A gazdasági semlegesség gyakorlati megvalósulását jelenti, hogy Magyarországon a német és a kínai vállalatok nyugodtan együttműködhetnek – mondta a külgazdasági és külügyminiszter kedden a BYD beszállítói fórumán Budapesten.
Szijjártó Péter a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) székházában tartott rendezvényen felhívta a figyelmet arra, hogy Magyarországon jelen van a három német prémiumautó-gyártó, ezzel párhuzamosan a tíz legnagyobb keleti akkumulátorgyártóból öt. A forradalmian megújuló autóipar keleti és nyugati bástyái itt Magyarországon találkoztak, így az ország a keleti és nyugati vállalatok találkozási pontjává vált Európa közepén – mutatott rá.
A miniszter bírálta a kínai elektromos autóipart sújtó európai uniós büntetővámokat, amelyek szerinte az európai gazdaságot hozzák nehéz helyzetbe. Elmondta, reméli, hogy október végéig a józan ész visszatér a döntéshozók fejébe Brüsszelben, és valahogy meg lehet akadályozni ezt “az európai gazdasági öngyilkosságot”.
Forrás, fotó: MTI
Logikus
2024-10-15 at 18:09
Eddig is így kellett volna, csak annak idején elcseszték a komcsik, amikor nyitott gazdasággá alakították az országot…
Apró klón
2024-10-15 at 16:55
Köszönjük Szíjjártó úr fáradhatatlan munkáját, amelyet hazánk érdekében kifejt, a külföldi felforgató ügynökök meg nem szűnő, ostoba és rosszindulatú rágalomhadjáratával is dacolva!
Matolcsy-Járai Péter György
2024-10-15 at 15:55
Lófaszt, Petike. A külgazdasági mérlegünk 85-90%-át nyugati cégekkel bonyolítjuk. A “keleti nyitás” és a “semlegesség” csupán üres lózung.
Solaris
2024-10-15 at 15:40
A villanyautók legnagyobb bírálói a népek.
Azok sokan, akik nem tudnak, vagy nem akarnak villamos-autótot venni…