Átszellemült oroszozásból indította az LMP a Vlagyimir Putyin látogatására időzített figyelemfelkeltő megmozdulását, és figyelemre méltó paranoiával tudatták, hogy a magyar energiabiztonságról és a magyar külpolitikáról is Putyin palotájában döntenek. Ezt szerettük volna pontosítani Kendernay Jánossal, a párt egyetlen társelnökével, aki szerint nincs azzal baj, ha a magyar miniszterelnök találkozik más országok vezetőivel, csak azzal, ha bizonyos vezetőkkel túl gyakran találkozik. Az LMP világossá tette, hogy teljes mértékben kivezetné a jelenleg Magyarország energiaigényének 53 százalékát biztosító atomenergiát, és megújuló energiaforrásokkal fedezné az igényt, amelyet egyúttal szeretne visszafogni. Abban pedig még az LMP-nek sincs végleges álláspontja, hogy milyen mértékben érdemes kivetíteni az emberi jogokkal és a demokráciával kapcsolatos morális aggályokat a külkereskedelmi kapcsolatainkra.
Facebook hozzászólás
Bakonyi Gábor.
2019-11-05 at 06:48
A bal-liberrált mozgalmaknak közös jellemzője, hogy külföldi támogatással igyekeznek országokat tönkretenni. Például Lenint a németek küldték Oroszországba az I. Világháború idején…
A zöld mozgalmak célja például az, hogy leépítsék az ipart, hogy az USA és Kína szabadabban folytathassák környezetszennyező tevékenységeiket…
Esvány
2019-11-01 at 11:17
Sok elempés műszaki analfabéta. Az a gond velük, hogy azt hiszik, hogy a műszaki életben is alkalmazható az a módszer, hogy ha túlkiabáljuk a másikat, akkor nekünk van igazunk. Régi kép a Lúdas Matyiból: Hegedűs István rajzolta úgy a hatvanas évek végén. A kép címe Perpetum mobile, a képen egy pártember szónokol, előtte egy szélkerék, ami egy dinamót hajt.
Szabó László
2019-11-01 at 12:53
Egyébként tényleg az a legnagyobb baj a Föld klímájával, hogy mindenki ért hozzá. Egy tizenéves kislány is simán kioktathatja az ENSZ-t. Azok meg tapsolnak neki. Hulla ciki!
Namond
2019-10-31 at 19:16
Ja, a napelemeknek megvan a maga helye és feladata;
– a terepen tápláljon egy rádiót, egy telefont egy izzót,
– a világűrben egy rakás elektromos berendezést, egy makett nagyságú, ember szállítására képtelen holdjárót.
Szabó László
2019-10-31 at 21:17
A Curiosity már plutóniumelemes volt (!), mert a Spirit és az Opportunity celláit túl sokszor belepte a por. Vagyis – ha komolyan állunk a dologhoz – a napelem már oda is LMP-s.
Namond
2019-11-01 at 10:44
Szóval a világűr körülményei között a Spirit és az Opportunity napelemeiről a por nem mosható és nem is fújható le.
Kellene egy ember aki a port söprögeti és az összekarcolódott blokkokat cseréli.
odu
2019-10-31 at 15:06
Azért a napelemeket teljesen ne ássuk el, mindennek megvan a maga helye és feladata.
Sajnos a tiltakozók mögött óriási energia cégek vannak, akik érdekeltek a magyar energia eladásokba és annak fokozatos növelésébe /most is viszonylag sokat veszünk/. Sajnos a szén,lignit pár éven belül kiesik. A vizierőművek nem /lehetőségek szerintiek sem/ épültek meg.Maradna a gáz, amit pedig a fránya putyintól lehet venni vagy jöhetne az amcsi cseppfolyós is /újabb lobbi érdek/ lengyeleken vagy horvátokon át.Az atom innen már kényszerpálya. Magyar és állami kézben egy atomerőmű nagyon rosszul esik a privatizációs bajnokoknak.A zöldek meg tiltakozzanak az osztrákoknál és a tótoknál akik ingyen használják, tárolják, párologtatják a közös vizet és zavarják a halak mozgását stb.
aladin
2019-10-31 at 13:09
Persze majd azzal a hülye Demeterrel fujjátok a szél turbinát. Marha LMP.
Br. Beverneky
2019-10-31 at 12:42
Hölgyeim és Urak!
A probléma megoldva: az LMP rehabilitálta renitens tagjait (quasi a teljes tagságot) így
már semmi akadálya, hogy helyreálljon a PHHÁRTTHHDemokrácia, és választhassanak egy Ellenkendernagyot (fúj, tengeri kikötő, fúj Triest). Majd a kisch Muck helyreigazítja a világ
/fehér/folyását…
pampafu
2019-10-31 at 11:46
” A biztos jobb megoldásnál ” van jobb ötletem. Atomenergia !
Benedek Károly
2019-10-31 at 11:10
Atom Gender Peti – akinek az antikommunista anyukája igen büszke az ő anarchista, ultrabolsevista fiának a karrierjére- majd ellátja az országot a szellemi-erkölcsi kisugárzásával.
Mátyás
2019-10-31 at 10:55
Ez a kendermagos meg kicsoda? Életemben nem láttam. Létező politikus?
Királytigris
2019-10-31 at 10:25
Ez a Kendernay egy dilettáns!
Ekkora hülyeségeket szajkózni?! Ez a balf… gyárilag ennyire hülye, vagy fizetnek neki, hogy hülye legyen?
1. Magyarország nem szeles ország. Más a helyzet a tengerparttal rendelkező országokban, ahol gyakorlatilag mindig fúj a szél.
2. Télen amikor az energiára a legnagyobb szükség van, akkor rövidek a nappalok, és van amikor két hétig nem süt a Nap. Tehát a napelemes áramtermelés közel zéró!
3.Az alternatív energia hektikus, csak akkor van, ha fúj a szél és süt a Nap.
4. Az alternatív energiát nem lehet tárolni.
5. Nagy kapacitású alaperőmű üzemelése létfontosságú a civilizált élethez. Ez Magyarországon az atomerőmű.
6. Magyarországon a legnagyobb kapacitású naperőmű 20MW.
Paks I. 2000MW
Paks II.2400MW
Visontai hőerőmű 800MW.
Miről beszél ez a szerencsétlen Kendernay??????
Gáspár Anette
2019-10-31 at 11:18
“3.Az alternatív energia hektikus, csak akkor van, ha fúj a szél és süt a Nap.”
Az a legkevesebb.
A szélerőmű súlyosan zavarja a madarakat és a földben élő állatokat.
“Itt számba vették, hogy a vonulási útvonalakat befolyásolja, ütközéses balesetekre kell számítani illetve élőhely vesztést, zavarást okoz.(…)
A vonulási-repülési útvonalak módosulására minden madárfaj érzékenyen reagál. Amelyik kevésbé érzékeny rá, az ki van téve az ütközésnek. A nagy testű madarak (darvak, ludak) csapatos vonulásának rendezettsége felborulhat, nem találnak vissza egymáshoz. Tengerparti területek esetében a táplálkozási felületet csökkentik az erőművek.
Élőhelyvesztés terén a szélturbinák helyfoglalása, vezetékek bekötése, kiszolgáló utak létesítése miatt az élőhelyek fragmentálódnak.”
Állatvédők, kapás van!
Namond
2019-10-31 at 14:44
Gáspár Anette
Igaza van.
Az LMP hülyéi nagy nyilvánosság előtti természetkárosításra és a vadonélő állatok veszélyeztetésére szólítottak fel.
Szabó László
2019-10-31 at 22:05
De bizony ám! A kerítés ellen például ütős érv volt a földikutya rezervátum! Meg az állatvonulás! De – viccet félre téve – a szélkerék csak a kivitelezőnek éri meg. A francia gazdák már tüntetnek is ellene.
Namond
2019-11-01 at 10:37
Szabó László,
Beruházónak éri meg.
Beruházó=ingatlanfejlesztő=alternatív energia aktivista megbízó
Kbandi1
2019-10-31 at 12:07
Kendernagy eftárs gyárilag kapott diplomát az eftársaktól, sőt még doktorált is hülyeségből, kiemelkedő képességgel értekezve védte meg a semmijét. Aki nem kényszerült arra, hogy tudományos szocializmusból értekezzen a komcsi felsőiskolákban, az nem is tudhatja igazán, hogy a haladók kimeríthetetlen kutakból szívták a bukásra ítélt eszmét.
Namond
2019-10-31 at 14:18
Királytigris
Miről beszél ez a szerencsétlen Kendernay??????
1. Az alternatív energia hektikusssága miatt, vegyünk az osztrák vízi erőművekből vagy a francia atomerőművekből áramot.
2. Ha lefedjük az ország mezőgazdasági területeit napelemparkokkal, hozassunk holland génmódosított élelmiszereket a hazai lakosságnak.
3. Ha az első kettő teljesült verhetjük a mellünket milyen kicsi a CO2 kibocsájtásunk, karbon lábnyomunk , mindenki simogassa meg a buksinkat.
Főként akiktől az áramot és élelmiszert vesszük.
Gabi
2019-10-31 at 09:42
Vérlázító,ahogy ezek az elhülyült, /vagy már született hülyék/LMP-sek etetik a lakosságot a baromságaikkal!Csak Franciaországban a francia energia szükséglet több mint 75%-át az ott üzemelő 58 atomerőmű állítja elő!Tavaly a francia kormány további 6 erőmű létesítésére tett javaslatot 2025-ig!
polizza
2019-10-31 at 09:17
A szerződés adatai is nem személy nekik kellenek, hanem azoknak a külföldi, a beruházásból kimaradt elemeknek, akik az ő megbízóik. Mert azok.Biztosan.
Dobi56
2019-10-31 at 09:07
A biogáz nagyrészt metán némi ammónia stb keveréke.Égetésekor (optimális oxigén ellátás esetén) vízgőz, de főleg CO2 szabadul fel némi savas kémhatású ammónia származékkal. Csak megjegyzem a tehénszar is bio, de azért nem kenjük kenyérre.
Namond
2019-11-01 at 10:34
Nem vitatva a biogáz gyártás és használat célszerűségét és hasznosságát, a maga helyén, a mezőgazdaságban és állattartásban a szerves hulladék – apríték, nyesedék, rohadt gyümölcs, trágya és dög – hasznosítása és semlegesítése érdekében.
Csak csendben megjegyzem, a biogáz és előállítása erősen hasonlít a városi gázra, amit ugye lecseréltünk a földgázra.
Molnár József
2019-10-31 at 07:21
Örömmel tölt el, hogy az LMP energiaszakértőkkel van tele.
Már egyszer leìrtam, de a gyengébbek kedvéért:
A villanyszerelők lapja tavaly ilyenkor egy sorozatban foglalkozott az alternatív energiatermeléssel, németországi tapasztalatok alapján.
Összegezve röviden:
Ha nem számìtjuk bele a biogázt, akkor ezen erőművek energiatermelése éves szinten nem éri el a 10%-át a beépített kapacitásnak. Vagyis 10 szer akkora kapacitást kellene létrehozni mint a paksi erőmű, ha ki szeretnénk váltani.
Ha a biogázt is beleszámítjuk, akkor az érték 13% lesz éves szinten, ami még mindig nagyon kevés.
Ezeket az adatokat egy szakmai lapban írták le. Talán megbízhatóbbak az adatok, mint holmiféle teljesen laikus 7 első osztályt meg egy másodikat végzett párt társelnök véleménye.
Namond
2019-10-31 at 14:34
Köszönöm az emlékeztetőt, a 6-10% közötti üzemi hatékonysággal számítást kihagytam tegnapi bejegyzésemből.
Ezt is figyelembe véve Magyarország lakossága és termelési struktúrája, napelemparkos villamos energia ellátásához körül-belül 600 000 hektár földterület szükséges.
Szabó László
2019-10-31 at 21:11
Így van! És a Földrajztudományi Intézetben is ezt tanítják! Sőt, azt is, hogy a Föld átlaghőmérsékletét alulról figyeljük. Ha például Grönlandon mondanánk az embereknek, hogy vége van a jégkorszaknak, megvetően röhögnének.
Namond
2019-11-01 at 10:50
Kár, hogy nem tanítják felső tagozattól az iskolákban.
márko
2019-10-31 at 06:56
a kormány és FideszKDNP IS
azon a biztos valami jobb megoldáson dolgozik.
Mekkelek
2019-10-31 at 06:36
Ja, amúgy ez a kendermai is odatolakodott a képbe gyurcsányékhoz, az október 13-i örömmámor alkalmával. Összenő, ami összetartozik…
Mondjuk anno a házunk előtt az akkor frissen alakult lmp egyik első plkátjára felírtam, hogy új szdsz. És mennyien bekajálták ezt az ökopolitikai maszlagot.
És senkinek nem tűnik föl, hogy az európai ökopártok egyáltalán nem globalizáció-ellenesek.
Andromeda
2019-10-31 at 07:52
Persze, hogy nem globalizáció ellenesek, éppen ellenkezőleg, internacionalista kommunisták, akik úgy járnak el a másként gondolkodókkal, mint Sztálin, ugyanakkor ugyanúgy rasszisták, mint Hitlerék, a zsidó állam, és általában pl. a kelet-európai országok és népek kiirtása a céljuk, a muzulmán hegemónia létrehozása a másik céljuk.
Grat
2019-10-31 at 04:09
Vésey – Ez a riport király lett!!! Rég láttam valakit ennyire elegánsan megfogva:)) Így tovább, meg vagy hívva egy sörre mert rég röhögtem ilyen jót egy zöldike vergõdésén :DD Gratula!
Szabó László
2019-10-31 at 21:07
Van! Szerintem fuck off climate crisis matrica az autóra kreatív.
Lacafaca
2019-10-31 at 03:51
Be kellene mutatni a judeobolsevik banda lakásainak, gépjárműveinek energia felhasználását.
Mennyi napelem, elektromos autó van a tulajdonukban, illetve hány literes dízel autókkal járnak, hány légkondi van felszerelve a házukra és hány amperes a főbiztosíték a lakásban.
Ez után lehet kezdeni tárgyalni velük.
Grat
2019-10-31 at 04:11
Valami megvalósíthatóbb ötlet?
Ilona
2019-10-31 at 00:29
“Nem akar atomenergiát az LMP, mert szerintük biztos van valami jobb megoldás.”
Mások szerint pedig biztos nincs jobb megoldás.
Ha azonban az LMP-nek van “biztos valami jobb megoldása”, akkor ne titkolja, adja elő hasznosítható és könnyen, olcsón megvalósítható ötletét, netalán szabadalmát. Így amit mondanak, ordítanak bele a vakvilágba, üres szavakon keresztül, annyit ér, mint halottnak a csók, vagyis semmit.
Bakonyi Gábor.
2019-11-05 at 06:22
Úgy hallottam, hogy szokványos üzemelés esetén a szénerőművek által kibocsájtott rádioaktív szennyezés nagyobb, mint az atomerőműveké, ugyanis olyan óriási mennyiségű szenet kell elégetni, hogy kiváltsák az atomenergiát, hogy abban jócskán akad rádioaktív szennyezés is.
A gondot csak az atomhulladék tárolása, illetve az atomerőmű balesetek jelentik.
A napenergia, szélenergia időjárásfüggőek, így csak kiegészítő energiaforrások lehetnek, a vizienergia viszont értékes mezőgazdasági területeket tehet tönkre a visszaduzzasztással, egy esetleges gátszakadás esetén a lezúduló víz pedig településeket moshat le a térképről. A geotermikus energia pedig csekély jelentőségű.
Úgy tűnik a németeknek elment a józan esze, az atomenergia kiváltása megnöveli a költségeiket… Magas villanyszámlával nagy rádioaktív szennyezés és nagy széndioxid kibocsájtás párosuland…
ikrek
2019-10-30 at 23:40
Annyit láttam a címből, hogy “Nem akar atomenergiát az lmp, mert…” senkit nem érdekel, hogy mit akar, hogy amit nem akar, azt miért nem akarja, a kis vakondok elnökük meg keressen szépen egy női társelnököt, ahelyett, hogy megnyilatkozik.
Csámpás Marcsa
2019-10-30 at 23:35
A világtó agyú Undor Petike, anyuci szeme fénye fogja bevilágítani
az LMP szellemét?
Hát ölég gáz…
Ilona
2019-10-30 at 23:35
Szerintem az LMP valójában titkon őszintén örül a paksi atomerőművel kapcsolatos terveknek beruházásoknak, hiszen e nélkül, hogy tudnának mikrofon elé állni a kormányt kritizálni, és milyen programmal?
Hogyan tudnák láthatóvá tenni magukat, ha nem kritizálnák a paksi beruházást, úgy, hogy helyette igazi megvalósítható és igen hatékony megoldást nem tudnak?
Hogyan tudnának akkor Putyinozni, Orbánozni?
Meg van az örök megunhatatlan téma, ezt időnként kiegészítik a stadionozással, egészségüggyel, oktatással és minden oké.
Ezzel el lehetnek hosszú, hosszú évekig, támadni a paksi beruházást, hogy lássa a nép, hogy ők is vannak. Íme, a kritizáló ám használható javaslat nélküli LMP.
A nép többsége viszont nem csak őket látja, hanem számol is, hogy mi lenne, ha nem lenne Magyarországon atomerőmű? Hány százalék az atomenergia 53 százalék? Ezt honnan és hogyan pótoljuk, ha ez kiesne és mennyibe kerül, lesz e elegendő mennyiség, ha vásárolunk?
Jutna e minden háztartás igényének megfelelő mennyiségű áram, vagy várjuk a szeles időre, hogy a széllapátok beinduljanak, ha lengedez a szellőcske?
Naperőművek, szélenergia ezt emlegetik, ezzel nem is lenne baj, de az ország teljes energia ellátását ezekkel nem valószínű, hogy meg lehet oldani. Nem mindig és nem minden helyen van erős és hosszan tartó széljárás. A nap sem süt mindig teljes kapacitással, főleg késő ősszel és télen. Tudjuk, ismerjük, hogy ezen évszakokban igen bágyadt és gyenge a nap ereje. Talán nem is annyira olcsó a nagy kapacitású naperőművek működtetése, ha a rendszeres karbantartás is szóba kerül, márpedig erről is kell, hogy szó essék. Egyébként a szélerőművekkel kapcsolatban is voltak a zöldeknek gondjaik, nemcsak az atomerőművekkel azt rebesgették, hogy a szélerőművek lapátjai nagyon sok vonuló madár halálát okozzák. Erre a gondra, hogy megszűnjön viszont még nincs ép ötletük, viszont kritizálni egyszerűbb, mint alkotni.
Andromeda
2019-10-31 at 07:47
Igazad van, az LMP egy igazi kommunista párt a legrosszabb értelemben. Most úgy néz ki, hogy a horrorkoalíció kormányhatalomra is kerül a legközelebbi választásokon. És ne legyen kétségetek, le is fogják állítani Paks 2-t, mert a náci Németország ezt fogja követelni a puccs megszervezéséért cserében (mert a náci Németország már szervezik a puccsot a Fidesz ellen, ne legyen senkinek kétsége).
Szabó László
2019-10-31 at 21:04
Úgy van. Az LMP-seknek Paks-II nélkül már tényleg semmi nem lebegtethetné a száját. Viszont ha leereszkedik velük bárki is vitázni, nem a nap-, de még csak nem is a szélenergiát szokják emlegetni, hanem a geotermikust! Az ugyanis, ha lehet, még kevésbé elégíti ki az energiaigényeket. Volt szerencsém hallgatni tőlük efféle rémtörténeteket.
Zsike
2019-10-30 at 22:39
Álságos azegész atomenergia-felhasználás, atomerőmű-építési vita! Vagy TOTÁLISAN KÉPZETLENEK A TÉMÁBAN a hozzászóló személyek, akik felelős politikusnak aligha nevezhetők.
Az atomerőművek építésével kapcsolatos össztársadalmi vitát jó 15 éve lefolytatták már Franciaországban is, minket bőven megelőzve. Harcos szellemű tiltakozók fújták a magukét, meggyőző számításokra alapuló ellenérvek nélkül, haladó mantrákat szajkózva. Számok és mérések vetettek véget a hangos vitának: Franciaország lakossága számának villamosenergia-felhasználását, villamosenergia-fogyasztási szokásait figyelembe véve a számok feketén – fehéren azt mutatták, h az atomerőművek működése nélkül megtermelhető villamosáram NAPI 4 ÓRA ENERGIAFELHASZNÁLÁST TESZ LEHETŐVÉ!
Akkor TESSÉK VÁLASZTANI! – mondta az ekkori illetékes miniszter. TESSÉK ARRA GONDOLNI, HOGY NAPONTA 4 ÓRÁNYI ENERGIAFOGYASZTÁS LEHETSÉGES!
Rövidesen győzött a józan ész s a vita lezárult. Legalábbis Franciaországban. Megállapították, hogy másra nincs lehetőség, cél az atomerőművek működésének minél biztonságosabbá tétele. Pont.
Zabhegyezo
2019-10-30 at 22:35
Az ellenzék,mely ellenség gonosz is!
klafa
2019-10-30 at 22:34
A telek fenékszomszédot elválasztó kerítés előtt már üzemel egy szélkerekem, gyertek, és fújjátok, ha szélcsend van!
Kerékpáron lássa el az összes péküzem az üzleteket!
Autóitok üzemanyagáért gyalogoljatok el marmon-kannákkal!
És egyetlen egy LMP-s se merjen fingani! Sem kicsi pukit, sem nem nagy durrogóst!
Vettétek, kisállatok, rajongóitokkal egyetemben?
csakafidesz
2019-10-31 at 01:15
Ez tényleg nem vicc, mert láttam már biciklin szélkereket ami a dinamót forgatta menet közben.
kerekferke
2019-10-30 at 22:28
“Nem akar atomenergiát az LMP, mert szerintük biztos van valami jobb megoldás”
A legtöbb energiát az LMP nyelte el.
Kész feketelyuk.
Namond
2019-10-31 at 14:06
Az LMP kis Bencéje személyes sikereként könyvelte és könyveli el a dunai vízi erőmű projekt megszüntetését. Melynek ára a földmunkába, majd rekultiválásba ölt milliárdok elégetését, a szlovákoknak és osztrákoknak fizetett kártérítés.
Kíváncsi vagyok fizetünk-e még a szomszédoknak?
Számszerűsítették a Szigetközi vízhiány természetkárosító és mezőgazdaság károsító hatását? Mekkora az az összeg?
Mekkora volt a végszámla jelenlegi értéken?
(Mert végül is mi fizettük.)
Kbandi1
2019-10-30 at 22:09
Kendernagy főhaladár efti majd felfűti fűenergiával a lumpenjeit, aztán indulhat az LMP biciklidinamós áramfejlesztő egyesülete. Gyorsan kell ám tekerni, eftársak, még ahhoz is, hogy csak mérhető lumpenenergia fejlődjön. Arra nagyon kell vigyázni, hogy a dinamók a hülyeségtől rövidzárlatosak ne legyenek, mert úgy járnak, mint a csernobili főhaladó eftárs, mikor kikapcsoltatta a reaktor védelmi rendszerét. Elszálltak, mint a lepkeszellentés, sajnos sok ártatlan emberrel együtt.
Az is a másság kísérlete volt.
Namond
2019-10-30 at 22:08
Magyarországon van mondjuk kb 3 500 000 háztartás, az egyedül él.
A Dunai erőmű napelem telepe csúcsidőben, építéskori műszaki állapotban (sértetlen és tiszta kollektor felülette) 7 000 háztartás elektromos igényét láthatja el.
Ebből következőleg 500 db ekkora telep kell a lakossági igények kielégítésére.
Az intézményi és ipari igény kb. a lakossági igény két-három szorosa azaz 1 500 db telep.
Az összes igény 2 000 telep.
A Dunai erőmű napelem telepe 30 hektár területen fekszik, mely más, pl mezőgazdasági tevékenységre
nem használható.
Tehát, az 2 000 telep 60 000 hektár területi igényű.
Vajon, a beruházok hova építenék ezeket a telepeket? Hegycsúcsokra, távol a mezőgazdasági területektől?
Befedik a településeket?
A Dunai erőmű hagyományos hőerőművi telepe csúcs igény 8 millió közötti háztartásnyi villamos energiát tud kiszolgálni, 10 hektár terület felhasználásával, költséghatékonyan, nyereségesen.
Nem számolva főtevékenységét DKV és Százhalombatta hőenergiával ellátását, költséghatékonyan, nyereségesen.
Napelemtelep építése csak a beruházónak és üzemeltetőnek éri meg az EU konform szabályozás miatt kötelezően adandó állami támogatásokra.
Építésre, üzemeltetésre, áramátvétel támogatásra és ez mind a lakosság adóbefizetése.
Üzemeltetése a kevéssé hatékony és nem örökéletű, rendkívül magas karbonlábnyomú napelem táblák állandó cseréjét igénylik, a termel áram alacsony feszültségű, csak derék vastagságú réz oszlopon, acél távvezetéken nem továbbítható egyenáram.
Brávo LMP, azt tudjuk a D(obrev)K(lán) bűnözőknek tartott tagfelvételt a kampány előtt és alatt.
LMP, honnan vannak a tagok? A szomszéd utcából?
Namond
2019-10-30 at 22:47
Csak megjegyzem, ha Tisza tó-n lenne egy másik atomerőmű, az ország ellátására nem lenne szükség a Hornék által nyugati “szakmai” befektetőknek eladott hagyományos erőművekre.
(Esetleg csak kisebb, biztonságot adó helyi földgáz üzemű turbinákra.)
Sőt az áramdíj csökkenhetne, ha nem kellene a nyugatiaknak eszközarányos eredményt garantálni.
Namond
2019-10-31 at 14:29
Bocsánat, egy apróság, az üzemi hatékonysággal kalkulálás, kimaradt Namond 2019-10-30 at 22:08- i bejegyzésből.
A Dunai erőmű napelem telepe csúcsidőben, építéskori műszaki állapotban (sértetlen és tiszta kollektor felülette) 7 000 háztartás elektromos igényét láthatja el.
Ez a tervezéskori elméleti maximum értéke. Az üzemviteli környezeti sajátosságok miatt, a folyamatos üzemi teljesítmény gyakorlati adata ennek 6-10%-a. (üzemi hatékonyság tehát 10%)
Azaz jó esetben 700 háztartás.
Vagyis nem 2000 telep, hanem 20 000 telep szükséges, azok helyigénye nem 60 000 hektár, hanem 600 000 hektár.
Elnézést, de nem minden nap foglalkozom alternatív energiafejlesztés gazdaságosságának kritikájával.
vghs
2019-11-02 at 22:11
Napelemeket az autópályák befedésére kellene telepíteni nem mezőgazdasági területekre.
csakafidesz
2019-10-31 at 01:11
Megjegyzem a Tesla cég kiszámította, hogy az arizónai sivatagban elférne annyi naperőmű amennyi az egész USA energiáját megtermeli, ráadásul ott 300-nál több napos idő van évente.
Mekkelek
2019-10-31 at 06:27
Az szép lenne, 100 év alatt be is hozná az árát, ha nem kellene 15-20 év után cserélni. A teslának a mainstream ökörséget kell mantrázni, hogy megkapja az ingyenmarketinget a médiában. Ekkora energiát nem is lehet jelenlegi technológiával tárolni. Ez az egész jelenlegi zöld propaganda egy ámítás. A valódi populizmus.
A pazarló túlfogyasztást kellene csökkenteni, és nem csak az energia, hanem minden fogyasztási cikk tekintetében. Ruha, étel, elektronikai kütyük stb. stb. stb.
A kisember tegye külön kukába a papírt mert nem lesz az unokájának levegője, de a gigacégek ipari szintű környezetszennyezése csökkentése valahogy nem kap olyan fontos hangsúlyt. Ja, hogy ez nem érdeke a globalizmusnak, ezért inkább a nyári nagy meleggel riogatnak. Értem.
Amúgy az arizonai sivatag a természet része, amit óvni kell eredeti formájában, ugye kedves sötétzöldek.
Kíváncsi vagyok mennyi szélturbina és hány hektárnyi napelem kellene kendernai ügynöknek, és ez milyen temészetkárosítással járna.
Retzkír
2019-10-31 at 09:02
Igen, a számok lehet hogy kijönnek, de éccaka mi lesz? Drága bogaraim. Lekapcsoljuk Lasvegas-t meg New Yorkot?
“Gyerekek ez van, 7-kor takarodó. Tessék aludni! Napkeltekor találkozunk.”
És még mennyi buktatója van a napenergiának…
Namond
2019-10-31 at 13:39
Tesla cég kiszámította-e;
Ekkora egyenáramú energia fejlesztő, hogy hat a föld mágnesességre, a pólusok elhelyezkedésére?
A madárvándorlásokra gyakorolt hatást?
Az időjárásra, viharokra gyakorolt hatást?
A több időzónát átfogó államok helyi napi csúcs szükségleteit hogyan látja el egy telepről?
A sivatagban elférnek-e a hálózatra kapcsoláshoz szükséges transzformátor, inverter, szinkronizáló és a csúcs igényekhez szükséges akkumulátor telepek?
A sós homokot fújó szél miatt milyen gyakran kell cserélni a napelemeket, felülvizsgálni a csatlakozásokat?
A telep villámvédelmének bonyolultságát és nagyságát?
Mekkora biztonsági őrség, mennyi kerítés kellene ekkora telep őrzésére?
Magd@
2019-10-31 at 08:46
Ilyen bagatell dolgokkal egy igazi magára valamit is adó ÖKO – Párt nem foglalkozik.
Az észszerűség elleni tüntetés leköti minden idejüket.
Namond
2019-10-31 at 13:52
Igaz.
Semmi társadalmilag hasznosra nem futja idejükből.
A sok kis Marx számára lényeg a társadalmi elégedetlenséget fűtő mozgalom, hogy sok elmagányosodott csorba lélek egymásra találva, egy emberként kántálva, rátaláljon és ordítson ellenségére, az államra.
Így lesz a túlzott ambícióval rendelkező, képességeit túlbecsülő, személyes alkalmatlansága miatt sikertelen sok kis Marx elégedett és boldog, leromboltuk a társadalmat.
zolatiguszti
2019-10-30 at 21:51
Hát majdnem mert a Westinghaus befurakodott a vezérlő egység kivitelezéséba a Siemens meg az elektromos generátorokba.
Sztem írjunk Trumpmak hogy a Soros féle felforgató párt miatt, sajnos nem áll módunkban mégsem megrendelni a Westinghaus csodás termékeit. Trump vajon berendeli Sorost az ovális szobába és jól tökön rúgja?
Emlékezzünk? képes volt komplett hülyét csinálni magából egy 150 mrd -os Szaúdi fegyverüzlet kapcsán anno és eltekinteni egy Szaúdi politikai gyilkosságtól.A pénzre Trump harap…
Andromeda
2019-10-30 at 21:40
Ne feledjük, Ausztria beperelte, feljelentette Magyarországot a paksi bővítés miatt, és Németország nyilvánvalóan az ügyük mögött áll. Tehát ne nagyon nevessünk az LMPn, mert hatalmi szempontból adu-ász a pakselleneség. Mit érdekli a komcsikat, ha az ország csődbe megy az akcióik miatt, hiszen nekik csak a hatalom a fontos.
Namond
2019-10-30 at 21:33
Mi lenne a jobb a bicikli dinamó?
Erjesztett marhatrágya a padlón vagy alatta?
Mekkelek
2019-10-30 at 21:12
Hülyeséget beszél kerdernai.
Esvány
2019-10-30 at 21:10
Műszaki analfabéták és az energiaszükséglet kielégítése. Elempé, szörnyű buták vagytok!
Kisflex
2019-10-30 at 21:01
Ha a hülyeséggel áramot lehetne fejleszteni….
csakafidesz
2019-10-31 at 01:08
Nagyyszerű találmány lenne. Akkor az iszlám megoldaná az emberiség energia-problémáit. A mecsetek melletti hülyeségből áramot generáló szerkezetek hihetetlen hatásfokkal műűködnének.
Magd@
2019-10-31 at 08:42
….megoldódna a világ energia problémája!
Andtomeda
2019-10-30 at 20:45
Ne nevessünk, mert Németország és Ausztria kőkeményen atomellenesek (ellentétben egyes hozzászólásokkal itt ez tény). Vagyis az LMP egy agresszív és náci világhatalom támogatását tudja maga mögött. Lesz itt még egyszer náci népirtás Magyarországon, az LMP-gurcsány-mimentum-jobbik fogja a Dunában lőni az ország felét a náci Németország segítségével.
Tobi
2019-10-30 at 21:04
Szerintem nem így van. Németországban valóban tüntetnek az atomerőművek mellett (már). Az osztrákok meg vásárolják az áramot Oroszországtól és ha a kerítésen kívül füstöl a kémény akkor már nem is büdös nekik. Pont ennyi eszük van.
Btw Paks II üzembehelyezésével 2030-tól a magyarországi villamosenergia termelés széndioxid-kibocsátás mentes lesz. Ez Nem számít az LMP-nek?
Andromeda
2019-10-30 at 21:27
Szó sincs róla, hogy bárki tüntetne Németországban az atom mellett. Sőt, a médiában biztos ami biztos folyamatosan megy a propaganda az atom ellen, rendszeresen támadják a közeli Belgium általuk “marode”-nak azaz romosnak titulált reaktorait, de Franciaországot is támadják, hiába “barát” Macron. Szerintem nem lesz Magyarországpn Paks 2, mert a magyarországi komcsik megakadályozzák Németországnak benyalva, amely cserében megpuccsolják kormányt. Németországban az atomellenesség vallás.
zolatiguszti
2019-10-30 at 22:02
Nem mert a CO2 mentesség csak addig volt érdekes míg akadályozta a gazdasági fejlődés ipari részét.Ezért fáj a rezsicsökkentés is nekik. A felszabaduló vásárlóerő pörgeti a kereskedelmet.
Paks meg megoldja az ipari bővítést az eladott CO2 kvóta ellenére.Ugye erről se beszélnek hogy azt is Fletóék adták el a nagy inségben.
Gyula
2019-10-30 at 20:32
Tudomány: https://www.youtube.com/watch?v=aug3gQdcLWY
zolatiguszti
2019-10-30 at 21:59
Erről gyerekkorom óta hallom hogy hú most már de úgy kész lesz 10 éven belül és közelebb vagyok a 70-hez mint a 20-hoz….Nyugodtan legyél neked még míg élsz Paks fogja zizegtetni a fűtőszálat a kenyérpírítódban.
Namond
2019-11-01 at 10:59
Egely György hidegfúzió otthon végállomás?
https://www.youtube.com/watch?v=px5M54NOAgI
Namond
2019-11-01 at 11:25
Egely György hidegfúzió otthon bemutató
https://www.youtube.com/watch?v=eOAZQW54Z-E
LACI BACSI
2019-10-30 at 20:28
Teller Ede bacsi mondta a leggazdasosabb az atomenergia a jelenlegi ismeretek alapjan. Ez a fission-t jelenti. Az ev elejen a nemetek bejelentettek, hogy megy a fusion. Azota semmit nem hallottam effelol. Viszont a jelenlegi szennyezo energia rendszerekbe hihetetlen nagy dohany fektettek eddig bele, azokkal mi lesz? Ha olcsobb lesz az energia eloallitas akkor nem kell az olajjal torodni. Esetleg meg beke is lehet belole. Azt pedig ki akarja??? A perovskite is a dobogora kerulhet, ha sikerul megoldani a problemakat.
csakafidesz
2019-10-31 at 01:05
Teller Ede az összes atomerőművet 100 méter mélyre vinné le. De a legnagyobb probléma a hűtés. Mert az atomerőmű sokkal koncentráltabb hőt termel, amit közvetlenül részben lehet felhasználni, ezért folyamatos hűtést is igényel.
Magd@
2019-10-31 at 08:39
Antarktisz!
Oszt onnan szállítjuk a tenger fenekén lefektetett csövekben.
Az ember találékony.
zsuzsi
2019-10-30 at 20:27
akkor remélem mától gyertyafénynél vacsoráznak és bicikli dinamóval töltik a laptopot és mobilt!
Egyszerű_hozzászóló
2019-10-30 at 20:21
LMP! Kissé le vagytok maradva! Németországban a zöldek, akik állítólag olyanok mint ti, azért tüntetnek, hogy indítsák újra az atomerőműveket, mert amit az atomerőmű helyett használnak most az jobban tönkreteszi a földet, és a klimát, nem beszélve arról, hogy sokkal-sokkal többe is kerül… Erről ennyit!!!! Talán nem ártana egyeztetni néha, mielőtt előadjátok a a nagy halált!!!!
Z-KOM
2019-10-30 at 20:41
Fölvan akadva a lemezük ezeknek a deformált képű agyalágyúknak . Egy a cél a Miniszter Úrnak és Magyarországnak keresztbe tenni .Azt mondja ez a ufós LMP – Nem jó , és milene a jó szerinte , azt nemtudja de valamit kikell találni! No erre varjon gombot ezért van megválasztva ez hülye a bandájával és szedi a miliókat ? Remélem hamarosan eltünnek eről a fődről az összes bal oldal söpredék …..
zolatiguszti
2019-10-30 at 21:54
Nincsenek lemaradva mert z a cél hogy mi ne építsünk és vegyük meg tőlük vagy a Franciáktól az áramot!Hát régen mi volt?
Dobi56
2019-10-30 at 20:19
Ez a hülye mást javasol mint az atom energia.De mit te nagyon zöld ökör?
anonymus
2019-10-31 at 08:03
Az nem érdekli. Az ilyen, dackorszakban megrekedt nagyra nőtt kiscsoportosoknak az öncélú hiszti a léte.
Magd@
2019-10-31 at 08:35
Biztos még toppantanak is hozzá a lábacskájukkal!
Vagy a földre verik magukat!
Ja azt nem, mert még bibis lesz valamelyik testrészük, amit védeni kell.
Gyula
2019-10-30 at 20:12
Az LMP gondolom felvállalja 2050-ig a dinamó tekerését, mert csak akkora várható a fúziós erőmű megépítése, már ami a DEMO-t illeti. Paks köszöni szépen, egyébként jól van 5-6 blokkja feltehetően fúziós energia lesz már, ha minden jól megy.
csakafidesz
2019-10-31 at 01:01
A magfúzió során is szabadul fel gamma sugárzás!
Bakonyi Gábor.
2019-10-31 at 07:11
Az atomerőműveknél nem az az érdekes, hogy van-e gamma sugárzás, hanem az, hogy mi lesz az atomhulladékkal!
A zöld mozgalmak népitrást kínálnak föl a fejlődés helyett, bár ezt nem mondják ki nyíltan…
Aromo a fékezhetetlen
2019-10-30 at 20:09
Attila: 5-ös.
Kétes
2019-10-30 at 20:07
Putyinoztak, meg Paks II-őztek egy jót, azután hazamentek és feltekerték az orosz gázt, mert az idő hidegre fordult.
Magd@
2019-10-31 at 08:31
Á ezt nem hiszem, biztos közös tornaórát tartottak, hogy ne fázzanak!
Mindenki mindenkivel. Így születnek a társelnökök.
Kriszta
2019-10-30 at 20:03
?
varga eszter
2019-10-31 at 09:25
hát ez a Mézga Géza honnan került elő? Tényleg ilyen fazonok gondolkodnak a nagypolitikáról, hiszik, hogy lesz beleszólásuk? Hihetetlen.de egyben félelmetes is.