggel élve hagyta jóvá. Csakhogy már 3–4 évvel ezelőtt is arról cikkeztek a német lapok, hogy ezeket nem lehet klimatizálni. Az ottani közlekedési szolgáltató, a VGF weboldalán egyértelműen leírja, hogy „ist das nicht möglich”, azaz ez nem lehetséges, mivel nem bírja el a tető. Egy másik lap pedig arról cikkezett, hogy ezekben a villamosokban olyan meleg van, mint egy grillsütőben. Az egyik legnagyobb magyar civil közlekedési szervezet, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület a közösségi oldalán emiatt értetlenül áll a beszerzés előtt.
Riasztó a német szakvélemény
A BKK a Fidesz által delegált igazgatósági tagja szerint nem világos, hogy mi van a háttérben, ha a német szakvélemény ellenére is meg akarja vásárolni ezeket a villamosokat a főváros. Tarlós István idejében is volt villamosbeszerzés: 2014-ben indította el a CAF-projektet, ami az elmúlt 35 év legnagyobb hazai beszerzése volt. Ebben teljesen új, nullkilométeres járművekkel újult meg a fővárosi járműpark.
Forrás: Hír TV; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS