V. Naszályi Márta csupán másfél éve polgármester, de már most több ciklusra elegendő botrányt tudhat a háta mögött. “Zöld” politikusként az első intézkedése fakivágással kapcsolatban született, majd a fák mellett a fideszeseket is száműzte volna a Várból. A lakók életének ellehetetlenítése azonban nem fulladt ki a bérlakási rendszer átszervezésében: kampányolt már a Várnegyed rekonstrukciója ellen, legújabb ámokfutásával pedig az utolsó csepp is betelt az I. kerületben élőknél. Már több ezren tiltakoznak a lakóövezetek közé tervezett gigantikus, 62 állásos, napi több száz buszt fogadó turistabusz-pályaudvar ellen, amelyet V. Naszályi Márta első kerületi polgármester akar megvalósítani a Déli pályaudvarnál. Ezt már nem tolerálnák a helyi civilek, és úgy tűnik, mindössze másfél év alatt elsöpri a népharag a párbeszédes polgármestert.
Ha megépül, az ország egyik legnagyobb buszterminálja lehet az I. és a XII. kerület határára tervezett buszpályaudvar, amelynek ötletével V. Naszályi Márta rukkolt elő a helyiek tiltakozása ellenére. Összehasonlításképpen: a hatalmas forgalmat lebonyolító budapesti Népliget buszállomáson 30 aktív, a Stadionoknál 12 aktív buszállás található. Vagyis a “zöld” polgármester nagyobb kapacitású pályaudvart álmodott meg a Vár lábához, mint amekkora a két legforgalmasabb budapesti terminál együttes kapacitása. Nem véletlen tehát, hogy a helyiek nem lelkesednek az ötletért.
V. Naszályi előtt politikai hátterétől függetlenül minden városvezetésnek volt annyi realitásérzéke, hogy a város szélére igyekezett terelni a buszállomásokat. Most azonban éppen az ellenkezőjét látjuk a korábbi gyakorlatnak: a városmag központi részébe kerülne egy giga-buszpályaudvar, amely – a tervek szerint napi több száz turistabusz fogadása, parkolása és indítása mellett – azzal is rombolja a lakók életminőségét, hogy éjjel távolsági buszdepóként is működne, késő esti érkezésekkel és hajnali indulásokkal. Ráadásul nemcsak a szokásokkal és a józan ésszel megy szembe V. Naszályi, hanem saját ígéretével is. Hiszen korábban úgy fogalmazott: minden tervezett – a környezetminőséget és életminőséget érintő – önkormányzati intézkedésről érdemben tájékoztatják az érintett lakosságot és bevonják a döntések előkészítésébe…
Ez az, amit a polgármesterasszony elfelejtett. Emlékezetes: először 2021. március 11-én, a kerületi újságban állították kész tények elé a környéken élőket. Erről akkor a Pesti Riporter is beszámolt.
Jó ütemben halad a Déli pályaudvar felhagyott üzemi területén kialakítandó turistabusz-parkoló előkészítése, ami tehermentesíti a Várat és a Gellérthegyet
– írták.
Ezután a párbeszédes kerületvezető, érezvén az óriási felháborodást, tartott egy online fogadóórát, ahol megpróbálta a megdöbbent lakóknak eladni a projektet, ez azonban kevésnek bizonyult, és a Naphegyért Összefogás nevezetű civil társulás felszólította a kampányígéreteivel homlokegyenest szembemenő polgármestert, hogy mondjon le tisztségéről. V. Naszályi Mártát tehát, úgy tűnik, másfél év alatt elmossa a népharag. A petíciót egyébként már közel 3 ezren aláírták.
A terminál megvalósításán munkálkodó polgármester egyébként nemcsak a közösségi tervezést vágta sutba, hanem a járványhelyzet adta kormányrendeletre hivatkozva ok nélkül meghosszabbította a projekttel kapcsolatos közérdekű adatigénylés teljesítésének határidejét. A helyiek immár 70 tételes kérdéssorára az átláthatóság bajnoka nem válaszol, pedig ironikus, hogy erre egy online konzultáción külön ígéretet tett.
Az érintett területre egyébként a bérleti szerződést már 10+5 évre aláírták és a látványtervek is elkészültek, az üzemeltetésről is napvilágot láttak különböző elképzelések – minderről éppen csak az érintettekkel nem egyeztettek.
Fotó: MTI/Illyés Tibor
Facebook
Twitter
YouTube
RSS