
Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) döntésein múlik, hogy az ideiglenes forgalmi rend Bécsben ne okozzon a minimálisnál nagyobb kényelmetlenséget az érintett utasoknak – reagált pénteki, az MTI-hez eljuttatott közleményében a MÁV arra a hírre, hogy az ÖBB korábban bejelentette: október 2-től október 26-ig több Budapestről induló és Bécsen túl közlekedő Railjet Express rövidebb útvonalon, csak az osztrák fővárosig közlekedik. Az osztrák társaság a hegyeshalmi fővonalon végzett felújítás miatt kialakult késésekkel indokolta a döntést.
A MÁV álláspontja szerint ahhoz, hogy az ÖBB Bécsben ne kényszerítse átszállásra a Budapest felől érkező utasokat, a magyar vasúttársaságnak olyan lépéseket kellett volna megtennie, amelyek a magyarországi belföldi közlekedést aránytalanul hátrányosan érintették volna.
Ugyanakkor elsősorban az ÖBB-n múlik, hogy az ideiglenes forgalmi rend Bécsben ne okozzon a minimálisnál nagyobb kényelmetlenséget az érintett utasoknak: segíthetnek például a csatlakozó járatok közeli vágányokról történő indításával vagy azzal, hogy bevárják a türelmi időn belül érkező budapesti járatokat
– írták. A MÁV hangsúlyozta, hogy az illetékesek között folyamatos az egyeztetés. Kiemelték, hogy a MÁV–Volán-csoport mindent megtesz a nemzetközi vonatok menetrendjeinek betartására, ezért első lépésben türelmet kért az ÖBB-től.
Annak ellenére, hogy közös munkával sikerült eredményeket elérni a menetrendszerűség javításában, az ÖBB egyoldalú döntést hozott
– emelték ki a közleményben. A MÁV hangsúlyozta, hogy a változás nem minden Railjet-járatot érint: a Keleti pályaudvarról 6:40-kor Zürichbe induló és 17:40-kor Salzburgba induló járat a teljes útvonalon közlekedik. Az osztrák intézkedések nem érintik a Bécsen, Salzburgon, Münchenen át Stuttgartba, illetve Zürichbe közlekedő Kálmán Imre EuroNight közlekedését sem. Magyarország felé valamennyi Railjet-vonat továbbra is a teljes útvonalán közlekedik, utasaiknak Bécsben nem kell átszállni.
A magyar vasúttársaság a hétvégén további sajtóközleményekkel és a Mávinform Facebook-oldalán is tájékoztatja az utasokat a tárgyalások fejleményeiről
– tették hozzá.
Forrás: MTI; Fotó: MTVA/Bizományosi/Balaton József
bl
2023-09-30 at 04:33
Sanyáta
2023-09-29 at 23:05
De igenis van bal meg jobb. A bal a szétkenést választja, a felelősség szétterítését a jobboldal pedig az egyéni felelősség rendszerében hisz. A MÁV a maga XIX. századi struktúrájával és a XX. században rárakódott kommunista tehetetlenséggel a legszebb példája annak, milyen az, amikor valami nem működik. Az egyéni felelősség rendszerét kellene visszaállítani, de az meg elég nehéz lesz, hiszen a MÁV-nál minden mindennel összefügg, kell az együttműködés is. Talán Japánból kellene vezetőket hozni és a Fülöp-szigetekről alkalmazottakat, mert ezt a “gépezetet” magyar emberekkel már nem lehet rendbetenni. Amikor 10 évvel ezelőtt az egyik vasútállomáson az alkalmazott unottan mondott hamis információt, már akkor azt mondta valaki mellettem, fel kéne szántani az egészet.
Sanyáta
2023-09-29 at 23:05
Legyen már valami szakember a köbön, aki csinál egy utazható menetrendet, hol vannak a felelősök és a szakemberek???Itt nincs bal és jobb középen a sínen halad a vonat!!!!!!
Kivagyi
2023-09-29 at 20:22
Labancok? A lényeg hogy a magyarokat mindig átbasszák! Az opera házunk építése előtt megkérdezték Ferenc Józsefet mehet -e? Válasz: igen,csak kisebb legyen mint a bécsi….
Rolo
2023-09-29 at 20:16
Drazsen2023-09-29 at 20:04
🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️😁😁😁😄
Nem volt elég délután…megint játszod magad “talán” Drazsen!?😁😁😁🤣🤣🤣🤫🤫🤫🤫
Mondtam…csak olvasgassál🤡🤡🤡🤫🤫🤫
Drazsen
2023-09-29 at 20:04
Teljesen igazuk van. Ilyen megbízhatatlan , tetű vasúttársasággal , mint a MÁV , lehetetlen együttműködni. Azért itt nem ilyen helyi vicinális vonatokról van szó, hanem több országon átmenő rail-jetekről.
Ungarn über alles !
2023-09-29 at 19:45
Gullwing
mondhassuk úgy is, hogy : ős fasiszták
Orientál
2023-09-29 at 19:41
Osztrák politika mit sem változott velünk szemben.
Gullwing
2023-09-29 at 18:55
Hitler hazája keménykedik….