Mintegy 180 magyar turista rekedt a törökországi Antalyában, akik a Green Travellel szerződtek, ám a hotel nem fogadja őket, mivel az utazási iroda nem fizette ki a szállásköltségüket – értesült a PestiSrácok.hu. A magyar turisták – köztük tucatnyi gyermek és sok idős ember – reggel óta étlen-szomjan várják, hogy rendeződjön a helyzetük, de az utazási iroda csak hitegeti őket. A magyar főkonzul elindult a helyszínre. E sorok írásakor még nem tudni, hol töltik az éjszakát. A lapunknak nyilatkozó turista szerint drámai a helyzetük.
Ma reggel indult el repülővel Törökországba mintegy 180 magyar turista, akik fejenként 2-300 ezer forintot fizettek be egy egyhetes, all-inclusive üdülésre. Szállásuk elvileg az ötcsillagos Hotel Royal Taj Mahalban lett volna, ám a törökországi repülőtéren tudták meg, hogy oda biztos nem mennek, mert szállásköltségüket a Green Travel nem fizette ki. A cég idegenvezetője mintegy háromórás késéssel érkezett meg a magyar csoporthoz, és azt hazudta, balesete volt, ám az utasok megtudták, szó sem volt balesetről, hanem a repülőtér egy másik részén telefonálgatott össze-vissza, hogy hova vigye a turistákat. Mert akkor ő már tudta, nagy a baj, csődbe ment a Green Travel.
Végül az ötcsillagos helyett egy 3-4 csillagos szállodához vitték a csoport egyik felét (mintegy 65-70 embert, köztük tucatnyi gyermek, például egy másfél éves kisgyermek is!), amelyhez a PestiSrácok.hu-nak nyilatkozó hölgy is tartozik. Ám itt sem akarták fogadni őket, csak ha saját maguk kifizetik a fejenként több százezer forintos szállásköltségüket. Jelen állás szerint a hotel egy éjszakára sem hajlandó fogadni a magyarokat. A hölgy elmondása szerint az idegenvezető, és a Green Travel egyik képviselője össze-vissza hazudozott nekik, hitegette őket. A legutolsó ígéret szerint holnap, azaz hétfőn hazaviszik őket. Ám hogy addig hol húzzák meg magukat nem tudni. A törökországi magyar főkonzul közben elindult a helyszínre.
A 180 fős csoport másik részéről, mintegy 110 emberről, akiket egy másik szállodához vittek, egyelőre nincs hír. Amint további információkhoz jutunk az utasok sorsáról, cikkünket frissítjük!
Csődbe mentek
A Green Travel honlapján most már a következő közlemény fogadja a látogatókat:
A Green Holidays Kft. (a Green Travel mögött álló cég – P. T.) sajnálattal tájékoztatja Önöket, hogy a mai naptól nem tudja folytatni utazásszervezői tevékenységét, nem tudja teljesíteni az utazási szerződés szerinti kötelezettségeit. A társaság vagyoni biztosítékát az UNIQA Biztosító Zrt. szolgáltatja. A szükséges intézkedéseket a társaság helyett a biztosító teszi meg. A kárenyhítés módjáról a biztosító dönt. A társaság utazási szerződés szerinti kötelezettségeinek teljesítése érdekében szükséges intézkedések megtétele iránt – a társaság vagyoni biztosítékának terhére – a Kormányhivatal intézkedik a biztosítóval együttműködve. Az utasok a társaság kötelezettségeinek elmulasztásából eredő igényeiket közvetlenül a biztosítóval szemben érvényesíthetik. A társaság kéri, hogy igényeiket a biztosítónál jelentsék be, az alábbi elérhetőségen: [email protected]. A társaság kéri az Utasok elnézését és megértését.
Voltak már problémák a céggel
Nem ez az első komoly probléma a Green Travel háza táján. A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) tavaly november 17-én jogerősen visszavonta a Green Travel Nemzetközi Utazási Iroda Kft. utazásszervezői és -közvetítői jogosultságát. Az utaztató saját weboldalán arról értesítette utasait és partnereit, hogy október 31-én megszüntette az utazásszervezői tevékenységét, és valamennyi el nem utaztatott utasa felé fennálló tartozását rendezni fogja december 6-ig – írta akkori közleményében a Green Travel.
Ám Göktas Merdol tulajdonos-ügyvezető a Világgazdaság akkori cikke szerint próbálta megnyugtatni a kedélyeket. „A Green Travel nem ment csődbe, és nem szűnik meg” – hangsúlyozta akkor. Lépésük hátteréről elmondta, a magyar jogszabályok szerint minden év október 31-ig az utazásszervezőknek az előző három év legmagasabb vagyoni biztosítékát kell igazolniuk az MKEH felé ahhoz, hogy a következő évben folytathassák kiutaztató tevékenységüket, ez esetükben – a 2016-re jelentett összeg után – ismét 1 milliárd 650 millió forint lett volna, amit viszont nem kívántak vállalni 2017-re, tekintve, hogy a 2016-os szezon messze nem a terveik szerint alakult. Végül csőd helyett annyi változás történt, hogy a Green kiemelt partnerhálózatát alkotó Green Pontok – amelyekből országszerte több mint száz van –, a jövőben a Green Holidays Kft.-vel szerződnek a Green Travel Kft. helyett, szerződésük más pontja nem változik.
Fél évig tartott tehát ez az átmeneti helyzet, és a Green Holidays csődbe ment…
Facebook
Twitter
YouTube
RSS