A főpolgármester korábban arról beszélt, hogy az általa alapított 99 Mozgalom huszonötmillió forinttal támogatta előválasztási kampányát, azonban a tények mást mutatnak: csupán a Facebookon eddig hetvenötmillióba kerültek Karácsony Gergely hirdetései, ezen felül a főpolgármestert telefonon, a YouTube-on és óriásplakátokon is népszerűsítik.
Van mit a tejbe aprítaniuk a Karácsony Gergely mögött álló erőknek – írja a Magyar Nemzet a Facebookon közzétett hirdetések részletezése alapján. Eszerint csak az elmúlt két hónapban összesen több mint 110 millió forint értékben reklámozták a főpolgármester miniszterelnöki ambíciót, amiből több mint hetvenmillió forintot az általa alapított 99 Mozgalom adott. Ennek elnöke a Bajnai Gordonhoz közel állóként emlegetett titokzatos háttérember, Perjés Gábor. Ez azért is fontos, mert a főpolgármester mostani kampányának támogatói között – több mint tizenötmilliós összeggel – a Mindenki Budapestért Egyesület is szerepel. Ennek alapítója ugyancsak Perjés, aki az egyesületen keresztül már 2019-ben „mikroadományokat” gyűjtött Karácsony Gergely akkori, főpolgármesteri kampányára. Karácsony győzelmét követően Perjés Gábor a BVA Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. felügyelőbizottságának elnöki székébe ülhetett.
A 99 Mozgalom Karácsonynak juttatott pénzesője azért is figyelemre méltó, mert a szervezet augusztus elején még azt állította: „adományokból” származó, 25 millió forint körüli összeggel száll bele Karácsony népszavazási kezdeményezésének, azaz lényegében miniszterelnök-jelöltségének népszerűsítésébe. Akkori tájékoztatásuk szerint 700 óriásplakáton, 300 citylighton és ezer, úgynevezett B1-es poszteren hirdetik a referendumot, illetve ezzel egy időben online felületeken is elindul a kampány. A jelek szerint a huszonötből több mint hetvenmillió lett, de a Karácsony kampányának pénzügyeit övező homályból kiindulva az sem kizárt, hogy a két számot össze kell adni.
Augusztusban egyébként a Magyar Nemzet szerette volna megtudni, hogy kik, esetleg mely szervezetek voltak az adományozók, ám konkrét névsor helyett Karácsony miniszterelnök-jelölti kampánycsapata csupán annyit közölt, hogy „az egyesületeknek a nyilvánosság és az átláthatóság érdekében be kell számolniuk az adományok felhasználásáról a 350/2011. (XII. 30.) kormányrendelet 5. § 3) bek. szerint. Ez határidőre meg fog történni a 99 Mozgalom honlapján.” A vonatkozó kormányrendelet alapján a civil szervezeteknek és egyesületeknek jövő május 31-ig kell közzétenniük az idei évre vonatkozó beszámolóikat, azaz a Karácsony Gergely plakátkampányát és miniszterelnök-jelöltségét támogató adományozók névsora csak a választás után derülhet ki. Bár ebben semmi törvénytelen nincs, nem is tiltja semmi, hogy az egyébként az átláthatóságot fennen hirdető Karácsonyék korábban felfedjék támogatóik kilétét.
Felvetődik a kérdés, hogy vajon csak a párt- és kampányfinanszírozási szabályok megkerülése érdekében hozták-e létre a 99 Mozgalmat, hogy mögé bújva finanszírozzák Karácsony kampányát. Pártok ugyanis nem fogadhatnak el pénzt külföldről, de a mozgalom már igen. A recept mindenesetre kísértetiesen hasonlít Bajnai Gordon 2014-es gyakorlatára, amikor a Haza és Haladás Egyesületen keresztül súlyos százmilliókkal támogatta őt a Soros Györgyhöz köthető Center for American Progress. Az pedig már csak hab a tortán, hogy a Karácsonyt súlyos tízmilliókkal kitömő 99 Mozgalom azt hangoztatja, hogy az egyszázalékos „kiváltságosok” ellen szerveződött a többi kilencvenkilenc érdekében.
Ez most a feladat: a 99 százalék képviselete a kiváltságos kevesekkel szemben
– jelentette ki a főpolgármester, aki csak e pozíciójában havonta 1,5 milliós fizetést vesz fel, és a Párbeszéd társelnökeként is kap tiszteletdíjat.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS