Az elmúlt egy hét során a XV. kerületi Fidelitas vette át a Lidl kereszténységtagadó akciója elleni tiltakozássorozat stafétáját, Budapest öt kerületben valamennyi Lidl áruház elé mécsesekből kirakott kereszteket helyeztek ki a fiatalok, csatlakozva ezzel az Óbudán, Soroksáron, valamint az ország több pontján egyénileg megszervezett demonstrációkhoz. Ahogyan egy Facebook bejegyzésükben írták, amennyiben az áruházlánc továbbra sem veszi figyelembe a tiltakozást, készek ismét megmozdulni az ügy érdekében. Emlékezetes, a PestiSrácok.hu kérdésére korábban elkenték az ügyet, míg a belga Lidl eredetileg úgy magyarázkodott, hogy ők a sokszínűség nagy barátai, ezért retusálták le a kereszteket a világhírű santorini templomot ábrázoló plakátjaikról és címkéikről. A Ripostnak viszont már úgy nyilatkoztak, hogy bánják a tettüket.
A Fidelitas által indított akció oka nem más, mint az elmúlt hetekben ismertté vált Lidl-féle keresztretusálás, vagyis hogy az egyik leghíresebb görög ortodox templomról, a santorini Anastasisról termékeiken és reklámplakátjaikon eltüntették a kereszteket. Ahogyan arról korábban beszámoltunk ITT, illetve ITT, az Európa-szerte végigsöprő botrányt a magyarok sem hagyták szó nélkül, és számos megmozdulást szerveztek a keresztcsonkítás ellen tiltakozva.
A Fidesz ifjúsági tagozata több szempontot is megemlített portálunknak, amiért belevágtak a megmozdulásba. Először is az építészeti-kulturális vonalról beszéltek, miszerint a santorini Anastasis templom, továbbá a sziget panorámájának köszönhetően Görögország egyik leglátogatottabb utazási célpontja és “különösen barbár ötletnek tartják Európa egyik legvallásosabb országában egy ilyen szimbolikus épületről leretusálni a keresztet.“
Szót ejtettek továbbá vallási-filozófiai motivációjukról, amelyben Theodor Heuss-t, a Német Szövetségi Köztársaság volt elnökét idézték:
Európa három hegyről indul ki: Golgota, Akropolisz, Capitolium. Európa szellemi identitása e három valóságból együttesen fakad, e három valóság egységként fogható fel, és csak egységként válnak igazán értelmezhetővé.”
Az önmagukat felelős európai polgárként jellemző fiatalok, elmondásuk alapján minden egyes alkalommal felemelték szavukat, amikor kontinensünk három pillére, a görög filozófia, római jogi alapok, valamint a kereszténység sérelmet szenvedett.
Így tettünk most, és akkor is amikor kerületünkben a modernkori keresztény üldözésre hívtuk fel a figyelmet.
Végül a társadalmi vonalat ragadták meg, ismertetve álláspontjukat:
A pesti nagykörúti értelmiségi elit, felvilágosult gondolkodók, nagyvállalatok előszeretettel hangsúlyozzák mostanában a vallási tolerancia és a diverzitás fontosságát. Ezt tiszta szívünkből támogatjuk, akciónk pont erről szólt, hogy ezek az emberek lássák, élnek keresztények is ezen a kontinensen.
A Ripost cikkéből kiderül, az üzletlánc már bánja, hogy leszedték a keresztet, és mint azt kiemelték, a Lidl sajnálatát fejezi ki az Eridanous termék csomagolásával kapcsolatos kellemetlenségekért, és azonnal megkezdte a csomagolások grafikai elemeinek újratervezését. A cég emellett úgy fogalmazott, biztosítja vásárlóit, hogy a történtek mögött nincs ideológiai, vallási vagy politikai szándék. Az esetet csupán egy grafikai tervezési hiba eredményeként értékelték, amelyet a termékek tervezéséért felelős németországi központban követtek el. Végül hozzátették, a jövőben kiemelt figyelmet fordítanak majd arra, hogy a jövőben tervezett bármilyen tematikus akciónál senkit se bántsanak meg azzal.
PestiSrácok.hu; Vezető kép: PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS