Évtizedek óta tudható, hogy elavult a HÉV-flotta Hegyi Zsolt a MÁV új vezérgigazgatója szerint, azonban a fejlesztési projektek most már elindultak, és jó ütemben haladnak. Minderről Hegyi hétfői interjújában beszélt, ahol kitért arra is, hogy pontosan milyen modernizációkat terveznek az országos tömegközlekedés különböző területein.
Hegyi Zsolt, a MÁV új vezérigazgatója az Indexnek adott interjújában beszélt arról, hogy jelentős fejlesztéseket és átszervezéseket terveznek a magyar vasúti közlekedésben. Hegyi szerint a MÁV jelenlegi helyzetét az elavult infrastruktúra és járműpark jellemzi, különösen a HÉV-flotta esetében, amely évtizedek óta nem esett át komolyabb megújuláson. A jövőbeni fejlesztések középpontjában az automatizálás, a digitalizáció és a költséghatékonyság növelése áll. A vezérigazgató célja, hogy modernizálják a mozdonyflottát és az utastájékoztatási rendszereket, valamint új, fenntartható infrastruktúrákat építsenek ki.
Mint mondta, a legnagyobb probléma, hogy az országos vasúti hálózat és a városi kötöttpályás közlekedés nagy része elavult, ami komoly fejlesztési forrásokat igényelne. Azonban a források szűkössége miatt az ütemezett beruházások elhalasztásával vagy visszafogásával kell számolni. Hegyi szerint az elmúlt évtizedekben túlzottan lassú volt az újítások bevezetése, ezért sürgetővé vált a vasúti rendszer átalakítása.
Az egyik fontos terv a HÉV-vonalak korszerűsítése, mivel ezek jelenleg nem felelnek meg a modern közlekedési elvárásoknak. A jövőben a HÉV-vonalak összekötése a vasúti hálózattal elősegítheti a gyorsabb és kényelmesebb közlekedést. Az új járművek beszerzése és a régi járművek felújítása mellett a pályafelújítás is elengedhetetlen lesz, hogy a rendszer a mai igényeknek megfeleljen.
A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy az utaskiszolgálás minőségének javítása érdekében a MÁV-nak több figyelmet kell fordítania az utazási élményre. Az egyik fontos lépés az utastájékoztatási rendszerek fejlesztése lesz, amelyek lehetővé teszik az utasok számára a pontos és naprakész információk elérését. A digitalizáció részeként a jegyvásárlási rendszereket is modernizálni fogják, hogy könnyebbé és gyorsabbá tegyék a jegykezelést.
Az átszervezés célja továbbá az is, hogy javítsák a MÁV működési hatékonyságát. Ehhez szükséges lesz az adminisztratív folyamatok egyszerűsítése, valamint az automatizált rendszerek bevezetése a mindennapi üzemeltetés során. Az új technológiai megoldások lehetővé teszik a források jobb felhasználását, ami hosszú távon költségmegtakarítást eredményezhet.
A MÁV hosszú távú céljai közé tartozik a fenntarthatóság előtérbe helyezése is. Az új beruházások során fontos szerepet kapnak a környezetbarát megoldások, mint például az elektromos mozdonyok és a zöld infrastruktúra. A fejlesztések nemcsak a vasúti közlekedés hatékonyságát növelik, hanem hozzájárulnak a klímavédelmi célok eléréséhez is.
Hegyi Zsolt teljes interjúját ITT olvashatják.
Forrás, fotó: Index;
Facebook
Twitter
YouTube
RSS