A Chervon Auto kínai járműipari vállalat újabb 17 milliárd forintos beruházást hoz Miskolcra, ahol csúcstechnológiás berendezésekkel fém öntvényeket fog előállítani elektromos járművek számára – jelentette be hétfőn Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
A minisztérium tájékoztatása szerint Szijjártó Péter a budapesti bejelentésen közölte, hogy az állam négymilliárd forinttal támogatja a 122 új munkahely létrehozásával járó fejlesztést. Ennek keretében kapacitásbővítést hajtanak végre a cég miskolci alkatrészgyártó üzemében, amelynek építését tavaly hirdették meg a társaság első, Kínán kívüli zöldmezős beruházásaként. Beszédében mindenekelőtt hangsúlyozta, hogy az utóbbi egy-másfél évtizedben gyors és határozott változások mentek végbe a világgazdaságban és a világpolitikában, alapvetően tolódtak el ezek súlypontjai, ráadásul a folyamatot a koronavírus-járvány csak még inkább felerősítette.
A korábbi technológiai fejlettségi előnye a Nyugatnak némiképpen elpárolgott, a keleti vállalatok mögötti pénzügyi erő jelentősen megnőtt, a munkaerő szempontjából pedig mindig is jobban álltak, mint mi
– mondta. Szijjártó Péter szerint ezért is volt rendkívül fontos a keleti nyitás stratégiájának meghirdetése, amely mára egyértelműen sikertörténetnek számít, annak nyomán ugyanis új piacok és fejlesztési források nyíltak meg.
A keleti országokba irányuló magyar export 45 százalékkal, a kereskedelmi forgalom 48 százalékkal bővült, és az utóbbi három évben keletről érkezett a legtöbb beruházás hazánkba
– sorolta. Kitért arra is, hogy a tavalyi volt minden idők legsikeresebb éve a magyar–kínai együttműködés terén: a magyar export értéke húsz százalékkal, 2,5 milliárd dollárra nőtt, a teljes kereskedelmi forgalom pedig tizenegy százalékkal bővült, volumene így meghaladta a rekordnak számító tizenkét milliárd dollárt, és a folyamat az idei évben is folytatódott. Aláhúzta: Magyarországon mára közel háromszáz kínai vállalat mintegy húszezer embernek ad munkát, amiből a hazai gazdaság minden szempontból sokat profitál. A miniszter végül kiemelte, hogy az autóipari forradalom a világgazdaság egyik legjelentősebb folyamata, és ennek a passzátszelét keletről fújják, onnan szállítanak eszközöket a nagy nyugati gyártóknak, így elképesztő erejű globális verseny zajlik a kínai beruházásokért is. Úgy vélekedett, hogy azok az országok lehetnek sikeresek a jövőben, amelyek képesek magukhoz vonzani az autóipar új korszakának beruházásait, márpedig Magyarország az európai elektromos autóipar egyik éllovasa, és ez a pozíciója a jövőben tovább fog erősödni.
Forrás: MTI; Fotó: Facebook
Facebook
Twitter
YouTube
RSS