A Magyar Szülők Országos Egyesülete (MSZOE) dörgedelmes közleményt adott ki a minap, követelve, hogy az általános iskolák azonnal szüntessék be a diákok megbuktatását, főleg félévben, és leginkább nyolcadikban, amikor éppen tovább kellene tanulni, de a félévi elégtelennel, vagy elégtelenekkel szinte képtelenség – szúrta ki a Válasz.hu. Képviselőjük, Keszei Sándor a PestiSrácok.hu-nak leszögezte, ők a szülők véleményét tolmácsolták közleményükkel, mivel a jelenlegi pedagógiai módszer sok gyereknél nem működik, és az ösztönző szándék – mármint a félévi buktatás – a visszájára fordulhat. A szóvivő halálesetről is tud.
Azonnali megszüntetését
Honnan veszik a bátorságot az általános iskolák, hogy félévben megbuktatják a 8. évfolyamra járó iskolaválasztás előtt álló tanulóikat? A jelentkezési lapon fel kell tüntetni a továbbtanulók félévi eredményét, ezért a felvételt hirdető iskolák eleve kizárják őket a felvételből. Milyen pedagógiai módszer alapján döntenek a nevelőtestületek, hogy „elmeszelik” a nyolcadikos tanulókat? Javasoljuk a buktatás intézményének azonnali megszüntetését az általános iskolákban! – áll az MSZOE minapi közleményében.
Azt is írják még, hogy a hazai társadalmi közegben a „bukás” megbélyegző helyzet, pedig a “pedagógusok azt mondják, a félévi buktatás olyan pedagógiai eszköz, amely arra ösztönzi a lemaradó tanulókat, hogy a második félévben jobban tanuljanak. A szülők pedig fogadjanak magántanárt gyermekeik mellé, mert a 16 óráig nyitva tartó általános iskolában „nincs elég idő” sem pedagóguslétszám a nehezebben teljesítő tanulók felzárkóztatására. Az iskola nem segít! Nem a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekeink értelmi képességével van a baj, hanem a megszokott oktatási módszerek azok, amelyek fogyatékosak. Érdekel valakit egyáltalán, hogy hány tanuló jár pszichiátriai kezelésre és hányan kísérelnek meg öngyilkosságot tanulmányi kudarcaik miatt évente?”
Teljesen kész van
Nem egy tragikus következményről számolt be portálunknak Keszei Sándor. A MSZOE képviselője azt mondja, rengeteg telefont kapnak elkeseredett szülőktől. Keszei Sándor tud olyan esetről, ahol a gyerek öngyilkos lett a tanulási kudarcok miatt, egy másikat pedig a pszichiátrián kezelnek.
Bementem a fiúhoz a pszichiátriára, hogy megvigasztaljam, de teljesen kész van!
– mondja Keszei, hozzátéve, a haláleseteket kegyeleti okból nem osztják meg a nyilvánossággal. Véleménye szerint az ösztönzőleg szánt pedagógia módszer komoly kárt okoz a felvételinél. A jelentkezési lapon ugyanis fel kell tüntetni a továbbtanulók félévi eredményét, az iskolák pedig nem vesznek fel olyan tanulót, akit meghúztak félévkor. Keszei szerint nem normális, hogy minden évben megbuktatnak kb. 300 ezer gyereket azzal a pedagógia céllal, hogy majd utána jobban fog tanulni.7
Fordítva ülünk a lovon
A megoldás nem az, hogy félévkor karót kap a gyerek, hanem hogy megkapja a kegyelem kettest. Ha utána sem kapja össze magát,
akkor viszont meg buktatni!
– szögezi le Keszei Sándor. A MSZOE képviselője azt mondja, a pozitív megerősítésre van szüksége a gyerekeknek és arra, hogy a buktatás helyett, leüljenek vele tanulni. Ezt a módszert használják a finneknél és a svédeknél is. Sőt, ha a gyerekek megbuknak, a tanár vonják felelősségre, teszi hozzá.
Ha a svédek megtanították írni, olvasni a migránsokat, hogy be tudják integrálni őket a társadalomba, akkor mi ezt miért nem tudjuk megcsinálni a magyar gyerekekkel?
– értetlenkedik Keszei Sándor. Azt sem érti, hogy van az, hogy funkcionális analfabétaként hagyják el a gyerekek az általánost, miközben délután négyig bent ülnek az iskolában. Azt mondja, egy 2012-es EMMI rendelet értelmében a gyerekeket 3-4 fős csoportokban egyéni foglalkozáson kellene fölkészíteni, ehelyett azonban kint rohangásznak az udvaron.
Az iskola nem azért van nyitva, hogy gyermekmegőrző legyen!
– hangsúlyozza az MSZOE szóvivője, aki szerint a Klebelsberg Központ nem finanszírozza, hogy legyen elég tanár az egyéni foglalkozásokhoz.
A Magyarországi Szülők Országos Egyesülete korábban is bírálta a pedagógusokat. A tragikus Pisa-teszt eredményei, szerintük a pedagógusok felelőssége, mert nem tanítják meg a gyerekeket írni, olvasni és számolni.
Címlapfotó: mszoe.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS