A Schedl német autóipari vállalat 40 milliárd forintos beruházása nyomán 160 új munkahely jön létre Debrecenben és Kecskeméten – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken, Budapesten.
A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető azt közölte, hogy a cég zöldmezős beruházást hajt végre két helyszínen, Debrecenben és Kecskeméten is, és az újonnan létesített egységeiben kerékösszeszerelő és szekventáló tevékenységet fog folytatni a BMW, illetve a Mercedes-Benz Magyarországon gyártott autói számára 2025-től.
A projekt értéke 40 milliárd forint, ehhez az állam kétmilliárd forintos támogatást nyújt, így segítve elő 160 új munkahely létrejöttét a két városban
– tájékoztatott. Arra is kitért, hogy az éles versenyben elnyert új beruházás tovább erősíti a német beruházói közösség vezető szerepét Magyarországon, ahol a külföldi működőtőke mintegy húsz százaléka német cégekhez köthető, az általuk foglalkoztatott emberek száma pedig meghaladja a 300 ezret.
A beruházás a magyar–német gazdasági kapcsolatokról ismételten jó bizonyítványt állít ki, és világosan mutatja, hogy a vállalatok nem vesztették el a józan eszüket, és nem újságcikkek meg NGO-k jelentései, hanem a valóság alapján hozzák meg a döntéseiket
– jelentette ki. Szijjártó Péter beszédében az elmúlt évek kiszámíthatatlanságáról és kríziseiről is beszámolt, aláhúzva, hogy ugyan rövid időn belül háromszor is megtört a világgazdasági status quo, volt egy folyamat, amely minden nehézség ellenére megállíthatatlanul tör előre: az autóipar elektromos átállása. Kiemelte, hogy ez a technológiai forradalom új kihívás elé állítja a világgazdaság mindegyik szereplőjét, a kormányokat és a vállalkozásokat egyaránt.
Mi, magyarok komoly ambícióval szálltunk bele ebbe az új versenybe, hiszen már az elején deklaráltuk a célunkat, hogy nemcsak részt akarunk venni ebben az új versenyben, hanem ennek a legjobbjai közé kívánunk kerülni
– közölte. Kifejtette, hogy az autóipar átállása olyan világgazdasági korszakot hozott, amelyben a Kelet és Nyugat közötti civilizált és kulturált együttműködés minden korábbinál nagyobb jelentőséggel bír a kölcsönös egymásra utaltság miatt. Ennek kapcsán pedig úgy vélekedett, hogy mindez kiválóan illeszkedik abba a kormányzati stratégiába, amelynek célja, hogy az ország a keleti és a nyugati gazdaság európai találkozási pontjává váljon.
És ez a gazdaságpolitikai stratégia meghozta eredményét a tekintetben is, hogy Magyarország hosszú évszázadok után most először nem a követője, hanem éllovasa egy, a világgazdaság jövőjét alapvetően meghatározó nagy technológiai átalakulásnak
– mondta. A miniszter ennek alátámasztására leszögezte, hogy Németországon és Kínán kívül egyedül hazánkban van jelen gyártókapacitással mind a három német prémium autómárka, valamint a világ tíz legnagyobb, elektromos akkumulátorokat gyártó vállalata közül is már öt elkötelezte magát Magyarország mellett.
Ezek magukkal hozzák a megnövekedett beszállítói igényeket is, amelyeknek két hatása van. Az egyik, hogy újabb és újabb beszállító vállalatok érkeznek Magyarországra, illetve hogy a magyarországi kis- és közepes méretű vállalatok termékei, szolgáltatásai iránt is folyamatosan nő a kereslet
– mutatott rá. Hangsúlyozta, hogy a hazai autóipar hatalmas utat járt be az elmúlt másfél évtizedben, míg az utóbbi hat évben már rendre a világ húsz legnagyobb autóipari exportőre közé tartozott Magyarország.
Ez a húsz ország egyébként a világ autóipari exportjának több mint 90 százalékát adja. 2022-re elértük azt is, hogy az autóipar termelési értéke 10 ezer milliárd forint fölé ment, és a tavalyi évben 11 százalékos növekedést követően már a 14 ezer milliárd forintot is megközelítette
– tudatta.
Forrás: MTI; Fotó: Facebook
t
2024-03-23 at 12:36
Nézzük…..
Megtalálták…
Multiknak gyártunk alkatrészeket. EU-s pályázatok elérhetőek magyarok nem nagyon, azok is csak néhány tízmilliós tételben. Jellemzően gép beszerzés támogatás. Pedig lenne igény zöldmezős beruházásra is. Az csak külföldieknek. Létszám bővítésre nem igen kapunk 10 milliós tételeket.
Nézzük_magát_a_dolgot
2024-03-23 at 09:41
Tisztelt “t”! Van egy titkos receptem az Ön számára. Ön megállapodik a Mercedes-szel és a BMW-vel beszállítói státusz elnyerésére kerékösszeszerelés területére. A nevezett két nagyvállalat az Ön eddigi tevékenysége és helyszíni üzembejárás alapján megbízható partnerként listázza, termékeinek minőségét, árfekvését, fizetési feltételeit és szállítói készségét kiválónak minősíti, a szerződést Önnel megköti. Ezek után Ön garantáltan több állami támogatást fog kapni, mint a fritz. Ja persze úgy nem fog menni, ahogy cseppben a tengerként csak két esetet felhozok a sok általam végigzongorázottak közül. Egészen kisméretű alkatrész szállítására keresek vevőt. Az előállításhoz különleges szerszámozás nem szükséges, adott iparágban alapvető gépekkel gyártható, beállítás kérdése. 1. Északkelet-magyarországi cég ajánlata: 18 Ft, egyszerre egy negyedéves szükségletet kell megrendelni, amelyet egyben el kell hozni, szállítást a vevő végzi. 2. Észak-dunántúli német tulajdonú magyar cég: 8 Ft, havonkénti szállítás, szállítást a Vevő végzi. 3. Angol cég: 6 Ft, a hetenkénti szükségletet postacsomagban a Vevőhöz házhoz szállítja. Tippeljen: melyiket választottuk? … Vagy egy másik termékre ajánlat északkelet Dunántúlról, előzetes feltétel: vegyük meg a gyártáshoz szükséges gumifröccsöntő gépet, és grátisz adjuk át a tulajdonjogát neki, akkor hajlandó gyártani, alig hangyányival magasabb darabáron, mint az addig általunk használt, kiváltani kívánt észak-olaszországi darabár.
Logikus
2024-03-22 at 19:10
Ballibek mindjárt megmagyarázzák, hogy ez miért is rossz dolog tulajdonképpen 😀
t
2024-03-22 at 19:10
Jó 12 millióból lehet hogy magyar vállalkozások is tudnának egy munkahelyet teremteni.
Csak hát a gazdaság e lába el van sorvasztva. Zsebes meló.
wittzesch
2024-03-22 at 15:11
Lehetne reklámozni is: “Ha megkopasztott Schadl, kárpótol a Schedl!”
khm
2024-03-22 at 14:18
Az a baj ezzel a beruházással,hogy megint olyan helyen hoznak létre munkahelyeket,ahol,már lasszóval sem tudnak embereket fogni.