Szakács Árpád újságírót, a Kinek a kulturális diktatúrája? című, nagy port kavart leleplező cikksorozat szerzőjét, a Kárpátia Stúdió könyvkiadó alapítóját kérdeztük a Színház- és Filmművészeti Főiskola átalakítását övező, lassan már két hónapja tartó állóháborúról, és a háttérben megbúvó, múltban gyökerező politikai törekvésekről, mozgatórugókról. Szakács Árpád szerint a mostani helyzetért sajnos a jobboldalon is kell felelősöket keresni, hiszen többen is hozzájárultak ahhoz, hogy a balliberális oldal mára egy üzenetet, jelképet tudott kreálni az ügyből. Bár sokak szerint az SZFE ügye még mindig „csak” egy felsőoktatási intézmény körüli vita, az interjúban szóba került az is, hogy a valóságban ez a legújabb front a balliberális és a nemzeti oldal között folyó harcban, amelyben, mint fogalmazott, „egy győztes lesz, vagy mi, vagy ők. Harmadik alternatíva nincsen!”
Bár nem szeretnélek a fogadatlan prókátor szerepébe kényszeríteni, de mégis feltenném a kérdést: ha rajtad múlna, hogyan oldanád fel ezt a lassan már megoldhatatlannak tűnő, az SZFE-t körülvevő patthelyzetet, van-e valamilyen elképzelésed arra nézve, hogy mi lesz, mi lehet a megoldás?
Első körben a legfontosabb tisztázni, vajon mi lehetett a szándéka annak, aki személy szerint letette az asztalra az SZFE-vel kapcsolatos elképzeléseket. Az elmúlt hetekben rengeteg helyen jártam az országban. A visszajelzésekből az a tapasztalatom, hogy a saját táborunk egyáltalán nem érti, miről van szó. Ezzel szemben a másik oldal nagyon is érti, sőt, dobbantóként használja ezt az ügyet a jobboldal elleni háborúban. A szándék tisztázása után a következő kérdés, hogy az illetékesek miért így kezdtek hozzá? Tudom, utólag könnyű okosnak lenni, de ebben vajon nem lehetett volna előtte is? A kultúra területe közismerten egy aknamezőhöz hasonlít, elég egy rossz lépés és komoly károkat lehet szenvedni. Színházi fronton az elmúlt tíz évben szó szerint minden csatát elvesztettünk, Székesfehérvártól Miskolcig a balliberális hangadók hegemóniája tarolt le mindent. Ilyen előzmények után vajon kik és miért gondolhatták, hogy a balliberális oldal létezésének alapját, a legfontosabb várukat, a képzés területét be lehet venni? És ha bevesszük, akkor utána mi lesz? Megkérjük a kirekesztés feketeöves balliberális bajnokait, hogy fogadják be az SZFE végzőseit?
A jobboldal már foglya lett az SZFE-háborúnak
A balliberális oldal most egyfajta üzenetet kreált a dologból. A jobboldal pedig a helyzet foglya lett, pont, mint egy krokodil, akinek valami fondorlatos csel révén egy seprűnyéllel kifeszítették a száját. Gyakorlatilag harcképtelen, de azért a megközelítése életveszélyes. A balliberális oldal cápái egyelőre messziről hencegnek: íme, legyőzhető a krokodil. Fontos megjegyezni: ezt a seprűnyelet nem a baloldal tette oda, ahol van, hanem közülünk valaki. Lassan két hónapja látszik, ez a probléma magától nem fog megoldódni, és az eddigi kísérletekkel pedig inkább a saját helyzetünket gyengítettük. Megy a kifárasztási művelet, de sajnos a másik oldal hangadói nem tudnak elfáradni ebben a küzdelemben, azért sem, mert jobb erőnlétben vannak, nagyobb a rutinjuk, tapasztalatuk és az előttük álló nagy politikai változás kezdő dominóját látják az SZFE-botrányban. A megoldást illetően valóban nem szeretnék a fogadatlan prókátor szerepébe kerülni. Nemcsak erre a helyzetre, hanem általánosságban érvényes az a mondás, hogy az ókori görögök óta csak körforgás minden. Nincs olyan jelenkori politikai stratégia, ami és aminek az ellenszere ne lenne benne például Thuküdidésznek A peloponnészoszi háború című könyvében.
Érzékelhető, hogy egyre gyakrabban jelennek meg olyan hangok – elsősorban jobboldali értelmiségi körökből –, melyek szerint itt lenne az ideje elmozdulni a kompromisszumok irányába. Alapvetően egyetértesz ezekkel a véleményekkel?
Ez attól függ, milyen perspektívából nézzük az eseményeket. Az 1789-es francia forradalmi őrjöngés óta tapasztalhatjuk, hogy egy rendszer, egy társadalom lerombolása mindig és kizárólag a kultúrán keresztül kezdődik. A kultúra diktatúrája című könyv fülszövegébe írtam, hogy az állam, a hagyomány, a szakralitás, a társadalmi tartópilléreinek szétverése, erejének meggyengítése, erkölcsének megsemmisítése a kultúrán keresztül ugyanolyan stratégiai művelet, mint a hadászatban alkalmazott egyéb taktikák. Földi László ezerszer elmondta, háborúban állunk, ezt pedig új módszerekkel vívják. Ebben egy győztes lesz, vagy mi, vagy ők. Harmadik alternatíva nincsen. Ebből a szempontból minden kompromisszum árulás, a gyengeség és a gyávaság deklarálása. Ha rókát akarsz fogni, légy ravaszabb a rókánál. Kompromisszummal eddig soha egy rókát sem fogtak meg.
Nem ismerjük a történelmet?! Ezek ugyanazok…
Az elmúlt hónapokban több parlamenti képviselő meghívására körülbelül ötven polgármesterrel találkoztam. Jól látható, hogy vidéken nincs veszélyérzetük az embereknek. Pedig a magyar mondás is azt tartja: jobb félni, mint megijedni. A kultúra a balliberális világkép harci terepe. A jövőt az dönti el, hogy most mi határozza meg az emberek életérzését és világlátását. A balliberális világmegváltók egyes számú törvénye, hogy a lét határozza meg a tudatot. Ebből indult ki Marx is. Ha a léttel kapcsolatos életérzést a kommunikációs csatornákon felül lehet írni, nyert ügyük van. Hiába élünk jobban, hiába vagyunk sikeresebbek, ha nem így éli meg a többségi társadalom. Ilyenkor szoktak hatalomra kerülni a felforgatók. Amikor a balliberálisok helyzethez jutottak, mindig káoszt, anarchiát, tömeggyilkosságok sorozatát hozták magukkal. Ez fog következni most is. Nem ismerjük a történelmet, a társadalom nincs tudatában annak, hogy ezek ugyanazok, akik 1918-ban és 1919-ben és 1945 után majdnem kivégezték az országot. Azt ígérték, megvédik a hazánkat, ehelyett leszerelték a hadsereget és rongyként odadobták az ellenségnek. Azt hangoztatták, több pénzük lesz az embereknek, ehelyett mindenkitől elvettek mindent. Több szabadságot ígértek, majd a legsötétebb diktatúrát hozták el a magyarok számára. Tollas Tibor, a XX. század egyik legnagyobb költője már 1953-ban figyelmeztetett: „Ha nem vigyáztok, az egész világon / Bebádogoznak minden ablakot!” Börtön, terror, gyilkosság, ez a balliberális világ öröksége.
Vidnyánszky Attila nyilatkozataiban többször tesz utalást arra, hogy az SZFE problémája valójában egy negyven év alatt felgyülemlő problémahalmaz, és ezt a két ügyet együtt, egy csomagban kell kezelni. Mi a véleményed erről a megközelítésről?
Én rengeteg ügyben tisztelem Vidnyánszky Attila véleményét, ezzel is tökéletesen egyetértek. Talán abban egészíteném ki a magam álláspontjával, hogy a mai események meghatározzák a következő negyven év történéseit is. Ezzel párhuzamosan hiányérzeteim is vannak. Miért Vidnyánszky Attilának kell az első sorban hadakoznia? Hol vannak a többiek? Ilyenkor derül ki igazán, hogy az elmúlt tíz évben nem volt kultúrpolitika. Nincs jobboldali kulturális hálózat. Hol van az egységes jobboldali értelmiség? Jól láthatóan gyáván hallgat, tisztelet a nagyon kevés kivételnek. Az űrt pedig a balliberális oldal betöltötte. Az SZFE most a baloldali lázadás fellegvára. Ennek minden eleme meg van írva a fő felforgatónak, Szrgya Popovicsnak az Útmutató a forradalomhoz című kátéjában. Ukrajnától Egyiptomig az általuk vezényelt lázadási technikákat egy multinacionális cég termékéhez hasonlította. Ez pontosan így van, hiszen ezek ugyanolyan importlázadások, mint a multitermékek. Azt hangoztatja, hogy lázadást nem lehet kirobbantani szimbólum nélkül, ehhez kell egy logó, amit mindenki ért. „A márkának reklám kell, ami szimbólumokon alapul” – írja. Ami szimbólumként Szerbiában, Egyiptomban az ökölbe szorított kéz volt, nálunk ezt a szerepet tölti be a nejlonszalag, amivel körülvették az épületük bejáratát. A tetteik következménye kapcsán nem árt, ha vigyázó szemünket például Ukrajnára, Egyiptomra, Líbiára és Szíriára vetjük. Jobb lett a társadalomnak azóta? Van fogalmunk arról, hogy hány ember halt meg, hányat üldöztek el, tettek földönfutóvá ezek a mesterséges, titkosszolgálatok által generált forradalmak?
Ez még mindig Lukács György kommunista tömeggyilkos frankfurti iskolája
Valószínűleg kevés kultúrában és történelemben jártas jobboldali gondolkodó vitatkozna azzal az állítással, hogy napjaink kulturális közéletét még mindig a Kádár János kultuszminisztere, azaz Aczél György regnálása alatt szocializálódott elit uralja. Egyetértesz ezzel az állítással?
Csak akkor, ha Aczél szerepét egy hálózatrendszerbe illesztjük. Az ő tevékenysége valaminek a folytatása, ez pedig nem más, mint Lukács György kommunista tömeggyilkos frankfurti iskolája. Ez a balliberális kezdeményezés 1920 után azt tűzte ki célul, hogy a kultúrában el kell foglalni azokat a hálózati pontokat, amelyekkel befolyásolni lehet a társadalmat. Ebbe minden beletartozott, az egyetemektől a filmen át a színházig. Országokon átnyúló hálózatokat hoztak létre, amelyre emblematikus példa az SZFE esete is: a hálózat riadóztatta nemzetközi kapcsolatait, akik azonnal beálltak a sorba, erőt demonstráltak, szolidaritást vállaltak, még vonzóbbá téve az anarchiára épülő lázadásukat. A frankfurti iskola az alapja mindennek, a forradalmak, felforgatások ebből a kulturális attitűdből táplálkoznak. A kultúrát politikai propagandaként használják, Magyarország ebben is mintaállam.
Érezhető, hogy a liberális elit, az SZFE-t övező értékvitára megpróbálja ráhúzni, hogy ez jobbára a színvonaltalan jobboldali konzervatív erők és a színvonalas balliberális oldal között feszülő ellentét. Elsősorban Fullajtár Andrea legutóbbi, tabletről előadott, hibáktól hemzsegő Nemzeti dal-szavalásának tükrében kérdezném: mi a véleményed erről?
Ez nem értékvita. A balliberális kulturális oldal ma már egyáltalán nem tud értékeket teremteni. A kortárs irodalmi szerzők olvasása közben olyan érzése van az embernek, mintha fűrészport rágna. Emészthetetlen szövegtenger az egész. A filmes világukra a kutya sem kíváncsi, a Filmalap által támogatott filmjeik nézettsége kritikán aluli. Ez is jó bizonyíték arra, hogy számukra a művészet puszta megélhetési öncél, egy lázadási terep, közben a saját táboruk sem nézi, olvassa őket. A balliberális kultúra olyan, mint egy átcímkézett, új csomagolással ellátott, lejárt szavatosságú termék: régen viszonylag tartalmas volt, de ma már állateledelnek se jó. Amit lehet, lehúz a sárba. Ezt tette a színházi világgal is. A mocskos, durva beszéd terjedése kapcsán a színházi világnak nagyon komoly felelőssége van. Az Átriumtól a Játékszínen át a Radnótiig egyes előadások feldolgozásai olyan stílusban jelennek meg a színpadon, amitől egy focimeccs legdurvább hangnemű közönsége is elpirul. A homoszexualitás, a gender, az aberráció melegágya lett a művészet. Nem véletlen, hogy ezen a területen van a legtöbb szexuális zaklatási botrány. Minderre csak hab a tortán, ahogy a színházi világot belengi a korrupció, nemcsak a tao-pénzekből csaltak el milliárdokat, hanem átláthatatlan és zűrös a színházak egyéni gazdálkodása is. Tisztelet a kevés kivételnek. A háttérben az van, hogy egy velejéig romlott társaság züllött életvitelét akarja erkölcsi etalonként eladni.
Szakács Árpád 1980-ban született Köröstárkányban. Újságíró, szerkesztő, könyvkiadó, kommunikációs szakember. 1998–2001 között a Nagyváradon megjelenő Bihari Napló és az Erdélyi Napló munkatársa. 2001-től a Magyar Nemzet igazságügyi szakújságírója. 2004-től a Reggel című napilap újságírója, szerkesztője. 2005-ben az Axel Springer központi szerkesztőségének újságírója, szerkesztője. 2008–2016 között több lap- és könyvkiadó vezetője, főszerkesztője. 2016–2020 között a Mediaworks nyomtatott megyei napilapjai központi szerkesztőségének főszerkesztője. Nevéhez köthető a Kinek a kulturális diktatúrája? című, 2018-ban megjelent cikksorozat, amely az utóbbi évtizedek legnagyobb visszhangot kiváltó tényfeltáró írása volt. A sorozatról hírt adtak a Reuters, a BBC, a dpa és más külföldi sajtóorgánumok oldalai is. 2020-ban a Magyar Nemzetben elindította az úgynevezett szabadkőműves-vitát, amelyre több, mint száz éve nem volt példa. Szakmai elismerései: Csepel Örökség-díj (2014), Eötvös József-sajtódíj (2018), Petőfi Sándor Sajtószabadság-díj (2018), Lovas István-sajtódíj (2019), Lancea Regis-díj (2020). Az általa vezetett szerkesztőség munkáját 2019-ben Érték és Minőség Nagydíj Kommunikációért Nívódíjjal ismerték el a Parlamentben.
Fotók: PestiSrácok/Horváth Péter Gyula
Namond
2020-10-30 at 02:54
Nem kell SZFE.
Karácsony Márta
2020-10-29 at 23:53
Ezek a fiatalok se nem szerencsétlenek, se nem átvertek… Alaposan agymosott termékei egy aczélkövületű társaságnak. Nem alkalmasak szinészettel foglalkozni, nem alkalmasak magyar diákoknak. Csepűrágó bohócok gyülekezete.
Döme
2020-10-29 at 23:16
Hibát, hibára halmozott a kuratórium, amiből jól kijönni majdnem lehetetlen. Illetve ki lehet, csak az egész gubancot gordiuszi csomónak kell tekintenünk. Egy új intézményt kell létrehozni, 2021. februári kezdéssel. A jelenlegi SZFE-nek pedig ki kell számlázni az épületek bérleti díját.
Ubul
2020-10-29 at 23:04
“Egy művészképző legfeljebb főiskola lehetne”. De ezek az SZFE-n belül doktori képzésben gondolkodtak. Kész röhej!
Magyar Gyula
2020-10-29 at 22:01
Vidnyánszkit nem szabad visszahívni. Az egyenlő lenne a vereséggel. Teljesen mindegy, hogy ki lenne helyette a lényegen nem változtatna.
Csak baloldali vezetők, tanárok, színészek, diákok alkotják az Szfe-t. Szerintük ez demokratikus. Akkor az is ha mindenki jobboldali. Vagy nem?
Brezsnyevnek smúzoló ember vezeti az iskolát? Ez olyan mintha Kádár lenne ma a miniszterelnök. A kifáradásig hagyni a szerencsétlen, átvert fiatalokat, hátha rájönnek, hogy ők evezősök a gályán, amin a kommunisták a fedélzeten nyomulnak előre.
Esvány
2020-10-29 at 21:23
Nem tudom, hogy mi lesz a vége. Abban bízom, hogy az eszefe diákjai is megtanulják saját bőrükön Murphy egyik törvényét, amelyik úgy szól: “A játékból kiszállni nem lehet, a játékban nyerni nem lehet!”. Különben mitől egyetem az eszefe? Egy egyetemen, UNIVERSITAS sokféle tudományt kéne oktatni. Pl: természet tudományt, társadalom tudományt, stb. Egy művészképző max főiskola lehetne. Persze akkor nem kapnának az “oktatók” olyan magas bért, mint egyetemi oktatóként. Ez is egy a kádári örökségek közül.
helena
2020-10-29 at 21:16
Semmifele kompromisszumot nem szabad kotni azokkal, akik nyiltan a kormany ellen lepnek fol, azon kormany ellen, ami a SZFE-t is fenntartja. Ez a botrany a kulturharc resze, ahol sajnos nem a konzervativok allnak nyeresre. Nagyon surgosen meg kell szuntetni az olyan muveszek es intezmenyek tamogatasat, akik a markukba rohogve allampenzen szunet nelkul mocskoljak a kormanyt es a konzervativ ertekek kepviseloit. Itt az ideje, hogy befogjuk ezeknek a botranykelto, rombolo senkihaziaknak a szajat!
oshon
2020-10-29 at 21:15
Gáborné Kövi (f) Pontosan !
Torockó
2020-10-29 at 20:33
Hatalmas segítség lehetne a versengésben, ha megismertetnénk azt az elképzelhetetlen minőségi különbséget, ami a nemzeti kötődésű (SZFE-n nem tanító) Oberfrank Pál és Fullajtár Andrea a nemzetietlen, liberális (SZFE-n tanító) versmondása között van (mindketten Jászai díjasok….)
Oberfrank a sátoraljaújhelyi Turul emlékmű avatás és Trianoni megemlékezésen (2020) döbbenetes, megrendítő előadásban mondta el Dsida Jenő Psalmus Hungaricus-át. https://mediaklikk.hu/video/2020/06/06/dsida-jeno-psalmus-hungaricus-oberfrank-pal-eloadasaban/
És Fullajtár (Nemzeti dal, Petőfi) makogó felolvasását, tabletről, a legutóbbi, október 23-i liberális ünnepgyalázáson. A Pesti TV csinálhatna egy 30-45 perces műsort – Szakács közreműködésével – hogy lássa az ország mekkora a szakadék a nagyképű, libsi “szakma” és a magyar művész, művészet között. Nagyon ütős lenne! Komolyan ajánlom….
bl
2020-10-29 at 20:08
Azzal sincsen semmi baj, ha az SZFE-sek nyernek. Marad minden a régiben és tovább kell keresni a jobboldali értékeknek terepet nyitó felületeket. Nincs világvége!
Világvége a balliberálisoknak van mindenképpen, mert senki se kíváncsi már rájuk és nem képviselnek már semmit. Az a tény, hogy 1000 pszichológus aláír egy 3 éveseknek is írt gendermesék mellett kiálló kiáltványt és közben virtuálisan kivégzik az egyetlen ellene felszólalót azt jelzi, hogy valószínűleg teljes győzelmet fognak aratni a színészek is. De hiába, ezt már ők is érzik. A kognitív disszonanciájuk megpiszkálása megtörtént, egyre nagyobb hazugságokkal tudják csak majd leplezni. Ez jó nekünk. Bele kell őket tolni a falba, ha nem akarnak Bessenyei, Sinkovits, Latinovits, stb örökébe lépni. Érezni fogják.
halacska
2020-10-29 at 20:06
Vagy két nyertes lesz, vagy egy sem.
odu
2020-10-29 at 19:58
Azt azért ne gondoljuk, hogy jókedvükbe vannak beszalagozva a zárt épületbe a “színészek”. Egyenlőre nincs elég követő balek a nagy, nyílt, “ütős” térfoglaló balhéhoz.Szerencsére a propagandájuk az index példája is mutatja nem hatékony. Sok látogató, de alacsony hatásfokú az uszítás.
Analógiában Antalék ellen ilyetén időben a választások előtt már nagy tömegeket sikerült felhergelni.
Centrumerő
2020-10-29 at 19:48
Márpedig a balliberális entitást-kiiktatni nem lehet-csak legyengíteni-és aztán felmutatni-.
heman
2020-10-29 at 18:53
A jelenlegi állás szerint már nincs helye kompromisszumnak. Hatalmas stratégiai hiba lenne.
Centrumerő
2020-10-29 at 18:41
Nem kell gyászos hangulatban lenni-Koncz Zsófia győzött-pesten pedig haloványka lett a tünci.Fullajtár hölgy bealudt , versolvasás közben.
Centrumerő
2020-10-29 at 18:39
Lényegében-politikailag tekintve-megnyertük az SZFE-ügyet-mert Fullajtár művésznő nem generált forradalmi érzületet, és kevesen csatlakozgattak.Vidéken pedig Jakab elvtárs padlót fogott.
Centrumerő
2020-10-29 at 18:37
Polgárháború nem tud kitörni, mert a lakosoknál nem nagyon vagyogat fegyver.Maximum a vidéki Fideszeseknél kasza.A másik oldal esetleg egy vaskosabb Lukács-kötettel tudna előjönni.
vélemény
2020-10-29 at 18:34
Az egyetemen csak a szervezti és működési szabályzatában foglalt tevékenység folyhat.
Napnál is világosabb, hogy pl. ”… vallási és világnézeti tanítások igazságáról nem foglal állást, vallási és világnézeti kérdésekben semleges marad… pártoktól független … helyiségeit politikai célú szervezet, mozgalom vagy ezekhez kötődő szervezet részére működési vagy rendezvény célra nem engedi át, biztosítja az oktatás és az intézmény teljes politikai semlegességét …”
A színházi, recsegő deszkákon, a társadalom hátán folyó idétlenkedés egy viszonylag friss
circus hungaricus, aminek – a törvények következetes érvényesítésével – azonnal véget kell vetni.
Miért történhet a magyar társadalomban egy ilyen irritáló anomália?
Válaszul végig kell lapozni történelmünk néhány szennyoldalán jól látható bolsi megszállást,
a szocialista erkölcsöt- embertípust, a magyar társadalom tartó plléreinek évtizedes szétzúzását, a vagyonelkobzásokat, kitelepítéseket, Andrássy út 60-at, Recsket, … meleg csákányváltást, a büntetlen szemkilövetéseket, stb.
A társadalmi züllöttség melegágyából kikelt kígyófiókák és ”mestereik” igyekeznek sikerre vinni a számos helyen elkezdett ultraliberálisvörös, káoszteremtő stratégiájukat, jól kihasználva azt a sajátos helyzetet, hogy a magyar Jogállamiság sokat cibált épülete nagyon huzatosan funkcionál.
A rapszódikus üzemeltetés, a hiányos karbantartás csőtörésekkel, dugulásokkal egyáltalán nem teljesíti az állampolgárok elvárásait.
Ideje végre megfelelő helyre irányítani az egyre szaporodó kígyófajzatokat, mert aki védi a tevékenységi körébe tartozó és nyilvánvalóan elkövetett hibákat, az további hibákat követ el.
Centrumerő
2020-10-29 at 18:34
Ez átgondolt taktika. Az a lényege, hogy az ellenség össze-Gyurcsányozza magát.Illetve össze-Jakabozza.Ez meg is van.
tokabat
2020-10-29 at 18:33
Szerintem tűntetést kéne szerveznie a jobboldali közösségeknek az egyetem foglalók ellen. Ha lenne ott százezer ember akkor lenne esély. Csak lehet hogy akkor polgárháború törne ki…
Ekeke
2020-10-29 at 18:25
Egyetértek Szakács Árpáddal.Aki nem mellesleg bátor tényfeltáró sorozatával igen komoly kockázatot vállalt.
A jelenlegi kormány, három kétharmad után is gyáva, megalkuvó és fatoku.Pont mint 98-02 között mikor”gesztusokat gyakorolt ak”.Mi lett a vége? Kejjel nyírtak ki mindent ezek.Haboruban ne kérj és ne kapj kegyelmet.A jó békéhez pedig megnyert háború kell.
Namond
2020-10-29 at 18:20
Kedves Árpád!
A győztes Orbán Viktor lesz, hiszen neki semmi köze az egész SZFE ügyhöz.
K
2020-10-29 at 18:17
Királytigris
2020-10-29 at 17:51
A diákok és a tanárok nem foglalhatják el az iskolát. Ehhez nincs joguk.
A “jogi szakértők” cinikus és cinkos szemforgatása is érdekes.
A jogászok cinkos segítése nélkül már rég megoldódott volna minden probléma.
A jogászok szabotálják a megoldást.
figaro
2020-10-29 at 18:15
Egyetertek tobb elottem szoloval:az allamnak ki kell vonulnia a szinhaz es filmaszakma anyagi es egyeb tamogatasabol.Privatizalni kell a szineszoktatast is.Igy sulyos milliardokat sporol meg az allam.Eljenek meg a paicrol.Az jobboldali kormany a mecenas mikozben a szinhazak es a filmesek donto tobbsege kemeny kormanyellenes propagandat folytatnak az adofizetok penzen.Kozben az “alkotasaik”minosithetetlenek.Az SZFE-s dologban a kormanynak nem volt es nincs kimeneteli strategiaja ebbol a helyzetbol.Ultimatum,azutan semmi.Ha ultimatumot adsz es azt visszautasitjak akkor a visszautasitas utan akcionak kell lennie.Semmilyen akcio nem volt.A kancellar vaktoltennyel lovoldozott.Felforgatok:kuratorium 3:0.Ezt mint Fideszes szavazo szomoruan allapitom meg.Veszett fejsze nyele.A jobboldali szavazok zavarban vannak amikor ezt az orbitalis tehetetlenseget latjak a kormany reszerol.Vagy valamit mi kisemberek nem tudunk.
Poppy
2020-10-29 at 18:13
Minden szava igaz.
Nincs kompromisszum, nincs tovább állami finanszirozás.
Ez komoly harc a polgarok ellen, komoly külföldi ügynökök íranyítása mellett. Kezeljük így az ügyet.
smarton
2020-10-29 at 18:00
“Hesslerezredes
2020-10-29 at 17:44
Árpi tévedsz!
Van harmadik megoldás.
Az Állam alapít egy másik színész stb. képzőt.”
Sőt! Ezt maguk hangoztatták, csak elhalkult már ezt a hang.
Sőt, a Wesley Főiskola, Iványi Főiskolája fel is ajánlott nekik, hogy menjenek oda önálló karnak.
No de ezek a teljes állami pénzt csak maguknak akarják. Eszükbe sincs pl. a Wesley szűkösségében létezni. Ugyebár Iványi tartozása százmilliós. Ott nem lenne busás fizu és szabadon elköltető pénz.
smarton
2020-10-29 at 17:56
talán
“Minek kellett belekezdeni, ha nem tudták mit és hogyan akarnak elérni? Vagy tényleg azt hitték, az ellenség saját fellegvárában legyőzhető?”
Nem érte őket váratlanul, sőt. Hiszen más egyetemek már átestek ezen, pl. a Moholy-Nagy Képzőművészeti Egyetem.
Volt idejük kitalálni, hogy mit csináljanak, hogy egy zárt gittegylet maradjanak, ezért kellett a nyári tábor is a diákoknak.
Királytigris
2020-10-29 at 17:51
K!
Teljesen korrekt hozzászólás! Maximálisan egyetértek!
Most már csak az a kérdés, hogy a kormány hogyan reagál, mert az nem megoldás, hogy létrehozok egy kuratóriumot, mindent rásózok Midnyánszkyra, megígérjük, hogy balhézzatok nyugodtan, mi nem lőjük ki a szemeteket mint Gyurcsány, aztán mint Pilátus, mosom kezeimet. Ez a hozzáállás nem vezet sehova, csak a kudarchoz!
Hesslerezredes
2020-10-29 at 17:44
Árpi tévedsz!
Van harmadik megoldás.
Az Állam alapít egy másik színész stb. képzőt.
Az SZFE-nek nem ad tovább egy vasat sem, tüntessenek, amíg csak jól esik, tartsák el magukat piaci alapon (2 nap után összeomlanak, na jó, pár hónapig még el lesznek Sörös Gyuri pénzén, aztán megunják és hazamennek (copyright by Gy.F.)).
Van névjavaslatom is az új intézményre: Latinovits Zoltán Magyar Nemzeti Színházi, Filmművészeti és Szerzői Jogi Egyetem. Bizony kell ide a szerzői jog is!!
Oszt’ csókolom!
Királytigris
2020-10-29 at 17:43
Megoldás:
Az SZFE-től és a színházaktól az állami támogatást megvonni! Mindenki tartsa el magát abból amit a nézők a jegyekért fizetnek! Akkor sok színház becsődől? Na és?! Szakács Úr cikkét olvasva az jön le, hogy zömében a nemzetrothasztó “művészet” fog eltűnni. Szükségünk van nekünk arra, hogy a színházakban nemzetellenes propaganda, uszítás folyjon állami pénzekből? Érdekünk nekünk az, hogy muníciót adjunk nemzetünk rohasztásához?
Menroting
2020-10-29 at 17:43
Még győzködik magukat hogy ez a vírustól való félelem miatt lehet.
K
2020-10-29 at 17:43
A legjobb megoldás az SZFE megszüntetése, az állami pénzek teljes kivonása a területről.
Ugyanez érvényes az összes többi színházra, és a filmgyártásra.
A liberális baloldal hozzon létre egy magán szín és filmművészeti egyetemet, és tartsa el magát.
A színházak tartsák el magukat, a filmgyártás tartsa el magát.
Túlságosan kicsi ez az ország ahhoz hogy ilyen ráfizetéses vállalkozásokat finanszírozzon az állam.
Egyébként ugyanez vonatkozik a sportra is.
Ausztriában nem támogatja az állam a sportot.
Ezek mind ráfizetéses deficites vállalkozások, különösen az állam szempontjából.
Ezen felül ha az állam mégis pénzt önt ezekbe a vállalkozásokba, akkor nem lehet sajnálkozni rajta.
A színészet és a film olyan liberális uralom alatt van, ami bele fog rúgni a kenyéradó államba, ha az nem liberális.
Ha az állam a kakukktojás liberális színészeknek pénzt ad, akkor számíthat arra hogy beleharapnak a kezébe.
Bármilyen módon fog alakulni ez az ügy, nincs min sajnálkozni, egy szót sem érdemel ez a probléma, nemhogy még állami pénz támogatást.
Menroting
2020-10-29 at 17:40
Én inkább úgy kérdezném hogy miért csak most mertek nekikezdeni ?
Centrumerő
2020-10-29 at 17:39
Alapból nem igaz, hogy minden kompromisszum gyengeség, árulás.
Centrumerő
2020-10-29 at 17:37
Egyáltalán nem vesztett a Fidesz.Az SZFE azt akarta, hogy százezrek menjenek értük utcára-nem mentek-sőt eközben a Fidesz több időközi választást is nyert.
N.A.
2020-10-29 at 17:34
“…minden kompromisszum árulás, a gyengeség és a gyávaság deklarálása.”
N.A.
2020-10-29 at 17:33
“… minden kompromisszum árulás, a gyengeség és a gyávaság deklarálása.”
SpeceBug
2020-10-29 at 17:31
A Fidesz az SZFE ügyét elbukta?
Langyos tettek, semmi konkrétumok.
Vajon ez a cikk már annak a bevezetője, hogy vesztett a Fidesz?
A kezdetektől fogva erős a gyanúm, hogy a háttérben már régen el van engedve SZFE.
De ennek ára lesz 2022-ben..
Centrumerő
2020-10-29 at 17:30
NEM teljesen értek egyet-ugyanis az SZFE összegyurcsányozta magát-világossá tette, hogy a DK-hoz igazodnak, és nem objektív-kívülállók.
Benedek Károly
2020-10-29 at 17:26
A Fidesz-en belül is ott vannak a téglák.
Lásd, akik Vitézynek kedvezve, Orbán ellenében is megtorpedózták Tarlós főpolgármesterségét.
Nahát
2020-10-29 at 17:21
Még egy dolog: amikor jobboldalról állítólag elhangzik, hogy most már tényleg kompromisszumra kellene hajlanunk, akkor gondoljunk bele, hogy a kuratórium eleve kompromisszumos javaslatot tett, miszerint maradhatnak a tanárok, maradhat a tanítás rendje, csak a nemzeti keresztény vonal is kér egy kis lehetőséget. Ez volt a tárgyalási alap, amire Uporék azt válaszolták, hogy mi semmiféle lehetőséget nem kaphatunk, csak a bolsevik oktatás kizárólagossága elfogadható számukra. Így aztán tényleg nehéz dolga van Vidnyánszkynak, ha a másik fél sem tárgyalni, sem egyezkedni nem hajlandó, és kompromisszumról részükről szó sem lehet. Ezért hagyni kell őket kis költségvetésből bohóckodni, mi pedig csináljuk meg az igazi, nemzeti elkötelezettségű, értékteremtő színészképzést, ahol a színészek, a tanulók és a nézők tisztelete, a jó erkölcs és a jó ízlés a minimumkövetelmény!
Nahát
2020-10-29 at 17:11
Szakács Árpád kiválóan jellemzi a helyzetet: “A háttérben az van, hogy egy velejéig romlott társaság züllött életvitelét akarja erkölcsi etalonként eladni. A színházi világot belengi a korrupció, nemcsak a TAO pénzekből csaltak el milliárdokat, hanem átláthatatlan és zűrös a színházak egyéni gazdálkodása is.” A krokodil tátott szájába belevertük a seprűnyelet, de patthelyzet van valóban. Ezt az állapotot nem lehet feloldani egy huszáros vágással, mert a baloldal azonnal utcára vonulna anarchiát szítani. Tudni kellene, hogy a sztrájkoló SZFE-s alkalmazottak például végeznek-e bérszámfejtést, kapnak-e bért a tanárok, az alkalmazottak, a sztrájkolók, kapnak-e ösztöndíjat a tanulók. Benn maradhattak-e a kollégiumban a tanulók az őszi szünetben, el lehetett-e végezni a fertőtlenítéseket. Egy biztos, sem a beígért fizetésemelést, sem a beígért három milliárd forintot nem szabad nekik odaadni. Azoknak, akik nyilatkoztak, hogy készek együttműködni a kuratóriummal, munkát kell adni, de nem a SZFE-n. Én megindítanék egy párhuzamos színészképzést egy új, alternatív, nemzeti oktatási intézményben, elég a főiskola, az egyetem öt éve teljesen felesleges. Három év múlva menjenek ki az életbe. Persze biztosítani kell számukra majd elhelyezkedési lehetőséget is. Ebbe az új állami színészképzőbe aztán lehetne invesztálni, a legjobb tanárokat megfogadni, rendes épületet biztosítani nekik a lepukkant Vas utcai kupleráj helyett. A SZFE nemcsak ténylegesen, de erkölcsileg is koronavírusos, és mint ilyen, nagyon veszélyes, nem szabad a közelébe menni! Hagynám, hogy a SZFE tovább vergődjön ebben az állapotában, amit kizárólag magának köszönhet.
ERZSI
2020-10-29 at 17:07
Ki mit nem ért , azt kellene tisztázni először:
Baloldal érti, mert készült előre szándékos álarc mögé bújással akna munkát végez, már pocok szinten van ( lassan bűz lesz a járatokban).
Jobboldal azt nem érti, hogy amikor hagyják őket, csak még azokat is figyelembe veszik, akiket ez a típusú komédia nem érdekel, ezeknek az embereknek is akarnak valamit nyújtani, ami őket érdekli.
A baloldal szavakban nagyon sokat ígér, de csak ő számít a többi nem , ez az valóság!
Ezt aztán sokan magyarázzák, pedig nincs mit, ezeket a dolgokat valaki vagy észre veszi vagy nem! Mindenesetre, ilyen önző bagázs, mint ez a baloldal, ritkán adatik.
Csak egy dolog mikor a 2/3 -ot reklamálja, hogy a jobboldal szégyellje magát ezért, ők pedig büszkék az összehazudozott kis sikereikre!
kamcsatka
2020-10-29 at 16:59
Vidnyanszkit vissza kell hivni, ideje h belassa, csak akadalya az egesznek. beteg is, szeoen arcvesztes nelkil vonuljon le a pastrol. Majd Kael Csaba megoldja az ugyet.
Feri
2020-10-29 at 16:59
Igen, a KOMMUNIKÁCIÓS CSATORNÁK!!
EZT POFÁZOM ÉVEK ÓTA. CSINÁLJUK MEG A SAJÁTJAINKAT!
De sehol semmi, kivéve a PS-t és Pesti Tv-t.
AZ INFORMÁCIÓ HATALOM. A LEGNAGYOBB HATALOM. (EGY ÚJSZÜLÖTTEK MINDEN INFÓ ÚJ!)
Csorba Erik
2020-10-29 at 16:53
Isten áldjon, Árpi, Téged és Raffay professzort is. A nyerő stratégiát pedig meg kell találnunk.
hivő
2020-10-29 at 16:52
Igen,pontosan erről
van szo és lehet hogy
a 24-k orában vagyunk.
Tudományos libsizmus
2020-10-29 at 16:49
Nekem az tetszett a legjobban, amikor jobb sorsra érdemes Ungváry Krisztián profi történész leamatőrtörténészte Szakács Árpádot, aki soha életében nem állított olyasmit, hogy történész lenne.
Hülyebarom Ungváry észre sem vette a ziccert.
talán
2020-10-29 at 16:49
Minek kellett belekezdeni, ha nem tudták mit és hogyan akarnak elérni? Vagy tényleg azt hitték, az ellenség saját fellegvárában legyőzhető?
Feri
2020-10-29 at 16:48
Kedves Árpád!
A kérdés nem csak rájuk és ránk vonatkozik mint alternatíva. Amúgy globálisan is fel kell tenni, legalább az Euró-atlanti körökben!
Én az utóbbit támogatom. Inkább mi!!!