Pesti Srácok

Rogán Antal: a cél, hogy ne kelljen bemenni az okmányirodába semmiért

null

A kormány a héten elfogadta, és decemberre várhatóan elérhetővé is teszik a Nemzeti Digitális Állampolgárság Programot, amely meghatározza a következő évek államigazgatási fejlesztéseit. A Miniszterelnöki Kabinetiroda által elkészített program célja, hogy végre Magyarországon is megteremtse az egyszerű, kényelmes és hatékony közigazgatási ügyintézés feltételeit.

Az Index számolt be róla, hogy a kormány elfogadta a Nemzeti Digitális Állampolgárság Programot, amelynek célja, hogy megteremtse az egyszerű, kényelmes és hatékony közigazgatási ügyintézés feltételeit. A portál szerint a programban a kormány vállalja, hogy megteremti azt az egységes és kiváló felhasználói élményt nyújtó digitális környezetet, amely jelentősen egyszerűsíti az állampolgár és a kormányzat különböző szervei közötti kommunikációt. Olyan közigazgatási terek jönnek létre a program keretében, amelyek garantálják a személyes megjelenést nélkülöző egyszerű, hatékony digitális ügyintézést a nap 24 órájában. A lap szerint négy digitális alapszolgáltatás jelenti a digitális átállás bázisát:

  • az eSzemélyazonosítás,
  • az ePosta,
  • az eDokumentumkezelés,
  • az eFizetés.

A tervek szerint az átlátható módon használható mobiltárca segítségével bejelentkezhetünk a digitális állampolgárság platformra, elkészíthetjük az adóbevallásunkat, támogatásokat igényelhetünk, vagy éppen kezelhetjük az ePosta-felületünket.

PestiSracok facebook image

– fogalmazott Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter. Rogán aláhúzta: az ütemterv alapján 2026-ra szinte minden közigazgatást érintő ügyünket képesek leszünk online intézni. Az első, nagyobb prioritást élvező ügyintézések fejlesztése 2023-ban elkezdődik, az irattárca már 2024-re meglesz.

Forrás: Index; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu