Korszakalkotó változás, minden eddigi konstrukciónál kedvezőbb lesz a vármegyebérlet és az országbérlet május 1-jei bevezetése a közösségi közlekedésben – közölte a MÁV-Volánbusz csoport szombaton.
Azt írták, ezzel az elmúlt három évtized legjelentősebb díjszabási fejlesztését hajtják végre a hazai helyközi közösségi szolgáltatók. Kiemelték,
május 1-jétől az új bérletekkel teljes vármegyét, sőt akár az egész országot be lehet utazni a MÁV-START, a Volánbusz, a MÁV-HÉV vagy a GYSEV járatainak igénybevételével.
E társaságok helyközi járatait korlátlanul használhatják majd az utazók a bérleten feltüntetett területen. A vármegyebérlet és az országbérlet napi több tízezer buszon és kötöttpályás járaton teszi lehetővé az utazást egyéb jegy vagy bérlet megváltása nélkül. Azt remélik, hogy az új tarifatermékek bevezetésével mind a közúti, mind a kötöttpályás helyközi közösségi közlekedés versenyképesebbé, vonzóbbá válik, jobb minőségű kiszolgálást, több járatot, kevesebb várakozást jelent, és pozitív hatása megjelenik a belföldi turizmusban és a vendéglátásban is. Az új bérleteket a MÁV-Start pénztáraiban, automatáinál és a MÁV-appon, a Volánbusz pénztárainál, a buszokon és a GYSEV pénztárainál lehet majd megvásárolni. Várhatóan április utolsó hetében egyes értékesítési csatornákon elővételben is megvásárolhatók lesznek.
A teljes árú, 30 napos érvényességű vármegyebérletet 9450 forintért lehet majd megvásárolni, a szintén 30 napos országbérlet ennek duplájába, 18 900 forintba fog kerülni. A tanulóbérlet 90 százalékos kedvezménnyel váltható, 945 forint lesz.
A teljes árú vármegyebérlet olcsóbb lesz, mint a havi Budapest-bérlet, vagy mint 15 liter – átlagosan 250-300 kilométer megtételére elegendő – üzemanyag, február közepi áron számolva
-érzékeltették.
Akik az utazásaik során rendszeresen átlépik a vármegyehatárt, azok két vármegyebérlet áráért az ország egész területére érvényes országbérletet vásárolhatnak. Ez 2500 forinttal olcsóbban lesz megvásárolható, mint jelenleg a 30 kilométerre érvényes bérlet.
A tanulók ezt a bérletfajtát választva is igénybe vehetik a 90 százalékos kedvezményt, így 1890 forintért szinte bárhová eljuthatnak az országban
-írták. Közölték azt is, a vármegyebérlet és az országbérlet nem vehető igénybe helyjegyköteles vonatokon, 1. osztályon, továbbá a helyi közösségi közlekedési társaságok járatain sem. A Pest vármegyei bérlet, illetve az országbérlet a BKK járatain sem érvényes, de Budapesten belül a helyközi szolgáltatók járatain lehet ezekkel utazni.
A teljes árú bérlet árának 86 százalékát térítik meg a munkáltatók, így vármegyebérlet esetében mintegy 1300 forint, országbérlettel kicsivel több mint 2600 forint saját költségen tudnak utazni az utasok a helyközi szolgáltatókat választva.
Rámutattak arra: a nem távolsági jellegű – regionális és elővárosi – utazások jelentős része vármegyén belül vagy szomszédos vármegyék között történik. A regionális és elővárosi közlekedésben, különösen a kisebb településeken élők számára az új bérlet több közeli település elérését is segíti, de megmaradnak a jelenleg megvásárolható bérletek is.
A kedvezményes árú bérletek okozta bevételkiesést a kormányzat megtéríti a közlekedési társaságoknak
-áll a közleményben.
Forrás/fotó: MTI
Grimmbusz
2023-02-19 at 18:13
Hümmögő
2023-02-19 at 08:04
Már várom, az úri fiú, Ungár- fő környezetvédő nyögést, most éppen ebben mi nem jó!
–>> Már megkezdték…..Kanász-Nagy már feltette a “mi ötletünket lopja a Fidesz” című lemezt. Meg hogy ezért bocsánatot kéne kérnie tőlük (!!!) a Fidesznek.
Bár, meglepne, ha beismernék, hogy jó az ötlet.
Majd ugyanaz lesz, mint az akkugyárral… Először az volt nekik a gyalázat, hogy nem nálunk épül most meg az, hogy igen. 😀
oshon
2023-02-19 at 13:11
szaralis te budos magyargyulolo dogevo szivd le magad te szarhazi anyabszo … fuuujjj a budosbe veled es fajtaddal te hazatlan senki !
Solaris
2023-02-19 at 09:53
Kedves Mindenki,
(Csakafidesz,TS,Hümmögő)
Sajnos azokra nem gondoltatok akik naponta sok órát utaznak
azért, hogy egyáltalán munkájuk legyen, és butapest ne bicskázzon be,
amit azért egyszer már megtehetne, a példa kedvéért.
A héten beszélgettem egy értékes műszaki emberrel, ali közel 20 évet ingázott
Szolnokról, és a munkáját mindannyian “hasznosítottátok”.
A címben szereplő “korszakalkotó” megnevezést még egy csak fideszt szavazóból
is kiválthatna egy szájgörbületet, ja de nincs humorotok, vagy a PS-en nagy a nyomás,
amit csak túlzó jelzőszerkezettel képes teljesíteni.
Szóval a jegyrendszer (napi 2 olcsó liszt) után felfedeztük a bérletrensdszert…
Évértékelőn bejelentjük…
Srácok, tényleg erről szól a bécsi kávéház amivel kampányoltatok?
A nem baráti szomszédaink barokkos túlzással mindent reális(abb) áron árulnak,
és nem zaklatják a lakosságot a “bankközi devizaárfolyammal”.
Csakafidesz, bármikor meghívlak egy kv-ra a Corvin negyedben, ha paraszt leszel,
szívesen átköltözök a Bérkocsis uccába…Tényleg szeretnéd?
Papa, Te kezdted!
TS
2023-02-19 at 09:24
Solaris, az egész vármegyét be lehet utazni ennyiért, sokkal olcsóbb, mint az eddigi. Majd meglátjuk, sokan váltanak-e tömegközlekedésre. Te meg folytasd a nyávogásod nyugodtan, de ügyelj, nehogy mögéd kerüljön egy kandúr. Bár lehet, annak is örülnél.
Én eddig is bérlettel jártam dolgozni. Ellenben még többet megyünk a Börzsönybe így a nyáron!
Lacus
2023-02-19 at 09:19
@ csakafidesz Eger gyönyörű város, csak a nyugati része (Hajdúhegy) partos és a vár környéke. A többi viszonylag sík. Viszent keskenyek az utak kevés a parkolási lehetőség, ezért a várost behálózó buszjárat sok helyen ideálisan kiválthatja a kocsit.
Hümmögő
2023-02-19 at 08:04
Solaris!
Nem azért költöztek az emberek a környező teleülésekre,mert”nincs fővárosi megfizethető lakhatási lehetőség” !
Ne ferdítsünk!. Látom az ingázókat nap mint nap, és látom a vonzáskörzetben épített házaikat, palotáikat.
Nem az a jellemző, hogy a szegény, alsó réteg költözött ki a fővárosból.
Más kérdés, a vidéki települések, akár Békéscsaba, akár Nyíregyháza vonzáskörzete. Nyíregyháza nem egy üzemébe ingáznak naponta vonattal, Tarcal, Tokaj , Szerencs környékéről emberek. és nem is csak azért használják az autóikat, kalákában,mert az kényelmesebb, hanem a hiányos közlekedési lehetőségek miatt.
Már várom, az úri fiú, Ungár- fő környezetvédő nyögést, most éppen ebben mi nem jó!
Carolus
2023-02-19 at 08:03
Ez nagyon jó és hatalmas segítség! Nemcsak a munkába járóknak, hanem pl. a természetjáróknak is.
Nekem pl. munkám miatt sokszor kell vidékre mennem, eddig egy-egy olyan utat, különösen, ha vonattal és busszal is utaztam nem úsztam meg 15-18e Ft. alatt, és akkor ez csak egy út. De havonta nem egyszer kell mennem. Örülök neki nagyon.
A bejárós kollégáknak is jó és sokkal olcsóbb lesz az utazásuk. @Solaris: igen, Tatabányán vagy éppen Dunakeszin is élnek emberek, sőt, a környékbeli községekben is, és nem, eddig nem volt egységes bérlet. Sem itthon, sem külföldön nincs ilyenre példa.
csakafidesz
2023-02-19 at 06:25
Lacus 2023-02-19 at 06:21
Eger környékén eléggé meredek utak is vannak. Én nem szívesen koptatnám ott a kocsimat.
csakafidesz
2023-02-19 at 06:21
Solaris 2023-02-19 at 05:44
Hol laknál szívesebben? A Bérkocsis utcában, vagy Alsógödön?
Lacus
2023-02-19 at 06:21
Kiváló ötlet, tudtommal Egerben van hasonló csak éves bérlet Volán helyi közlekedésre cirka egyezer forintért, ami egyébként 3 jegy árának felel meg. Mivel a buszoknak menetrend szerint utasoktól függetlenül kell menni, kitűnő ötlet! Az más kérdés, az ellustult még a budiba is autóval közlekedők igénybe fogják e venni.
csakafidesz
2023-02-19 at 06:20
Nagyszerű lesz a munkába járó, ingázó embereknek. Végülis naponta bejárnak Dunakesziről, Érdről, Gödöllőről, Biatorbágyról. Ezeken a településeken is emberek élnek és sokkal egészségesebb ott lakni, mint pl. a Csengery utcában.
Solaris
2023-02-19 at 05:44
Ha már nincs megfizethető fővárosi lakhatási lehetőség, utazhacc minden nap.
Egyébként a bérlet nem egy új találmány, mint a langyosvíz.
De mindennek örülünk….