Megbukott a mesterterv – örömködik Varga Zoltán, a Gyurcsány-párt országgyűlési képviselője közösségi oldalán, akinek legkiemelkedőbb politikai teljesítménye eddig az volt, hogy a debreceni önkormányzat közgyűlésében alufóliából készített sisakot vett a fejére. Varga ezúttal ugyan nem tekert alufóliát a fejére, de mégis felkeltette a figyelmet vasárnapi facebookos bejegyzésével, amiben arról értekezik, hogy a BMW elhalasztja debreceni gyárának megépítését.
Varga Zoltán valószínűleg szereti, ha róla szólnak a hírek és ezért mindent meg is tesz: előfordult, hogy alufóliát tekert a fejére sisak gyanánt, néhány héttel ezelőtt pedig járványügyi szakértőként feltűnősködött egy bizottsági ülésen – amíg Menczer Tamás államtitkár le nem állította. Mindezek ismeretében talán nem meglepő, hogy Varga a Demokratikus Koalíció képviselője, aki vasárnapi bejegyzésében ezúttal arról értekezett, hogy a BMW elhalasztja debreceni gyárának megépítését. A gyurcsányista politikus információinak hitelességét természetesen mi semmiképpen nem kérdőjelezzük meg, de az mégiscsak elgondolkodtató, hogy néhány nappal ezelőtt a BMW képviselője Papp László polgármester és Szijjártó Péter külügyminiszter jelenlétében az építkezés helyszínén jelentette be, hogy a cég továbbra is elkötelezett a debreceni gyár felépítése mellett. A pár hónapos csúszás csupán a járványhelyzet miatti korlátozások negatív hatásaként jelentkezik – tehát nem tudatos döntés eredménye, mint ahogyan azt Varga vizionálja.
Minden fél tartja az ígéreteit, és teljesíti a kötelezettségeit, a 2018 nyarán bejelentett, gyárépítésről szóló szerződés 2020 június végén, módosítás nélkül hatályba lép
– hangsúlyozta Debrecenben Szijjártó Péter. Hozzátette: a beruházás értéke több, mint egymilliárd euró, amelyhez a magyar kormány 12,3 milliárd forintos támogatást nyújt. Elmondta, hogy a világjárvány okoz néhány hónapos eltolódást a világgazdaságban is, ezért természetes, hogy az építkezés menetrendjét néhány hónapos “tól-ig” határral módosítani kell. Hangsúlyozta: olyan kérdés nincs, hogy a gyár meg fog-e épülni, és olyan kérdés sincs, hogy el fog-e kezdődni az építkezés, mert az építkezés elkezdődött. (Reméljük, így már Varga számára is érthető, hogy kicsit korai volt annak örülnie, hogy nem jön létre a beruházás.)
A debreceni BMW-beruházás bejelentése óta a gyárépítés első fázisa zajlik, ami az előkészítő munkálatokat és az infrastrukturális beruházásokat jelenti. A gyár helyszínéül kialakított négyszáz hektárnyi területen több hónapja dolgoztak és dolgoznak, több, mint 2 millió köbméternyi földet mozgattak meg, 123 kilométernyi vezetéket építettek be a földbe, 12 kilométernyi vizesárkot ástak ki a munkások, a leendő épületek stabilitása érdekében pedig 500 cölöpöt helyeztek le.
Forrás: Facebook
Facebook
Twitter
YouTube
RSS